Pacific Rim

Gestart door skank1, december 13, 2012, 12:44:11

Vorige topic - Volgende topic

henrykb

Citaat van: Xstream op oktober 17, 2013, 22:01:16.
Volgens mij kun je ook goed geld verdienen als je gewoon goeie films maakt, zoals Pan's Labyrinth bv.
mmm, ik dacht even, toptip, maar na opzoeken laat ik die toch maar schieten.
Tsja, smaken verschillen.

RonG

Citaat van: henrykb op oktober 18, 2013, 02:38:13
mmm, ik dacht even, toptip, maar na opzoeken laat ik die toch maar schieten.
Tsja, smaken verschillen.

Pan's Labyrinth? Geweldige film O0

LittleNinja

Ik heb nou ook niet het gevoel "die moet ik zien!" nadat ik de trailer bekeken heb op IMDB. Wordt er eigenlijk gesproken in de film want nu hoor ik alleen maar iemand spannend vertellen over de film.. Lijkt me een buitenlands gesproken werk?

Misschien als hij een keer op mijn pad komt dat ik hem een kans geef.

Citaat van: RonG op oktober 18, 2013, 11:04:18
Pan's Labyrinth? Geweldige film O0
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

CZ79

Gisteren bekeken en erg vermakelijk, erg mager verhaal en weinig diepgang maar ja wel veel shiet- en hakwerk dus wat mij betreft goed genoeg
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

StefaanD

Citaat van: LittleNinja op oktober 19, 2013, 09:10:00
Ik heb nou ook niet het gevoel "die moet ik zien!" nadat ik de trailer bekeken heb op IMDB. Wordt er eigenlijk gesproken in de film want nu hoor ik alleen maar iemand spannend vertellen over de film.. Lijkt me een buitenlands gesproken werk?

Misschien als hij een keer op mijn pad komt dat ik hem een kans geef.

Is inderdaad buitenlands gesproken, Spaans namelijk niet verwonderlijk met Del Toro's Mexicaanse roots  :smile:

Sluit me verder aan bij Xstream en Ron aan, geweldige film die Pan's Labyrinth

alexander2

El orfanato
Los ojos de Julia

typische Guillermo films zelfde niveau als Pans

Miesepies

Gister Pacifc Rim gekeken. Gewoon simpel hersenloos vermaak...niks mis mee zo af en toe. Vond hem beter kijken dan de laatste Transformers.

Snap wel dat het misschien een tegenvaller is als je een fan van het werk van Guillermo del Toro bent (Hellboy vond ik wel een toppertje), en dus meer had verwacht.

FYI: ik zie dat er aan een Pacific Rim 2 wordt gewerkt :P

Citaat van: Erik op oktober  4, 2013, 17:57:53Vond het ook niet echt geweldig. Leuk als manga film maar niet geschikt als speelfilm. Verhaal net zo diep als een gemiddelde aflevering uit een manga serie.

Ik zie het al... jij hebt niet zo veel anime (niet "manga film") gezien. Anders zou je weten dat er meer is dan alleen Pokemon.

ikbenben

Vanavond eens bekijken. Ik ben benieuwd.
Zo'n films spreken mij wel aan, niet zozeer voor het verhaal maar meer om de special effects.
Panasonic TX55VT60 - Denon AVR 3313 - Monitor Audio RX6 - Monitor Audio R250HD - BK XXLS 400 FF - HDX 1000

GPO

Citaat van: ikbenben op oktober 19, 2013, 13:02:58
Vanavond eens bekijken. Ik ben benieuwd.
Zo'n films spreken mij wel aan, niet zozeer voor het verhaal maar meer om de special effects.

Ik ben benieuwd wat je er van vind. Want ik ben ook wel van de special effects en ik kijk niet bepaald diepzinnige films, maar er zijn grenzen... :)

Ik zag op andere fora dat sommige mensen het de eerste keer ook niet geweldig vonden, maar vervolgens toch een 2e keer gingen kijken en toen het opeens wel goed vonden....  ???

Hij is er bij mij al vanaf dus die 2e kans krijgt die film bij mij niet meer ....  O0

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

ikbenben

Goedgekeurd  :smile:

Veel verhaal zit er niet omheen maar daar gaat het hier niet om. De special effects zijn indrukwekkend.
De film doet mij sterk denken aan Independance Day, er zijn veel gelijkenissen.

Van mij krijgt hij toch een 8/10
Panasonic TX55VT60 - Denon AVR 3313 - Monitor Audio RX6 - Monitor Audio R250HD - BK XXLS 400 FF - HDX 1000

Mordante

4/10

Slecht verhaal, slecht acteerwerk, geen humor. Ik heb een paar keer de neiging gehad de film uit te zetten.

chansig

Tjemig.....ik ben in slaap gevallen. Gelukkig net op tijd wakker om het einde te zien..alleen miste ik alleen de eerste Marshal (die donkere man)...dood ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

AnubisNefer

Citaat van: chansig op december  9, 2013, 07:35:37
Tjemig.....ik ben in slaap gevallen. Gelukkig net op tijd wakker om het einde te zien..alleen miste ik alleen de eerste Marshal (die donkere man)...dood ?  :D

Gr Hans

Je had beter door kunnen slapen, wat een gedrocht van een film zeg. Idris onwaardig..... De effecten waren leuk voor de eerste 10 minuten, maar in mijn inziens niet genoeg om de rest van de film te dragen.

Had beter wat anders kunnen doen.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

simsalabim

Dat deze film niet in de smaak valt bij veel mensen zal te maken hebben met het feit dat deze film 'geflopt' is in de vs.
De smaak in de trend van Transformers, mi zeer herkenbare Amerikaanse cliché bulk, is in deze film minder aanwezig.
Del toro is comic book freak, ook getuige de Hellboy films.
De robots die del toro heeft gecreëerd zijn zo ontzettend goed vormgegeven, zo dark comic style of zoals hier veel word gezegd 'manga', (fyi het is anime, manga is strip.. voor degene hier die het überhaupt interesseerd.... ;) )
In Azie is de film zeer goed ontvangen, er zit veel meer overeenkomsten met de mecha cultuur aldaar.

Waarom een van de beste actiefilms van het jaar?

Prachtige vormgeving, als je echt van robots houdt, ja zelfs transformers, dan kun je hier echt van genieten, subliem vormgegeven met een werkelijk gevoel van de grootte van de Jeagers.
Waanzinnig mooi filmwerk van de piloten in hun cabine in het hoofd van de robot.
Wat ik jammer vond was dat er meer diepgang had mogen zijn, wederom met de creatie van unieke personages had meer gedaan kunnen zijn, zo vond ik het jammer dat de Ussr piloten en hun waanzinnige robot er zeer bekaaid afkomen, del toro kan als geen ander namelijk de verste oostblok of duitse personages ontwikkelen, denk aan de fantastische personages in het hellboy  universum.

Ik ben een echte scifi freak, hoe donkerder hoe beter.
Dit is een film die ik regelmatig zal bekijken en voor zijn stijl zal roemen en niet voor zijn tekortkomingen.

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mordante

Citaat van: simsatit op december 10, 2013, 00:17:18
Dat deze film niet in de smaak valt bij veel mensen zal te maken hebben met het feit dat deze film 'geflopt' is in de vs.
De smaak in de trend van Transformers, mi zeer herkenbare Amerikaanse cliché bulk, is in deze film minder aanwezig.
Del toro is comic book freak, ook getuige de Hellboy films.
De robots die del toro heeft gecreëerd zijn zo ontzettend goed vormgegeven, zo dark comic style of zoals hier veel word gezegd 'manga', (fyi het is anime, manga is strip.. voor degene hier die het überhaupt interesseerd.... ;) )
In Azie is de film zeer goed ontvangen, er zit veel meer overeenkomsten met de mecha cultuur aldaar.

Waarom een van de beste actiefilms van het jaar?

Prachtige vormgeving, als je echt van robots houdt, ja zelfs transformers, dan kun je hier echt van genieten, subliem vormgegeven met een werkelijk gevoel van de grootte van de Jeagers.
Waanzinnig mooi filmwerk van de piloten in hun cabine in het hoofd van de robot.
Wat ik jammer vond was dat er meer diepgang had mogen zijn, wederom met de creatie van unieke personages had meer gedaan kunnen zijn, zo vond ik het jammer dat de Ussr piloten en hun waanzinnige robot er zeer bekaaid afkomen, del toro kan als geen ander namelijk de verste oostblok of duitse personages ontwikkelen, denk aan de fantastische personages in het hellboy  universum.

Ik ben een echte scifi freak, hoe donkerder hoe beter.
Dit is een film die ik regelmatig zal bekijken en voor zijn stijl zal roemen en niet voor zijn tekortkomingen.

Sorry maar er was niks duisters aan Pasific Rim. Ja ik herkende wel dat het een beetje op anime moet lijken maar ik vond dat ook best meevallen. Duistere SciFi vind ik Alien, Aliens, Robocop, Dark City, Event Horizon zelfs Dr. Who is van tijd tot tijd duisterder.

simsalabim

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor jou mening, ik voel me er niet op aangevallen.
Pacific rim past bij mij in de dark scifi hoek, ik ben zelf ook groot comic book en scifi roman liefhebber (europese scifi) en zie veel fantasie omgevingen in Pacific rim overeenkomen met dat universum.
Een rijk universum waarvan ik hoop dat er meer uit getapt wordt.
In Azie is er wel behoefte aan, en Pacific rim is ook van de grond gekomen, ik hoop dat del toro bij de volgende film meer diepgang en fantasie gebruikt, maar Pacific rim staat in 3d bluray formaat bij mij op de plank (ja fysiek in het ht, schijnt ook al bijzonder te zijn op htforum ???) tussen andere parels in het genre.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

THX-UltraII

gisteren ook maar even gechecked. De SFX zijn meer dan prima maar het acteerwerk en de verhaallijn.......Jongens wat was dit ONTZETTEND slecht zeg.

Nahpets

Citaat van: simsatit op december 10, 2013, 00:17:18

Volgens mij heb je oorzaak en gevolg omgedraaid. Of je bedoeld iets wat ik absoluut niet kan/wil volgen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

alexander2

Citaat van: simsatit op december 10, 2013, 09:50:21
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor jou mening, ik voel me er niet op aangevallen.
Pacific rim past bij mij in de dark scifi hoek, ik ben zelf ook groot comic book en scifi roman liefhebber (europese scifi) en zie veel fantasie omgevingen in Pacific rim overeenkomen met dat universum.
Een rijk universum waarvan ik hoop dat er meer uit getapt wordt.
In Azie is er wel behoefte aan, en Pacific rim is ook van de grond gekomen, ik hoop dat del toro bij de volgende film meer diepgang en fantasie gebruikt, maar Pacific rim staat in 3d bluray formaat bij mij op de plank (ja fysiek in het ht, schijnt ook al bijzonder te zijn op htforum ???) tussen andere parels in het genre.

Het is een mening maar ik ben bang dat je vrijwel alleen staat.
Dark City dat is pas een donkere SF.
Guillermo del Toro moet gewoon doen waar hij goed in is en niet dit soort troep maken, het lijkt wel alsof er steeds meer films worden gemaakt voor een publiek die alleen nog maar naar MTV kijkt en alleen maar kunnen praten over Miley Cyrus.

modde239

Citaat van: THX-ultraII op december 10, 2013, 10:11:04
gisteren ook maar even gechecked. De SFX zijn meer dan prima maar het acteerwerk en de verhaallijn.......Jongens wat was dit ONTZETTEND slecht zeg.

+1

LuPo

Klopt, maar je begint er aan te wennen want 99% is nu zo. Het gaat alleen nog maar om spektakel lijkt wel.. :blink:

quattronl

Ik heb 'm vanavond weer eens opgezet en ik vind 'm, nog steeds, gaaf!
Tuurlijk zijn die 2 wetenschappers mega irri maar who cares, het gaat om de domme actie. Gewoon wreed veel robot geweld. Alles over the top. Gewoon heerlijk dom vermaak na een dag werken. Verstand op 0 en genieten van CGI uitspattingen ten top.

En vind je 't niks, ook prima. I like it :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

theshadow

Mij een te hoog power ranger gehalte  :D

Xstream

Dark City, jaa ... dat is tenminste een duistere Sci-Fi. Of wat te denken van Event Horizon en films in die trant. 13th floor moet ik ook altijd meteen aan denken als ik aan Dark City denk :)

Pacific rim vond ik totaal niet duister of grimmig. Daarvoor waren de settings ook veel te leeg. De robots vond ik ook niet echt vernieuwend ofzo. Heb 't allemaal wel min of meer voorbij zien komen in Transformers, Real steel etc ... En dan niet eens beter, want die in Transformers transformen ook nog 's ;) ... over detail gesproken.

Er was ook helemaal geen interactie tussen personages en de SFX. Ene shot zie je 2 van die pipo's in een ruimte zitten wat dan de cockpit (het hoofd) moet voorstellen. Waarbij 't hele consept van "pairen" ook wazig en totaal niet overtuigend gebracht werd. Andere moment zie je 100% CGI van de robots. 0,0 detail die enige vorm van diepgang of overweldiging geeft. De omgevingen waren in de meeste gevallen zelfs zeer slecht gedaan. Met name die scene met die brug en zeecontainers enzo. Behalve dan de zee die natuurlijk een "grootse" referentie geeft als die bots er gewoon in kunnen staan. En dat er 0 dynamiek in de actie en CGI zat is nog 1 ding ... datzelfde gold voor de personages en verhaal.

Maargoed, wel een mega hit in Azie. Daar hebben ze schijnbaar een ander beeld dan wij.

Zelf zou ik deze niet eens meer een 2e keer aankunnen ... ja misschien als je knetterstoned bent om over te kunnen lachen ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Erik

Ik vond Pat Labor (de anime) een 100x beter verhaal hebben en 100x donkerder sfeer dan Rim.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill