LuPo's HT

Gestart door LuPo, december 11, 2012, 16:02:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Als het apparaat zo succesvol is dan komt er wel een opvolger.

LuPo

#376
Citaat van: Raymond187 op maart 21, 2013, 10:24:27
Als het apparaat zo succesvol is dan komt er wel een opvolger.

Ik hoop het niet voor je. Want dan voel je je wel lullig dat je het volle pond hebt betaald op het laatste moment toen er al bijna een nieuwe kwam. Meestal is dat niet erg omdat je aan het einde ook veel korting hebt.

Raymond187

Ach.. hij speeltsuper hier dus ben er toch wel happy mee. Ik ben alleen iemand als ik iets koop dan wil ik het nieuwe model hebben  O0

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op maart 21, 2013, 10:34:33
Ach.. hij speeltsuper hier dus ben er toch wel happy mee. Ik ben alleen iemand als ik iets koop dan wil ik het nieuwe model hebben  O0
Dan word het helemaal een dure hobby :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Valt me. Verwacht dat de receiver hier een aantal jaar gaat spelen. 8 jaar verdeelt over aankoop bedrag valt dan wel mee. En zeker als je ziet hoe vaak hij aanstaat :D

LuPo

#380
Citaat van: Raymond187 op maart 21, 2013, 10:34:33
Ach.. hij speeltsuper hier dus ben er toch wel happy mee. Ik ben alleen iemand als ik iets koop dan wil ik het nieuwe model hebben  O0

Mooi! Eigenlijk moet je ook niet kijken naar wat er dan weer nieuw is. Want er komen altijd weer nieuwere producten en dan kun je nooit wat kopen. Lekker genieten en dat doe je zo te horen! :thumbs-up:

Citaat van: Martijn90 op maart 21, 2013, 10:38:54
Dan word het helemaal een dure hobby :P

Het is sowieso een dure hobby. :P

Citaat van: Raymond187 op maart 21, 2013, 10:40:54
Valt me. Verwacht dat de receiver hier een aantal jaar gaat spelen. 8 jaar verdeelt over aankoop bedrag valt dan wel mee. En zeker als je ziet hoe vaak hij aanstaat :D

Dat is waar inderdaad. Als je het gaat berekenen over de periode dat je het gebruikt en hoe vaak je het gebruikt is het zo duur nog niet. Veeeeeel goedkoper dan mensen die vaak naar de bioscoop gaan zonder unlimited kaart. Of wat te denken van de kroeg.. :P

LuPo

Jongens, hij is binnen. :o De Onkyo TX-NR5010. Eeuwige roem voor Larzie voor het melden van de aanbieding! :worship: :worship: :worship: :worship:

Nou moet ik toch maar even serieus gaan nadenken over de vraag of ik deze receiver moet houden of verkopen. Mijn vriendin zegt verkopen omdat we het niet nodig hebben. Zij vindt het geluid van de huidige set met SR5005 al heel erg mooi (en gelijk heeft ze). Maar ik twijfel een beetje.. Aan de ene kant wil ik graag mijn ogen laten laseren en kan ik het geld dus goed gebruiken als ik hem verkoop. Aan de andere kant lijkt het me een beest van een receiver die wel beter móet zijn dan mijn SR5005. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heeft deze receiver meerwaarde voor mijn set-up met BA A25+A225C en Klipsch RW-10D? Ik kijk alleen films op BD en qua muziek luisteren we alleen wat radio. Of is deze receiver totale overkill in mijn kamer van 30m2 (zithoek is 10m2 waar de spullen staan)?

RalphH

Proficiat!

De Onkyo heeft Audyssey MultEQ XT32, de Marantz de standaard MultEQ als ik het goed zie. Dit verschil schijnt groot te zijn. Dus als je wat wilt EQ'en is het zeker een verschil.

Daarnaast zal het ook een kwestie van smaak zijn. Mijn SR7001 stuurde mijn Tannoy (615) wat lafjes aan en werd wat onrustig. De huidige NR808 doet dit veel beter op deze speakers.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Ik had verdorie ook op de "Koop" knop moeten drukken toen ik hem zag voor 239 !!!!!
Mijn gezond verstand wist dat dit een fout(je) moest zijn en dat er toch rommel van kwam als ik zou kopen etc dus maar niet gedaan...
Ik wist dat het een drukfout was want die kost ongeveer minstens 2400,- nieuw !

Proficiat met deze meevaller !
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jvanhambelgium

Citaat van: LuPo op maart 21, 2013, 14:57:51
Aan de andere kant lijkt het me een beest van een receiver die wel beter móet zijn dan mijn SR5005. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heeft deze receiver meerwaarde voor mijn set-up met BA A25+A225C en Klipsch RW-10D? Ik kijk alleen films op BD en qua muziek luisteren we alleen wat radio. Of is deze receiver totale overkill in mijn kamer van 30m2 (zithoek is 10m2 waar de spullen staan)?

De NR5010 heeft zeker meerwaarde tov je SR5005. Enkel al voor de Audessey XT32 <-> MultiEQ
Dat moet je gewoon kunnen horen!

Qua vermogen uiteraard véél te veel overkill voor je A25 speakertjes. Ik denk niet dat je daar verschil gaat horen ...
De 5010 kan vermogen leveren voor flinke vloerstaanders !!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

maveenma

Nu ben ik ook benieuwd of mijn Onkyo komt. Heb hem ook besteld vrijdagavond, maar mijn bestelling staat nog steeds op: wordt verwerkt...

LuPo

Citaat van: RalphH op maart 21, 2013, 15:11:00
Proficiat!

De Onkyo heeft Audyssey MultEQ XT32, de Marantz de standaard MultEQ als ik het goed zie. Dit verschil schijnt groot te zijn. Dus als je wat wilt EQ'en is het zeker een verschil.

Daarnaast zal het ook een kwestie van smaak zijn. Mijn SR7001 stuurde mijn Tannoy (615) wat lafjes aan en werd wat onrustig. De huidige NR808 doet dit veel beter op deze speakers.

Eerlijk gezegd heb ik dat MultEQ al heel snel uitgezet. Toen ik dat instelde met de meetmicrofoon klonk het laag veel te veel aangezet. Ook bij mijn ouders heb ik de microfoon laten lopen (zij hebben geen subwoofer enkel twee Dali Concept 6 vloerstaanders) op een stuk of 3-4 posities maar daar hetzelfde verhaal. Doe ik dan iets fout met het meten of is MultEQ gewoon niet echt lekker? Ik heb mijn set vervolgens gewoon zelf afgesteld met een dB-meter en meetlint. Het klinkt super!

Qua ingebouwde componenten dan? Ik neem aan dat de Onkyo is opgebouwd uit veel betere componenten? En dat heeft zijn weerslag op zowel beeld als geluid? Of kan ik dat niet zo maar zo zeggen? Ik lees vaak dat mensen schrijven bij receivers uit hogere klassen dat tijdens drukke filmmomenten alles veel beter hoorbaar is. Dat dus de goedkopere receivers er dan een 'brij' van geluid van maken. Is dat wat ik een beetje kan verwachten?

Waar ze in de reviews veel aandacht aan besteden is het upscale gedeelte. Ik lees in reviews dat deze Onkyo bepaalde chipsets heeft en daardoor goed is in het upscalen van lagere resoluties naar 1080p. Alleen ik gebruik dus altijd 1080p, DTS HD/Dolby True HD Blu-ray discs en bij mij wordt er dus niets aan upscalen gedaan. Heb ik daar dan nog iets aan of is dat voor mij totaal niet relevant?

LuPo

Citaat van: jvanhambelgium op maart 21, 2013, 15:13:34
Ik had verdorie ook op de "Koop" knop moeten drukken toen ik hem zag voor 239 !!!!!
Mijn gezond verstand wist dat dit een fout(je) moest zijn en dat er toch rommel van kwam als ik zou kopen etc dus maar niet gedaan...
Ik wist dat het een drukfout was want die kost ongeveer minstens 2400,- nieuw !

Proficiat met deze meevaller !

Het probleem is dat je het tegenwoordig gewoon niet meer weet. Vaak is het een fout maar ik heb nu ook al regelmatig gezien dat het geleverd werd. In dit geval heb ik waarschijnlijk geluk gehad.. Naja, normaal win ik nooit iets met wedstrijden dus het werd ook wel eens tijd. Mijn geluk was er bijna doorheen.. :D

Citaat van: jvanhambelgium op maart 21, 2013, 15:19:01
De NR5010 heeft zeker meerwaarde tov je SR5005. Enkel al voor de Audessey XT32 <-> MultiEQ
Dat moet je gewoon kunnen horen!

Qua vermogen uiteraard véél te veel overkill voor je A25 speakertjes. Ik denk niet dat je daar verschil gaat horen ...
De 5010 kan vermogen leveren voor flinke vloerstaanders !!

Oke bedankt voor de info. Ik neig er een beetje naar om hem gewoon te gaan proberen en als ik nou weinig verschil hoor dan kan ik hem altijd nog verkopen. :) Is hij wellicht wel wat minder waard, maar als ik alles netjes bewaar en bij elkaar houd valt dat ook wel mee.

Citaat van: maveenma op maart 21, 2013, 15:19:51
Nu ben ik ook benieuwd of mijn Onkyo komt. Heb hem ook besteld vrijdagavond, maar mijn bestelling staat nog steeds op: wordt verwerkt...

Oei, wel meer mensen dus die hem besteld hebben! Ik hoop dat jij hem ook krijgt. Al is het natuurlijk wel een beetje 'to good to be true'. 200 of 2000 is nogal een verschil. Als ik hem niet had gekregen dan was ik geen hele procedure gestart ofzo. Het was gewoon een gokje.. ;)

RalphH

In het kader van "brij" was dit bij mijn Onkyo een stuk beter tov de Marantz. Ik neem ook aan dat dit het klasse/componentenverschil is. Kan m flink opendraaien zonder dat het storend, vermoeiend en een brei wordt. Meer controle in het laag ook.

De "gewone" MultEQ is ook gewoon slecht naar mijn idee, maakt er bij mij in iedergeval een puinhoop van. Velen hoor ik wel lovend spreken over de XT32 versie. Deze is overigens ook "pro" in te richten door bedrijven die hiervoor gecertificeerd zijn (zoiets als isf voor beeld is als ik me niet vergis)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Citaat van: jvanhambelgium op maart 21, 2013, 15:19:01
Qua vermogen uiteraard véél te veel overkill voor je A25 speakertjes. Ik denk niet dat je daar verschil gaat horen ...
De 5010 kan vermogen leveren voor flinke vloerstaanders !!

Ah, had niet goed gekeken, dacht dat je grotere BA's had. Zal inderdaad weinig winst zijn tov de Marantz. Maar proberen is het devies. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Citaat van: RalphH op maart 21, 2013, 15:29:55
In het kader van "brij" was dit bij mijn Onkyo een stuk beter tov de Marantz. Ik neem ook aan dat dit het klasse/componentenverschil is. Kan m flink opendraaien zonder dat het storend, vermoeiend en een brei wordt. Meer controle in het laag ook.

Het blijft natuurlijk wel de vraag of mijn speakers dat verschil ook weergeven. Op zich zijn de A25 niet heel makkelijk aan te sturen. Ze hebben een gevoeligheid van ik dacht 87dB. Als ik nou m'n Klipsch nog had gehad dan was het waarschijnlijk sowieso niet nodig aangezien die op iets van 91-92 dB gevoeligheid zitten. Met de Bostons kan het natuurlijk nog wel beter worden qua geluid.

CitaatDe "gewone" MultEQ is ook gewoon slecht naar mijn idee, maakt er bij mij in iedergeval een puinhoop van. Velen hoor ik wel lovend spreken over de XT32 versie. Deze is overigens ook "pro" in te richten door bedrijven die hiervoor gecertificeerd zijn (zoiets als isf voor beeld is als ik me niet vergis)

Dan ligt het dus toch gelukkig niet aan mij dat MultiEQ niet klonk. Sowieso had ik Dynamic Volume toen al gelijk uitgezet want dat is zwaar irritant. Tijdens een muzieknummer wisselt hij dan ook gewoon van volume, terwijl het bedoeld is om tijdens reclames op de radio te compenseren voor die luidheid.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Citaat van: RalphH op maart 21, 2013, 15:52:54
Waarom heb je de klipschen dan toch verkocht? ;D

Dan had ik hem juist niet nodig gehad. Nu wellicht nog wel, alleen maar beter toch? :D

unknown

Mag ik je van harte feliciteren met dit lot uit de loterij, echt bizar: je hebt dus voor het geld van een instapreciever een topreciever gekocht! Geniet ervan! :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

1nt3gr@

Citaat van: LuPo op maart 21, 2013, 14:57:51
Jongens, hij is binnen. :o De Onkyo TX-NR5010. Eeuwige roem voor Larzie voor het melden van de aanbieding! :worship: :worship: :worship: :worship:

Nou moet ik toch maar even serieus gaan nadenken over de vraag of ik deze receiver moet houden of verkopen. Mijn vriendin zegt verkopen omdat we het niet nodig hebben. Zij vindt het geluid van de huidige set met SR5005 al heel erg mooi (en gelijk heeft ze). Maar ik twijfel een beetje.. Aan de ene kant wil ik graag mijn ogen laten laseren en kan ik het geld dus goed gebruiken als ik hem verkoop. Aan de andere kant lijkt het me een beest van een receiver die wel beter móet zijn dan mijn SR5005. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heeft deze receiver meerwaarde voor mijn set-up met BA A25+A225C en Klipsch RW-10D? Ik kijk alleen films op BD en qua muziek luisteren we alleen wat radio. Of is deze receiver totale overkill in mijn kamer van 30m2 (zithoek is 10m2 waar de spullen staan)?

Dit is echt een briljante actie! Ben benieuwd of ze er nog op terugkomen.
Maar ik zou hem zeker houden. Misschien dat je op kleinere speakers speelt...je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.
1 ding is zeker: met dit apparaat kun je jaren vooruit!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

LuPo

Citaat van: unknown op maart 21, 2013, 15:59:00
Mag ik je van harte feliciteren met dit lot uit de loterij, echt bizar: je hebt dus voor het geld van een instapreciever een topreciever gekocht! Geniet ervan! :)

Bedankt! :thumbs-up:
Ja het is echt voor het geld van een instapreceiver een top receiver van €2500-3000 in huis gehaald. Ik zal nu alleen wel moeten gaan lappen voor de stroomrekening, hij verbruikt een whopping 1160 watt. :o

Nooff

Citaat van: LuPo op maart 21, 2013, 14:57:51
Jongens, hij is binnen. :o De Onkyo TX-NR5010. Eeuwige roem voor Larzie voor het melden van de aanbieding! :worship: :worship: :worship: :worship:

Nou moet ik toch maar even serieus gaan nadenken over de vraag of ik deze receiver moet houden of verkopen. Mijn vriendin zegt verkopen omdat we het niet nodig hebben. Zij vindt het geluid van de huidige set met SR5005 al heel erg mooi (en gelijk heeft ze). Maar ik twijfel een beetje.. Aan de ene kant wil ik graag mijn ogen laten laseren en kan ik het geld dus goed gebruiken als ik hem verkoop. Aan de andere kant lijkt het me een beest van een receiver die wel beter móet zijn dan mijn SR5005. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heeft deze receiver meerwaarde voor mijn set-up met BA A25+A225C en Klipsch RW-10D? Ik kijk alleen films op BD en qua muziek luisteren we alleen wat radio. Of is deze receiver totale overkill in mijn kamer van 30m2 (zithoek is 10m2 waar de spullen staan)?

Ik neem hem gewoon keurig van je over hoor voor die 239, kom ik hem vanavond nog halen  :D

BJF

Citaat van: maveenma op maart 21, 2013, 15:19:51
Nu ben ik ook benieuwd of mijn Onkyo komt. Heb hem ook besteld vrijdagavond, maar mijn bestelling staat nog steeds op: wordt verwerkt...
Hier nog eentje. 'Verwacht op 22-3-2013'. Dat is morgen, duimen maar...
NAD M10 V2
Elac FS247

unknown

Ben benieuwd of ze nog iets van zich gaan laten horen, want dit is 1/10 van de daadwerkelijke prijs. Bizar dat hij ook echt geleverd is :)

Als ik jou was zou ik hem gewoon gebruiken en zelfs na 2 jaar kun je hem nog met (dikke) winst verkopen waarschijnlijk.

Edit: bedenk nu dat ik m zelf ook wel had kunnen bestellen voor dit geld en met winst weer verkopen, had ik weer geld overgehouden voor een leuke upgrade ;)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

LuPo

Citaat van: 1nt3gr@ op maart 21, 2013, 16:02:17
Dit is echt een briljante actie! Ben benieuwd of ze er nog op terugkomen.
Maar ik zou hem zeker houden. Misschien dat je op kleinere speakers speelt...je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.
1 ding is zeker: met dit apparaat kun je jaren vooruit!

Jullie hebben denk ik wel gelijk. Het is echt een top receiver en ik krijg denk ik spijt als ik hem verkoop. Over een jaar of twee ben ik waarschijnlijk klaar met studeren en in een groter huis zei mijn vriendin al dat ze liever vloerstaanders heeft ipv boekenplank speaker. Dus dan kan ik waarschijnlijk veel meer voordeel halen uit de NR5010.

Citaat van: Nooff op maart 21, 2013, 16:10:48
Ik neem hem gewoon keurig van je over hoor voor die 239, kom ik hem vanavond nog halen  :D

Ik denk dat je voor die prijs zeker niet de enige bent. :D

Citaat van: BJF op maart 21, 2013, 16:45:51
Hier nog eentje. 'Verwacht op 22-3-2013'. Dat is morgen, duimen maar...

Dus er zijn er sowieso 3 verkocht (die zich gemeld hebben). Die van mij stond ook op 22-03-2013.

Citaat van: unknown op maart 21, 2013, 17:07:22
Ben benieuwd of ze nog iets van zich gaan laten horen, want dit is 1/10 van de daadwerkelijke prijs. Bizar dat hij ook echt geleverd is :)

Als ik jou was zou ik hem gewoon gebruiken en zelfs na 2 jaar kun je hem nog met (dikke) winst verkopen waarschijnlijk.

Edit: bedenk nu dat ik m zelf ook wel had kunnen bestellen voor dit geld en met winst weer verkopen, had ik weer geld overgehouden voor een leuke upgrade ;)

De koopovereenkomst is netjes nagekomen van beide kanten (levering van bol en betaling van mij). Ik zie niet in waarom ze hier op terug kunnen komen. Staat dat ergens in de wet? Het is niet zo dat ik een product gratis heb gehad zoals iemand hier had. Die kreeg twee NAS'sen. Dan heb je er dus eentje onterecht ontvangen en die kunnen ze terugvorderen binnen een bepaald tijdsbestek.