Mijn set is af

Gestart door Bama, december 9, 2012, 13:52:09

Vorige topic - Volgende topic

Bama

Zal ook eens een topic starten hier.
Zal met een foto beginnen van mijn huidige set, tenminste van een paar weken geleden daar er ondertussen wel weer wat dingen veranderd zijn.
Zal proberen me de chronologische volgorde te herinneren maar dat zal niet helemaal gaan lukken heb nogal vaak geswitched zoals zal blijken en heb helaas ook niet overal foto's van.
Maar laat ik beginnen.
Op de foto zie je mijn Arcam av888 met p777, Linn Akurate DS1, Linn LP12, Dune Base 3d, Humax 5050, Apple tv (gehackt) en mijn Kharma CRM 3.2 FE, Kharma center, Panasonic 50" plasma, Velodyne DD10+  en een op maat gemaakt meubel met daarachter nog de ps3.
Bekabeling is hoofdzakelijk Chord Anthem2 en Kharma.
Wat zie je niet op de foto.
Mijn beamer, de Epson 8100, scherm Kingpin CES240, Octava matrix switch,  Wii, een vrij uitgebreid Sonos systeem en heb nog een 42" en 2 stuks 37" panasonic plasma hangen  en 2 Ipad's waar ik ook het eea mee kan bedienen net zoals met de Logitech Harmony 900.
In de meterkast een QNAP nas met 4 x 2TB 8 x 2TB en een netgear wndr4500.Asus ac68.

Bama

Ben begonnen met wat B merken tot ik een zwager kreeg die als hobby dus hifi had en daar hoorde ik toch wel iets heel anders als bij mij thuis.
Samen met hem toen mijn eerste serieuzere set gekocht en ik weet de types niet meer maar het was een Denon set bestaande uit versterker, tuner en cd speler.
Ik nam van hem een set monitoren over van Johan Ketelaar de optima 1.

Perfectionist

Mooi, Mooi meubel ook. Zelf gemaakt?
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

R

Heel mooi!

Hoe ver staan je speakers los van de muur?

Bama

Ben daarna overgestapt op Marantz en ben daar even blijven hangen. Ben begonnen met de PM80 en de cd67 special edition, tunertype weet ik niet meer.

Bama

Citaat van: Perfectionist op december  9, 2012, 14:36:48
Mooi, Mooi meubel ook. Zelf gemaakt?
Laten maken, dit is de tweede editie.

En speakers staan nu 40cm uit de muur.

Bama

Volgende stap werd de pm17, cd17 en st17.
Was een behoorlijke stap.
Ben toen ook me meer gaan verdiepen in bekabeling en het werd dus wat serieuzer.

Bama

Toen de versterker en de cd speler beiden geupgrade naar de ki uitvoering wat een behoorlijke stap bracht en ik ben toen ook gaan kijken naar andere speakers en mijn eerste luistersessie gedaan bij OLS in Breda.
De bouwers oa van Kharma speakers.

Bama

Ik heb dus vaak een budgetprobleem en wat ik daarmee bedoel is dat ik altijd meer uitgeef dan dat ik me vooraf bedenk.
Zo ging dat dus ook met de speakers.
Me staan te vergapen aan de Kharma speakers maar bij de instapserie terecht gekomen van OLS de Emotion serie.
En hier had ik dus een keuze gemaakt binnen mijn budget maar toen de fout gemaakt om nog even te luisteren naar hetzelfde model maar dan in de reference serie met betere componenten en filters.
We zijn er toen uitgekomen en ik kwam met de volgende speakers thuis.
OLS heeft deze serie in het begin overigens ook geleverd als bouwpakket.

Bama

Van losse Vogel muurbeugels naar een spiderrack gegaan en de pm17KI werd omgeruild voor een PM14 voor wat meer jus en die werd niet veel later al weer ingeruild voor een pm14 ki, hier staan ze nog nog samen op de foto.

Bama

Van stereo naar surround.
Ik bleef bij Marantz.
eerste de sr12 en niet heel veel later kwam de sr14, en de cd speler werd omgeruild voor een sacd speler de sa17s1. Tevens heb ik toen een meubel op maat laten maken.
Daarbij een Panasonic plasma gekocht van 37" en die een paar maanden later vervangen voor een 42", ik denk dat deze op de foto hangt.
Centerspeaker en rears gekocht van Anthony Gallo, de A Diva en de bijbehorende subwoofer.

frank2

Ziet er mooi en strak uit.

nb: heb wel het idee dat de tv een beetje hoog hangt...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Bama

Op diverse beurzen werd iedere keer weer mijn interesse gewekt door Arcam en ben toen van merk geswitched.
Ga niet alle foto's plaatsen maar heb zowat alles van Arcam in huis gehad.
AVr200-250-300-350, solo movie, solo music, avr600 en av9-p7 (2x), AVR400 en ook de bijbehorende componenten gehad zoals de cd37, cd17, dv88, dv79, dv 29, dv135 en dv139, daarbij nog een a75-p75 gehad en a90.

Tussen al dit Arcam geweld nog even een zijstap gemaakt naar Rotel maar dat was hem dus niet voor mij.

Ik weet niet meer wanneer maar ook nog een setje Linn Keosa gehad en Monitor Audio rs.

Bama

Zocht dus een upgrade voor mijn speakers en heb toen behoorlijk wat geld stuk geslagen in mijn dwaaltocht.
Had het budget niet voor Kharma maar dat geluid bleef maar door mijn hoofd gaan en ben toen behoorlijk gaan dwalen.

Nog niet gemeld maar heb ook nog een Naim versterker gehad en een Rega en die hoorde ik op beurzen vaak met Totem en dat geluid sprak me ook aan.
Dus de Arro gehad, Mite T, Dreamcatcher set, Forrest en hier op de foto de One met heavy stands icm de Arcam AVR600.
Er was ondertussen ook een Rel sub bij gekomen (hier nog de Strata V later veranderd in de Storm V) en de center werd gewijzigd in een Sunfire crs Ribbon echter op deze foto hangt nog een Totem center.

Tevens een Dune prime 3.0 gekocht. Fantastisch apparaat ook, werd de opvolger van een Panasonic dvd speler met harde schijf.

Bama

Kef reference in huis gehad, de 2 en de 3.2.
Mijn vrouw is niet moeilijk maar toen heeft ze wel commentaar geleverd want die vond ze wel erg lelijk.
Op de foto's niet goed te zien maar dit zijn ook echte bakbeesten.

Bama

Toen dus maar weer een setje kleinere speakers gekocht, de Focal 1007BE en hier hangt dus de Sunfire center en de TV ook wat laten zakken.
Op de foto ook de Arcam Rdac die achter mijn Sonos hangt.

Bama

Ik was van de avr600 dus naar av9 p7 combi gegaan en dat vond ik persoonlijk veel meer controle geven en beter klinken ondanks dat dit toch oudere techniek is.
Deze set toen toch verkocht en gekozen voor een combinatie van stereo en surround. Ik kocht dus een Arcam avr400 voor alle nieuwe formaten en kocht een Perreaux r200i versterker.

de Perreaux is een krachtige warme versterker vrij onbekend en komt uit Nieuw Zeeland en is vrij onbekend. Ik kocht dit bij de importeur die er mee ging stoppen en de prijzen daalden daar met de week. Ik had gewoon zijn hele voorraad moeten kopn maar dat is makkelijk praten achteraf natuurlijk. Geluid ok maar ik vond het niet echt handig en de avr400 vond ik toch duidelijk mindere kwaliteit dan de AV9-P7 combi.
Hier nog wat info over de Perreaux
De Perreaux R200i is een discreet opgebouwde dual mono geintergreerde versterker welke gebruik maakt van power mosfets, van Thosiba.
Het grote voordeel van een mosfet versterker is dat het de muzikaliteit heeft van een top buizenversterker.

Hij is in staat een vermogen te leveren van 2x 268 Watt aan 8 ohm, of 2x 402 Watt aan 4 ohm, met een frequentie bereik van 20 Hz tot 600.000 Hz. Waarbij beiden kanalen, geheel gescheiden zijn.
De inputs zijn zowel gebalanceerd als niet gebalanceerd toe te wijzen.

Wat zeer practisch is, dat de temperatuur van de koelribben af te lezen is op het display, omdat de versterker pas optimaal presteert bij een temperatuur van circa 42 graden Celcius.

Verder is de Perreaux in staat om 50 Watt in pure klasse A te leveren, en koppelt hieraan een zeer hoge dempingsfactor van 2000 bij vier Ohm.
De afstandbediening is echt een klomp aluminium en weegt een paar honderd gram!

Bama

Rond die periode ook maar weer eens van speakers gewisseld en Sonus Faber moest het dus worden. Om te zien vind ik het nog steeds de mooiste speakers de sound is me nooit helemaal bevallen.
De Grand Piano vond ik het geluid teveel kleuren en de Cremona Auditor M zat dichtbij voor mij maar was het net niet. Te weinig bas oa.
Ook met speakerkabel aan het rommelen geweest, van kharma naar Tress, van den Hul en naar Ota

Bama

Voor de verandering nog maar eens een keer gewisseld.
Terug naar een av9-p7 combi dit was toch het geluid wat ik zocht en weer naar OLS en de grote broers gekocht van de emotion serie.
de EMO 1 in reference uitvoering.
Via heel veel omwegen werd dus langzaam mijn smaak duidelijk.
Deze speaker had overigens diverse Kharma componenten.

Hier een recensie van deze speakers.

http://www.hifi.nl/recensies/4468/OLS-Emotion-EM-1-Reference.html

Speakerkabel was toen van Audioquest en ondertussen is deze veranderd in Chord Signature. Voor mij is de kabel wel wat stug daar ik weinig ruimte heb achter het meubel.

Bama

Ik was ondertussen ook begonnen met streamen.
Eerst een 1 schijfs nas, een tweede er bij en niet veel later kwam er een 4 schijfs QNAP met 8TB, deze wordt overigens al weer te klein.
Voor de muziek begon ik met een Logitech Touch setje en na een tijdje werd die weer ingelost door een Sonos set.
Het Sonos systeem vond ik erg leuk dus uitgebreid met diverse zp120's en S5's. Qua bediening echt de top maar muzikaal net niet.
Dus als aanvulling op de Sonos kwam er een Linn Majik DS die me erg goed beviel en dus een paar maanden later werd opgevolgd door de Linn Akurate DS.
Voor de bediening liggen er ondertussen 2 Ipads met hierop de Chorus DSHD app.
Interlinks zijn gewijzigd in Chord Anthem 2 ondertussen.
Weer een stap verder op de goede weg.

Bama

Was weer een keer koffie gaan drinken bij OLS en thuis gekomen met een centerspeaker.
Meteen en heel ander geluid en het plaatje werd veel mooier of zoals ik hier wel eens lees de surround bubble.
Ik ben slecht in het beschrijven van wat ik hoor maar nu komt het geluid niet meer uit de speakers lijkt het wel.

Het meubel was ook niet meer precies wat ik wou dus een andere op maat laten maken zodat de componenten in de kast passen.
Was een heel gepuzzel omdat ik ook al rekening heb gehouden met een eventuele upgrade. Je weet natuurlijk nooit.

Bama

Op de laatste foto zijn dus ook al de Kharma's te zien.
Na een luistersessie bij OLS en bij mij thuis toch eindelijk voor de Kharma's gegaan.
De emotion-1 set in kunnen ruilen en heel goed zaken kunnen doen. Samen met Peter de componenten samengesteld en gekozen voor de kleur parelmoerwit.
Qua geluid nu dus eindelijk rust gevonden. ;D

Bama

Van de laatste aankoop heb ik nog geen foto's gemaakt maar sinds afgelopen week hangt hier dus de Epson 8100 met een Kingpin scherm van 2,4m.

Wat staat er nu nog op mijn verlanglijstje?
De opvolger van de Dune en dat is puur voor 3d want heb ook 4 brillen gekocht bij de beamer en ik denk dat ik de av9 nog een keer ga vervangen voor een 888 maar heeft nu geen prioriteit.

Vandaar de topictitel, eindelijk rust.

En nog een mooi plaatje gevonden van de SF.

tompj

:worship:
Mooi die beschrijving van je aankopen. Prachtige set die er nu staat hoor!
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

frank2

Ik mag hopen dat je nu eindelijk definitieve rust hebt gevonden, tjonge wat een lijst met aan en verkopen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren