Mijn set is af

Gestart door Bama, december 9, 2012, 13:52:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exxar

Prachtige set!
Er is daar al veel moois binnen en buiten gegaan.

Deleted member

Wowsers, wat een historie aan apparaten, luidsprekers en kabels!!  :o

Mooie set nu in elk geval, de Kharma's zien er fantastisch uit!!  :wub: Heb je nog plannen rond een sub of geven de Kharma's voldoende laag?

Bama

#27
De speakers zijn dus de Kharma CRM 3.2 FE.
Was natuurlijk een serieuze investering maar had ze natuurlijk veel eerder moeten kopen. Om een idee te geven, alle wisselingen zijn in 5 jaar gebeurd. :-X

Hier nog een tekst van het web gestolen, het spuitwerk gebeurt tegenwoordig overigens gewoon in Raamsdonksveer en niet in Italie.

Viva Hollandia
De Kharma CRM 3.2FE is de het luxere broertje van de 'gewone' CE 3.2, de kleinste in de Ceramic-serie. Nu is de benaming 'instap' voor de 3.2-lijn niet echt toepasselijk, aangezien de goedkoopste Kharma uit deze lijn de winkel verlaat voor een bescheiden €9.250.
Bij de CRM 3.2FE krijg je als bonus de Enigma-bekabeling (de 'E'). De 'F' die voorheen voor de Focal-unit stond, kan eigenlijk vergeten worden. De huidige tweeter is custom made. Wel wordt nog steeds de inverted dome gebruikt. De Enigma-bekabeling is uit zilver en goud opgetrokken. Voor het filter zijn puur zilveren spoelen gebruikt en is, samen met de bekabeling, bewerkt met antivibratie polymeer.
Om verder te gaan op de aandacht voor afwerking. Het lakwerk, de naadloze intergratie van de units, de zachte rondingen en de speciale SDSS-voet met uitmuntende demping dragen stuk voor stuk bij aan het prachtige sierlijke, maar robuuste uiterlijk van deze Kharma. Om even in te gaan op de SDSS-voet. Je kan probleemloos een olifant door de kamer laten denderen, wat de Kharma staat door de voet opvallend stevig en hij levert bovendien uitmuntende demping. Naast een stel stevige spikes, heeft Kharma namelijk ook een dempend materiaal tussen de spikes en de voet gezet (high pressure laminate), waardoor de Kharma volledig is ontkoppeld.
Maar je mag ook best kwaliteit verwachten. De CRM 3.2FE kost namelijk een slordige €15.750. Daarvoor wordt de uit 'high density fiberboard' CNC gefreesde kast van de Kharma CRM 3.2FE in Nederland gemaakt, – dit wordt overigens wel uitbesteed – naar Italië gestuurd om gespoten te worden en vervolgens weer teruggestuurd naar Nederland voor de verdere aanpassingen en afmontage.
De vorm van de Kharma bevat veel overeenkomsten met de lijn van het Amerikaanse Avalon. Nu gaat het absoluut te ver om het een kloon te noemen; het binnenwerk is totaal anders. De binnenkant van de kast is volledig bewerkt met een anti-resonantie polymeer. Daardoor wordt de al gigantisch stijve kast ontdaan van resonantie-invloeden van de units. Het resultaat is een hoorbaar beter oplossend vermogen en een strakkere, schonere presentatie.
In de kast schuilt een tweeweg basreflexsysteem. Kharma heeft gekozen voor een crossover op 1750 Hz, een opmerkelijk punt, aangezien daar toch een stukje vocale informatie zit. Als je puur naar de cijfertjes kijkt, verwacht je dus een wat ranzig middengebied, maar schijn bedriegt: het crossoverpunt is absoluut niet te horen. De aangepaste 7 inch Thiel woofer en 25 mm inverted dome tweeter lopen naadloos in elkaar over, met als resultaat een zeer zuiver en open middengebied. Jammer genoeg vind je achter op de Kharma slechts een enkele luidsprekerkabelaansluiting. Ik had graag een biwire-optie gehad.
De Kharma heeft een gevoeligheid van 87,5 dB. De weerstand is een schappelijke 6 tot 8 ohm. Daarmee is de CRM 3.2 niet bijzonder lastig aan te sturen, maar is een wat grotere jongen wel wenselijk. De Chord Mezzo 140 met 120 watt in 8 ohm had zoals verwacht absoluut geen moeite met de Kharma.

Bama

#28
Citaat van: Antoine op december  9, 2012, 16:39:38
Wowsers, wat een historie aan apparaten, luidsprekers en kabels!!  :o

Mooie set nu in elk geval, de Kharma's zien er fantastisch uit!!  :wub: Heb je nog plannen rond een sub of geven de Kharma's voldoende laag?

Heb een Rel Storm V voor het lagere laag maar hier zou ik dus nog kunnen upgraden.
Heb al een keer staan kijken naar een Kharma sub. :wub:


Sailor Jan

Soderju, wat heb jij veel gewisseld! Maar wel een mooi verhaal zo!

Maar nu wel een hele mooie set staan! Dat zijn wel echt mooie speakers! Alsook een mooi meubel!

Het zal mij benieuwen of jij je rust kan behouden.
Wees lief voor jezelf

Bama

#30
Citaat van: Sailor Jan op december  9, 2012, 16:50:23
Soderju, wat heb jij veel gewisseld! Maar wel een mooi verhaal zo!

Maar nu wel een hele mooie set staan! Dat zijn wel echt mooie speakers! Alsook een mooi meubel!

Het zal mij benieuwen of jij je rust kan behouden.

Ik hoop het ook en volgens mij nog iemand hier in huis. :angel:

Ik zit hier en daar nog wat teksten aan te passen en heb nog wat spullen gevonden die ik tussendoor gehad heb.

En hier nog een review van de speakers met de oude (witte) units er nog in.

http://www.positive-feedback.com/Issue18/kharma3.2.htm

En een modernere maar dan de E uitvoering ipv de FE

http://www.hifi.nl/recensies/4332/Kharma-Ceramique-eind-van-een-tijdperk.html

Tevens nog wat foto's gevonden van Arcam spullen die ik heb gehad waarvan 1 vol met vette vingers.

JeroenGRT

Indrukwekkende lijst met componenten! Mooie set!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

perne

Heel mooi :)

Ik had destijds jouw AVR-300 overgenomen :)  Plastic folie zat nog op het scherm!  8)

Bama

#33
Citaat van: perne op december  9, 2012, 17:41:53
Heel mooi :)

Ik had destijds jouw AVR-300 overgenomen :)  Plastic folie zat nog op het scherm!  8)

Geen tijd gehad waarschijnlijk om te verwijderen ;)

Nog vergeten te melden dat ik ook een dedicated groep heb laten maken met Siemens zekering houder met verzilverde zekeringen en Furutech wcd met vergulde contacten en een speciale afgeschermde Dynamic ymvk voedingskabel.

twani

Djeeez wat een lijst met lekkernijen :clapping:  ongelofelijk zeg......

De Karma,s zijn natuurlijk heel mooi maar doen mij in de verte ook denken aan een ................................... "Miele" ;D

Mét ecobubbel ;D

alexander2

Leuk stuk proza en herkenbaar voor heel veel mede forummers. :D
Mijn nuchterheid zegt altijd die 'droomset' heeft het 4voudige gekost voor al dat geld wat je hebt uitgegeven had je een megaset voor kunnen kopen. ;D

Bama

#36
Citaat van: alexander2 op december  9, 2012, 18:21:33
Leuk stuk proza en herkenbaar voor heel veel mede forummers. :D
Mijn nuchterheid zegt altijd die 'droomset' heeft het 4voudige gekost voor al dat geld wat je hebt uitgegeven had je een megaset voor kunnen kopen. ;D

Klopt natuurlijk helemaal wat je zegt. Als de volgende aankoop een upgrade is is het allemaal niet zo erg maar er zijn natuurlijk regelmatig minder slimme beslissingen genomen. Voor de tweede keer een av9 p7 kopen was een heftige bv, ik had de eerste natuurlijk nooit weg mogen doen.

Maar nu al bijna een jaar niets meer veranderd alleen die aanvulling van afgelopen week dus en ook niets op de planning staan.
Een Kharma sub is leuk en een av888 ook maar hoeft momenteel niet voor mij.

W.Otter

wauw! wat een mooie set en wat een mooie historie!
dat meubel is ook prachtig :worship:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

PHiX

Volgens mij als je alle eerdere aankopen niet had gedaan had je nu de Grand Exquisites in huis staan. Desalniettemin een erg mooie set!
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

CZ79

#39
Leuk verhaal en een erg mooie set heb je staan.

Die Kharma sub heeft een oom van me staan, geweldige aanvulling voor de gehele akoestiek maar spuuglelijk  :D(Kharma Ce-Sb-1.0 model, maar gelukkig hebben ze er natuurlijk meerdere/mooiere).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mr.M

indrukwekkende waslijst aan spullen en ervaring!
Ik zal dit als een lesje zien.. Liever doorsparen en in een keer een dik bedrag neertellen voor wat je echt wilt.
Dat wordt even sparen dan voor me.....in deze tempo heb ik mijn vivids g1 rond 2023 in huis... :P
Ik ga maar weer wat staats loten kopen morgen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

#41
Vorige week het geheugen wat vergroot, van 4 x 2 Tb naar 8 x 2 TB en mijn cat kabels allemaal omgezet naar 5e, had nog een paar 5 kabels er tussen zitten kwam iemand achter en dat beperkte mijn snelheid.

Bama

#42
En heb nu dus ook 4 stuks 3d brillen binnen gekregen dus die set is ook compleet.
Zal binnenkort wel foto's nemen hoe het scherm hangt.

Heb overigens regelmatig problemen met de handshake van de ps3 met de octava dus heb nu een 2e hdmi kabel getrokken en deze rechtstreeks aangesloten op de playstation.
Was eigenlijk niet de bedoeling zo, beetje jammer.

Bama

Citaat van: cz79 op december  9, 2012, 23:29:04
Leuk verhaal en een erg mooie set heb je staan.

Die Kharma sub heeft een oom van me staan, geweldige aanvulling voor de gehele akoestiek maar spuuglelijk  :D(Kharma Ce-Sb-1.0 model, maar gelukkig hebben ze er natuurlijk meerdere/mooiere).

Heb recent nog gesproken met Kharma maar denk dat ik het nog even uitstel, heb nogal wat uitgaven gedaan de laatste tijd en op een gegeven moment houdt het op natuurlijk.

RubenV.

Ah, toch maar een eigen topic aangemaakt :D Erg mooi tv meubel, deze vind ik er echt heel strak uitzien. Van de rest van de set was ik al aardig op de hoogte, van de indrukwekkende lijst met apparatuur die hier aan vooraf is gegaan nog niet. Als je aanbod nog steeds staat kom ik natuurlijk graag eens langs om te luisteren en me te vergapen aan die prachtige kharma's  :inlove:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bama

Citaat van: RubenV. op januari 17, 2013, 02:31:22
Ah, toch maar een eigen topic aangemaakt :D Erg mooi tv meubel, deze vind ik er echt heel strak uitzien. Van de rest van de set was ik al aardig op de hoogte, van de indrukwekkende lijst met apparatuur die hier aan vooraf is gegaan nog niet. Als je aanbod nog steeds staat kom ik natuurlijk graag eens langs om te luisteren en me te vergapen aan die prachtige kharma's  :inlove:

We spreken wel een keer af, geen probleem

Bama

#46
foto's scherm had ik nog beloofd (tv is overigens 50" zodat je een beetje een beeld hebt)

aklasse

Zeer mooie set zal indrukwekkend klinken,ik dacht dat ik erg was met kopen maar gelukkig valt het bij mijn wel mee,als ik dit lees.
Je moet wel een hele lieve vrouw of vriendin hebben die dit toelaat.

DVDGuy

Leuk verhaal en uiteindelijk heb je er toch een prachtige set aan over gehouden  :worship:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Bama

#49
Citaat van: aklasse op januari 18, 2013, 15:05:04
Zeer mooie set zal indrukwekkend klinken,ik dacht dat ik erg was met kopen maar gelukkig valt het bij mijn wel mee,als ik dit lees.
Je moet wel een hele lieve vrouw of vriendin hebben die dit toelaat.

Ik heb het geluk dat ik inderdaad een lieve vrouw heb maar ik bepaal wel zelf wat ik met mijn geld doe al klinkt dat misschien botter dan ik bedoel. ;)
Ik zorg er natuurlijk wel voor dat voor de rest niemand iets te kort komt of dat iemand iets moet laten voor een van mijn hobby's.

En natuurlijk bedankt voor de complimenten.