Geen dolby digital via hdmi over versterker? (ps3)

Gestart door HTstephan, november 27, 2012, 14:45:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTstephan

Hallo,

Sinds gisteren heb ik een ps3 (nieuwe 12gb versie).
Ik heb hem via een hdmi 1.4 aangesloten op de receiver, onkyo tx-nr509.
Ik heb in de geluidsinstellingen geselecteerd dat alles via de hdmi moet gaan en dat hij alle geluidsfomaten moet weergeven.

Ik speel een game (cod bo II) die dolby geluid heeft.
De receiver geeft aan dat er via multichannel wel 5.1 geluid is maar geeft geen dolby aan. (herkent dit normaal vanzelf).

Ik heb de ps3 slim van mijn broertje wel eens aangesloten op mijn receiver en toen herkende hij wel meteen dolby geluid.

Ik wil graag dolby geluid.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
(via internet zoeken wordt ik niet veel wijzer, en de engelse tips snap ik niet).
Fronts: Klipsch RP-160M
Sub: Klipsch R-12SW met QED performance interlink
Onkyo TX-NR509 receiver
QED silver anniversary XT kabels afgewerkt met banaanstekkers.

Martijnst1990

Heb je die geleende PS3 met hetzelfde spel? Ik verwacht dat het multichannel 5.1 geluid gewoon de PCM (ongecomprimeerde) stream is van het DD5.1 kanaal. Mijn receiver geeft dat namelijk ook altijd aan en het is zeker wel echt surround zeg maar. Bij een maat van me geeft het ene spel wel DD5.1 weer en een ander multichannel 5.1, hij heeft ook een Onkyo.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

ps3 geeft alles weer als multichannel PCM. dit is gewoon dts of dolby maar zo staat het alleen niet op je onkyo.

ik heb hetzelfde met mijn ps3
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HTstephan

Citaat van: W.Otter op november 27, 2012, 15:14:27
ps3 geeft alles weer als multichannel PCM. dit is gewoon dts of dolby maar zo staat het alleen niet op je onkyo.

ik heb hetzelfde met mijn ps3

Het rare is, dat de receiver wel op het display weergeeft dat het dolby is met de geleende ps3.
Fronts: Klipsch RP-160M
Sub: Klipsch R-12SW met QED performance interlink
Onkyo TX-NR509 receiver
QED silver anniversary XT kabels afgewerkt met banaanstekkers.

W.Otter

apart. kun je misschien in het spel zelf de instellingen veranderen?
je hebt dus alle geluidsinstellingen bij langs gelopen.
is die geleende ps3 een oude of nieuwe versie? (fat of slim)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Mijn oude receiver gaf bij sommige spellen ook DD of DTS aan, mijne nieuwe receiver niet meer. Zelfde fat PS3.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTstephan

Citaat van: W.Otter op november 27, 2012, 15:17:56
apart. kun je misschien in het spel zelf de instellingen veranderen?
je hebt dus alle geluidsinstellingen bij langs gelopen.
is die geleende ps3 een oude of nieuwe versie? (fat of slim)

De geleende is de slim.
In het spel zelf kun je de soundeffects enz. aanpassen maar niet het geluidsformat.

Snap het niet helemaal. Op de ps die ik heb staat wel dat hij alle dolby varianten afspeelt.
Fronts: Klipsch RP-160M
Sub: Klipsch R-12SW met QED performance interlink
Onkyo TX-NR509 receiver
QED silver anniversary XT kabels afgewerkt met banaanstekkers.

W.Otter

het zou niet uit hoeven maken of er nou pcm of dolby in het scherm staat de decodering is hetzelfde, de tekst in het scherm is gewoon anders
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

KILLorBE

 :withstupid:

Ik denk dat het in de audio-uitvoer instellingen zit, maar ik denk ook dat je daar niks aan wil veranderen, 5.1/7.1 LPCM is immers beter dan DD5.1.

Heb je op de geleende PS3 gekeken wat de audio-uitvoer instellingen zijn?

Volgens mij zit het zo: je versterker zal een DD5.1 signaal herkennen aan de AC-3 header, LPCM heeft die header niet en je versterker zal het dus ook niet als DD5.1 herkennen, maar het is wel degelijk 5.1 surround.

Als je een spel hebt met DD5.1, DTS, LPCM 5.1/7.1 en je hebt aangegeven dat hij LPCM 5.1 af kan spelen dan zal deze automatisch gekozen worden.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

LuPo

Als je erg graag die logo's op je receiver wilt zien kun je handmatig de 5.1 en 7.1 bronnen uitvinken bij 'sound settings' zodat je alleen dd5.1 en dts en dts hd over houd. Als je dan de game start gaat je logo wel branden..

rower

Waarschijnlijk staat de audio uitvoer op pcm ipv bitstream als je die laatste selecteert zou die wel dolby digital moeten aangeven, zoek even bij systeem instelling video hdmi uitvoer.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

LuPo

Citaat van: rower op december  2, 2012, 13:28:16
Waarschijnlijk staat de audio uitvoer op pcm ipv bitstream als je die laatste selecteert zou die wel dolby digital moeten aangeven, zoek even bij systeem instelling video hdmi uitvoer.

Dat is ook een goede optie inderdaad! Echter heb ik dat op bitstream staan en nog steeds doet hij bij spelen 'Multi in' ipv 'Dolby Digital' bijv. Als dat dus gebeurd moet je het handmatig uitvinken.

rower

zal dan waarschijnlijk liggen aan het type receiver wat je gebruikt bij mij werkt het perfect heb altijd dts of dd of dts hd in het display staan en alles staat op auto bitstream. Maar als je het daarmee kan oplossen is dat ook ok dus.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300