Ene moment wel verbonden met internet, andere moment niet

Gestart door VlisChris, oktober 31, 2012, 17:17:26

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Een heel vreemd probleem doet zich in eens voor bij mij.
Sommige sites doen het uitstekend (www.htforum.nl is daar een voorbeeld van), andere sites doen het voor geen meter.
Waar de ene site aangeeft dat ik geen verbinding met internet heb, kan ik het volgende moment wel het forum bekijken, en als ik weer een seconde later de eerste site probeer te openen doet die het weer niet. Het lijkt mij niet dat dit aan mijn internetverbinding ligt, want dan zou het forum ook steeds moeilijk moeten doen?

Heeft iemand enig idee waar dit probleem in kan zitten?

Apple, OSX 10.7.5
Bedraad gigabit netwerk.

KILLorBE

Mogelijk word een bepaald IP range geblokkeerd...
Was ook eens bij Linkwitzlab.

Oh, en Sandy heeft ook voor de nodige problemen gezorgd!
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

VlisChris

KILLorBE

Dat is niet altijd even simpel.

Je kunt http://www.downforeveryoneorjustme.com/ proberen.

Pingen of tracert proberen is ook nog een mogelijkheid om uit te vinden waar het probleem ligt, echter ligt dat niet altijd even simpel.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

VlisChris

iemand kwam al aanzetten met de suggestie dat zeelandnet zelf even problemen heeft. omdat het ook echt van het ene op het andere moment begon.

edit; moet het haast wel zijn. wederom niets veranderd, en alles draait weer . . . Maar handige site btw.

KILLorBE

Mooi dat het opgelost is.

Die site kan inderdaad handig zijn.

Bedenk me net dat ik niet weet of, en hoe je kunt pingen of een trace route uit kunt voeren op een Apple, enigste wat ik van Apple heb is een iPhone en een oude PowerPC (OSX 7 of zo, bewaard vanwege de goede foto printer, maar die gebruik ik ook niet meer...).

VlisChris

Heel maf. Probleem is weer terug. Genoemde site is nu voor mij ook down. . .
Kan ook niet naar de site van de bioscoop om kaartjes te bestellen voor Skyfall morgen. Dan maar even naar de bios toe.

VlisChris

En probleem is er nog steeds. Mijn ISP kent geen storingen in de regio. Als ik Safari afsluit en opnieuw opstart doet die het weer wel even. Sites die het niet doen wisselen ook erg sterk. Nu doet bijvoorbeeld youtube het weer niet. Flash zou ook achterhaald zijn, twitter wilde net maar deels laden, enz.

Kjelt

Controleer je internetverbinding even manueel bij netwerkcenter want aangezien je redelijk vaak op het htforum zit kan het best zijn dat je browser de htforum pagina gecached heeft, uiteraard zie je dan geen nieuwe posts. Ik vermoed (als je tenminste via Wifi connected bent) dat je storing hebt van een nieuwe zender/AP in je buurt. Even uitsluiten dus.

Hanky Panky

netwerkkaart gaar?

Ik heb voor windows bij mijn mobo een netwerk-test progje gekregen, zoiets bestaat vast ook voor Mac ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

XanaduNL

Heb je geen andere PC's in huis om de sites te testen die niet werken? Of eventueel met je telefoon.
Dit lijkt me software gerelateerd.

eduard

Het zou ook eens een dns probleem kunnen zijn. Je zou als test een andere dns server kunnen gebruiken bijvoorbeeld die van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Je kan ook terwijl je aan het internetten ben een ping tooltje laten lopen met een continue ping naar bv de google dns. Je kan dan wanneer je niet bij een website kan direct kijken of je ping nog loopt. Wanneer je niet meer bij de site kan terwijl de ping het nog wel doet dan. Lijkt het echt een software of dns probleem.

Eduard

alexander2

Citaat van: eduard op november  1, 2012, 21:05:25
Het zou ook eens een dns probleem kunnen zijn. Je zou als test een andere dns server kunnen gebruiken bijvoorbeeld die van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Je kan ook terwijl je aan het internetten ben een ping tooltje laten lopen met een continue ping naar bv de google dns. Je kan dan wanneer je niet bij een website kan direct kijken of je ping nog loopt. Wanneer je niet meer bij de site kan terwijl de ping het nog wel doet dan. Lijkt het echt een software of dns probleem.

Eduard

Doe ik ook met veel private trackers als ze onbereikbaar lijken te zijn ik gebruik dit tooltje

http://just-ping.com/index.php?vh=&c=don_ab_just-ping&s=ping%21&vtt=1329850020&vhost=_&c=don_ab_just-ping

Googles DNS kan ook helpen.

VlisChris

Citaat van: Kjelt op november  1, 2012, 14:20:35
Controleer je internetverbinding even manueel bij netwerkcenter want aangezien je redelijk vaak op het htforum zit kan het best zijn dat je browser de htforum pagina gecached heeft, uiteraard zie je dan geen nieuwe posts. Ik vermoed (als je tenminste via Wifi connected bent) dat je storing hebt van een nieuwe zender/AP in je buurt. Even uitsluiten dus.

Helaas werk ik via bedraad. Draadloos moet eerst een extender voor komen gezien de plaats van de router.
Je post zie ik, dus het is ook geen cache ;) (en dan had ik mijn topic ook niet kunnen posten. Thanx voor het meedenken iig.

Citaat van: Hanky Panky op november  1, 2012, 14:56:55
netwerkkaart gaar?

Ik heb voor windows bij mijn mobo een netwerk-test progje gekregen, zoiets bestaat vast ook voor Mac ?

Dat zou toch wel erg kut zijn. Maar waarom sommige sites dan wel consequent wel, en andere wisselend wel/niet. Lijkt me vreemd?

Citaat van: XanaduNL op november  1, 2012, 15:21:19
Heb je geen andere PC's in huis om de sites te testen die niet werken? Of eventueel met je telefoon.
Dit lijkt me software gerelateerd.

Nog een iMac, maar die wil internet hoe dan ook niet pikken. . . Schijnbaar een ip adres dat gelijk is aan een ander apparaat, en ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen, en vergeet ik steeds te googlen. Zit toch met i'net altijd op mijn laptop.

Citaat van: eduard op november  1, 2012, 21:05:25

Eduard
Die ga ik eens een paar keer doorlezen :D Pingen ken ik net an, DNS wel van gehoord, maar geen idee hoe of wat.

Citaat van: alexander2 op november  2, 2012, 00:02:46
Doe ik ook met veel private trackers als ze onbereikbaar lijken te zijn ik gebruik dit tooltje

http://just-ping.com/index.php?vh=&c=don_ab_just-ping&s=ping%21&vtt=1329850020&vhost=_&c=don_ab_just-ping

Googles DNS kan ook helpen.

Top. Ook daar ga ik naar kijken.

VlisChris

Als ik naar www.dvd.nl/forum probeer te gaan, en die doet het niet krijg ik wel een hele zooi pings naar google. 1 Met een packetloss van 20% en 1 met 30% de rest is allemaal goed. Dus toch problemen met mijn laptop zo te zien?

VlisChris

Alle apparatuur ondertussen overigens uitgezet, uit de stekkers getrokken, gereset, en opnieuw opgestart. Verhelpt het niet dus.

KILLorBE

VlisChris

Doet www.dvd.nl/forum het bij jullie overigens? Traceroute kan niets met die site.
Htforum.nl en google wel. Die post ik zo wel even.

CiteerLast login: Sat Nov  3 18:55:46 on ttys000
MacBook-Pro-van-Christiaan-Sauer:~ christiaansauer$ traceroute www.google.com
traceroute: Warning: www.google.com has multiple addresses; using 173.194.78.99
traceroute to www.google.com (173.194.78.99), 64 hops max, 52 byte packets
1  * * *
transit-01-gs.zeelandnet.nl (82.176.63.254)  8.409 ms  12.237 ms  12.512 ms
core1.ams.net.google.com (195.69.144.247)  28.608 ms  24.397 ms  29.015 ms
4  209.85.248.116 (209.85.248.116)  14.947 ms  14.062 ms
    209.85.248.118 (209.85.248.118)  12.788 ms
5  209.85.255.60 (209.85.255.60)  13.062 ms
    209.85.255.72 (209.85.255.72)  13.719 ms
    209.85.255.70 (209.85.255.70)  15.648 ms
6  209.85.240.158 (209.85.240.158)  19.103 ms
    209.85.240.221 (209.85.240.221)  58.113 ms
    209.85.240.158 (209.85.240.158)  16.881 ms
7  216.239.49.45 (216.239.49.45)  17.972 ms
    209.85.252.83 (209.85.252.83)  42.769 ms
    209.85.251.231 (209.85.251.231)  19.554 ms
8  * * *
wg-in-f99.1e100.net (173.194.78.99)  39.242 ms  19.373 ms  19.134 ms
MacBook-Pro-van-Christiaan-Sauer:~ christiaansauer$
p/quote]

Citeer
MacBook-Pro-van-Christiaan-Sauer:~ christiaansauer$
MacBook-Pro-van-Christiaan-Sauer:~ christiaansauer$ traceroute www.htforum.nl
traceroute to www.htforum.nl (82.94.227.171), 64 hops max, 52 byte packets
1  * * *
transit-01-gs.zeelandnet.nl (82.176.63.254)  25.906 ms  11.356 ms  9.843 ms
ams-ix.tc2.xs4all.net (195.69.144.166)  14.122 ms  20.046 ms  12.769 ms
0.so-2-0-0.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.5.13)  13.114 ms  15.647 ms  12.412 ms
te5-4.swcolo1.3d12.xs4all.net (194.109.12.30)  13.115 ms  12.465 ms  12.898 ms
s01.htforum.nl (82.94.227.171)  15.646 ms  15.459 ms  48.431 ms

VlisChris

Ik zie overigens bij mijn netwerk instellingen 2 DNS -servers staan?
Wat doe/kan ik daarmee?

KILLorBE

Citaat van: Christiaan S op november  3, 2012, 19:00:21
Doet www.dvd.nl/forum het bij jullie overigens?
Nee, die doet niks.
Ligt dus niet bij jou.
Citaat van: Christiaan S op november  3, 2012, 19:04:21
Wat doe/kan ik daarmee?
Dat is normaal*, ik probeer als het fout gaat meestal alternatieve DNS servers van mijn provider, ik heb nooit andere DNS servers geprobeerd zoals die van Google.

*Uhh, in Windows heb je een voorkeurs-DNS server en een Alternatieve DNS server, maar ik neem aan dat het bij MAC net zoiets is.

eduard

Citaat van: Christiaan S op november  3, 2012, 19:04:21
Wat doe/kan ik daarmee?

Hoi Christiaan.
De dns servers die je ziet staan zijn de servers die je gebruikt om tekunnen achter halen wat het ip adres is van een website zodat je naar deze site kan browsen.
Ik stel voor om de beide adressen ergens op te schrijven en dan eens de dns van google in tevullen.

Je schreef ook dat je packet loss had met pingen.
Je zou nog een extra  ping test proberen.
Kan je router/modem pingen, zoja zet dan een continue ping op naar je modem en ook nog een naar de google dns.
En kijk wanneer je niet bij een website kunt of je modem nog wel kan bereiken. Blijkt de ping naar je modem het dan niet meer te doen dan is de kans groot dat het aan je eigen netwerk ligt (laptop, netwerkaart, bekabeling (de connectors op de kabels) of de modem.
Had jij nu niet zelf de Rj45 connectors op je bekabeling gezet?
Wanneer je wel je modem kan pingen maar niet de google dns dan zit het probleem ergens dieper in het netwerk pad. Het kan dan de wan port van de modem zijn of het netwerk van de provider of verder.
Je zou dan eigenlijk gelijk een trace route moeten doen naar de dns om te kijken waar deze stopt.

Succes

Eduard

VlisChris

Ik ben jullie allen erg dankbaar!
Momenteel heb ik bezoek in huis, dus echt diepgravend zoeken gaat hem even niet worden, maar morgenoverdag heb ik een paar uur geen bezoek :) Dan ga ik weer kijken!

VlisChris

Nadat het probleem een tijdje weg is geweest is het weer in volle glorie terug.

Is er iemand die een oplossing weet? Wat wel werkt is om de laptop in 1 keer in mijn modem in te pluggen. Dan passeer ik router, switch, en patchpanel. Ik vermoed dat er daarin iets fout gaat.

alexander2

Provider/router/modem, wie/welke?
SS instellingen Mac Netwerk en SS instellingen modem/router.  wil nog wel is helpen. ;)
Het moet echt aan de (router) instellingen liggen, denk ik.

VlisChris

Hm, niet gezien dat je gereageerd had :)
Zal morgen of overmorgen (morgen drukke dag) even merk/type van de verschillende apparaten opschrijven.