BB&G: Home-cinema perfectie - de verbouwing van onze referentie home-cinema

Gestart door bmateijsen, oktober 31, 2012, 08:15:18

Vorige topic - Volgende topic

Katrien

Het ziet er erg mooi uit, proficiat!
De mooiste HT ruimte die ik gezien heb is die van Rob Dingen.

Grtn Guido

denoontje

audiosurfer

Echt prachtig! Die drie diffusievlakken staan ook echt mooi zo met die verlichting!

Wat voor een verlichting is dat? Ben zelf ook nog op zoek namelijk en moet mijn diffusie-panelen nog bevestigen aan de muren.
Arcam AVR850, MarkLevinson 533h, Arcam PA720, Arcam P429, Panasonic 9004, Dune-4k, Apple-tv.
3x monitor audio cinergy 200, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Sony xw5000, 135 inch ATscherm

J0ell

Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

garmtz

Citaat van: audiosurfer op november 25, 2012, 18:20:29
Echt prachtig! Die drie diffusievlakken staan ook echt mooi zo met die verlichting!

Wat voor een verlichting is dat? Ben zelf ook nog op zoek namelijk en moet mijn diffusie-panelen nog bevestigen aan de muren.

Zijn 'gewoon' LED-slangen... :)

audiosurfer

Arcam AVR850, MarkLevinson 533h, Arcam PA720, Arcam P429, Panasonic 9004, Dune-4k, Apple-tv.
3x monitor audio cinergy 200, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Sony xw5000, 135 inch ATscherm

garmtz

Zymotic

J0ell

Jeriko

Hoi Garmtz, je schrijft in deel 10 dat de nagalm tijd voor Homecinema lager moet zijn dan de nagalm tijd voor stereo wil dit dan zeggen dat je dit niet meer kan combineren? Ik kan me niet in denken dat er mensen zijn die twee ruimtes vrij maken, 1 voor homecinema en 1 voor stereo, dit lijkt me teveel van het goede.
Nu kijk ik ook naar mijzelf want ik kijk en luister ook naar beide systemen en wil natuurlijk zoveel mogelijk genieten maar je zult dan op de èèn of andere manier de beste van 2 werelden moeten kiezen maar of dat kan weet ik dus niet.

Gr. Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jean Sibelius

Citaat van: Jeriko op november 27, 2012, 12:51:35
Ik kan me niet in denken dat er mensen zijn die twee ruimtes vrij maken, 1 voor homecinema en 1 voor stereo, dit lijkt me teveel van het goede.
Die zijn er geloof me! :) (en ik ben het niet)

@Bjorn/Garmt... ik denk dat de blu-ray maar persoonlijk langs komen brengen, ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz

Citaat van: Jeriko op november 27, 2012, 12:51:35
Hoi Garmtz, je schrijft in deel 10 dat de nagalm tijd voor Homecinema lager moet zijn dan de nagalm tijd voor stereo wil dit dan zeggen dat je dit niet meer kan combineren? Ik kan me niet in denken dat er mensen zijn die twee ruimtes vrij maken, 1 voor homecinema en 1 voor stereo, dit lijkt me teveel van het goede.
Nu kijk ik ook naar mijzelf want ik kijk en luister ook naar beide systemen en wil natuurlijk zoveel mogelijk genieten maar je zult dan op de èèn of andere manier de beste van 2 werelden moeten kiezen maar of dat kan weet ik dus niet.

Gr. Jeroen

Daar komt het wel op neer ja... Hoewel je door slim plaatsen van diffusie en absorptie wel een zo goed mogelijk werkend compromis kunt krijgen. Wij hebben bijvoorbeeld aan de wanden zoveel mogelijk absorptie proberen te vermijden, om in het directe geluidsveld zo niet teveel energie weg te nemen, wat de stereo-weergave redelijk levendig zal houden, zonder teveel compromis op de totale nagalm.

Je kunt het overigens ook anders zien: in de meeste home cinema's die wij hebben gerealiseerd, zijn het stereo-beeld en de totale klankbalans veel en veel mooier dan in een onaangepaste woonkamer, ondanks dat de nagalmtijd wellicht iets te laag is.

We praten dus behoorlijk over de nuances.

EDIT: en inderdaad zijn er wel degelijk klanten die een aparte ruimte voor film en voor muziek hebben.

garmtz

Jeriko

Citaat van: Jean Sibelius op november 27, 2012, 21:31:53
Die zijn er geloof me! :) (en ik ben het niet)

Inderdaad die zullen er wel zijn maar daar heb je wel de ruimte voor nodig en die heb ik niet (en het geld ook niet). Ik heb er al eens aan gedacht om 2 ruimte's te maken alleen om het feit dat je in zo'n donkere ruimte muziek aan het luisteren bent word ik soms een beetje somber van(ik zie graag daglicht). Misschien komt er ooit een verf die je met druk op de knop van kleur veranderd licht voor muziek en donker voor film  :hehe:.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeriko

Citaat van: garmtz op november 27, 2012, 21:48:35
Daar komt het wel op neer ja... Hoewel je door slim plaatsen van diffusie en absorptie wel een zo goed mogelijk werkend compromis kunt krijgen. Wij hebben bijvoorbeeld aan de wanden zoveel mogelijk absorptie proberen te vermijden, om in het directe geluidsveld zo niet teveel energie weg te nemen, wat de stereo-weergave redelijk levendig zal houden, zonder teveel compromis op de totale nagalm.

Je kunt het overigens ook anders zien: in de meeste home cinema's die wij hebben gerealiseerd, zijn het stereo-beeld en de totale klankbalans veel en veel mooier dan in een onaangepaste woonkamer, ondanks dat de nagalmtijd wellicht iets te laag is.

We praten dus behoorlijk over de nuances.

EDIT: en inderdaad zijn er wel degelijk klanten die een aparte ruimte voor film en voor muziek hebben.

Duidelijk, ik dacht al dat ik mijn vriendin duidelijk moest maken om 2 ruimte's te realiseren en dan staan er de volgende dag 2 koffers beneden  :D. Zonder gekheid mijn vriendin is echt een schat en laat me met mijn hobby helemaal vrij wat dat betreft zolang er maar geen rode cijfers op de bank rekening staan.
Ik vind jullie ruimte wel ontzettend vet en lees het met veel interesse, keep up the good work.

Zymotic

bmateijsen

J0ell

garmtz

Grindtegel

Zo ben vandaag bij BB&G geweest en wat een machtig mooie ruimte. In het echt nog vele malen mooier dan op de foto's echt supergaaf. Jammer dat de apparatuur nog niet was ingeregld, maar zelfs zonder beeld en geluidsgeweld was het al een ervaring. Denk niet dat er in Nederland dealers zijn die een betere demo ruimte hebben dan deze!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

rijstfj

bmateijsen

Citaat van: Grindtegel op november 29, 2012, 19:33:37
Zo ben vandaag bij BB&G geweest en wat een machtig mooie ruimte. In het echt nog vele malen mooier dan op de foto's echt supergaaf. Jammer dat de apparatuur nog niet was ingeregld, maar zelfs zonder beeld en geluidsgeweld was het al een ervaring. Denk niet dat er in Nederland dealers zijn die een betere demo ruimte hebben dan deze!

Dank voor het compliment! ;D, was leuk weer even bij te praten!

Groet,

Bjorn

Jinsu

Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

bmateijsen