BB&G: Home-cinema perfectie - de verbouwing van onze referentie home-cinema

Gestart door bmateijsen, oktober 31, 2012, 08:15:18

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

jaco

Ik ben benieuwd naar de oplossing voor de deur. Dat is bij mij toch het zwakke punt..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

garmtz

Citaat van: jaco op november  7, 2012, 15:28:20
Ik ben benieuwd naar de oplossing voor de deur. Dat is bij mij toch het zwakke punt..

Het is niet 1 deur, maar er zitten 3 deuren tussen de luisterruimtes... :)

jaco

ok, dat helpt vast ook wel.
Overlast bij mij gaat door de deur. Die zweeft ook wel mee omdat hij op de onkoppelde vloer staat, maar laat toch wel wat laag frequente energie door.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

bmateijsen

Preview van de nieuwe home-cinema in 3D model gemaakt door Mutrox Acoustics. Meer ontwerptekeningen zijn te vinden op de facebook pagina van Beter Beeld & Geluid.

Deze tekening is overigens voordat de definitieve roomratios bepaald waren. In werkelijkheid zijn de dimensies dus anders....

Groet,

Bjorn

Etiennevh

Wat zijn de afmetingen van jullie ruimte, als ik vragen mag? Ziet er indrukwekkend uit!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

bmateijsen

Citaat van: Etiennevh op november 10, 2012, 12:21:09
Wat zijn de afmetingen van jullie ruimte, als ik vragen mag? Ziet er indrukwekkend uit!

Zie de plattegrond (o.a. op facebook) ;)

Snowmaster

Citaat van: Klinkt Beter op oktober 31, 2012, 09:28:57
Geen symmetrie id ruimte ? Achteraan een stuk breder ....

Kan natuurlijk met akoestische tools redelijk worden opgelost

Precies het allereerste dat ook bij mij opkwam.
De ambitie uitspreken dat je de beste HT ruimte van Nederland gaat bouwen, krijgt onmiddelijk mijn respect.  Hulde ! Als ergens twee mannen zijn die dit kunnen dan zitten ze bij BB&G  ;).
Ik ken ze niet persoonlijk, maar t.z.t. ga ik zeker kijken en luisteren om hiervan iets te leren.

De ruimte is vooraan nauwelijks meer dan 3 meter. Ik zou het heel bijzonder vinden dat het geluid een ruimte afbeeldt die veel groter is dan de zijwanden en voorwand.  Bij goede HT komt het geluid  duidelijk buiten de speakers vandaan. Lijkt mij een enorme akoestische uitdaging om dit te realiseren in zo'n smalle ruimte.  Ik kijk ook op van het gebrek aan slam in zo'n kleine ruimte. Als ergens in de Benelux de broekspijpen flapperen dan moet dat bij jullie toch zeker kunnen?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

bmateijsen

Citaat van: Snowmaster op november 10, 2012, 13:06:05
Precies het allereerste dat ook bij mij opkwam.
De ambitie uitspreken dat je de beste HT ruimte van Nederland gaat bouwen, krijgt onmiddelijk mijn respect.  Hulde ! Als ergens twee mannen zijn die dit kunnen dan zitten ze bij BB&G  ;).
Ik ken ze niet persoonlijk, maar t.z.t. ga ik zeker kijken en luisteren om hiervan iets te leren.

Ik zou het liefst een home-cinema vanaf de grond opbouwen, maar die luxe hebben we niet, we moeten het met de ruimte doen die ervoor beschikbaar is. Er is nu wel symmetrie in de opstelling gemaakt, zie de foto's ;)

CiteerDe ruimte is vooraan nauwelijks meer dan 3 meter. Ik zou het heel bijzonder vinden dat het geluid een ruimte afbeeldt die veel groter is dan de zijwanden en voorwand. 

De ruimte is alleen een beperking voor het aantal personen wat er in kan zitten... De afbeelding is altijd al veel groter geweest dan de ruimte zelf was. nu zal dat met akoestiek verbetering nog veel beter worden ;)

CiteerBij goede HT komt het geluid  duidelijk buiten de speakers vandaan. Lijkt mij een enorme akoestische uitdaging om dit te realiseren in zo'n smalle ruimte.  Ik kijk ook op van het gebrek aan slam in zo'n kleine ruimte. Als ergens in de Benelux de broekspijpen flapperen dan moet dat bij jullie toch zeker kunnen?

Dat ligt aan de opbouw van de ruimte helaas..., de voormalige kamer-in-kamer constructie had niet genoeg gewicht, waardoor dit gebeurde. Hoewel we zeker de fysieke beleving al wel konden geven, maar dat ging ook helaas met overlast naar de buren toe.

Robbo

Citaat van: Snowmaster op november 10, 2012, 13:06:05

De ruimte is vooraan nauwelijks meer dan 3 meter. Ik zou het heel bijzonder vinden dat het geluid een ruimte afbeeldt die veel groter is dan de zijwanden en voorwand.  Bij goede HT komt het geluid  duidelijk buiten de speakers vandaan. Lijkt mij een enorme akoestische uitdaging om dit te realiseren in zo'n smalle ruimte.  Ik kijk ook op van het gebrek aan slam in zo'n kleine ruimte. Als ergens in de Benelux de broekspijpen flapperen dan moet dat bij jullie toch zeker kunnen?

Niet vergeten dat hier gebruik word gemaakt van een akoestisch doorlatend projectiescherm.  Dat biedt meer vrijheid qwa plaatsing dan tussen het doek en de zijwanden nog een paar speakers te moeten wurmen.

Robbo

Citaat van: bmateijsen op november 10, 2012, 11:15:25
Preview van de nieuwe home-cinema in 3D model gemaakt door Mutrox Acoustics. Meer ontwerptekeningen zijn te vinden op de facebook pagina van Beter Beeld & Geluid.

Deze tekening is overigens voordat de definitieve roomratios bepaald waren. In werkelijkheid zijn de dimensies dus anders....

Groet,

Bjorn

Laten jullie de diffusers op plafond en achterwand zichtbaar of span je daar nog een stof overheen?

bmateijsen

Citaat van: Robbo op november 10, 2012, 13:53:08
Laten jullie de diffusers op plafond en achterwand zichtbaar of span je daar nog een stof overheen?

Zichtbaar... wij vinden de skylines namelijk wel gewoon gaaf om te zien ;D.

garmtz

garmtz

Citaat van: Robbo op november 10, 2012, 13:49:12
Niet vergeten dat hier gebruik word gemaakt van een akoestisch doorlatend projectiescherm.  Dat biedt meer vrijheid qwa plaatsing dan tussen het doek en de zijwanden nog een paar speakers te moeten wurmen.

Bovendien hebben de JBL Synthesis speakers (althans, de front array) een vrij directionele afstraling, wat de invloed van wanden en plafond nog zal verminderen. Verder wordt het systeem met zo ongeveer de meest geavanceerde eq die ik ken en gecalibreerde microfoons afgesteld. Dit geeft een holografischer beeld dan de meesten ooit gehoord hebben.

Sonic Circle

Gaat voorspoedig mannen! Wanneer is de "opening" gepland? Kom dit graag ervaren.

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op november 10, 2012, 13:54:29
Zichtbaar... wij vinden de skylines namelijk wel gewoon gaaf om te zien ;D.
En ze werken gewoon erg goed. De cinema begint op die van mij te lijken ;-)

MVG

Prachtig! Echt heel mooi! Lijkt me ook mooi worden met die skylines in het zicht!

Even een vraagje, in het stukje op facebook staat dat jullie bewust kiezen voor pure grijstinen. In jullie geval ral 7023 meen ik?

Bedoelen jullie met pure grijstinten dat de kleur dan enkel uit grijs bestaat? Of zijn andere grijstinten net zo geschikt? (in mijn geval zou ik graag weten of ral 7011 ijzergrijs ook evengoed geschikt zou zijn)

Kortom, is de ene grijs tint geschikter dan een andere? (de lichtere grijstinten even buiten beschouwing gelaten)
Voor de projectiewand is dit ook geschikt neem ik aan, of kan men dan toch beter zwart kiezen?

Verder complimenten, keep up the good work!  :thumbs-up:

bmateijsen

Grijs is zeker niet altijd grijs... En er zijn grijsachtige die beter te gebruiken zijn als neutrale kleur dan anderen. Op de blog is te lezen welke RAL het exact is, uit mijn hoofd 7024 ;)

MVG

Citaat van: bmateijsen op november 11, 2012, 18:39:46
Grijs is zeker niet altijd grijs... En er zijn grijsachtige die beter te gebruiken zijn als neutrale kleur dan anderen. Op de blog is te lezen welke RAL het exact is, uit mijn hoofd 7024 ;)

Thanks! Je bevestigd mijn vermoeden :D Dat grijs niet altijd grijs is. Maar kan je iets zeggen over ral 7011, ijzergrauw, of dat ook goed is?  (sorry voor het off topic trouwens, ik heb ook een cinemaruimte in planning op bovenverdieping, waar al verschillende kamers een muur hebben met 7011 erop dus daarom ;-) )

bmateijsen

Citaat van: MVG op november 11, 2012, 18:50:50
Thanks! Je bevestigd mijn vermoeden :D Dat grijs niet altijd grijs is. Maar kan je iets zeggen over ral 7011, ijzergrauw, of dat ook goed is?  (sorry voor het off topic trouwens, ik heb ook een cinemaruimte in planning op bovenverdieping, waar al verschillende kamers een muur hebben met 7011 erop dus daarom ;-) )

Lijkt mij een prima basiskleur, maar misschien wat aan de lichte kant.. ;)

MVG

Citaat van: bmateijsen op november 11, 2012, 18:56:11
Lijkt mij een prima basiskleur, maar misschien wat aan de lichte kant.. ;)

Okej bedankt! Ik zal er rekening mee houden, zo zie je maar dat op een computer scherm niet te zien is hoeveel het scheelt. Op google ral kleuren zoeken dan lijken 7011 en 7024 redelijk dicht bij elkaar te liggen. Dan de projectiewand misschien toch maar zwart, al is zwart wel erg zwart :D

Thanks voor je input, en nog veel succes met jullie nu al mooie ruimte! Ik kom hem graag eens aanschouwen!

FvP

Citaat van: garmtz op november 10, 2012, 23:11:10
Deel 7!

grappige foto hoe de schilder zijn broek overgaat in het niet geschilderde deel, en hoe het t-shirt/polo van deze man in dezelfde kleur is van het reeds geschilderde deel

garmtz

Citaat van: Klinkt Beter op november 11, 2012, 21:27:47
grappige foto hoe de schilder zijn broek overgaat in het niet geschilderde deel, en hoe het t-shirt/polo van deze man in dezelfde kleur is van het reeds geschilderde deel

Hahaha! Goed gezien! :)