Dual opposed 2x 2x JL 10w3v3, fotos p.10!

Started by knubbe, October 18, 2012, 21:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Was dat geen ander topic Jeroen? ik lees niks terug van je in dit topic.

Ik ben ook benieuwd Knubbe hoe je kistje,s gaan bevallen  :headbanging:
Bij voorbaat al upgrade plannen naar W6 hihi  ;)

Ejorne

Quote from: morca on August 24, 2013, 11:05:20
Was dat geen ander topic Jeroen? ik lees niks terug van je in dit topic.

blz 2 in dit topic...  :-X

;D

Timvg

Ow ja dat, wel wat ik bedoelde was dat een sub (en eender welke speaker) zo afhankelijk is van de ruimte waar die in staat, dat wanneer je die gaat vergelijken, dat dan ook best in dezelfde ruimte doet. 

Ejorne

Quote from: Timvg on August 24, 2013, 11:26:52
Ow ja dat, wel wat ik bedoelde was dat een sub (en eender welke speaker) zo afhankelijk is van de ruimte waar die in staat, dat wanneer je die gaat vergelijken, dat dan ook best in dezelfde ruimte doet.

Absoluut mee eens!
Alleen een dbt wordt wat lastiger omdat je dan eigenlijk de subs op elkanders plek moet zetten want op of naast elkaar kan al een vrij grote akoestische verschillen geven.

Timvg

Quote from: Ejorne on August 24, 2013, 11:33:37
Absoluut mee eens!
Alleen een dbt wordt wat lastiger omdat je dan eigenlijk de subs op elkanders plek moet zetten want op of naast elkaar kan al een vrij grote akoestische verschillen geven.

Ja idd, als je zoiets gaat doen, blind of niet, dan moeten ze op dezelfde plaats komen te staan.. Veel werk dus  ;D


Ejorne

Quote from: morca on August 24, 2013, 12:14:00
Oh ok ik zocht jouw reactie,maar ik riep ergens toe op ,hahahahaha

Idd dat word moeilijk testen ,veel sjouwen en ZWAAR tillen  :clapping:

Als mijn sdx straks in een aanzienlijk kleiner kistje zit, dan kunnen we hem wel een keer bij jou testen misschien?
Ben ik ook wel benieuwd naar.  8)

morca

Zou wel intressant zijn,maar dat kistje weegt ook nog gauw 50 kg met die SDX15 erin  :headbanging:

Heb jij dat nr van Rihanna Jeroen,moet je eens goed hard draaien,is een super nr voor filmlaag in een Muziekje.

Ejorne

Quote from: morca on August 24, 2013, 12:24:39
Zou wel intressant zijn,maar dat kistje weegt ook nog gauw 50 kg met die SDX15 erin  :headbanging:

Heb jij dat nr van Rihanna Jeroen,moet je eens goed hard draaien,is een super nr voor filmlaag in een Muziekje.

Nee, die heb ik (nog) niet. Is dat van de laatste cd van haar?

knubbe

Hmmmm inuke 6000 of de T.Amp Proline 3000 PA Versterker 2x1800W die nu in de markt staat?
Iemand een voorkeur?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

HT-fanaat

Leuk project! Ik ben zelf ook aan het overwegen om over een tijdje een compacte gesloten sub te bouwen maar weet nog niet zeker wat ik wil. De opposed constructie van jou klinkt interessant en ga ik dan ook zeker volgen! Succes met de bouw! :popcorn:

HT-fanaat

Quote from: morca on August 24, 2013, 12:24:39
Zou wel intressant zijn,maar dat kistje weegt ook nog gauw 50 kg met die SDX15 erin  :headbanging:

Heb jij dat nr van Rihanna Jeroen,moet je eens goed hard draaien,is een super nr voor filmlaag in een Muziekje.

Dan heb ik nog een hele leuke voor je: regular girl van T-pain. Meteen in het begin en een paar keer in de rest van het nummer komt een bass sweep voor die voor leuke trillingen zorgt :headbanging:

morca

Bij kleine kist en zeer hoge output zou ik je JL adviseren ,die werken juist in een kleine kist beter.

Ik ben het liedje aan het zoeken ,bedankt voor de tip,nog meer goeie rap of r&b tips zijn zeer welkom.
Voor de sub,s  :headbanging:

MaLa

#138
Tyga - Rack City, zit een lekkere diepe bass in. In de Mak & Pasteman remix van Rack city zit ook een heel lekkere bass kick, niet heel diep maar o zo lekker :D

Knubbe, wil je je ervaringen met die hexagon subwoofer eens neerschrijven hier? Dan stel ik die eens voor aan mijn vader, zou wel leuk zijn voor hier in de woonkamer :)
XTZ - BK - Marantz

knubbe

Over de ervaringen met die hexagon kan ik kort over zijn, die heb ik namelijk niet.
Als je even zoekt dan kan je wel de ervaring van Timvg vinden, zoeken op 10w3v3 oid!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: MaLa on August 30, 2013, 16:24:18
Tyga - Rack City, zit een lekkere diepe bass in. In de Mak & Pasteman remix van Rack city zit ook een heel lekkere bass kick, niet heel diep maar o zo lekker :D

Knubbe, wil je je ervaringen met die hexagon subwoofer eens neerschrijven hier? Dan stel ik die eens voor aan mijn vader, zou wel leuk zijn voor hier in de woonkamer :)
Bouwtopic :  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=118307.50

knubbe

Thx voor de link! Zit op mobiel dus hield t ff makkelijk ;p
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


HT-fanaat

Quote from: MaLa on August 30, 2013, 16:24:18
Tyga - Rack City, zit een lekkere diepe bass in. In de Mak & Pasteman remix van Rack city zit ook een heel lekkere bass kick, niet heel diep maar o zo lekker :D


Klopt! Die wilde ik ook nog noemen, Faded van Tyga gaat ook best hard. On my level van Wiz Khalifa is ook zo'n extreem bass heavy nummer, echt een aanrader. Maargoed nu hou ik op met Knubbe zijn thread vol te spammen, want anders kunnen we door blijven gaan  :hehe:

knubbe

Ga rustig door hoor ;) Maak ik ondertussen een playlist voor als ze af zijn :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


Timvg

Over de hexagon kan ik zeggen. Bruute sub, maar je moet er verschrikkelijk veel stroom op loslaten om er alles uit te halen. Maar eens je dat en een DSP hebt is het erg leuk speelgoed. Maar er zijn prijs-prestatie gezien betere oplossingen vind ik.

Louis.

Quote from: knubbe on August 30, 2013, 18:47:16
Ga rustig door hoor ;) Maak ik ondertussen een playlist voor als ze af zijn :D
Zet dan zeker Beat For van Jamie xx in jouw playlist. ;)

morca

Quote from: Timvg on August 30, 2013, 21:17:21
Over de hexagon kan ik zeggen. Bruute sub, maar je moet er verschrikkelijk veel stroom op loslaten om er alles uit te halen. Maar eens je dat en een DSP hebt is het erg leuk speelgoed. Maar er zijn prijs-prestatie gezien betere oplossingen vind ik.
Anders schakelen vd sub,s kom je met minder benodigd vermogen weg.
Dan ligt die prijs ook al weer gunstiger.
Zelf zou ik ipv een hexagon 2 duals maken met de 13 inch vnn de 3 serie.
Dan is de prijs en het vermogen beter door de impedantie.
Maar dat doet hier verder niet terzake ,je verplaatst nu iets meer lucht  :headbanging:

knubbe

Weer een stapje verder..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase