vraag mbt plaatsing wall shelf voor DT

Gestart door Dirk, oktober 13, 2012, 19:55:58

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

Ik heb sinds kort weer een DT aangeschaft, en om nou ook echt plezier te beleven aan het plaatjes draaien (en het weer geen stille dood te laten sterven), wil ik hem deze keer wel een echt goed plekje geven, waar ie uiteraard goed staat & klinkt, maar vooral ook prettig te bedienen is.

als ik zo m'n ruimte bekijk (apparatuur is inmiddels enigszins gewijzigd, maar indeling is dezelfde als op foto), dan is voor mij de ideale plek rechts achter de rechterspeaker, in de hoek, maar het "witte blokje" in beeld is een gesloten 12" sub (1 vd 2 die ik heb staan).
nou vraag ik me af of plaatsing van een DT op z'n halve meter boven een sub wel zo'n strak plan is, of zal die daar op een degelijke wall mount geen last van hebben ?

fyi ; een type shelf wat me wel bevalt vwb de looks is een Target VW1.  Dat deze shelf z'n nieuwprijs ongeveer even hoog is als m'n hele DT, daar moet ik maar ff niet op letten  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

Citaat van: Dynky op oktober 13, 2012, 19:55:58
Ik heb sinds kort weer een DT aangeschaft, en om nou ook echt plezier te beleven aan het plaatjes draaien (en het weer geen stille dood te laten sterven), wil ik hem deze keer wel een echt goed plekje geven, waar ie uiteraard goed staat & klinkt, maar vooral ook prettig te bedienen is.

als ik zo m'n ruimte bekijk (apparatuur is inmiddels enigszins gewijzigd, maar indeling is dezelfde als op foto), dan is voor mij de ideale plek rechts achter de rechterspeaker, in de hoek, maar het "witte blokje" in beeld is een gesloten 12" sub (1 vd 2 die ik heb staan).
nou vraag ik me af of plaatsing van een DT op z'n halve meter boven een sub wel zo'n strak plan is, of zal die daar op een degelijke wall mount geen last van hebben ?

fyi ; een type shelf wat me wel bevalt vwb de looks is een Target VW1.  Dat deze shelf z'n nieuwprijs ongeveer even hoog is als m'n hele DT, daar moet ik maar ff niet op letten  :D

In de hoeken heb je altijd een bassboost, dus daar zeker geen DT plaatsen. Zo'n sub vertrouw ik nooit. Ook niet als deze zogenaamd magnetisch afgeschermd is. Ik zou lekker uit de buurt blijven. Een plaats tussen de speakers is ook niet optimaal maar in jou situatie wellicht het beste.

Om welke DT gaat het?

Ik zou een Ikea Lack tafeltje kopen en de poten op maat zagen zodat de DT naast de TV kan plaats nemen. Ik neem aan dat je niet tegelijkertijd tv kijkt en een plaatje draait?

Mooie speakers, Harbeth?
Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

Linx

Ik weet niet of een Lack tafel een succes is op een hoogpolig taijt

Dirk

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2012, 20:05:06
In de hoeken heb je altijd een bassboost, dus daar zeker geen DT plaatsen. Zo'n sub vertrouw ik nooit. Ook niet als deze zogenaamd magnetisch afgeschermd is. Ik zou lekker uit de buurt blijven. Een plaats tussen de speakers is ook niet optimaal maar in jou situatie wellicht het beste.

Om welke DT gaat het?

Ik zou een Ikea Lack tafeltje kopen en de poten op maat zagen zodat de DT naast de TV kan plaats nemen. Ik neem aan dat je niet tegelijkertijd tv kijkt en een plaatje draait?

Mooie speakers, Harbeth?
Het gaat om een leuk oudje, een Pioneer PL-51A met DL110 element.

dat er in de hoeken meer kans bestaat dat er (laag)energie wordt opgebouwd klopt zeker, maar dat hoeft toch niet meteen "automatisch" ook een probleem te vormen voor een DT, op voorwaarde dat die op een degelijke shelf staat ?...hoop ik althans.

op een tafeltje wil ik niet, vandaar ook de specifieke vraag mbt een muurplank, oftewel wall shelf.

magnetische invloeden ben ik niet bang van, zeker niet op die afstand en met die wanddikte van deze sub ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Jumping Jack

Volgens mij kun je die gerust hangen waar je wil, zo'n shelf ontkoppeld toch voldoende...

Jij blijft trouwens maar bezig é, op je eentje de economie er bovenop helpen?  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Citaat van: Jumping Jack op oktober 13, 2012, 21:03:07
Jij blijft trouwens maar bezig é, op je eentje de economie er bovenop helpen?  ;D
ach...genoeg werken en de vrije tijd is dus schaars, dan geef ik m'n geld graag uit aan iets waar ik ook echt van geniet  ;)

maar de DPA-1 is veruit het duurste wat ik de laatste maanden weer heb gekocht hoor, die ouwe zooi is lang niet zo prijzig  ;D

Robiwan

Citaat van: Linx op oktober 13, 2012, 20:11:36
Ik weet niet of een Lack tafel een succes is op een hoogpolig taijt

ja hoor geen enkel probleem.
Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

Dirk

. foutje, sorry