Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

R

cardas49

Je set klinkt naar meer Mitch  8). Smooth, vloeiend, prettig warm maar zeker niet wollig, alles wat je er in stopt klinkt lekker, rijke en diepe bas, gedetailleerd maar verdraagzaam hoog. 100% onrustvrij.

Niks meer aan veranderen  :thumbs-up:   

Ik ga vanavond meteen wat van de muziek opzoeken die we geluisterd hebben, zat erg mooi spul bij.

Nogmaals bedankt voor je gastvrijheid

Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Mitch--

Citaat van: mark235 op oktober 17, 2014, 10:25:04
Je set klinkt naar meer Mitch  8). Smooth, vloeiend, prettig warm maar zeker niet wollig, alles wat je er in stopt klinkt lekker, rijke en diepe bas, gedetailleerd maar verdraagzaam hoog. 100% onrustvrij.

Ik ga vanavond meteen wat van de muziek opzoeken die we geluisterd hebben, zat erg mooi spul bij.

Graag gedaan Mark! Was een gezellige avond, met mooie muziek :) en inderdaad, de drang om te veranderen is totaal weg, hij klinkt nu gewoon heerlijk, happy man!!  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Joris1971

Over welke muziek hebben jullie het heren?  :headbanging:

lynch1979

Citaat van: mark235 op oktober 17, 2014, 10:25:04

Mooi compliment voor Mitch  :thumbs-up:

Is Nik Bärtsch ook voorbij gekomen?

Mitch--

Citaat van: lynch1979 op oktober 17, 2014, 11:09:21
Mooi compliment voor Mitch  :thumbs-up:

Is Nik Bärtsch ook voorbij gekomen?

Jazeker! :) Heerlijk!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

cardas49

Citaat van: Joris1971 op oktober 17, 2014, 11:08:36
Over welke muziek hebben jullie het heren?  :headbanging:

oa Fink, Fourplay, Andy McKellen, Churches, Govi  :music:

En ook Dotan en Daft Punk tussendoor.

Zelf had ik bij me The Fray, Nina Kinert, Rodrigo y Gabriela, de rest moet ik even nakijken. Zoek niet naar de rode draad qua genre, die was er niet  :D :clapping:. Kwam door mij, ik vroeg Mitch naar wat van zijn favorieten, ongeacht genre. En ik wilde ook een beetje horen of de SHL5 een allesvreter was. Nou, dat is ie.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Mr.M

Je hebt een hele muzikale set Mitch, tis dat de harbeths lelijk zijn in mijn mening anders was ik best tevreden met het geluid...

Nu nog een mooie audionote VV en Kharma eind blokken ,,hahaha

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mitch--

Citaat van: maz op oktober 17, 2014, 12:20:46
Je hebt een hele muzikale set Mitch, tis dat de harbeths lelijk zijn in mijn mening anders was ik best tevreden met het geluid...

Nu nog een mooie audionote VV en Kharma eind blokken ,,hahaha

Hehe nou ik blijf lekker bij Linn :) Heerlijk!

Wat betreft de lelijkheid, ik vind dat zo erg meevallen, ze passen hier perfect in het interieur zien er lekker 'vintage' uit en de kleur is prachtig, nergens last van dus :) (stiekem vind ik veel 'nieuwe' speakers echt verschrikkelijk eruit zien, een teveel 'ver gezocht' design, dus dit bevalt prima :) )

garmtz

twani

Citaat van: Mitch-- op oktober 17, 2014, 14:09:49
Hehe nou ik blijf lekker bij Linn :) Heerlijk!

Wat betreft de lelijkheid, ik vind dat zo erg meevallen, ze passen hier perfect in het interieur zien er lekker 'vintage' uit en de kleur is prachtig, nergens last van dus :) (stiekem vind ik veel 'nieuwe' speakers echt verschrikkelijk eruit zien, een teveel 'ver gezocht' design, dus dit bevalt prima :) )

^^

Het is bij mij ook de eerste speakerset waarvan argeloze bezoekers (vriendinnen van Monique veelal :D) niet direct roepen:  "dat je dat in je huiskamer wil"

Onopvallende tijdloze klasse, dat is het!

"Red" still doing well Mitch? :D

Joris1971

Citaat van: twani op oktober 17, 2014, 17:16:30
^^

Het is bij mij ook de eerste speakerset waarvan argeloze bezoekers (vriendinnen van Monique veelal :D) niet direct roepen:  "dat je dat in je huiskamer wil"

Onopvallende tijdloze klasse, dat is het

Totaal mee eens!

Die moderne luidsprekers met aparte vormen zijn niet mijn ding.
Gewoon een rechte vorm en een mooi fineer!

Xander32

Mooie luisterervaringen, leuk om te lezen. Enne, ik denk dat de ts. best een beetje trots zal zijn na het lezen daarvan. Terecht :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mitch--

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2014, 18:02:36
Mooie luisterervaringen, leuk om te lezen. Enne, ik denk dat de ts. best een beetje trots zal zijn na het lezen daarvan. Terecht :thumbs-up:.

Zeker trots  :bigsmile: toch wel lekker voor elkaar als 'vers' afgestudeerde  :pompom:

Citaat van: twani op oktober 17, 2014, 17:16:30

Onopvallende tijdloze klasse, dat is het!

"Red" still doing well Mitch? :D

Hier precies hetzelfde, ze 'vallen eigenlijk niet op' maar als ze de muziek horen vraagt iedereen of het uit die 'kisten' komt hehe en JA idd ;)

'Red' is top! :) de eerste 750 staan er alweer op :)

Mitch--

Wat Mark schreef over de 'alles vretende set' klopt echt heel erg zit ik me maar te beseffen! :)

Zit zo zwaar te genieten van een concert van geheel op Youtube staat en via de AppleTV word afgespeeld, heerlijk!!  :inlove:

Mr.M

Mooie om te lezen dat je er volop van geniet Mitch...have fun gozer
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Geniet van je mooi set Mitch, ik herken je gevoel dat ik iedere dag heb wat Linn uit het doosje tovert.

Mitch--

Zooo. long time no post, want tsja ik ben dik tevreden :)

Vanmorgen tijdje zitten pielen Space Optimization in de Linn. Mijn speakers zijn toegevoegd aan het programma en ik was erg benieuwd naar de nieuwe optie, en tja het klinkt echt beter! :)

Laag is veel gedetailleerder, veel evenwichtiger en de overall weergave is een stuk ruimtelijker en grootser geworden zonder aan muzikaliteit te moeten inleveren, weer een stapje verder zo  ;D

Xander32

Wat een stukje software al niet brengt. Geniet er van.

Citaat van: Mitch-- op april 26, 2015, 11:19:42
Zooo. long time no post, want tsja ik ben dik tevreden :)

Vanmorgen tijdje zitten pielen Space Optimization in de Linn. Mijn speakers zijn toegevoegd aan het programma en ik was erg benieuwd naar de nieuwe optie, en tja het klinkt echt beter! :)

Laag is veel gedetailleerder, veel evenwichtiger en de overall weergave is een stuk ruimtelijker en grootser geworden zonder aan muzikaliteit te moeten inleveren, weer een stapje verder zo  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

raindog

Hey Mitch,

Wat brengt voor jou het meeste? De aangepaste curve voor je Harbeth of de daadwerkelijke space optimisation?

Ik hoorde vrijdag bij BBenG dat de C7ES3 ook op het punt staat om toegevoegd te worden aan de lijst  :clapping:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Citaat van: raindog op april 26, 2015, 17:04:29
Hey Mitch,

Wat brengt voor jou het meeste? De aangepaste curve voor je Harbeth of de daadwerkelijke space optimisation?

Ik hoorde vrijdag bij BBenG dat de C7ES3 ook op het punt staat om toegevoegd te worden aan de lijst  :clapping:

Bij mij is grootste verschil nu de SO optie, maar heb pas half dagje hiermee gewerkt, zal eens beetje gaan spelen om te kijken wat op lange termijn het meeste indruk gaat maken.

ben benieuwd wanneer je harbeths worden toegevoegd en wat dit bij jouw brengt! :)

garmtz

Wat bedoel je met dat eerste?

CiteerIk hoorde vrijdag bij BBenG dat de C7ES3 ook op het punt staat om toegevoegd te worden aan de lijst  :clapping:

We hebben de speaker aangemeld, maar dat betekent niet dat hij snel gereed zal zijn...

raindog

Citaat van: garmtz op april 26, 2015, 20:39:33
Wat bedoel je met dat eerste?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer je alleen de speaker selecteert maar nog geen SO waarden ingeeft, dat er dan ook al een aanpassing gedaan wordt. Op basis van de karakteristieken van de speaker. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cyreg

... hoorde vrijdag bij BBenG dat de C7ES3 ook op het punt staat om toegevoegd te worden aan de lijst  :clapping:

Op wat voor klankverandering/-verbetering hoop je dan?
Oftewel wat is er nu dan minder OK met je setup?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Mitch--

Citaat van: raindog op april 26, 2015, 20:51:22
Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer je alleen de speaker selecteert maar nog geen SO waarden ingeeft, dat er dan ook al een aanpassing gedaan wordt. Op basis van de karakteristieken van de speaker. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?

Verwar je niet nu de eigenschappen van Linn's Space Optimization en Devialet's SAM?