Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Mitch--

Citaat van: AbZ op september  3, 2014, 18:54:33
Leuk geredeneerd maar weinig to the point.
Op deze planeet heb je bij weinig massa gewoon een hogere resonantiefrequentie.

En als je dan dus het gewicht verkleind van een stand, of een open frame stand neemt, heb je dus 'minder' last van laag dat mogelijkerwijs kan overheersen omdat de speaker natuurlijk het werk moet doen en zo min mogelijk beïnvloed moet worden door de resonantie frequentie van de stand.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Deleted Member 2

Citaat van: Mitch-- op september  4, 2014, 13:38:37
En als je dan dus het gewicht verkleind van een stand, of een open frame stand neemt, heb je dus 'minder' last van laag dat mogelijkerwijs kan overheersen omdat de speaker natuurlijk het werk moet doen en zo min mogelijk beïnvloed moet worden door de resonantie frequentie van de stand.

Je kan bij een buisconstructie de resonantie frequentie beïnvloeden door het aanbrengen van vulling.

Mitch--

Zoo lekker weekendje muziek luisteren, heb een set Linn K-400 bi-wire op proef en ik moet zeggen dat de eerste indrukken zeer positief zijn!! :) Tot nu toe geen wereldschokkende verschillen, maar het algehele plaatje is completer, de puzzelstukken vallen nog meer op hun plek :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op september  7, 2014, 12:56:17
Zoo lekker weekendje muziek luisteren, heb een set Linn K-400 bi-wire op proef en ik moet zeggen dat de eerste indrukken zeer positief zijn!! :) Tot nu toe geen wereldschokkende verschillen, maar het algehele plaatje is completer, de puzzelstukken vallen nog meer op hun plek :)

Klinkt bekend in de oren... :music:
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Achiel

Mocht iemand ook willen proeven van de Linn k-400 magic, heb nog 2x 3,5meter werkeloos liggen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

ChrisV

..en als iemand nog wil experimenteren met op Harbeth getunede discs voor tussen Harbeth en stand (q-Bricks): pm mij maar ;)

cardas49

Tijd voor een nieuwe foto in de OP Mitch :)

Veel plezier met het uitproberen van de Crosslinks. Jammer dat we het kort moesten houden vanmiddag door de kinderen. Bezoekjes gaan s'avonds meestal makkelijker als ze al slapen. Neem de volgende keer maar wat Linn K400 mee, leggen we dat neer, komen ze vast niet over heen :D
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Mitch--

Citaat van: mark235 op september  9, 2014, 19:41:45
Tijd voor een nieuwe foto in de OP Mitch :)

Veel plezier met het uitproberen van de Crosslinks. Jammer dat we het kort moesten houden vanmiddag door de kinderen. Bezoekjes gaan s'avonds meestal makkelijker als ze al slapen. Neem de volgende keer maar wat Linn K400 mee, leggen we dat neer, komen ze vast niet over heen :D

Ooo ja idd ;) die zijn al best oud! Zal hem eens even updaten!

Crosslink hangt er nu tussen, klinkt ook erg lekker  :music:, K-400 ook, hmm moeilijk even paar dagen luisteren en dan weer even wisselen!

Mitch--

Zoo een klein baalweekje achter de rug, de kat is met haar achterpoot in de speakerunit blijven hangen  :blink: en helaas, een grote scheur erin en een hele flap die los hing, OMG! Het geluid was nog erger  :-X je hoorde het heel duidelijk. Dus stevig in de baalmodus geschoten  :dry:

Gelukkig was daar de reddende engel Garmt, die godzijdanks Harbeth units op voorraad hebben en er dus snel een deze kant op kon komen, en jawel daar stond hij vanavond met een verse unit, keurig ingebouwd, en nu gelukkig weer spelen   :worship: wat een TOP service op deze korte termijn! :)

Vanaf nu gaan de frontjes er gewoon weer op! :)

Xander32

Wat een fraaie, minimalistische, maar hoogwaardige set :worship:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

:crazy: :o Wo, dat is schrikken! Gelukkig dat er toch zo'n (snelle) oplossing voor was.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Xander32 op september 25, 2014, 20:50:21
Wat een fraaie, minimalistische, maar hoogwaardige set :worship:.

Thnx Xander! Ben er heel blij mee zo, lekker simpel, en heerlijk genieten van de muziek :)

Citaat van: Bas Akkerman op september 25, 2014, 20:52:31
:crazy: :o Wo, dat is schrikken! Gelukkig dat er toch zo'n (snelle) oplossing voor was.

Jaa was extreem schrikken, heb er maar even een rondje voor gelopen om de schrik er wat uit te lopen  ;)

CZ79

Top dat het zo snel werd opgelost, ik neem aan dat de kat straf heeft gekregen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Xander32

.... en idd. flink schrikken lijkt 't mij ... daar ging ik maar zo aan voorbij :lookaround:.
Maar het was de eerste x dat ik een foto van deze set zag en was van hetgeen ik zag direct  gecharmeerd 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mitch--

Citaat van: Xander32 op september 25, 2014, 21:31:59
.... en idd. flink schrikken lijkt 't mij ... daar ging ik maar zo aan voorbij :lookaround:.
Maar het was de eerste x dat ik een foto van deze set zag en was van hetgeen ik zag direct  gecharmeerd 8).

Als je eens wilt komen luisteren, roep maar!! :)

newday

Citaat van: Mitch-- op september 25, 2014, 20:46:30
de kat is met haar achterpoot in de speakerunit blijven hangen  :blink: en helaas, een grote scheur erin en een hele flap die los hing, OMG!

Dat klinkt niet best, hopelijk gelijk even langs de dierenarts geweest  ;)

Maar even serieus, goeie service hoor, lekker weer spelen  :music: :music:

Mitch--

Citaat van: newday op september 25, 2014, 22:09:06
Dat klinkt niet best, hopelijk gelijk even langs de dierenarts geweest  ;)

Maar even serieus, goeie service hoor, lekker weer spelen  :music: :music:

Hehe nou de kat mankeert niks, ik was degene die wel een kalmerend spuitje van de dierenarts kon gebruiken van de week hèhè ;)

Jaa service was geweldig, en gelukkig units op voorraad!

Joris1971

Alleen weer de unit inspelen...

Kingpin

Idd mooie minimalistische set  :)
Hebben de Harbeths geen matched units? Kun je er zo 1 verwisselen ivm klankverschillen (freq. Response afwijkingen Links tov Rechts)?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

twani

Citaat van: Mitch-- op september 25, 2014, 22:10:39
Hehe nou de kat mankeert niks, ik was degene die wel een kalmerend spuitje van de dierenarts kon gebruiken van de week hèhè ;)

Jaa service was geweldig, en gelukkig units op voorraad!

Top Mitch!  Blij dat je weer naar muziek kan luisteren man ;)

BB&G is helemaal niets mis mee. Tuurlijk willen ze centen verdienen, is normaal lijkt me.

Men gaat wel eens voorbij aan alle positieve input die deze mannen in het forum steken, werkelijk alles kun je ze vragen.

Men vergeet vrij gemakkelijk in wat voor lastige positie zij soms ook wel eens worden gemanoeuvreerd.

Ik bedoel dan de spagaat tussen aardig zijn, dienstbaar zijn, hun hobby uitoefenen (men vergeet dát, het zijn echte liefhebbers) en toch ook nog een bedrijf runnen waaruit meerdere gezinnen moeten worden gevoed.

Ik heb geen enkele moeite met enige verstrengeling van bovenstaande elementen. Kan niet anders.

Pluimpje bij deze dan maar....

Mitch--

Citaat van: Kingpin op september 25, 2014, 22:19:19
Idd mooie minimalistische set  :)
Hebben de Harbeths geen matched units? Kun je er zo 1 verwisselen ivm klankverschillen (freq. Response afwijkingen Links tov Rechts)?

Bij de laag unit kan dat heb ik begrepen, de tweeter daarentegen is een HEEL ander verhaal, die worden op toleranties van 0,1 dB verschil gematched en ingedeeld, dus die afwijking is veel kleiner en mikt veel nauwer. Ze hebben voorraad tweeters die in de afwijkingsklasse worden ingedeeld, mocht je tweeter ooit stuk zijn kunnen ze via het serie nummer achterhalen 'welke' afwijking de tweeter heeft en zo weer een bijpassend exemplaar daarbij zoeken.

Kingpin

Nou 'geluk' dan.
Wel mooi trouwens dat ze aan de hand van het serienummer de afwijking kunnen zien.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mitch--

Citaat van: Kingpin op september 25, 2014, 22:26:44
Nou 'geluk' dan.
Wel mooi trouwens dat ze aan de hand van het serienummer de afwijking kunnen zien.

Ja ze weten exact per speaker welke units ze erin stoppen, dit vanwege de afwijking die dus heel nauw mikt, houden ze allemaal bij in logboeken, daarom is het makkelijk te herleiden en spreekt Harbeth dus ook in termen van 'Matched Pair' speakers :)

Deleted member

Op zoek naar korting, Theo? [emoji6]

Ff serieus: goeie service van BBenG. Als ik ook kijk naar de tijd die ze in het forum steken dan zie je dat daar kennis en motivatie achter zit. Vergeet ook niet dat daar een commercieel belang achter zit. Ze willen uiteraard aardig gevonden worden om meer omzet te kunnen draaien. Op zich ook niets mis mee en volkomen logisch. Het moet alleen niet zo zijn dat alle BBenG merken automatisch een hosanna-stemming uitlokken en automatisch impliceren dat er niets anders of beter is. Smaken en voorkeuren verschillen nou eenmaal.
Stereo-fan for life!

Kingpin

Citaat van: Mitch-- op september 25, 2014, 22:28:34
Ja ze weten exact per speaker welke units ze erin stoppen, dit vanwege de afwijking die dus heel nauw mikt, houden ze allemaal bij in logboeken, daarom is het makkelijk te herleiden en spreekt Harbeth dus ook in termen van 'Matched Pair' speakers :)
De mijne zijn ook gematched net zoals de filtercomponenten en de kaststructuur, maar volgens mij moet ik er dan gelijk 2 kopen ben ik bang ...
Nou ja ze staan niet voor niets op zolder nu, met de kleine kinderen, wel zo veilig (zolang ze het hekje 'nog' niet open kunnen krijgen) ;)