Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Gefeliciteerd! Geen zin om te wachten op het nieuwe model?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tomvbugg

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op mei 27, 2014, 08:31:33
Gefeliciteerd! Geen zin om te wachten op het nieuwe model?

Dank! Nee eigenlijk niet, was ook budgettair niet mogelijk nu, helemaal niet als ze 20% duurder worden, en de productie moet nog starten dus tsja keuzes he ;) Toen kwamen deze voorbij, een speaker die ik al jaren mooi vind om juist het karakter wat ze nu hebben. De m30.1 is ook heel mooi, maar erg anders, en als de berichten kloppen en de 'nieuwe' shl5 plus meer richting de m30.1 gaan zijn ze toch weer wat 'anders' dan de speaker die ik juist zo mooi vind, vandaar de keuze en ik ben er erg blij mee! :)

Citaat van: Xander32 op mei 27, 2014, 08:20:48
Heel erg fraai!

Kan je ook omschrijven wat exact jou heeft doen beslissen om voor de SHL5 te gaan?
Wat doet deze anders dan de reeds door jou beluisterde speakers?

Het is een soort 'warm dekentje' van muziek wat deze speaker weet te produceren waar ik erg gecharmeerd van ben, daarom de keus gemaakt
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

garmtz

advr

Gaaf die SHL5, ook mijn favoriet van de Harbeths. Ik ga wel wachten op de nieuwe.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

lynch1979

Citaat van: Mitch-- op mei 27, 2014, 08:16:43
De kogel is door de kerk! Ik heb nieuwe speakers! Een droom is werkelijkheid geworden maar inmiddels staan hier sinds zondag een prachtige set Harbeth SHL5 speakers in eucalyptus te spelen  :bigsmile:

Al even opzoek geweest naar een nieuwe speaker, afgelopen donderdag bij BB&G geweest en drie speakers besluisterd. De Linn Majik 140, de Revel F206 en de Wilson Benesch Square 3. Vooral de Revel en de WB hebben een zeer goede indruk achtergelaten, en had ik toen moeten kiezen was ik voor de ongelofelijke snelheid en grootse weergave van de WB gegaan (en dat in combinatie met mijn MDSM). De WB was eigenlijk een buitenbeentje omdat die speaker nieuw onbereikbaar was budgettair gezien, maar de beluisterde occasion set zou uitkomst kunnen bieden. Alle drie de speakers hebben hun goede kanten die vooral bij je smaak moeten passen. Maar toen ik afgelopen zondag hier een set Harbeth's over de vloer kreeg om in mijn eigen ruimte te proberen was de kogel vrij snel door de kerk en zijn de speakers hier gebleven :) Deze speaker doet eigenlijk alles wat ik extra zocht in een nieuwe set!

Gefeliciteerd  :pompom: :pompom: :pompom:

Toch eerder dan verwacht.

Hele mooie uitvoering ook, in eucalyptus  :inlove:

Mitch--

Citaat van: lynch1979 op mei 27, 2014, 08:57:26
Gefeliciteerd  :pompom: :pompom: :pompom:

Toch eerder dan verwacht.

Hele mooie uitvoering ook, in eucalyptus  :inlove:

Thnx Frank!

Inderdaad iets eerder dan verwacht, maja soms moet je keuzes maken en nu moest ik toehappen :) helemaal omdat dit in mijn ogen de mooiste uitvoering is, ook die het beste in mijn interieur past, en je ze eigenlijk nooit te koop voorbij ziet komen!

Citaat van: advr op mei 27, 2014, 08:54:41
Gaaf die SHL5, ook mijn favoriet van de Harbeths. Ik ga wel wachten op de nieuwe.

Thnx Ad, ze zijn verslavend goed :)

Citaat van: garmtz op mei 27, 2014, 08:40:43
Prachtig!

Thnx Garmt :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Deleted Member 2

Veel plezier van je nieuwe aanwinsten.

Wat was voor jou het verschil met de 30.1? Ik vraag het omdat ik de 30.1 redelijk ken en dan een idee heb van de shl5's

Gr
Henk

Mitch--

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2014, 09:18:09
Veel plezier van je nieuwe aanwinsten.

Wat was voor jou het verschil met de 30.1? Ik vraag het omdat ik de 30.1 redelijk ken en dan een idee heb van de shl5's

Gr
Henk

Dank!

Voor mijn is de m30.1 een wat meer 'analytische' speaker dan de shl5, let wel op de dat ik hier analytisch bedoel in de redelijkheid van hoe analytisch Harbeth kan zijn, want dat valt best mee natuurlijk. De shl5 is een speaker met een grootsere weergave en vooral voor mij belangrijk een verder doorlopend laag zonder te moeten inboeten op een 'fris' en 'gedetailleerd' hoog. De m30.1 zou ik zelf het liefst met een sub erbij draaien omdat ie voor mijn smaak soms net wat laag tekort komt. De shl5 is ook wat warmer dan de m30.1, en hierdoor wel weer wat makkelijker met wat je hem voorschotel, je word ook niet genadeloos afgemaakt als je opname niet de beste is.

Deleted Member 2

Citaat van: Mitch-- op mei 27, 2014, 09:28:03
Dank!

Voor mijn is de m30.1 een wat meer 'analytische' speaker dan de shl5, let wel op de dat ik hier analytisch bedoel in de redelijkheid van hoe analytisch Harbeth kan zijn, want dat valt best mee natuurlijk. De shl5 is een speaker met een grootsere weergave en vooral voor mij belangrijk een verder doorlopend laag zonder te moeten inboeten op een 'fris' en 'gedetailleerd' hoog. De m30.1 zou ik zelf het liefst met een sub erbij draaien omdat ie voor mijn smaak soms net wat laag tekort komt. De shl5 is ook wat warmer dan de m30.1, en hierdoor wel weer wat makkelijker met wat je hem voorschotel, je word ook niet genadeloos afgemaakt als je opname niet de beste is.

Dank
als steekwoorden voor de verschillen haal ik er uit: wat warmer, meer laag, grootser

Gr
Henk

Mitch--

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2014, 10:15:00
Dank
als steekwoorden voor de verschillen haal ik er uit: wat warmer, meer laag, grootser

Gr
Henk

Klopt precies!

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2014, 10:15:00
Dank

Gr
Henk
Beter zou ik het niet kunnen omschrijven Henk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2014, 10:18:34
Beter zou ik het niet kunnen omschrijven Henk.

Dank. Het zijn de opmerkingen van Mitch die ik er uit heb gehaald. Het idee dat ik inmiddels had opgebouwd was dat deze meer laid-back zou zijn. Daaronder versta ik iets anders dan warm.

Gr
Henk

Deleted member

Feli! Ziet er heel fraai uit met die stands eronder.

Van harte met de mooie aanwinst!  :pompom:
Stereo-fan for life!

Mitch--

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2014, 10:28:33
Dank. Het zijn de opmerkingen van Mitch die ik er uit heb gehaald. Het idee dat ik inmiddels had opgebouwd was dat deze meer laid-back zou zijn. Daaronder versta ik iets anders dan warm.

Gr
Henk

Ik vind ze zelf ook niet echt laid-back vergeleken met mijn vorige speakers. Wat me ook vooral opvalt is het relatief lage volume waarin de speakers al veel indruk maken, ik kan bijna 30% zachter draaien om hetzelfde gevoel te krijgen van de muziek kwa slam en gevoel.

Citaat van: technative op mei 27, 2014, 10:29:43
Feli! Ziet er heel fraai uit met die stands eronder.

Van harte met de mooie aanwinst!  :pompom:

Ja deze stands zijn erg mooi, zelfbouw dus ook nog aan te passen. Ik zal ze binnenkort met 1.5 cm verhogen en helemaal gladschuren en opnieuw verven, dan zijn ze helemaal naar mijn zin! :)

Deleted member

Misschien mooie spikes ertussen, dan ben je er ook?
Stereo-fan for life!

Mitch--

Citaat van: technative op mei 27, 2014, 11:07:47
Misschien mooie spikes ertussen, dan ben je er ook?

Behoort ook tot de mogelijkheden, het word een leuk proces ;)

Maar eerst nog even afstuderen  :coffee:

R

beunky

Prachtig, schitterende speakers.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rudi64

He,He...dit is snel gegaan... :P
Succes en veel luistergenot met deze prachtige speakers... :clapping:
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op mei 28, 2014, 22:25:15
He,He...dit is snel gegaan... :P
Succes en veel luistergenot met deze prachtige speakers... :clapping:

Hehe idd! snelheid was mijn grootste vriend, toeslaan als je toe moet slaan ;)

Citaat van: R op mei 27, 2014, 22:38:51
Mooi zeg!

Citaat van: beunky op mei 27, 2014, 22:49:04
Prachtig, schitterende speakers.

Dank!

ChrisV

Idd schitterend en Eucalyptus is erg fraai. Ik kies daar bij Harbeth ook altijd voor.

Joris1971

Citaat van: ChrisV op mei 29, 2014, 10:20:36
Idd schitterend en Eucalyptus is erg fraai. Ik kies daar bij Harbeth ook altijd voor.

Koop je ze wekelijks dan?  ;D

ChrisV

Joris1971

Super mooie luidsprekers Mitch