Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Mitch--

Zoooo, long time inmiddels, weinig gebeurt maar toch veel :)

Door Sopper weer behoorlijk aangestoken met het audio virus! Veel geluisterd samen en ook veel 'gebruik' gemaakt van zijn ontdekkingen in de wereld van audio, en dan vooral kabels. Dacht dat ik er wel was met 'simpele' Linn bekabeling welke ongeveer alle Lejonklou eigenaren naar volle tevredenheid gebruiken, de huidige situatie laat toch wel iets anders zien haha  ::)

Via Sopper op het spoor gekomen van toch extreem goede producten vanuit de oostenlijke kant van onze wereld. Je kan er naar kijken als een 'kopie', wat ze in uiterlijk misschien ook wel zijn, maar als je even het vooroordeel 'kopie' en het 'inferieure imago' wat aan deze producten kleeft kan loslaten, waren deze kabels een gigantische openbaring, zeker omdat ik wel als een low-level-kabel-scepticus kan worden ingeschaald. (In geen miljoen jaar zou ik uberhaupt naar de 'echte variant' van deze kabels hebben gekeken voor >25k euro per setje :sadlike:)  Naar volle tevredenheid hiermee gespeeld maar inmiddels de Trivium kabels er tussen, welke op hun beurt ook weer een enorme openbaring zijn, klinkt echt werkelijk top, dus neig ik die kant op!

De 'Siltech's' staan te koop, voor het geld echt een no-brainer, en de Trivium gaan wss blijven, in mijn combi echt het mooiste wat ik hier heb gehoord!

Ook nog een sideset aan het testen in de vorm van een Lejonklou Boazu2, dat is de compleet nieuw ontworpen geintegreerde versterker van Lejonklou welke net op de markt is, eens kijken of deze mijn VV/EV versterker aan kan, of misschien wel wegspeelt, we shall see  :coffee:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Xander32

Tof dat je weer plezier uit de hobby haalt 🎶
Welke kabels ga je nu vervangen, ic's of netsnoeren of anders, namelijk ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mitch--

Citaat van: Xander32 op augustus 11, 2024, 17:26:16Tof dat je weer plezier uit de hobby haalt 🎶
Welke kabels ga je nu vervangen, ic's of netsnoeren of anders, namelijk ...

Oo plezier was er sowieso, blijf alleen mezelf verbazen dat er toch nog meer in uit mn set te halen is, de basis is gewoon goed, maar toch met deze veranderingen gaat het weer een stap omhoog :)

Heb nu powercords en interlinks, erg mooi allemaal :)

Test nu alleen de Boazu2 (Geintegreerde versterker) tegen mijn Superkikkin/Tundra (Pre / Power combi) en das nog geen makkelijke....

Boazu brengt heel veel muziekalteit, enorm veel 3d en soundstage (en gebruiksgemak door een simpelere source selection), maar iets minder fundament. SK/Tundra brengt meer fundament maar minder 3d....  :unsure: Zie boazu nu als meer de 'muziek' optie, en de SK/tundra meer als een 'analytische' optie, kwestie van smaak, en ben ik nog niet uit  :coffee:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Xander32

https://www.lejonklou.com/products/boazu/

Ik heb hem even opgezocht, want ik had geen idee  :nowink:

Je leest er dat ze de amp ook nog steeds weer wat weten te verbeteren en dat die wijzigingen eveneens door te voeren zijn op voorgaande modellen.

Indien dat eenvoudig en enigszins betaalbaar is te realiseren (middels de dealer), is dat wel tof. Alleen moet daarmee wel het karakter gehandhaafd blijven (waarop je hem destijds hebt verkozen boven anderen).

Succes met de keuze die je staat te wachten 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Sopper

Citaat van: Xander32 op augustus 14, 2024, 08:22:35https://www.lejonklou.com/products/boazu/

Ik heb hem even opgezocht, want ik had geen idee  :nowink:

Je leest er dat ze de amp ook nog steeds weer wat weten te verbeteren en dat die wijzigingen eveneens door te voeren zijn op voorgaande modellen.

Indien dat eenvoudig en enigszins betaalbaar is te realiseren (middels de dealer), is dat wel tof. Alleen moet daarmee wel het karakter gehandhaafd blijven (waarop je hem destijds hebt verkozen boven anderen).

Succes met de keuze die je staat te wachten 🤓

De nieuwe Boazu2 gaat nog veel verder dan de 1.3 en staat nog niet op de Lejonklou website.
Fredrik heeft er zowat alles ingestopt wat ie tot nu toe heeft ontworpen en ontwikkeld.

https://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=6572
# Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Burmester 909 mono replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

En nog steeds zo'n drie mille?

Voor dat geld is er veel te koop (tweedehands & nieuw), het lijkt mij voor zo'n kleine producent dan nogal een uitdaging om concurrerend te kunnen zijn (er brood mee te kunnen verdienen) 🙄 ...

... maar aan jullie heeft die iig al twee enthousiaste "vertegenwoordigers" 🤓

Mitch--

Citaat van: Xander32 op augustus 14, 2024, 08:57:55En nog steeds zo'n drie mille?

Voor dat geld is er veel te koop (tweedehands & nieuw), het lijkt mij voor zo'n kleine producent dan nogal een uitdaging om concurrerend te kunnen zijn (er brood mee te kunnen verdienen) 🙄 ...

... maar aan jullie heeft die iig al twee enthousiaste "vertegenwoordigers" 🤓

Hahah jaa zeker, commrecieel gezien doet hij het igg niet om de nieuwe Jeff Bezos mee te worden ;)  Hij hoeft het ook niet te hebben van de 'massa', maar een club enthousiasteling wereldwijd die behoorlijk trouw zijn, including me en Sopper, de sound is gewoon erg fijn en wij zijn daar in ieder geval erg blij mee, dus als er wat nieuws komt altijd even proberen :)

Mitch--

Kogel is voor 99% door de kerk, de Boazu 2 mag blijven, swingt de kamer uit, echt toch weer een stap omhoog :)

Xander32

Congrats , maarre, waar zit die ene procent onzekerheid in? 🤓

Mitch--

Citaat van: Xander32 op augustus 26, 2024, 19:03:15

Congrats , maarre, waar zit die ene procent onzekerheid in? 🤓

Hij moet nog betaald  :D

Xander32

Moeten we een crowd funding starten 😅

Mitch--

Citaat van: Xander32 op augustus 27, 2024, 10:33:43Moeten we een crowd funding starten 😅

hahah support mag altijd natuurlijk  :pompom:

Mitch--

Zooo, ook alweer een tijdje heerlijk muziek aan het luisteren :)

De Lejonklou Boazu2 was dusdanig overtuigend dat ik mijn vorige combi heb ingeruild en dat bevalt meer dan goed!

Ook zijn nu alle kabels van Trivium van onze forumvriend Sopper, voor mij echt een openbaring, die we samen al meerdere keren hebben meegemaakt met wat andere bekabeling hiervoor, nu is dit voor mij echt de kers op de taart  :pompom:

mmuetst

Bijna €4000,- en dit zit er in

:nowink:
Sorry...veel plezier er mee...
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Mitch--

Citaat van: mmuetst op februari  2, 2025, 01:35:56Bijna €4000,- en dit zit er in

En wat is jouw probleem? Even mijn topic opdiepen en lekker een schop geven voor de fun? Leuk man....

chansig

:D

Niet aan de man zijn gadgets komen. Dat raakt de man zijn, anders niet zichtbare, gevoelens.

En de man is algemeen niet Mitch specifiek.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mitch--

Citaat van: chansig op februari  2, 2025, 09:34:20:D

Niet aan de man zijn gadgets komen. Dat raakt de man zijn, anders niet zichtbare, gevoelens.

En de man is algemeen niet Mitch specifiek.

Gr. Hans

Vraag me meer af wat de bedoeling van deze sneer was eigenlijk....

Die post draagt ergens natuurlijk ook wel een hoog 'sneuheidsgehalte', misschien moet ik me wel vereerd voelen trouwens, want schijnbaar ben ik in iemand zijn gedachte geslopen die vervolgens om 01:35 snachts zelfs de moeite heeft genomen er een post aan te wijden voor iets totaal irrelevants, chapeau eigenlijk maar wel zonde van de moeite... :eh:

mmuetst

Citaat van: Mitch-- op februari  2, 2025, 09:23:34En wat is jouw probleem? Even mijn topic opdiepen en lekker een schop geven voor de fun? Leuk man....

Was benieuwd wat voor merk dit is en waar je voor betaald. Maar begrijp dat ik mijn gedachtes beter voor me had kunnen houden. Had een paar biertjes op en kwam in jou topic terecht en kwam tot de conclusie dat dit merk niet mijn ding is. Mijn excuses, had niet zo moeten reageren.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Mitch--

Citaat van: mmuetst op februari  2, 2025, 10:10:07Was benieuwd wat voor merk dit is en waar je voor betaald. Maar begrijp dat ik mijn gedachtes beter voor me had kunnen houden. Had een paar biertjes op en kwam in jou topic terecht en kwam tot de conclusie dat dit merk niet mijn ding is. Mijn excuses, had niet zo moeten reageren.

All good :)

Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak, ik ben er igg blij mee, klinkt heerlijk en daar gaat het mij om :)

Tabcam

Citaat van: mmuetst op februari  2, 2025, 01:35:56Bijna €4000,- en dit zit er in

Wat ik lees in deze Review van HiFi World is dat Lejonklou erg veel aandacht aan matchen besteed. Kan een PR verhaal zijn meer als het waar is verklaart het de prijs in mijn ogen wel.

Ik vind het ook nogal wat om te zeggen dat je voor wat erin zit betaald. Dat geldt meer voor grote bedrijven dan voor kleine boutiquemerken in mijn ogen. Ik zou eerder kijken, hoe verhoudt het zich tot de concurrentie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Citaat van: Mitch-- op februari  2, 2025, 09:40:30Vraag me meer af wat de bedoeling van deze sneer was eigenlijk....

Die post draagt ergens natuurlijk ook wel een hoog 'sneuheidsgehalte', misschien moet ik me wel vereerd voelen trouwens, want schijnbaar ben ik in iemand zijn gedachte geslopen die vervolgens om 01:35 snachts zelfs de moeite heeft genomen er een post aan te wijden voor iets totaal irrelevants, chapeau eigenlijk maar wel zonde van de moeite... :eh:

Laat het gaan. Je maakt het wel heel erg belangrijk.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Massief koper, €1000  :colgate: ? Geen idee . Maakt ook niet uit als t goed klinkt en je hebt t er voor over dan is het t waard.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Mijn eerst idee was: twee geschakelde voedingen en een A/B versterker die continu 25 watt levert. Kan prima hoor. Ik ben nu de Rotel aan het testen die ik net gerepareerd heb en die doet maar 30 watt. Wel netjes van dit merk dat ze hun vermogen geven over de hele frequentieband en niet alleen bij 1khz.

Output power (all ratings continuous) 2*24 W into 8 Ω 20-20k Hz

Denk dat je wel rekening moet houden met versterker vriendelijke luidsprekers

mmuetst

Citaat van: Spijkie op februari  2, 2025, 12:11:56Massief koper, €1000  :colgate: ? Geen idee . Maakt ook niet uit als t goed klinkt en je hebt t er voor over dan is het t waard.
Afhankelijk van de dagprijs  :D
Maar ben het met je eens, als dit mooi klinkt in je set wie ben ik dan om te oordelen hoeveel je er aan uitgeeft.
Ik leer het ook niet af hé. Misschien niet meer 's nachts met een paar biertjes op en heerlijke muziek over oude troep oudere topic gaan uitpluizen  :nowink:

Sopper

Voor geïnteresseerden, een lijstje met de wijzigingen t.o.v. de vorige versie

Quote:
So what has changed from the original Boazu?

1. Everything is now made in Sweden (apart from electronic components). This is more expensive than the original production in Estonia, but the advantages are many. The main one is that I have intimate communication with and immediate access to the assembly (an hour away by car), so we can sort out difficulties and improve how things are done. Several techniques used are also of higher quality and required a redesign of the main board.

2. The new case (also made in Sweden) is the same as on Tundra Mono 3, has more ventilation and sounds better (mainly due to the integral pillars that support power supplies and main board).

3. The inductors in the preamp section have been changed to the models used in Tundra Mono 3.

4. The internal cabling has been changed to the models used in Tundra Mono 3.

5. The inner layers of the circuit board have been optimised for capacitive coupling between layers. This is something I hadn't mastered in 2016 and takes a long time to evaluate. Basically it's a trade off between low impedance and unwanted capacitive coupling and most of the trial and error was done on Tundra Mono 3.

6. Selection of all components is more optimal, partly thanks to my soon to be employee Oscar, who's measured an enormous amount of components and selected them into small groups. On the original Boazu, I used all the selections that were left after making Tundra and Tundra Mono, but on Boazu 2 I decided to use the best selection of many parts. Resistors are inexpensive, so there we just bought more of them until we had enough of the best selection of each value. For transistors we decided to measure them under conditions that are closer to the actual working conditions, meaning that we clamp each one to a copper heat sink and pre-heat them with a high current for 45 seconds before measuring their parameters. This results in selections that are musically better performing.

7. Idling currents are a bit higher than in the original Boazu, which sounds better. This is fine tuned on each unit, which can sometimes take hours, as it involves changing components until optimal values are obtained. I wanted to have a quick trim feature on the boards to make this tuning easier, but I did not succeed in making one that sounds good enough. But, you might point out, there is an external trim knob on Tundra Mono 3? Yes, and it works perfectly. The problem is that it can't be used on Boazu due to it having two channels and being different in other aspects. So I tried and failed in making a "transparent" time saving trim feature on Boazu 2 and will therefore manually trim both the main board and the two power supplies on each unit.

8. The feedback loop has been fine tuned to a precision of 0.1 Ohm and 1 pF. In the original Boazu, the precision of the resistive part of the loop was 1% and now it's 0.0005%. This may seem over the top, but it does nail down the "pace" of the amplifier more precisely. It's one of those parameters that can easily be heard in the music and that appears to have no limit when you gradually increase the precision. Each time we tested one tenth of the previous precision, the musical differences were about as big as in the previous comparison.

9. RCA connectors now have gold plated barrels and tin plated signal parts. Original Boazu had nickel/nickel, because they were much less expensive than the gold/gold model I use on all other units (which appears simple and standard in its design, but is quite expensive). Instead of changing to the gold/gold model, I found this new RCA to be more musical than the nickel/nickel one and very close to the gold/gold model.

10. The IR receiver on the front panel (now on the right side, next to the buttons) is a little more sensitive than the version used on the original Boazu.

11. Output transistors now have the same phase-shift thermal interface material and the cooling arrangement with a spring loaded copper clamp as Tundra Mono 3.

12. Chassis ground is now of the new and better sounding type. It first came with Källa and was gradually upgraded on all other units.

There might have been a few more changes, but those are the ones I could think of right now.
# Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Burmester 909 mono replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables