Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2025, 15:04:11Dan is de Devialet voor mij een topversterker, tov de Lejonklou mis je verfijning absoluut, maar de body en inhoud op vooral laag volume is een vooruitgang.

OO er zijn zaken die mij absoluut in het geheugen gegrift staan op versterker gebied, maar dat zijn ook versterkers die ik zelf niet zou willen hebben (onhandig en complex, geen ab, buizen etc etc), of gewoonweg veel te duur, en dan vooral te duur in de zin 'dat wil ik er niet voor betalen'.

Absolute zaken die me altijd zijn bijgebleven:
- Gewoonweg alles van 47 Labs  :inlove:
- Sun Audio buizenversterkers op Musical Affairs speakers, dat heb ik 20 jaar geleden gehoord en staat me nog steeds helder door de geest, was uiteindelijk denk ik de aanstichter van de hobby.
- Luxman versterkers, zowel op Harbeth als op Manger, simply lovely.
- De top of de line Lejonklou set zoals Sopper deze had staan, mono- voor en mono-eind versterkers op Graham speakers.

Maja, je leest wel dit zijn 'complexe' sets en bovenal erg kostbaar en om zoiets als uitstalling in mijn woonkamer te plaatsen zie ik niet zitten, dat moet je ruimte geven om tot zijn recht te komen en die wil ik het in de woonkamer niet geven. En buizen, hoe mooi ook, ik vind het gewoon niet handig met opwarmen enzo, draai ook tv geluid over de speakers en met buizen word dat wel erg kostbaar.

Dan is de Devialet misschien een vreemde eend nu, maar ik kan er prima mee vooruit :)

En wie weet inderdaad wat de toekomst brengt!  :pompom:

Dank voor je uitgebreide reactie. Hoe ervaar je de ruimtelijkheid in het geluid met de Devialet?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindersteker: Bryston 3B³ SST³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Mitch--

Citaat van: fietser op april 25, 2025, 15:15:03Mooie versterker. Ook een aantal jaren mee gespeeld nadat ik het audiorack had leeggehaald voor een 1 doos oplossing. Veel plezier ermee.

Thanks!

Was dat nog op je Manger speakers toen? Lijkt me een erg mooie combi ook!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op april 25, 2025, 15:23:48Ik ben van Sun Audio naar Devialet weer terug bij Sun Audio.
Zo kan het ook.... Maar heb de Devialet in een setting waarin een "grote" set niet past, altijd mooi gevonden.
En zeker het configureren en aanpassen is erg handig en mooi...

Precies, er is nog hoop haha :tounge2:

En jouw Sun set was dezelfde als toen bij Audio Life, 2A3 buizen  :wub:
Totaal niet praktisch, maar wel erg mooi  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mitch--

Citaat van: DofN op april 25, 2025, 15:47:51Dank voor je uitgebreide reactie. Hoe ervaar je de ruimtelijkheid in het geluid met de Devialet?

Meer dan goed, behoorlijk groots, ook door vooral het fundament wat deze brengt op de Harbeth's is dit grootser, de Lejonklou blinkt vooral uit op intimiteit als ik er een term aan zou moeten koppelen.

DofN

Interessant. De devialet 220 expert pro begint steeds interessanter te worden. Nu nog eens kijken hoe ik hem handig zonder al te veel kosten thuis kan proberen.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindersteker: Bryston 3B³ SST³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Pjotr27

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2025, 16:38:55Precies, er is nog hoop haha :tounge2:

En jouw Sun set was dezelfde als toen bij Audio Life, 2A3 buizen  :wub:
Totaal niet praktisch, maar wel erg mooi  ;)

Ik denk alleen dat bij Audio-Life de geïntegreerde Sun Audio speelde. Ik heb mijn voorversterker/ mono eindversterkers weer terug....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

fietser

Citaat van: DofN op april 25, 2025, 16:43:39Interessant. De devialet 220 expert pro begint steeds interessanter te worden. Nu nog eens kijken hoe ik hem handig zonder al te veel kosten thuis kan proberen.

Probeer het eens bij de importeur. Er loopt een inruil actie op de nieuwe Astra.

fietser

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2025, 16:34:38Thanks!

Was dat nog op je Manger speakers toen? Lijkt me een erg mooie combi ook!

Yep

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op april 25, 2025, 16:45:31Ik denk alleen dat bij Audio-Life de geïntegreerde Sun Audio speelde. Ik heb mijn voorversterker/ mono eindversterkers weer terug....

Ik dacht voor en mono eind maja het is een mensenleven geleden, mdit was nog in de allereerste "winkel", soort zolderkamer naast de huidige zaak... trappetje naar boven, klein hokje daar, en in die zomer dat dit speelde was het er binnen denk ik 50 graden  :D

En die set, met het nummer Cannonbal van Damien Rice, zal het nooit vergeten :)

Mitch--

DofN

Citaat van: fietser op april 25, 2025, 16:46:40Probeer het eens bij de importeur. Er loopt een inruil actie op de nieuwe Astra.

Ik heb niets in te ruilen en zeker geen Astra, behalve een NAD die een importeur niet wil :) Maar toch bedankt.

Mitch--

Citaat van: DofN op april 25, 2025, 16:49:52Ik heb niets in te ruilen en zeker geen Astra, behalve een NAD die een importeur niet wil :) Maar toch bedankt.

Kom je uit de buurt van Den Haag?

fietser

Citaat van: DofN op april 25, 2025, 16:49:52Ik heb niets in te ruilen en zeker geen Astra, behalve een NAD die een importeur niet wil :) Maar toch bedankt.

Wat ik bedoel te zeggen is dat wellicht heeft de importeur 220's staan vanwege de  inruilactie

DofN

DofN

Citaat van: fietser op april 25, 2025, 16:52:18Wat ik bedoel te zeggen is dat wellicht heeft de importeur 220's staan vanwege de  inruilactie

Het is een goede tip, sorry als ik een andere indruk wekte.

Mitch--

Citaat van: DofN op april 25, 2025, 16:52:41Rotterdam :)

Ik kan hem een keer meenemen, rotterdam is om de hoek  8)

Mitch--

Citaat van: DofN op april 25, 2025, 16:43:39Interessant. De devialet 220 expert pro begint steeds interessanter te worden. Nu nog eens kijken hoe ik hem handig zonder al te veel kosten thuis kan proberen.

Even kijkend naar de NAD, ik denk toch dat de Devialet best eens zn mannetje kan staan daartegen, vooral de klasse a voortrap brengt echt wel wat warmte en een 'sausje' tov een totaal klasse d ontwerp.. kan echt wel interessant zijn

brt

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2025, 18:45:43Ik kan hem een keer meenemen, rotterdam is om de hoek  8)

Heel tof aanbod!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

brt

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2025, 21:48:21Even kijkend naar de NAD, ik denk toch dat de Devialet best eens zn mannetje kan staan daartegen, vooral de klasse a voortrap brengt echt wel wat warmte en een 'sausje' tov een totaal klasse d ontwerp.. kan echt wel interessant zijn

Volgens mij is alleen het 'probleem' van @DofN dat hij geen probleem ervaart in de weergave, integendeel...
Dus ook niet een soort 'klasse d kilte', mocht die er zijn.

Zelf vrees ik dat het lastig te verbeteren wordt (alhoewel ik nog steeds in de combi M66-M23 geloof). Maar desalniettemin een  interessant experiment en dus het proberen waard  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Mitch--

De nieuwschierigheid heeft weer eens gewonnen hehe, toch wilde ik eens een externe streamer proberen op de devialet, is veel getest en beschreven en toch als superieur bevonden door de 'audiowereld' om ons heen...

Oog is gevallen op een mooie Auralic Aries G2.1, en inderdaad, dat is echt wel een stap omhoog in weergave kwaliteit, enorm diep laag vooral en erg ruimtelijk. Zelfs nu alleen verbonden via USB, welke toch misschien als 'minst' word gezien, maar bij gebrek aan kabels was dat de enige optie voor nu. Gebruiksgemak nu met Spotify Connect wederom top, moet nog even een Qobuz abbo afsluiten, en mooi is dat de Auralic volgens mij nu ook werkt met Qobuz connect.

Kabels komen vandaag binnen van Trivium uiteraard, eens testen tussen USB, S/PDIF en AES/EBU, de winnaar mag blijven :)

Spijkie

Citaat van: Mitch-- op mei 24, 2025, 11:26:43De nieuwschierigheid heeft weer eens gewonnen hehe, toch wilde ik eens een externe streamer proberen op de devialet, is veel getest en beschreven en toch als superieur bevonden door de 'audiowereld' om ons heen...

Oog is gevallen op een mooie Auralic Aries G2.1, en inderdaad, dat is echt wel een stap omhoog in weergave kwaliteit, enorm diep laag vooral en erg ruimtelijk. Zelfs nu alleen verbonden via USB, welke toch misschien als 'minst' word gezien, maar bij gebrek aan kabels was dat de enige optie voor nu. Gebruiksgemak nu met Spotify Connect wederom top, moet nog even een Qobuz abbo afsluiten, en mooi is dat de Auralic volgens mij nu ook werkt met Qobuz connect.

Kabels komen vandaag binnen van Trivium uiteraard, eens testen tussen USB, SP/DIF en AES/EBU, de winnaar mag blijven :)

Bijzonder hè dat het toch uitmaakt in het digitale wereldje, heb dezelfde ervaring met Lumin. Zoals ik het zelf het beste kan omschrijven is dat het minder digitaal word, meer vloeiend. Heel veel plezier!
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Mitch--

Citaat van: Spijkie op mei 24, 2025, 11:49:58Bijzonder hè dat het toch uitmaakt in het digitale wereldje, heb dezelfde ervaring met Lumin. Zoals ik het zelf het beste kan omschrijven is dat het minder digitaal word, meer vloeiend. Heel veel plezier!

Thanks! En ja absoluut, en hoe dat kan echt geen flauw idee, maar maakt wel degelijk verschil en in positieve richting:)

blue-eyes

Citaat van: Mitch-- op mei 24, 2025, 11:26:43De nieuwschierigheid heeft weer eens gewonnen hehe, toch wilde ik eens een externe streamer proberen op de devialet, is veel getest en beschreven en toch als superieur bevonden door de 'audiowereld' om ons heen...

Kabels komen vandaag binnen van Trivium uiteraard, eens testen tussen USB, S/PDIF en AES/EBU, de winnaar mag blijven :)

Bandbreedte van de USB is hoger.... Als je via AES, etc. aansluit, ga je niet hoger dan 192 kHz.
Hoeft niet uit te maken, maar als je high resh speelt is dat een afweging.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Mitch--

Citaat van: blue-eyes op mei 24, 2025, 12:02:57Bandbreedte van de USB is hoger.... Als je via AES, etc. aansluit, ga je niet hoger dan 192 kHz.
Hoeft niet uit te maken, maar als je high resh speelt is dat een afweging.

Jaa idd, ook gelezen, al zeggen die getallen me niet heel veel, ik ga gewoon op mijn oren bepalen wat het lekkerste is, als dat uiteindelijk USB is dan is dat natuurlijk prima :)

blue-eyes

Helemaal eens!

Alleen je gaat dan wel high res met max 192 kHz vergelijken; dat is wel iets met appels en Peren.

Maar ook dan geldt, je oren uiteraard :)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;