het (te) grote flakkees subwoofer project

Started by flakkees, September 29, 2012, 03:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Quote from: jowi on October  4, 2012, 15:28:47
Ik ook. Daarom zeg ik het ook... Het feit dat ik er commentaar op heb wil niet automatisch zeggen dat ik denk dat mijn DD15 beter is... maar ja op een forum waar elke vorm van kritiek automatisch als negatief wordt gezien, en waar alles wat geen Gezellige Blijde Boodschap is, neergesabeld wordt, is het niet zo verwonderlijk dat je zo denkt.

Anyway, gezien de grootte en (over)capaciteit van het ding zal ie inderdaad met een dsp, de vloer aanvegen met menig sub. Hij zal met gemak de ruimte met laag kunnen vullen, maar wil je het ook strak en in balans krijgen dan moet je hem dus wel temmen met een dsp. Anders is het een ongeleid projectiel, dat is wat ik zeg... niets meer en niets minder...

Daarom zette ik ook vraagtekens bij de opzet; uit het topic lees IK ( IK dus, mijn interpretatie!) dat het toch vooral imposant hard en veel moet zijn en lees ik niets over enige vorm van kwaliteit die gewenst wordt. En een sub bouwen die HARD gaat is niet zo moeilijk... een subwoofer bouwen en zodanig afstellen dat die het hele bereik ook strak en onder controle heeft, wel...

Ik bedoelde het ook niet negatief, en het gaat zeker en vast niet over wie het beste apparaat in huis heeft. Ik geef je dan ook geen ongelijk op vlak van DSP, alle speakers en een subwoofer nog het meest van allemaal, zijn ongecontroleerde projectielen in een kamer. Ik zou niet zonder DSP willen.

Maar ik beoordeelde enkel de bouw van de sub, over de keuze van geen DSP te gebruiken deel ik jouw mening, maar dat moet flakkees maar voor zichzelf uitmaken.

jowi

Quote from: flakkees on October  4, 2012, 15:34:28
ik dank u vriendelijk voor uw zorgen over mijn geluid
maar het klinkt prima zonder uw speeltje dus .....
Denk nog maar eens aan mij als je op een gegeven moment merkt dat er toch wel heel irritante pieken en dalen zitten op sommige plekken... je denkt nu dat het prima is, maar dat zegt meer over je ervaring dan over het geluid ben ik bang. Doe eens een meting en laat zien dat ik ongelijk heb ;)

flakkees

mijn ervaring ?? ken ik u , duidelijk niet ....
de reckhorn s1 staat nog op het lijstje trouwens
en dan mag je zelf aan de knopjes draaien

geen automatic gedoe hier ...
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

jowi

Jammer dat je dsp technieken bij voorbaat afwijst, en het als aanval ziet op je project en niet als (noodzakelijke!) aanvulling.

flakkees

jou manier van posten , dat noem ik aanvallend
in plaats dat je met suggesties komt voor verbetering moet er bij jou maar meteen gedaan worden
wat jij wil
en als de oren er dan niet naar staan dan heb je geen ervaring en heb je geen vestand van
subwoofers

draad vervuiling ,l beter kan ik jou post's niet omschrijven
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

jowi

Ik heb de beste suggestie gedaan van dit hele topic... met je meedenkend en in je voordeel. Niks vervuiling. Niks aanvallend. Gewooon een 100% gratis tip die je heel veel plezier gaat geven en die er voor zorgt dat je het maximale uit je sub gaat halen... Maar je wilt het gewoon niet zien. Zelf weten hoor, veel succes met je project verder :P

flakkees

Quote from: jowi on October  4, 2012, 12:08:38
Domweg hard en veel is niet moeilijk, controle en balans wel... Dát onderscheid de mannen van de jochies. Lees je eens in op een antimode oid.
http://www.anti-mode.info/

dit noem jij een suggestie ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

#82
DSP is idd een goeie optie,maar de manier waarop zelfbouw altijd door 1 persoon word aangevalen.
Omdat zijn woofer beter handiger is met instellen.



Exxar

Back on topic, hoe ver sta je met het ombouwen van de versterker? Hoe warm loopt hij zonder die fans?

morca

Ik heb bij de Inuke een 12 cm fan ipv een 8,bijna geruisloos.
Als de fan koeling geeft voor optimale belasting,kan je hem best wat stiller krijgen.
2 fans van 12 volt,goed idee van je  ;)     :thumbs-up:

Ejorne

Quote from: flakkees on October  4, 2012, 15:43:44
de reckhorn s1 staat nog op het lijstje trouwens
en dan mag je zelf aan de knopjes draaien

geen automatic gedoe hier ...

Gave sub man!  O0

Ik heb even gekeken naar een s1. Die kende ik nog niet. Wel een mooi ding voor dat geld. Maar misschien is een Behringer pEQ ook een optie? Daarmee heb je meer en flexibelere filter mogelijkeheden. Voor zover ik begrijp heeft de s1 een frequentie-instelbare boost en een cut. Zo n Behringer heeft er 2x12, zowel als boost of cut instelbaar en ook de steilheid/breedte van de boost/cut.

Ik heb ook een Antimode gehad. In eerste instantie was ik er erg blij mee. Door verkeerde plaatsing en opstelling van de sub samen met een lastige kamer werd ik helemaal dol van de uitgebreide mogelijkheden van de behringer peq. Hierdoor was de ene correctie nog minder doeltreffend dan de andere. Toen ik toen de antimode ertussen zette klonk het eigenlijk een stuk beter maar als snel bleek dat wat de antimode ervan bakte niet veel anders klonk dan by-pass. Dit kwam natuurlijk ook door dezelfde foute opstellingen gelukkig bleek ik niet compleet waardeloos in het instellen met de pEQ filters bleek toen ik later (en momenteel) weer beschik over een bhinger peq.

Voor mij geen antimode meer. Leuk ding hoor maar ik wil inderdaad ook zelf aan de knopjes draaien. De antoimode heeft maar 1 optie, wel of geen boost van 6dB. Ik wil zelf kunnen bepalen hoeveel dB ik wanneer en waar wil dempen/boosten. En daarnaast wil ik ook  verchillende presets voor film en muziek...

flakkees

Quote from: Exxar on October  4, 2012, 19:57:55
Back on topic, hoe ver sta je met het ombouwen van de versterker? Hoe warm loopt hij zonder die fans?

gisteravond half uurtje house gedraaid op redelijk volume .
het 2de groene lampje knippert dan met regelmaat , alle katten zijn dan weg en de deurtjes van de houtkachel sluiten dan vanzelf  :D
toen werd die iets warmer dan de marantz sr5004 aan de buitenkant .

ik ga niets meer veranderren aan de amp .
ik ga de ventilatoren in het tv meubel bouwen , dan is er voldoende circulatie in de kast
om bij thuis gebruik dit kreng te koelen .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

Quote from: Ejorne on October  4, 2012, 21:08:55
Gave sub man!  O0

Ik heb even gekeken naar een s1. Die kende ik nog niet. Wel een mooi ding voor dat geld. Maar misschien is een Behringer pEQ ook een optie? Daarmee heb je meer en flexibelere filter mogelijkeheden. Voor zover ik begrijp heeft de s1 een frequentie-instelbare boost en een cut. Zo n Behringer heeft er 2x12, zowel als boost of cut instelbaar en ook de steilheid/breedte van de boost/cut.

Ik heb ook een Antimode gehad. In eerste instantie was ik er erg blij mee. Door verkeerde plaatsing en opstelling van de sub samen met een lastige kamer werd ik helemaal dol van de uitgebreide mogelijkheden van de behringer peq. Hierdoor was de ene correctie nog minder doeltreffend dan de andere. Toen ik toen de antimode ertussen zette klonk het eigenlijk een stuk beter maar als snel bleek dat wat de antimode ervan bakte niet veel anders klonk dan by-pass. Dit kwam natuurlijk ook door dezelfde foute opstellingen gelukkig bleek ik niet compleet waardeloos in het instellen met de pEQ filters bleek toen ik later (en momenteel) weer beschik over een bhinger peq.

Voor mij geen antimode meer. Leuk ding hoor maar ik wil inderdaad ook zelf aan de knopjes draaien. De antoimode heeft maar 1 optie, wel of geen boost van 6dB. Ik wil zelf kunnen bepalen hoeveel dB ik wanneer en waar wil dempen/boosten. En daarnaast wil ik ook  verchillende presets voor film en muziek...


ik ben nog niet toe aan dsp .
eerst komt er nog rondom 18mm mdf op de kist en ik moet ook eerst nog de audyssey op nieuw
inmeten met de marantz , die zal ook zeker iets aan gaan passen aan het geluid
daarna misschien iets kleins zoals deze
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/345826?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=CMWS1eXX6LICFeTLtAodlEUAjA&WT.srch=1
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

jowi

Quote from: morca on October  4, 2012, 18:28:47
maar de manier waarop zelfbouw altijd door 1 persoon word aangevalen.
Omdat zijn woofer beter handiger is met instellen.
Och, zie ik daar jaloezie zijn kop opsteken bij de JL Audio fanboy? :D Ook val ik niet 'altijd' zelfbouw aan. Onzin. Ik zei het al een paar keer eerder, op- of aanmerkingen zijn niet per definitie een aanval. Dat is echt de ziekte van dit forum op dit moment... je mag werkelijk NIETS meer zeggen. Nou, ik heb slecht nieuws voor je. Als ik ergens iets over wil zeggen, dan DOE ik dat. Het is een publiek FORUM tenslotte. Wil je geen tegenspraak dan moet je hier niets posten. Zo simpel is het.

flakkees

op tegenspraak heb ik niets tegen
- opdringerigheid
- afkrakerij
- neerbuigend gedrag
zit niemand op te wachten denk ik
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Ejorne

Ach, bepaalde mensen (waaronder ik  :-[  ) hebben een bewogen verleden opdit forum. Het gaat bij tijd en wijle een stukje beter om vevolgens weer af te zakken. Het enige dat men daarmee bereikt is dat hij/zij steeds minder serieus genomen wordt. Er zullen altijd een paar aanhangers van hun held hen blijven aanbidden maar steeds meer en meer mensen gaan het irritante uiteindelijk toch vervelen. Soms wel jammer want bepaalde lieden hebben naast hun uiterst irritante inbreng ook veel nuttigs gedaan. Bepaalde nuttige software of een mooi jitter onderzoek bijvoorbeeld. Maar uiteindelijk worden ze vanzelf door het merendeel van het forum uitgepoept...
:P

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Quote from: jowi on October  5, 2012, 09:16:55
Och, zie ik daar jaloezie zijn kop opsteken bij de JL Audio fanboy? :D Ook val ik niet 'altijd' zelfbouw aan. Onzin. Ik zei het al een paar keer eerder, op- of aanmerkingen zijn niet per definitie een aanval. Dat is echt de ziekte van dit forum op dit moment... je mag werkelijk NIETS meer zeggen. Nou, ik heb slecht nieuws voor je. Als ik ergens iets over wil zeggen, dan DOE ik dat. Het is een publiek FORUM tenslotte. Wil je geen tegenspraak dan moet je hier niets posten. Zo simpel is het.
Jaloezie.,...................... je laat me heel hard   :D

Idd post zekers wat je wilt  ;) doe ik ook
Mar laten we flakkes ze toppic niet verder vervuilen,PM je me maar  :)

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Ai jammer niet veel regeling,had liever voor 40 euro meer een 1124 gehad
hier maak je het iets aangenamer mee ,met een goeie DSP maak je er een perfecte afgestelde sub van

deze is niet echt voor goeie afstelling imo....

flakkees

ik heb ook niet veel meer nodig heb ik het idee
maar misschien heb je gelijk .
kan later altijd nog wat anders proberen  ;)

heb net wat hark stelen gehaald van 2,9 cm rond 270 lang .... €15 voor wat bracing .
eens even zien of het wat word vandaag  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Ejorne

Ik heb er ook weleens over gedacht om met zulk materiaal bracing toe te passen. Een stok net een fractie langer te houden als twee tegenover elkaar liggende wanden en zo op enige spanning de stok er tussen te persen. Maar omdat morca een mooie cnc gemaakte bracing (en de rest van de kist) voor me heeft kunnen regelen was het niet nodig om zelf te gaan hannissen.  8)

Ik ben dus wel benieuwd hoe jij het gaat toepassen en wat het resultaat gaat zijn.

morca

Quote from: Ejorne on October  6, 2012, 10:53:19
Ik heb er ook weleens over gedacht om met zulk materiaal bracing toe te passen. Een stok net een fractie langer te houden als twee tegenover elkaar liggende wanden en zo op enige spanning de stok er tussen te persen. Maar omdat morca een mooie cnc gemaakte bracing (en de rest van de kist) voor me heeft kunnen regelen was het niet nodig om zelf te gaan hannissen.  8)

Ik ben dus wel benieuwd hoe jij het gaat toepassen en wat het resultaat gaat zijn.
Het is wel jammer dat ik die kistjes niet meer krijgen kan,want ze spoten ook hout daar  :(

flakkees

lekker aan het klussen

custom made bracing by flakkees



1 kant klaar nu eerst een kriekje  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx