Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Quote from: vik on November 22, 2013, 21:10:29
Goed geregeld Mark. ;D

Nu snel de verkoper achter zijn kont aanzitten en gaaaaaaan. :thumbs-up:

Hij neemt niet op! grrrrr  :devil:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Ah sh*t, de duitse verkoper heeft een tegenbod gehad sinds mijn eerste email en heeft dat geaccepteerd. 2e upgrade in 1 week gaat niet door  :nopompom:

Ga nu dus wat langer genieten van de 180, wat alles behalve een straf is  :pompom:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Quote from: mark235 on November 22, 2013, 21:39:19
Ah sh*t, de duitse verkoper heeft een tegenbod gehad sinds mijn eerste email en heeft dat geaccepteerd. 2e upgrade in 1 week gaat niet door  :nopompom:

Ga nu dus wat langer genieten van de 180, wat alles behalve een straf is  :pompom:


Ik was er al een beetje bang voor.

But Mark let's face it: je hebt een prachtige CAV-180 staan en op naar een betere pre-pro. O0
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Valkyrie

Quote from: mark235 on November 22, 2013, 21:39:19
Ah sh*t, de duitse verkoper heeft een tegenbod gehad sinds mijn eerste email en heeft dat geaccepteerd. 2e upgrade in 1 week gaat niet door  :nopompom:

Ga nu dus wat langer genieten van de 180, wat alles behalve een straf is  :pompom:

Jammer van die CAV500, maar de CAV180 lijkt mij ook een geweldige versterker! Heel veel plezier ermee! ;)

Quote from: vik on November 22, 2013, 21:44:17

Ik was er al een beetje bang voor.

But Mark let's face it: je hebt een prachtige CAV-180 staan en op naar een betere pre-pro. O0

Misschien mijn Arcam voor zijn SSP. :p
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Ho wacht! hij belde net terug, the game is still on  :pompom:. Vroeg ik er oor naar had om boven het bod van de ander te gaan zitten (€2900)?

Heb de vraagprijs geboden (€3100). Als de ander daar weer overheen gaat, stop ik. €650 extra heb ik wel over voor een CAV-500, maar daar ligt echt het plafond.

Krijg morgen weer bericht terug met de uitslag. Spannend...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: Valkyrie on November 22, 2013, 21:55:05
Jammer van die CAV500, maar de CAV180 lijkt mij ook een geweldige versterker! Heel veel plezier ermee! ;)

Misschien mijn Arcam voor zijn SSP. :p

Heb al een AV9 gehad  :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Whoehoeeeeeeee! Ik heb 'em!!!!  :inlove: :inlove: :pompom: :pompom: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging: :hehe: :hehe:

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik hem 1 dec ophalen. Kreeg een tip mee van de verkoper: zet de 500 op een harde ondergrond in de auto (leg desnoods een plank neer oid, anders maak je waarschijnlijk permanente afdrukken in de kofferbak van je auto  :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#282
Weet iemand wat het maximaal opgenomen vermogen is van de CAV-500? Zal wel dik 2KW zijn oid? Ik zie op de Classé website alleen het idle verbruik van 400w staan, misschien durven ze maximaal niet te publiceren?  ;D

En gaat dat goed op een jouwhifi stekkerblok met een CAV-500 of moet ik de amp echt direct op de wandcontactdoos zetten? Alleen de SSP-300 en Antimode power supply hangen verder aan het stekkerblok.

Verder zit er er een HTPC (max 380w), monitor (max 30w) en PS3 superslim (max 180w) op de 2e aansluiting van de wandcontactdoos. Zelfs al zou alles tegelijk op volle toeren draaien (gebeurd praktisch nooit), dan zou het verbruik nog steeds binnen de grenzen van een dubbele wandcontactdoos moeten vallen toch?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Former member 78

Het maakt geen verschil, want de 2e aansluiting van de wandcontactdoos is de zelfde groep.

vik

#284
?? Een nachtje slapen en dat dit nieuws?  :) Vorige koper afgehaakt?  :D


Over het verbruik: Even uit de pm box gevist van Audiofiel, mijn vraag ging over het verbruik van mijn CAV-180:

Die 324W idle is onzin, hij gebruikt veel minder. Voor de CAV-500 geven ze 400W op, maar ik meet zelf ongeveer 230W. Verbruik tijdens film kijken verschilt nauwelijks van idle, tenzij je echt keihard gaat draaien.

Het verbruik valt best wel mee denk ik, en het maximale vermogen zal jij nooit van zijn leven halen met je kleine melk pakjes  :D

Hij kan 5x 500w leveren bij 4 Ohm en dat is heel veel. Hij zal denk ik bij jou echt niet meer als max 500 watt verbruiken.  Het kan wel zo zijn dat op het moment dat je hem aanzet de hele straat even zonder stroom zit.  ;D




Quote from: mark235 on November 23, 2013, 01:15:54
Weet iemand wat het maximaal opgenomen vermogen is van de CAV-500? Zal wel dik 2KW zijn oid? Ik zie op de Classé website alleen het idle verbruik van 400w staan, misschien durven ze maximaal niet te publiceren?  ;D

En gaat dat goed op een jouwhifi stekkerblok met een CAV-500 of moet ik de amp echt direct op de wandcontactdoos zetten? Alleen de SSP-300 en Antimode power supply hangen verder aan het stekkerblok.

Verder zit er er een HTPC (max 380w), monitor (max 30w) en PS3 superslim (max 180w) op de 2e aansluiting van de wandcontactdoos. Zelfs al zou alles tegelijk op volle toeren draaien (gebeurd praktisch nooit), dan zou het verbruik nog steeds binnen de grenzen van een dubbele wandcontactdoos moeten vallen toch?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Gefeliciteerd Mark. Zoals we gisteren al over de telefoon hadden besproken, die CAV-500 is het gevraagde geld meer dan waard. Normaal moet je rekenen op dik €1000 verschil in tweedehands prijs tussen de CAV-180 en de CAV-500.

Nu eerst zorgen dat je hem in huis hebt en dan die 180 verkopen!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: mark235 on November 23, 2013, 01:15:54
Weet iemand wat het maximaal opgenomen vermogen is van de CAV-500? Zal wel dik 2KW zijn oid? Ik zie op de Classé website alleen het idle verbruik van 400w staan, misschien durven ze maximaal niet te publiceren?  ;D

Maximaal is ongeveer 2250-2500 watt, idle is (bij goed afgeregelde ruststroom) 10% daarvan. Deze versterkers laat je NIET continu aanstaan!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: mark235 on November 22, 2013, 23:26:04
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik hem 1 dec ophalen.

Zie nu pas staan dat je hem over een week gaat halen... Loop je niet het risico dat de goede man zich (nog een keer!) bedenkt als in de tussentijd zich anderen gaan melden?

Ik denk dat ik zelf meteen de volgende dag zou gaan rijden... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: mark235 on November 23, 2013, 01:15:54
Zelfs al zou alles tegelijk op volle toeren draaien (gebeurd praktisch nooit), dan zou het verbruik nog steeds binnen de grenzen van een dubbele wandcontactdoos moeten vallen toch?
Ja gaat wel lukken als je alles getrapt aanzet en niet met één schakelaar alles tegelijk, want dan zou de piekstroom je automaat wel eens kunnen triggeren.
Aanrader trouwens om een smeltzekering te nemen in de meterkast voor de groep van je apparatuur.
Overigens gaat het om de totale belasting van die groep. Dus ik weet niet welke wandcontactdozen nog meer op die groep staan aangesloten maar het is bijv. dan een slecht idee om tegelijk als jij muziek gaat luisteren bv te gaan wassen/stofzuigen. (stofzuigen en muziek luisteren is altijd een slecht idee  :D )

cardas49

#289
Quote from: ArjanR1 on November 23, 2013, 03:44:18
Het maakt geen verschil, want de 2e aansluiting van de wandcontactdoos is de zelfde groep.

Ok, dank

Quote from: vik on November 23, 2013, 07:34:37
?? Een nachtje slapen en dat dit nieuws?  :) Vorige koper afgehaakt?  :D


Over het verbruik: Even uit de pm box gevist van Audiofiel, mijn vraag ging over het verbruik van mijn CAV-180:

Die 324W idle is onzin, hij gebruikt veel minder. Voor de CAV-500 geven ze 400W op, maar ik meet zelf ongeveer 230W. Verbruik tijdens film kijken verschilt nauwelijks van idle, tenzij je echt keihard gaat draaien.

Het verbruik valt best wel mee denk ik, en het maximale vermogen zal jij nooit van zijn leven halen met je kleine melk pakjes  :D

Hij kan 5x 500w leveren bij 4 Ohm en dat is heel veel. Hij zal denk ik bij jou echt niet meer als max 500 watt verbruiken.  Het kan wel zo zijn dat op het moment dat je hem aanzet de hele straat even zonder stroom zit.  ;D

Ja, de man uit Munchen wilde niet boven de €3100 gaan. Gelukkig maar  :)

Dat valt dan mee. Mooi, wordt de stroomrekening niet zo veel hoger als ik dacht. Op dit moment zet de vrouw de amp wel vaak aan en uit voor de kinderen, dus ik ga maar wel even kijken naar een paar lossen pc speakers wanneer er... *kuch* kabouter plop en K3 gedraaid moet worden. Al dat aan en uit zetten zal niet bevoordelijk zijn voor de amp, en ook niet voor de stroomrekening.

Ik draai zelden boven de 80 a 85db, maar wel leuk om te weten dat het straks kan. De Focus 160 heeft geen moeite met 95db.

Hee, respect voor de 2k melkpakjes eh :D. They're not that bad  :)

Quote from: Audiofiel on November 23, 2013, 08:08:21
Gefeliciteerd Mark. Zoals we gisteren al over de telefoon hadden besproken, die CAV-500 is het gevraagde geld meer dan waard. Normaal moet je rekenen op dik €1000 verschil in tweedehands prijs tussen de CAV-180 en de CAV-500.

Nu eerst zorgen dat je hem in huis hebt en dan die 180 verkopen!

Thanks!

Quote from: Audiofiel on November 23, 2013, 08:11:04
Maximaal is ongeveer 2250-2500 watt, idle is (bij goed afgeregelde ruststroom) 10% daarvan. Deze versterkers laat je NIET continu aanstaan!

Duidelijk.

Quote from: Audiofiel on November 23, 2013, 08:43:46
Zie nu pas staan dat je hem over een week gaat halen... Loop je niet het risico dat de goede man zich (nog een keer!) bedenkt als in de tussentijd zich anderen gaan melden?

Ik denk dat ik zelf meteen de volgende dag zou gaan rijden... ::)

Dochter is vandaag jarig, en had morgen al teveel verplichtingen die niet afgezegd konden worden.

Het spant er tussen mij en Sophie trouwens om wie er blijer is met zijn of haar "cadeau" vandaag  :D

Ik heb de verkoper gevraagd om zijn bankgegevens, en heb afgesproken dat ik een aanbetaling ga doen. Dat zet er wat gewicht bij in de tussentijd. Het liefst ga ik vandaag rijden, maar het is niet anders.

Quote from: Kjelt on November 23, 2013, 10:56:48
Ja gaat wel lukken als je alles getrapt aanzet en niet met één schakelaar alles tegelijk, want dan zou de piekstroom je automaat wel eens kunnen triggeren.
Aanrader trouwens om een smeltzekering te nemen in de meterkast voor de groep van je apparatuur.
Overigens gaat het om de totale belasting van die groep. Dus ik weet niet welke wandcontactdozen nog meer op die groep staan aangesloten maar het is bijv. dan een slecht idee om tegelijk als jij muziek gaat luisteren bv te gaan wassen/stofzuigen. (stofzuigen en muziek luisteren is altijd een slecht idee  :D )

Heb geen hoofdschakelaar oid voor deze apparaten, dus dan zou het ok moeten zijn. De verdeling van de wandcontactdozen over de bestaande groepen is wel een zootje in dit huurhuis. Volgens mij wordt de huiskamer wandcontactdoos gedeeld met de keuken  :-\, dus ik ga maandag de huisbaas bellen en vragen of er iets met de groepen gedaan kan worden. Hopelijk doet hij er wat mee.

Eventueel kan ik de CAV-500 met een langere stroomkabel aansluiten op een andere stekkerdoos in de huiskamer. De achterkant van de kamer zit weer op een andere groep als ik me niet vergis. Op die groep staan alleen een paar spaarlampen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

#290
 ;D Ik bedoelde meer dat ze geen enkele bedreiging vormen (belasting) voor de CAV-500, en niks negatiefs over het geluid.

Gefeliciteerd met je dochter btw  ;)

Spannende tijden Mark .  :angel:


Quote from: mark235 on November 23, 2013, 12:06:49
Hee, respect voor de 2k melkpakjes eh :D. They're not that bad  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Thanks, 3 jaar alweer. Gaat zo hard de eerste jaren van kleintjes.

Nee, bedreigend is de Focus zeker niet voor de 500. Het zal wel even duren voordat ik weer een volledige 5.1 set uitgebouwd heb (kan moeilijk rears plaatsen), dus ga de CAV-500 bruggen, dan gaat het richting de CAM-350 qua stereo performance :D

Ja, spannend is het zeker. Auto voor 1 dec is ook geregeld dus alle lichten staan nu op groen.

Hoorde ook vandaag van de verkoper dat ik er een Siltech powercord van €500 bij krijg. Was hij nog vergeten te melden :pompom:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Quote from: mark235 on November 23, 2013, 21:17:26
Thanks, 3 jaar alweer. Gaat zo hard de eerste jaren van kleintjes.

Nee, bedreigend is de Focus zeker niet voor de 500. Het zal wel even duren voordat ik weer een volledige 5.1 set uitgebouwd heb (kan moeilijk rears plaatsen), dus ga de CAV-500 bruggen, dan gaat het richting de CAM-350 qua stereo performance :D

Ja, spannend is het zeker. Auto voor 1 dec is ook geregeld dus alle lichten staan nu op groen.

Hoorde ook vandaag van de verkoper dat ik er een Siltech powercord van €500 bij krijg. Was hij nog vergeten te melden :pompom:

:hehe: Netjes hoor.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Vanavond The Wolverine gekeken. De forse sprong met de CAV-180 bij muziek vertaalt zich ook naar film (zou vreemd zijn als dat niet zo was). Waar het met de CAV-75 moeizaam ging zonder center speaker, gaat het met de CAV-180 prima. Buiten de centrale luisterplek is dat minder het geval, maar dat kan ook bijna niet anders. 

De verkoper van de CAV-500 heeft de advertentie ondertussen van audiomarkt afgehaald, en de aanbetaling is gedaan, dus het lijkt me dat er nu niet veel meer tussen de deal kan komen (op een technische issue met de amp na).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bvermeulen


Valkyrie

Heel erg gaaf dat het gelukt is met de CAV-500.  :thumbs-up: Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Nog 1 nachtje slapen  :angel:. Ben wel beetje zenuwachtig. Gaat toch om veel geld. M'n pa heeft aangeboden mee te rijden, dus het wordt in ieder geval geen saaie rit  :thumbs-up:. En audiomeubel wordt as we speak de laatste hand aan gelegd, zodat de CAV-180 en 500 er in passen, dus we zijn er klaar voor!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Goeie reis alvast en suc6!!   :thumbs-up: :pompom:


Het zal echt wel allemaal goed komen.  Alles ziet er naar uit dat hij je gegund is.

Winterbanden onder de auto?



Quote from: mark235 on November 30, 2013, 20:45:57
Nog 1 nachtje slapen  :angel:. Ben wel beetje zenuwachtig. Gaat toch om veel geld. M'n pa heeft aangeboden mee te rijden, dus het wordt in ieder geval geen saaie rit  :thumbs-up:. En audiomeubel wordt as we speak de laatste hand aan gelegd, zodat de CAV-180 en 500 er in passen, dus we zijn er klaar voor!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Quote from: vik on November 30, 2013, 22:01:56
Goeie reis alvast en suc6!!   :thumbs-up: :pompom:


Het zal echt wel allemaal goed komen.  Alles ziet er naar uit dat hij je gegund is.

Winterbanden onder de auto?

Dank  :)

Jawohl, winterbanden zijn aanwezig. Is verzekerings technisch wat ongunstig om in Duitsland zonder winterbanden te rijden  :D. Bedankt voor de reminder, voor hetzelfde geld wist ik 't niet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup