Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Top dat je zo tevreden bent Mark.  :)

Ik zou denk ik persoonlijk hebben gekozen om als volgende stap te kijken naar een gebalanceerde pre-pro van Classé. Misschien is de SSP 600 een idee?

Ik denk dat je daar meer voordeel uit haalt als de stap naar een CAV 500 met je huidige SSP. (XLR)


De verkoper van de CAV 500 zit best wel ver weg.  Je weet nu wat je hebt, en je hebt geen idee wat je straks binnen sleept. Straks heeft deze CAV-500 wel een revisie nodig van 4 of 500 euro. (zal je net zien)

Daarbij moet je je ook beseffen dat je een aardige duit hebt betaald voor je CAV-180 en er niet  uit van moet gaan dat je dat er ook weer voor terug krijgt bij verkoop.

Ik zou dat verschil tussen de CAV-180 en de CAV 500 persoonlijk in een SSP steken.

Ik heb mijn CAV-180 uiteindelijk verkocht (met moeite) voor 1800 euro en ik denk dat de beste man van de CAV 500 echt liet lager gaat zitten als de 3100 euro.  De nieuwprijs van de CAV-500 is meer als het dubbele van de CAV-180.

It's just an advice.  :)




Quote from: mark235 on November 22, 2013, 00:09:20
De CAV-180 bevalt zo goed, dat ik de verkoper van de CAV-500 op audiomarkt.de toch maar even een interesse mail gestuurd heb. Hij is in een paar dagen flink gezakt met z'n prijs. Zou het zo ver komen .... ? 8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

De CAV-500 is een stuk mooier dan de 180, dus zeker weer een upgrade. Als je een kast kunt vinden waar hij in past, want hij is extreem diep!

Hou bij de prijs wel rekening met een te verwachten verlies op de 180. Die heb je immers te duur gekocht. Of wil je die er bij houden voor bi-amping? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: vik on November 22, 2013, 07:30:38
Top dat je zo tevreden bent Mark.  :)

Ik zou denk ik persoonlijk hebben gekozen om als volgende stap te kijken naar een gebalanceerde pre-pro van Classé. Misschien is de SSP 600 een idee?

Zou ik ook doen. Misschien een mooie bijpassende SSP-75? Is één van de fraaist klinkende SSP's ooit (en zeker in stereo).

QuoteDe verkoper van de CAV 500 zit best wel ver weg.  Je weet nu wat je hebt, en je hebt geen idee wat je straks binnen sleept. Straks heeft deze CAV-500 wel een revisie nodig van 4 of 500 euro. (zal je net zien)

Om dat risico te verminderen, kun je weer de eerdere tips gebruiken over hete koelblokken en gebolde condensatoren.

QuoteIk heb mijn CAV-180 uiteindelijk verkocht (met moeite) voor 1800 euro en ik denk dat de beste man van de CAV 500 echt liet lager gaat zitten als de 3100 euro.  De nieuwprijs van de CAV-500 is meer als het dubbele van de CAV-180.

De nieuwprijs van de CAV-500 is (net iets minder dan) het dubbele van de CAV-180. Daarmee is de CAV-500 op audio-markt wel een mooie prijs, maar het geeft ook aan dat de CAV-180 (veel) te duur was.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 07:38:47
Zou ik ook doen. Misschien een mooie bijpassende SSP-75? Is één van de fraaist klinkende SSP's ooit (en zeker in stereo).

Om dat risico te verminderen, kun je weer de eerdere tips gebruiken over hete koelblokken en gebolde condensatoren.

De nieuwprijs van de CAV-500 is (net iets minder dan) het dubbele van de CAV-180. Daarmee is de CAV-500 op audio-markt wel een mooie prijs, maar het geeft ook aan dat de CAV-180 (veel) te duur was.

Helemaal mee eens en de SSP-75 is aan waanzinnige pre-pro.


De CAV-500 is een aardig stukje rijden en dan zou hij er naar toe moeten rijden om hem te testen.

https://maps.google.nl/maps?saddr=utrecht&daddr=%C3%9Cchtelhausen,+Duitsland&hl=nl&ie=UTF8&sll=50.091907,10.269362&sspn=0.264314,0.676346&geocode=FY7bGgMdygpOACk3LdM5Q2_GRzHpSq8ZTPzI1g%3BFYNX_AIdsrKcACl_J21uI1aiRzGQGWLwKLcdBA&mra=ls&t=m&z=7

Voorbeeldje vanaf Utrecht.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Ik heb destijds 1000 km gereden voor mijn CAV-500. :-X ;D


Als je geen betere prepro koopt, is het de vraag of de meerprijs gerechtigd is. Bij die CAV-180 hoort eigenlijk een betere prepro, maar dat geldt nog meer voor die CAV-500. Een instap voorversterker met het topmodel eindversterker combineren is natuurlijk niet helemaal ideaal. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

#230
Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 07:56:53
Ik heb destijds 1000 km gereden voor mijn CAV-500. :-X ;D


Als je geen betere prepro koopt, is het de vraag of de meerprijs gerechtigd is. Bij die CAV-180 hoort eigenlijk een betere prepro, maar dat geldt nog meer voor die CAV-500. Een instap voorversterker met het topmodel eindversterker combineren is natuurlijk niet helemaal ideaal. ::)

Maar jij bent net zo gek als ik .  ;D (edit: wie weet is Mark dat ook wel  ;))

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Ik bedoelde trouwens 1000 km enkele reis. Hotelletje er bij en inpakken maar. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maro

Is die 500 met 5x500W aan 4 ohm ook niet een beetje veel van het goede voor 2 monitor speakers.. ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Audiofiel

"there is no substitute for cubic inches" ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maro

Bedoel meer dat Mark misschien beter zo'n bedrag in een stereo EV kan stoppen. Voor dit soort bedragen koop je ook hele mooie 2ehands stereo EV's (ML, Burmester ed)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kjelt

Ik denk zelf dat de delta van cav75 naar cav180 groter is dan de delta van cav180 naar cav250.
Daarnaast is de CAV250 een enorm (groot en zwaar) bakbeest waar je niet makkelijk meer vanaf zult komen, dat is ook denk ik de reden van de lage prijs op audiomarkt. Er zijn maar heel weinig liefhebbers voor zo'n gevaarte, de mensen met veel geld zullen dan eerder een nieuwe CA-5300 kopen.
Dus ik zou eerst eens gaan genieten en rustig nadenken voor je weer een stap neemt.

Audiofiel

Quote from: Kjelt on November 22, 2013, 09:14:54
Ik denk zelf dat de delta van cav75 naar cav180 groter is dan de delta van cav180 naar cav250.

Er bestaat geen CAV-250. Bedoel je misschien de CAV-500? ;D


Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat de stap van 180 naar 500 zoveel kleiner is. Waarop baseer jij je dan?

QuoteDaarnaast is de CAV250 een enorm (groot en zwaar) bakbeest waar je niet makkelijk meer vanaf zult komen, dat is ook denk ik de reden van de lage prijs op audiomarkt. Er zijn maar heel weinig liefhebbers voor zo'n gevaarte, de mensen met veel geld zullen dan eerder een nieuwe CA-5300 kopen.
Dus ik zou eerst eens gaan genieten en rustig nadenken voor je weer een stap neemt.

Ik zou zelf nooit een CA-5300 kopen in plaats van een CAV-500. Maar een groot gevaarte is de CAV-500 wel, daar heb je gelijk in. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

#237
Quote from: vik on November 21, 2013, 06:50:27
Kan je hem niet in het midden zetten en dan 1 plankje verwijderen?

Ik ga de plank waar de SSP-300 op staat er uit halen en hoger monteren. De SSP-300 verhuist naar links waar nu een mandje staat. Dat vak is smaller, maar het past net (1 cm speling).

Quote from: vik on November 22, 2013, 07:30:38
Top dat je zo tevreden bent Mark.  :)

Ik zou denk ik persoonlijk hebben gekozen om als volgende stap te kijken naar een gebalanceerde pre-pro van Classé. Misschien is de SSP 600 een idee?

Ik denk dat je daar meer voordeel uit haalt als de stap naar een CAV 500 met je huidige SSP. (XLR)

De verkoper van de CAV 500 zit best wel ver weg.  Je weet nu wat je hebt, en je hebt geen idee wat je straks binnen sleept. Straks heeft deze CAV-500 wel een revisie nodig van 4 of 500 euro. (zal je net zien)

Daarbij moet je je ook beseffen dat je een aardige duit hebt betaald voor je CAV-180 en er niet  uit van moet gaan dat je dat er ook weer voor terug krijgt bij verkoop.

Ik zou dat verschil tussen de CAV-180 en de CAV 500 persoonlijk in een SSP steken.

Ik heb mijn CAV-180 uiteindelijk verkocht (met moeite) voor 1800 euro en ik denk dat de beste man van de CAV 500 echt liet lager gaat zitten als de 3100 euro.  De nieuwprijs van de CAV-500 is meer als het dubbele van de CAV-180.

It's just an advice.  :)

And the advice is much appreciated  :thumbs-up:. Over de staat van de CAV-500 maak ik me niet zoveel zorgen. Met alle tips waar op te letten, zou ik moeten kunnen vaststellen of het apparaat ok is. Eventueel met wat gerichte vragen aan de koper vooraf, zodat de kans op voor niks rijden kleiner wordt. 

Afstand vind ik ook geen punt. ff op een zaterdag op en neer, deed ik ook toen ik een duitse vriendin had. Ook woont mijn zus niet al te ver bij deze verkoper vandaan, dus kan het combineren met een bezoekje.

De meerwaarde qua performance tov de CAV-180 is iets waar ik niks over weet, dus alle feedback hierover is welkom. En ja, de SSP-300 en RCA verbinding zal een beperking zijn, maar een CAV-500 zal oko in die situatie wel beter klinken dan een CAV-180. Tzt zou er een andere pre moeten komen met gebalanceerde uitgangen.

Ja, de verkoop van de CAV-180 is wel een punt. De verkoper van de 180 had na mij een aantal serieus geinteresseerden, dus misschien zou ik er weinig of niets op verliezen, maar die kans zal wel klein zijn.

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 07:32:04
De CAV-500 is een stuk mooier dan de 180, dus zeker weer een upgrade. Als je een kast kunt vinden waar hij in past, want hij is extreem diep!

Hou bij de prijs wel rekening met een te verwachten verlies op de 180. Die heb je immers te duur gekocht. Of wil je die er bij houden voor bi-amping? ;D

Ai, dat is waar  :-X, dat is misschien wel een deal breaker. Weet jij wat de afstand is tussen de voor en achter pootjes onder de CAV-500? (van buitenkant tot buitenkant van de pootjes?).

Bi-amping zou gaaf zijn, maar dan gaat het hier thuis van oorlog naar blitzkrieg. De vrouw vraagt al wanneer die  "verwarmingsradiator" weer weg kan.

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 07:38:47
Zou ik ook doen. Misschien een mooie bijpassende SSP-75? Is één van de fraaist klinkende SSP's ooit (en zeker in stereo).

Om dat risico te verminderen, kun je weer de eerdere tips gebruiken over hete koelblokken en gebolde condensatoren.

De nieuwprijs van de CAV-500 is (net iets minder dan) het dubbele van de CAV-180. Daarmee is de CAV-500 op audio-markt wel een mooie prijs, maar het geeft ook aan dat de CAV-180 (veel) te duur was.

SSP-75 is moeilijk te vinden 2e hands. Maar als dit meer toegevoegde waarde heeft dan een CAV-500, dan houd ik mijn ogen open. Heeft de SSP-75 wel 2 modes om voor te programmeren voor stereo en surround? Ik meen me te herinneren dat het een draak is om te bedienen. Zonder aparte instellingen voor stereo en surround gaat het hem niet worden.

Ja, heb te veel ervoor betaald. I know. Maar had niet gedacht dat de stap vanaf de CAV-75 zo groot zou zijn. Kan zijn dat mijn dynaudio's het gewoon nodig hebben, en dat het verschil met andere speakers kleiner zou zijn. 1 ding weet ik wel: de eigenschappen in de Focus 160 waar ik tot nu toe minder over te spreken was, zijn nu afgenomen of niet meer aanwezig. De speakers klinken nu veel minder als een "losse tweeter en woofer" en veel meer als 1 geheel. Of dat door de klanksignatuur van de CAV-180 of het extra vermogen komt weet ik niet, maar ik kijk nu anders naar die speakers.

Quote from: vik on November 22, 2013, 07:45:37
Helemaal mee eens en de SSP-75 is aan waanzinnige pre-pro.


De CAV-500 is een aardig stukje rijden en dan zou hij er naar toe moeten rijden om hem te testen.

https://maps.google.nl/maps?saddr=utrecht&daddr=%C3%9Cchtelhausen,+Duitsland&hl=nl&ie=UTF8&sll=50.091907,10.269362&sspn=0.264314,0.676346&geocode=FY7bGgMdygpOACk3LdM5Q2_GRzHpSq8ZTPzI1g%3BFYNX_AIdsrKcACl_J21uI1aiRzGQGWLwKLcdBA&mra=ls&t=m&z=7

Voorbeeldje vanaf Utrecht.

Ah, afstand is goed te doen  :)

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 07:56:53
Ik heb destijds 1000 km gereden voor mijn CAV-500. :-X ;D


Als je geen betere prepro koopt, is het de vraag of de meerprijs gerechtigd is. Bij die CAV-180 hoort eigenlijk een betere prepro, maar dat geldt nog meer voor die CAV-500. Een instap voorversterker met het topmodel eindversterker combineren is natuurlijk niet helemaal ideaal. ::)

1000 KM one way is niet mis. Weet niet of ik zo ver er voor zou gaan.

Nee, een SSP-300 en CAV-500 is niet ideaal, de volgede upgrade is dan meteen weer duidelijk.

Quote from: vik on November 22, 2013, 08:01:01
Maar jij bent net zo gek als ik .  ;D (edit: wie weet is Mark dat ook wel  ;))

Absoluut!  :headbanging:

Quote from: Maro on November 22, 2013, 08:40:08
Is die 500 met 5x500W aan 4 ohm ook niet een beetje veel van het goede voor 2 monitor speakers.. ;D

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 08:47:21
"there is no substitute for cubic inches" ;)

Je kan nooit te veel vermogen hebben bij Dynaudio's (zegt men). En tzt komen er wellicht weer center en rears bij (als ik bij surround blijf hangen).

Quote from: Maro on November 22, 2013, 08:56:52
Bedoel meer dat Mark misschien beter zo'n bedrag in een stereo EV kan stoppen. Voor dit soort bedragen koop je ook hele mooie 2ehands stereo EV's (ML, Burmester ed)

Zou kunnen dat het zo loopt, maar vooralsnog wil ik weg naar surround nog niet afsluiten. De CAV-180 heeft me laten zien dat stereo met een surround set best goed kan klinken. eea zal ook afhangen van de indruk van de stereo sets die ik bij BB&G ga beluisteren.

Quote from: Kjelt on November 22, 2013, 09:14:54
Ik denk zelf dat de delta van cav75 naar cav180 groter is dan de delta van cav180 naar cav250.
Daarnaast is de CAV250 een enorm (groot en zwaar) bakbeest waar je niet makkelijk meer vanaf zult komen, dat is ook denk ik de reden van de lage prijs op audiomarkt. Er zijn maar heel weinig liefhebbers voor zo'n gevaarte, de mensen met veel geld zullen dan eerder een nieuwe CA-5300 kopen.
Dus ik zou eerst eens gaan genieten en rustig nadenken voor je weer een stap neemt.

Ok, duidelijk. Audiofiel en Vik, wat denken jullie over de delta tussen CAV-75 > CAV-180 en CAV-180 > CAV-500 (ook in het licht van de rest van de mijn setup?

Ja, ik wordt op dit moment aardig meegesleurd door emotie, dus ben blij met alle reacties. Moet wel een overwogen beslissing zijn als ik gelijk weer verder ga upgraden.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Jinsu

Er staat een Classé Audio Omega MK II te koop voor de liefhebbers :blush: .

Ik heb zelf nog steeds niet de knoop doorgehakt, moet eens kijken dat ik een CAP-2100 en de CA-2200 of CA-2300 ergens kan uitlenen. Het feit dat ik geen versterker of pré nodig heb omdat de CD-speler een interne volume regeling heeft maakt het niet makkelijker.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Audiofiel

Als je niet weet of je een voorversterker nodig hebt, ga je zelf toch geen over-the-top Omega Pre MkII overwegen? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

De smaak goed te pakken ;)

En tja wat is nu een afstand? Samen met mijn vader een setje CAM-400 opgehaald in de buurt van Nurnberg, dus dat is nog een paar kilometertjes verder. Om maar te zwijgen over de afstand die we hebben moeten rijden voor een CP-700  :blink:

Met dergelijke apparatuur merk ik toch steeds vaker dat we (ik) in duitsland veel meer kans op slagen hebben dan in ons kikkerlandje, waar men of te hoge prijzen hanteert of het aanbod is te laag.

Jinsu

#241
Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 10:42:04
Als je niet weet of je een voorversterker nodig hebt, ga je zelf toch geen over-the-top Omega Pre MkII overwegen? ???

In ieder geval een betere keuze dan een SSP-300/600/800, de CP-800 is weer een andere kwestie ;) . Mocht je een hekel hebben aan streaming is een CP-700 ook een optie.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Audiofiel

Quote from: mark235 on November 22, 2013, 10:38:03
De meerwaarde qua performance tov de CAV-180 is iets waar ik niks over weet, dus alle feedback hierover is welkom. En ja, de SSP-300 en RCA verbinding zal een beperking zijn, maar een CAV-500 zal oko in die situatie wel beter klinken dan een CAV-180. Tzt zou er een andere pre moeten komen met gebalanceerde uitgangen.

De CAV-500 klinkt ook in RCA subliem. Zelfs met een SSP-75. Dus de RCA-verbinding is niet het knelpunt. ;)

QuoteAi, dat is waar  :-X, dat is misschien wel een deal breaker. Weet jij wat de afstand is tussen de voor en achter pootjes onder de CAV-500? (van buitenkant tot buitenkant van de pootjes?).

Ik zal het voor je nameten.

QuoteSSP-75 is moeilijk te vinden 2e hands. Maar als dit meer toegevoegde waarde heeft dan een CAV-500, dan houd ik mijn ogen open. Heeft de SSP-75 wel 2 modes om voor te programmeren voor stereo en surround? Ik meen me te herinneren dat het een draak is om te bedienen. Zonder aparte instellingen voor stereo en surround gaat het hem niet worden.

Eenmaal ingesteld, is hij niet moeilijk te bedienen. Het instellen zelf is een beetje lastig. En er is geen aparte modus voor stereo en surround. Er is zelfs geen instelbare frequentie, je zit vast aan de THX-standaard van 80 Hz. Maar hij klinkt wel subliem, het voorversterker gedeelte is afkomstig uit het ontwerp van de CP-60.

QuoteOk, duidelijk. Audiofiel en Vik, wat denken jullie over de delta tussen CAV-75 > CAV-180 en CAV-180 > CAV-500 (ook in het licht van de rest van de mijn setup?

Ik heb ze allemaal gehad (CAV-75, 150, 180 en 500), dus kan daar zeker wat over zeggen. En dat was allemaal met Dynaudio's.

QuoteJa, ik wordt op dit moment aardig meegesleurd door emotie, dus ben blij met alle reacties. Moet wel een overwogen beslissing zijn als ik gelijk weer verder ga upgraden.

Niet laten meeslepen, een hobby moet wel leuk blijven. Anders moet je me maar even bellen voor meer advies. Ik PM je mijn nummer wel even (als je die niet meer hebt).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Jinsu on November 22, 2013, 10:50:25
In ieder geval een betere keuze dan een SSP-300/600/800, de CP-800 is weer een andere kwestie ;) . Mocht je een hekel hebben aan streaming is een CP-700 ook een optie.

CP-700 wordt als betere gezien dan de CP-800.

Audiofiel

Quote from: Jinsu on November 22, 2013, 10:50:25
In ieder geval een betere keuze dan een SSP-300/600/800, de CP-800 is weer een andere kwestie ;) . Mocht je een hekel hebben aan streaming is een CP-700 ook een optie.

Voor stereo wel, maar in surround klinkt de Omega Pre niet optimaal vind ik. ;D

Dan moet je een vergelijk maken met de CP-50, 60 of 65. Die laatste twee bieden 90% van wat de Omega Pre biedt voor een veel lager bedrag.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 09:51:06
Er bestaat geen CAV-250. Bedoel je misschien de CAV-500? ;D
:D yep, die bedoelde ik , dat heb je als je gaat posten zonder kop koffie  ;)

QuoteIk ben wel benieuwd waarom jij denkt dat de stap van 180 naar 500 zoveel kleiner is. Waarop baseer jij je dan?
Kwestie van inschatting, de luidsprekers van de gebruiker zijn nou niet echt super moeilijk aan te sturen en de headroom van de 180 is groot genoeg lijkt me maar dat mag de gebruiker zelf aangeven afhankelijk van zijn gebruik.
Jouw speakers zijn een van de lastigste om aan te sturen en kan me voorstellen dat de 500 daar een groter verschil maakt tov de 180 dan bij "normale" luidsprekers  ;)

QuoteIk zou zelf nooit een CA-5300 kopen in plaats van een CAV-500. Maar een groot gevaarte is de CAV-500 wel, daar heb je gelijk in. :hehe:
Ik zeg ook niet dat jij dat zou doen of de gebruiker dat zou moeten doen, ik zie alleen dat de CAV-500's tweedehands lastig te slijten zijn, dat heb ik een aantal jaar terug gezien toen jij er eentje wilde slijten van die kennis van je, en verleden jaar weer. Daar heb je een speciaal type persoon voor nodig en die zijn er niet veel en hoe langer je wacht hoe minder er over blijven want op een gegeven moment wordt de leeftijd van zo'n versterker ook een heet hangijzer. Een revisie loopt echt in de papieren als je het officieel wilt laten doen. En als je het niet officieel doet is de kwaliteit afhankelijk van de persoon die het doet.
Oftewel dit soort informatie is wel degelijk van belang bij zijn huidige overdenking om het wel of niet te doen.

Audiofiel

Quote from: Kjelt on November 22, 2013, 10:54:15
Jouw speakers zijn een van de lastigste om aan te sturen en kan me voorstellen dat de 500 daar een groter verschil maakt tov de 180 dan bij "normale" luidsprekers  ;)

De CAV-500 draait bij mij nog altijd op de Dynaudio Gemini's. Die zijn niet lastiger of minder lastig dan de Dynaudio's van Mark. ::)

QuoteIk zeg ook niet dat jij dat zou doen of de gebruiker dat zou moeten doen, ik zie alleen dat de CAV-500's tweedehands lastig te slijten zijn...

De reden daarvoor is niet dat een CAV-500 zoveel moeilijker te slijten is, maar in het absolute bedrag. Voor een versterker van de helft van de nieuwprijs is 2-3x zoveel publiek te interesseren. Hoe duurder, hoe moeilijker te slijten of hoe lager de tweedehands prijs is in verhouding tot de nieuwprijs.

Het hoeft nauwelijks betoog, maar ik denk dat die Duitse CAV-500 voor €3100 heel wat sneller verkocht zal worden dan een CAV-180 voor €2450. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 10:59:29
De CAV-500 draait bij mij nog altijd op de Dynaudio Gemini's. Die zijn niet lastiger of minder lastig dan de Dynaudio's van Mark. ::)
Het hoeft nauwelijks betoog, maar ik denk dat die Duitse CAV-500 voor €3100 heel wat sneller verkocht zal worden dan een CAV-180 voor €2450. 8)
Ok dan moeten jullie tweeen het maar even bediscussieren  ;)
En wat betreft CAV500 vs 180 ja mee eens echter de afmetingen en de benodigde heftruck zijn voor veel mensen ook wel belangrijke factoren  ;D

Quote from: mark235 on November 22, 2013, 10:38:03
Bi-amping zou gaaf zijn, maar dan gaat het hier thuis van oorlog naar blitzkrieg. De vrouw vraagt al wanneer die  "verwarmingsradiator" weer weg kan.
Oei pas op, een CAV500 is nog echt wel een flinke maat groter, overleg dit goed voor ze ipv een radiator met een "cv ketel" in de kamer geconfronteerd wordt  :-X

Jinsu

Quote from: WickedGame on November 22, 2013, 10:52:20
CP-700 wordt als betere gezien dan de CP-800.

De CP-700 met zijn externe voeding kost ook vaak het dubbele van een CP-800 (2e hands), de CP-800 is meer future proof gezien de streaming mogelijkheden.

Quote from: Audiofiel on November 22, 2013, 10:53:37
Voor stereo wel, maar in surround klinkt de Omega Pre niet optimaal vind ik. ;D

Dan moet je een vergelijk maken met de CP-50, 60 of 65. Die laatste twee bieden 90% van wat de Omega Pre biedt voor een veel lager bedrag.

Dat ben ik met je eens, maar ik stel hogere eisen aan stereo dan aan surround :) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

WickedGame

Quote from: Jinsu on November 22, 2013, 11:08:32
De CP-700 met zijn externe voeding kost ook vaak het dubbele van een CP-800 (2e hands), de CP-800 is meer future proof gezien de streaming mogelijkheden.

Als je nog niks met streaming doet en je wil in die wereld stappen snap ik de keus voor de CP-800 nog wel. Ben je al bezig met streaming, of in het geval met mijn vader aan het streamen met een PS Audio PWD MKII was de keus voor de CP-700 logischer. Wel een dure optie uiteraard, maar klank technisch vond ik de CP-700 mooier.