Het Classe Audio Topic

Gestart door WickedGame, september 27, 2012, 10:55:44

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Het is dus aan te raden om de achterkant te bekijken  ;D

Is er op basis van productiedatum nog iets over te zeggen? Of eigenlijk niks? Want qua verkopen zie je soms wel SSP-800's gaan maar geen opmerkingen over welke versie erbij.

riwi

Citaat van: WickedGame op oktober 22, 2012, 11:28:38
Het is dus aan te raden om de achterkant te bekijken  ;D

Is er op basis van productiedatum nog iets over te zeggen? Of eigenlijk niks?

Productie datum zegt niets, want de unit kan later zijn geupdate (of niet).

Als ie 'aan' staat en je ziet de menu's kan je zien dat de v3 de 'kleinere' menus (1/4 scherm) heeft ipv de full screen menu's

Als er geen opmerking bij staat zou ik uitgaan van een v1 : Die kan dus geen DTS-HD en geen TrueHD decoderen.

Als je in het menu kunt kijken bij de status van de firmware zie je bij de
v1 een 1.0x versie
v2 een 2.0x versie
v3 een 3.0x versie

Miesepies

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2012, 11:04:18Classe zelf doet meestal niet moeilijk het zijn vaak de winkels die het soms lastig maken.

Classé geeft internationale garantie voor zover ik kon zien aan de papieren bij mijn demo set. Maar de dealer doet vaak alleen moeite voor je als je de set bij de dealer zelf hebt gekocht. Sommige vragen een klein bedrag voor administratieve afhandeling en/of man uren als de set niet bij hun vandaan komt.

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2012, 11:04:18Zorg dus dat je er altijd een originele factuur bij krijgt en in het geval van een duits apparaat het Classe owners certificaat dat je dan op jouw naam wilt laten overschrijven.

Ik heb het laatst even nagevraagd bij b&w group nl, maar volgens hun is garantie van Classé niet overdraagbaar :(

Teejoo

Citaat van: Miesepies op oktober 22, 2012, 12:43:21
Ik heb het laatst even nagevraagd bij b&w group nl, maar volgens hun is garantie van Classé niet overdraagbaar :(
Dat klopt dus niet. In Duitsland en volgens mij ook de UK is de garantie gewoon overdraagbaar. Dit is dus puur onwelwillendheid van de importeur. De nieuwe eigenaar stuurt de oude kaart op en ontvangt een nieuwe inclusief een leuke B&W CD.

Teejoo

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2012, 11:04:18
Inderdaad als je 5 HDMI inputs hebt dan heb je de laatste 1.4 versie te pakken.
Let wel op dat upgraden als het gaat behoorlijk wat € kost en de praktijk ervaring op fora leert dat het niet altijd zomaar geaccepteerd wordt.
Sommige dealers doen uitermate lastig als je geen originele factuur (of in duitsland een Classe owners certificaat) hebt of het apparaat bij een andere dealer vandaan komt of zelfs een ander land komt.
Classe zelf doet meestal niet moeilijk het zijn vaak de winkels die het soms lastig maken.
Zorg dus dat je er altijd een originele factuur bij krijgt en in het geval van een duits apparaat het Classe owners certificaat dat je dan op jouw naam wilt laten overschrijven.
Ik kan het niet bevestigen dat er moeilijk gedaan wordt bij een upgrade als je bij een andere dealer gaat. Je moet wellicht wel een kleine vergoeding betalen aan onkosten. De dealer doet er zelf helemaal niets aan, en stuurt hem op. Een factuur is voor de upgrade niet nodig. Ik zie het dus vooral een manier voor een dealer om in contact te komen met een nieuwe klant. Zo gaat het tenminste in Duitsland. En zo hoort het ook.

Miesepies

Het bericht wat ik kreeg van B&W Groep op een paar vragen m.b.t. het overnemen van een 2e hands apparaat...

CiteerBedankt voor uw bericht.

Garantie wordt uitsluitend  verleend op de eerste gebruiker plus een kopie van de aankoopnota.
Helaas is het niet mogelijk de leeftijd van het apparataat te achterhalen aan de hand van het serienummer.

Sebastian Waterreus
Logistic Manager

Bowers & Wilkins Benelux
Godefriduskaai 14
B-2000 Antwerpen

In de Classé garantie sheet staat hier echter niks over...  http://www.classeaudio.com/register/details-dutch.htm

Teejoo

Citaat van: Miesepies op oktober 22, 2012, 14:05:13
Het bericht wat ik kreeg van B&W Groep op een paar vragen m.b.t. het overnemen van een 2e hands apparaat...

In de Classé garantie sheet staat hier echter niks over...  http://www.classeaudio.com/register/details-dutch.htm
Wat een flauwe kul. Je krijgt een ownerscard, en daar staat de garantieperiode op. Dat regelt de winkel die het apparaat nieuw verkoopt. De kaart krijg je in Duitsland van de importeur. Dit is dus precies de reden waarom je in Duitsland of een Duits apparaat moet kopen ipv de Nederlandse importeur. Dan heb je ook 5 jaar garantie trouwens.

road rebel

Mag een importeur -legaal gezien- dergelijke eisen stellen?
Ik dacht dat garantietermijnen bindend zijn, eigendomsoverdracht inbegrepen?

Audiofiel

Citaat van: Miesepies op oktober 22, 2012, 14:05:13

Daar staat geen voorbehoud met betrekking tot de eerste eigenaar, dus mag je aannemen dat de garantie ook voor de volgende eigenaren geldt. Wel geldt het bewijs van aankoop, maar dat kan de originele bon zijn of die Duitse ownerscard.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2012, 18:44:33
dus mag je aannemen dat de garantie ook voor de volgende eigenaren geldt.

Dat is nog maar de vraag. Garantie is vloeit namelijk voort uit een overeenkomst tussen dealer en 1e koper. De dealer (en importeur) hebben feitelijk geen juridische relatie met de 2e (en volgende) eigenaar. Het zou mij niet verbazen als Classé NL er zo tegenaan kijkt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Citaat van: Nahpets op oktober 22, 2012, 18:53:38
Dat is nog maar de vraag. Garantie is vloeit namelijk voort uit een overeenkomst tussen dealer en 1e koper. De dealer (en importeur) hebben feitelijk geen juridische relatie met de 2e (en volgende) eigenaar. Het zou mij niet verbazen als Classé NL er zo tegenaan kijkt.

Klopt, maar het gaat nu niet over de 'gewone' maar over de fabrieksgarantie. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Eth3r3al

Dank voor jullie reakties.

Heb inmiddels een 'power consumption meter' aangeschaft en de cap-2100 blijkt in stand-by ongeveer 18-20 Watt te verbruiken. Bij idle verbruikt ie rond de 85 Watt. Handig, zo'n metertje!

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2012, 08:28:13
Ik heb met een aantal (oudere) Classé's gemeten en daar lag het daadwerkelijke verbruik in rust gemiddeld 40% lager dan het opgegeven verbruik.

Overigens heb jij het over 'standby' gebruik, maar in standby is het verbruik minimaal (minder dan 10 watt). Het opgegeven gebruik gaat over het gebruik in rust (idle), dat is wanneer de versterker aanstaat, maar het volume bijvoorbeeld dicht staat. ;)

Audiofiel

Citaat van: Eth3r3al op oktober 24, 2012, 22:15:05
Bij idle verbruikt ie rond de 85 Watt. Handig, zo'n metertje!

Dat zit dus aardig dicht bij mijn ervaring van 60% van de opgegeven waarde. ;)

Vik

Binnenkort kan ik eindelijk de Classé CAV-180 eens horen spelen bij mij thuis.

De specs zien er in mijn ogen prima uit. Wat vooral opvalt de hoge S/N ratio van 135dbr. Volgens mij beter als de nieuwere versterkers?

Ben benieuwd.

Frequency Response 20 Hz to 20 kHz
+/- 0.1dB
Sensitivity 1.2 volts for rated output
Input Impedance 75Kohms
Output Impedance 0.05 ohms
Gain 29 dB
S/N Ratio 135 dBR
THD+N 0.004%
Rated Output

Distortion THD+noise   0.003%
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Audiofiel

Citaat van: vik op januari 15, 2013, 23:40:23
Binnenkort kan ik eindelijk de Classé CAV-180 eens horen spelen bij mij thuis.

Huh? :omg:  Die heb je toch al maanden staan? Of krijg je er een tweede bij?

Vik

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2013, 11:22:17
Huh? :omg:  Die heb je toch al maanden staan? Of krijg je er een tweede bij?

Dat is dezelfde.  :)

Hij staat nog steeds bij een vriend van mij aangezien deze voor de verkoop was.

Nu mijn nieuwe pre-pro klaar is ga ik deze samen met de CAV-180 aansluiten. Mocht de Classe niet bevallen gaat deze de verkoop weer in.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Playback

Leuk een topic voor de Classé liefhebbers, ben ook al jaren bezig een "classified" HT/Stereo setje bij elkaar te verzamelen.

Ben hier nu aardig tevreden mee (staat ook nog een CAM aan de rechterkant natuurlijk).

De nieuwe Delta Range is een stuk mooier geworden aan de buiten kant, maar als je onder de kap kijkt zijn de oude beestjes zeker niet te versmaden.

Vik

Netjes!!  :pompom:

Citaat van: Playback op januari 25, 2013, 16:37:03
Leuk een topic voor de Classé liefhebbers, ben ook al jaren bezig een "classified" HT/Stereo setje bij elkaar te verzamelen.

Ben hier nu aardig tevreden mee (staat ook nog een CAM aan de rechterkant natuurlijk).

De nieuwe Delta Range is een stuk mooier geworden aan de buiten kant, maar als je onder de kap kijkt zijn de oude beestjes zeker niet te versmaden.

Audiofiel

Citaat van: Playback op januari 25, 2013, 16:37:03

:clapping:

Ik zie een CP-65 staan en zo te zien een CA-301 (of is het 401?). Gecombineerd stereo en surround? Verder nog een tuner... Nice!

Wat doet die sticker op de volumeknop eigenlijk?

CiteerBen hier nu aardig tevreden mee (staat ook nog een CAM aan de rechterkant natuurlijk).

Ik heb ze zelf ook staan; met welke speakers mogen de CAM-350's hun diensten draaien?

CiteerDe nieuwe Delta Range is een stuk mooier geworden aan de buiten kant, maar als je onder de kap kijkt zijn de oude beestjes zeker niet te versmaden.

Helemaal mee eens! :yin-yang:

road rebel

Citaat van: Audiofiel op januari 26, 2013, 09:49:21

the point of no return?

Prachtige set trouwens !!

Audiofiel

Citaat van: road rebel op januari 26, 2013, 10:32:05
the point of no return?

Het is geen gewone potmeter, maar een pulsgever. Dus de stand is niet vast, maar varieert naar gelang je er langzaam of snel aan draait. ::)

Playback

Ik zie een CP-65 staan en zo te zien een CA-301 (of is het 401?). Gecombineerd stereo en surround? Verder nog een tuner... Nice!

Het is een CAV-500, voor center en surround.  Deze moet jouw eigenlijk bekend voor komen.  ;)

Is geen sticker maar de knop om het deurtje mee open te maken dat er voor zit.
Heb twee kinderen (2 en 4 jaar) en sommige speeltjes in huis moet je toch een beetje beschermen tegen de grijp graage handjes.

Ik heb ze zelf ook staan; met welke speakers mogen de CAM-350's hun diensten draaien?

De CAM-350's sturen een paar Vienna Acoustics Mahler aan.
Zijn waarschijnlijk wat minder bekend dus ook maar een keikje erbij.

Audiofiel

Citaat van: Playback op januari 26, 2013, 14:35:58
Het is een CAV-500, voor center en surround.  Deze moet jouw eigenlijk bekend voor komen.  ;)

Daar zat ik ook aan te denken (omdat de kast gelijk is aan de CA-401), maar er zijn er niet zoveel van verkocht... Heb je zulke moeilijke achterspeakers staan dat je deze nodig hebt, of ben je gegaan voor de synergie van de CAV-500 en de CAM-350 (ze zijn opgebouwd met exact dezelfde versterkermodules). Gebruik je alle 5 de kanalen of zijn er 2 ongebruikt?

Wel apart: je hebt dus eigenlijk precies dezelfde eindversterking staan als ik! 8)

CiteerIs geen sticker maar de knop om het deurtje mee open te maken dat er voor zit.
Heb twee kinderen (2 en 4 jaar) en sommige speeltjes in huis moet je toch een beetje beschermen tegen de grijp graage handjes.

Duidelijk. :hehe:

CiteerDe CAM-350's sturen een paar Vienna Acoustics Mahler aan.
Zijn waarschijnlijk wat minder bekend dus ook maar een keikje erbij.

Mooie speakers. Met de supersnelle 18cm ScanSpeak mid/woofers er in. :)

FairvsFree

Voor de liefhebber staat er trouwens een setje Classé Omega (voorversterking en mono blokjes) op audiomarkt punkt de zum verkaufen.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus