Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Bedenk wel dat in Roon geen Qobuz integratie zit of komt. Echt heel spijtig... :(

rovinggecko

Mee eens, zonde. Ook geen spotify.
Maar, in het geval van spotify, kan je, bv met een raspberry pi als streamer, wel eea zo opzetten dat je zowel spotify connect als roon of apple (voor de youtube's :) ) kan afspelen.
Geen idee of dergelijke combi's met Qobuz ook bestaan.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Inmiddels heb ik Roon werkend gekregen! De truc was om ook echt de muziekbibliotheek te wisselen naar de Roon Server, in dit geval mijn laptop.

Citaat van: garmtz op februari 25, 2017, 13:40:48
Bedenk wel dat in Roon geen Qobuz integratie zit of komt. Echt heel spijtig... :(
Dat weet ik en vind ik inderdaad heel jammer, de niet-mainstream gedachte van Qobuz en Roon passen beter bij elkaar dan Roon en Tidal.
Aan de andere kant is het prima te doen om met Qobuz nieuwe muziek te ontdekken, die als ik het goed vind te kopen en daarna met Roon af te spelen. Voor nu ga ik sowieso Qobuz Sublime aanschaffen. Dan kan ik mijn eigen muziek via de NAS en Qobuz allebei via LMS blijven afspelen.

Roon laat ik nog even voor wat het is. De €500 voor het abonnement kan ik nu nog niet missen en daarbij moet ik voor een alternatief die zowel Qobuz als Roon afspeelt ook aardig in de buidel tasten. Een Mac Mini lijkt voor mijn gebruik (op de NAS staan nu 250 albums en ik heb zo'n 10% van mijn collectie geript + high resolution bestanden afspelen is een must) de meest logische kandidaat. Roon is een mooie manier om nieuwe muziek te ontdekken, maar met Qobuz kan ik die muziek ook daadwerkelijk beluisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Jammer dat streamen zoveel kennis vergt om het werkend te krijgen. Dan is het schijfje toch wel erg makkelijk nog steeds ;)

Maar goed van je dat je het werkend hebt gekregen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op februari 25, 2017, 14:03:41
Jammer dat streamen zoveel kennis vergt om het werkend te krijgen. Dan is het schijfje toch wel erg makkelijk nog steeds ;)

Maar goed van je dat je het werkend hebt gekregen :thumbs-up:
De mogelijkheden zijn echter dusdanig divers dat ik het er wel voor over heb. Gezien wat jij allemaal al hebt gedaan aan aanpassingen aan je ruimte en nu bijvoorbeeld met de Cinemike-modificaties, is streamen echt kinderspel.

Nu Kind Of Blue aan het luisteren. Het is natuurlijk al een wat gemoedelijker album, maar ik heb het idee dat Roon ook wat van zichzelf meebrengt. Iets minder dynamiek, een wat soft, maar doortekend laag, bescheiden en wat afgerond hoog. Het doet me een beetje aan Meridian of Mark Levinson denken. Straks, als Linda in een andere ruimte is, eens wat pittiger albums opzetten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Het positieve nieuws is dat je Roon aan het draaien hebt gekregen :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2017, 14:58:39
Het positieve nieuws is dat je Roon aan het draaien hebt gekregen :thumbs-up:.
Zeker! Op de lange termijn ga ik dit ook hoogst vermoedelijk aanschaffen, want het is absoluut een toffe manier om je muziek te (her)ontdekken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Roon ziet er gelikt uit en werkt feilloos. Een lifetime abbo is ff slikken, maar er zijn hier velen die meer uitgeven aan 0,5 m kabel ... zelf vind ik Roon enkel van meerwaarde i.c.m. Tidal; betreffende abbo komt er dan ook nog bij.

Citaat van: Bas Akkerman op februari 25, 2017, 15:03:01
Zeker! Op de lange termijn ga ik dit ook hoogst vermoedelijk aanschaffen, want het is absoluut een toffe manier om je muziek te (her)ontdekken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

De prijs houdt me, als ik het geld heb, niet tegen. Wel de klanksignatuur, want hoewel compleet stressvrij is het wel een sausje waar ik nog niet van weet of ik die over al mijn muziek gegoten wil hebben. Morgen nog eens een vergelijk maken tussen Roon en iPeng op LMS.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Kan dit een toevoeging voor de woonkamerakoestiek zijn? Er is genoeg ruimte achter de bank ervoor.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162746.new#new

Gewoon even een vraag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op maart  8, 2017, 15:51:40
Kan dit een toevoeging voor de woonkamerakoestiek zijn? Er is genoeg ruimte achter de bank ervoor.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162746.new#new

Gewoon even een vraag.

Zijn echt specifiek gemaakt voor zijn situatie....

Bas Akkerman

Heb er nu ook het geld niet voor (over), maar de afmetingen vallen me eigenlijk mee. Volgorde zal hoogstwaarschijnlijk spanplafond, absorptie/diffusie bij ramen en muren, multi subs en dan pas bastraps worden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Je moet daar wel serieus voor meten, en dan pas kan je specifiek voor die situatie gemaakte en geplaatste basstraps bouwen (laten bouwen, of met mazzel kopen). Verander je de luisterplek/luisterruimte, moet je opnieuw beginnen en heb je mss zelfs weer andere basstraps nodig.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Toine doet een nagammeting (RT60) en adviseert obv de uitkomst specifieke oplossingen. Zoals Bjorn aangeeft is dit niet altijd breed inzetbaar. Je zou moeten weten welke frequenties de basstraps behandelen en zelf een RT60-meting doen. Kan je redelijk eenvoudig doen met REW en een gekalibreerde microfoon. 
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

chansig

Het gebied staat volgens mij in de advertentie. Volgens mij best een breed gebied.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HTip

Citaat van: chansig op maart  9, 2017, 13:03:59
Het gebied staat volgens mij in de advertentie. Volgens mij best een breed gebied.

Gr. Hans
Staan alleen de buitenmaten in. Met de latbreedte zou je dit met enige moeite kunnen berekenen. Nu is het toch echt gissen [emoji6]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Maar is dat ook evenwichtig over dat frequentiegebied?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Jumping Jack op maart  9, 2017, 14:34:35
In de eerste advertentie wel: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162711.msg3029870#msg3029870

"Allemaal op 25 - 400Hz".
Goed gevonden [emoji106] Was handig geweest als hij dat ook in de 2e advertentie had gezet [emoji6]

Mijn lattenabsorbers zijn heel specifiek op 1 frequentie afgestemd, dus zitten hier misschien latten van verschillende breedtes in verwerkt. Ze zijn overigens door het dikke MDF ook heel zwaar.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Mijn interesse, en of dat nu deze zijn is een tweede, wordt vooral gewekt door de in mijn ogen beperkte afmetingen. Er is zowel achter de bank als in het L-gedeelte best wel wat ruimte voor dit soort bas traps. Mijn idee/hoop is dat daardoor het spanplafond ook wat minder omlaag hoeft. Een laag plafond vind ik namelijk meer een benauwd gevoel geven dan "kisten" achter de bank. Natuurlijk, meten is weten. Maar als "slechts" dit soort volumes nodig zijn voor het omlaag brengen van de nagalmtijd in het laag, word ik een blij nog blijer man.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Hoezo hoeft het spanplafond dan minder omlaag ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Maar misschien is achter de bank helemaal niet de juiste plek voor die basstrappen en doen ze daar niets (dat helpt voor een goed geluid op de luisterplek)?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op maart  9, 2017, 17:28:47
Mijn interesse, en of dat nu deze zijn is een tweede, wordt vooral gewekt door de in mijn ogen beperkte afmetingen. Er is zowel achter de bank als in het L-gedeelte best wel wat ruimte voor dit soort bas traps. Mijn idee/hoop is dat daardoor het spanplafond ook wat minder omlaag hoeft. Een laag plafond vind ik namelijk meer een benauwd gevoel geven dan "kisten" achter de bank. Natuurlijk, meten is weten. Maar als "slechts" dit soort volumes nodig zijn voor het omlaag brengen van de nagalmtijd in het laag, word ik een blij nog blijer man.
de range die door deze lattenabsorbers wordt gedempt, haal je nooit of te nimmer met een spanplafond (incl demping erboven), dus het ene staat compleet los vh andere
(lees; je plafond moet net zo hoog of laag als je dat zelf wil/nodig vindt, daar veranderen deze traps niks aan ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea