Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Bij Chattelin liep vrijdag Ben van Leliveld van Accoustic Masters rond, aardige kerel.

https://www.hifi.nl/artikel/25293/Interview-AcousticMatters-Van-kippenvel-naar-tranen-van-emotie.html


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Bas Akkerman

Klopt, hij werkt met RTFS, vandaar dat ik het zo beschreef.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Jaaaaaa, muziek!

Garmt en ik hadden vandaag allebei een plekje in de agenda en zodoende kon hij langskomen om de gerepareerde set weer te installeren. Heerlijk om weer te kunnen luisteren. Nee, het is niet zo gedetailleerd, gespreid, evenwichtig in klankbeeld of krachtig als de (veel duurdere) sets die ik de afgelopen tijd heb gehoord. Maar wat een heerlijke flow kenmerkt mijn set toch. Eens te meer blijkt dat ik dat een heel belangrijk aspect/voorwaarde voor een set vind.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Dank je, dit wordt weer heel lastig om op tijd naar bed te gaan of ergens op tijd te komen. :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nu in het pikkedonker aan het luisteren, heerlijk!

Meteen maar een vraag erachteraan. Kan ik met Roon Server op een laptop mijn muziek van een NAS op de squeezebox afspelen en via de iPad bedienen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

volgens mij kan dat perfect, maar misschien vindt je hier wat meer nuttige info  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op februari 22, 2017, 21:29:53
volgens mij kan dat perfect, maar misschien vindt je hier wat meer nuttige info  ;)
Ik was een beetje lui met mijn vraag. :blush: Inmiddels had ik dat ook gevonden. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, moet er geen enkele LMS draaien, dus ook niet op de NAS? Dat ga ik van het weekend eens uitvogelen.

Citaat van: Maikel_audionerd op februari 23, 2017, 06:54:58
Eindelijk Bas, geniet ervan!
Erg fijn inderdaad. Voelt echt weer als een warm bad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

DofN

Mooi Bas, voor de mensen met een slecht geheugen: plaats je een actueel fotootje?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Mooi dat je weer kan genieten Bas!
Ben zelf ook nog aan het vogelen welke app het beste werkt om via de Oppo mijn flacs te streamen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari 23, 2017, 09:35:27
Fijn dat je weer kunt genieten van je set........  :pompom: :pompom:
Zeker!

Citaat van: doorofnight op februari 23, 2017, 09:42:04
Mooi Bas, voor de mensen met een slecht geheugen: plaats je een actueel fotootje?
Zal ik snel even doen. Even fotootje plaatsen op het forum duurt altijd wat langer, maf wel wat gebruiksvriendelijker.

Citaat van: Marco66 op februari 23, 2017, 10:07:55
Mooi dat je weer kan genieten Bas!
Ben zelf ook nog aan het vogelen welke app het beste werkt om via de Oppo mijn flacs te streamen.

Marco
Geen idee... Zal van het weekend je PM nog beantwoorden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Hahaha. Nou, zo dus.

Citaat van: Bas Akkerman op februari 23, 2017, 07:35:01
Ik was een beetje lui met mijn vraag. :blush: Inmiddels had ik dat ook gevonden. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, moet er geen enkele LMS draaien, dus ook niet op de NAS? Dat ga ik van het weekend eens uitvogelen.
Nog geen weekend, maar ik ga er nu wel mee beginnen. Eens zien of mij dat gaat lukken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Gaaf Bas, dat alles weer terug is! Veel luisterplezier gewenst :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martin!!!

mainly British stuff

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op februari 23, 2017, 18:27:20
Gaaf Bas, dat alles weer terug is! Veel luisterplezier gewenst :)
Dank je. Nu is Roon alles aan het scannen, dus zal pas morgen worden.

Citaat van: Martin!!! op februari 23, 2017, 19:14:42
Nog steeds geen akoestische gordijnen  :wacko: ?
Nope. Enerzijds gaat alles op de foto, op het vloerkleed na, anders worden. Dan komen er ook bijpassende gordijnen. Anderzijds wil ik oppassen met teveel dempen in het hoog.

Citaat van: doorofnight op februari 23, 2017, 19:21:20
Leuke foto Garmtz.
Ach, zie je mijn kat ook eens. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ik wil nog steeds een keer bij je komen luisteren! Ik heb je nulzes ook nog ergens, dus ik ga je wel appen binnenkort :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Citaat van: doorofnight op februari 23, 2017, 21:05:12
Ik wil nog steeds een keer bij je komen luisteren! Ik heb je nulzes ook nog ergens, dus ik ga je wel appen binnenkort :)
Is goed Abel. Eens zien of we een gezamenlijk tijdstip kunnen vinden.

Roon op de laptop, op de iPad, laatste software op de Squeezebox, LMS uitgezet. Maar Roon de Squeezebox vinden? Ho maar. :hmmm: Morgen weer een dag zal ik maar zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Heb je in Settings -> Setup Enable Squeezbox Support wel op yes gezet?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op februari 23, 2017, 21:28:02
Heb je in Settings -> Setup Enable Squeezbox Support wel op yes gezet?
Ja. De enige output zijn de laptop waar de core op draait en een of andere HQ-player.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ook in het Roon-topic gepost.

Citaat van: Bas Akkerman op februari 24, 2017, 07:28:10
O2ok maar hier even mijn vraag. Laatste firmware van Roon, van de Squeezebox Toch. Roon op mijn laptop, LMS uitgeschakeld, maar de Squeezebox vindt Roon niet. Wel de Apple TV. Die op een andere router  staat aangesloten als de Squeezebox. Kastje Ziggo --> router 1 (SBT) --> router 2 (Apple TV). Het is zo ingesteld dat het 1 netwerk is, maar kan het zijn dat Roon daardoor de SBT niet vindt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Morgen verder met uitzoeken hoe ik Roon werkend krijg met de Squeezebox Touch. Tegelijkertijd zou ik in plaats van Spotify Qobuz willen gaan gebruiken. De toevoeging van ECM-albums in Qobuz is daarbij een belangrijke reden.

Qua integratie is het echter zeer onhandig met de Squeezebox Touch. Om via Roon op de Squeezebox  Touch te luisteren, moet ik Logitech Media Server uitschakelen. Voor de combinatie van Qobuz en Squeezebox Touch moet ik Logitech Media Server juist weer inschakelen. Het idee is nu juist om met Roon door mijn muziekbibliotheek te bladeren, tips van Roon te krijgen, deze op te zoeken op Qobuz en dan te streamen. Via de Squeezebox is dat niet erg handig.

Het lijkt erop dat een ander endpoint helaas de meest logische stap wordt. Bijvoorbeeld de Sonore microRendu of een Mac Mini?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten