Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: twani op april  4, 2016, 10:03:55
Zucht ja inderdaad...... ;)

Je doet gewoon even een paar Klarde Happen met je handen en je weet meteen hoe het ervoor staat met je akoestiek. :D

Wist je dat nog niet? :tounge2:

Word er zó moe van.

Ik weet ook helemaal niets van akoestiek maar laat me er niet toe verleiden keer op keer beroerde adviezen de ether in te slingeren.

Zó gênant is dat .....

Zucht, dat is nu weer zoals altijd de intentie verdraaien. Je weet Donders goed dat met handen klappen je geen akoestiek probleem kunt meten, maar als je dan al erge galm hebt, moet je wat doen, heb je dat niet kun je ervan uitgaan dat de akoestiek misschien helemaal niet zo slecht is. Metingen kunnen wat meer zeggen over de akoestiek dat weet ik ook wel

En vrouwen hebben er meestal meer moeite mee dan mannen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

Citaat van: frank2 op april  4, 2016, 10:55:45
Zucht, dat is nu weer zoals altijd de intentie verdraaien. Je weet Donders goed dat met handen klappen je geen akoestiek probleem kunt meten, maar als je dan al erge galm hebt, moet je wat doen, heb je dat niet kun je ervan uitgaan dat de akoestiek misschien helemaal niet zo slecht is. Metingen kunnen wat meer zeggen over de akoestiek dat weet ik ook wel

En vrouwen hebben er meestal meer moeite mee dan mannen.

Mensen vinden jou over het algemeen een behoorlijke betweter Frank, dus enige kritiek op jouw persoon kan ik eigenlijk wel snappen, de stelligheid waarmee jij altijd van alles beweerd schiet bij menigeen in het verkeerde keelgat, probeer je gewoon niet zo alwetend op te stellen. En blijkbaar ben je ook nog een kenner op het gebied van SAF. ;)

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Het klap eens in je handjes verhaal is een leuke. Maar ja ......en dan ?

Gewoon een kleedje en een kek gordijntje ? Of als je het wat serieuzer wilt aanpakken een meting doen?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Gaan lopen bekvechten en kibbelen in het showcase topic van een admin.
Echt? Is dat nu de meest verstandige plek mannen? :D

Die is best origineel ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frank2

Citaat van: evilniek op april  4, 2016, 11:51:31
Mensen vinden jou over het algemeen een behoorlijke betweter Frank, dus enige kritiek op jouw persoon kan ik eigenlijk wel snappen, de stelligheid waarmee jij altijd van alles beweerd schiet bij menigeen in het verkeerde keelgat, probeer je gewoon niet zo alwetend op te stellen. En blijkbaar ben je ook nog een kenner op het gebied van SAF. ;)

Ik Ben geen allesweter, dat richten sommigen mij toe, heb net nooit beweerd of gezegd. Ik schrijf wat ik denk en of proefondervindelijk heb vastgesteld in mijn huiskamer en mijn set, maar ook soms elders. Ik schrijf iets omdat ik vind weet dat het hier zo werkt. Ik weiger te schrijven: gezien mijn situatie en mijn set vind ikbls bls bla, misschien werkt het bij jouw ook zo. Ik neem aan dat mensen de essentie oppakken en dan zelf uitproberen. In geval van Bas kan handen klappen al watvopleveren en dat is goedkoper dan een bedrijf inhuren die voor 200€ of meer dat komt doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

@Frank: misschien ben je geen betweter, zo kom je echter WEL over... dit omdat je alles zo overdreven hier neerpent.. je verwisselt een zekering en ineens: de stemmen klinken voller, een saxofoon klinkt als een saxofoon, instrumenten komen meer naar voren, blablabla

En ik denk dat het echt als ongeloofwaardig over komt, dat heel veel mensen denken (including me), ja hoor Frank, heel je geluidsbeeld is ineens weer beter geworden omdat je een zekering hebt verwisselt....

Misschien moet je op de Kermis gaan staan of in de Efteling: De man met de Gouden Oortjes

Just my 2 cents

groet Joris

frank2

Al praat ik nooit over zekeringen het is een feit dat mijn set elke verandering (stekker, stroomkabel interlink) feilloos laat horen en dat iedereen die hier komt dat ook hoort. Kingpin iemand die zeer sceptisch is mbt stroom heeft dat ook al meerdere malen gehoord en verbaasde zich er altijd over.

Ik tracht maar ben er misschien niet goed in om de geluidseffecten die ik dan hoor te omschrijven. Ik doe dat om anderen opmerkzaam te maken van wat XXX doet en voor mijzelf zodat ik het naderhand kan nakijken.
Er zijn er vele die mijn avonturen graag lezen maar niets posten omdat ze het gezeik niet willen. Per PM is mij dat al meerdere malen medegedeeld.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Het kan misschien zo zijn dat JIJ dat zo hoort in JOUW huis, maar dt wil niet zeggen dat iedereen dat hoort in zijn situatie....
Wat ik ermee wil zeggen dat jij heel dat getweak nogal overdreven naar buiten brengt.

frank2

Ik denk dat als mensen de moeite zouden doen om het te testen zij zeker verschillen zouden horen. Maar soms ook niet of omdat de apparatuur er niet gevoelig voor is of omdat de speakers donker getint zijn, of enz. Het is geen verplichting om iets te testen, ik heb daar lol aan en heb zo duizenden euro s bespaard. En ik probeer graag iets uit.
NB heeft niets te maken met de prijs vd set, op een set van 1000€ kun je het ook horen en gouden oortjes heb ik niet, ben 55 jaar en kan niet boven 12500 Hz meer horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Christiaan S op april  4, 2016, 12:04:42
Gaan lopen bekvechten en kibbelen in het showcase topic van een admin.
Echt? Is dat nu de meest verstandige plek mannen? :D

Die is best origineel ;)

Bas vroeg erom :D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: frank2 op april  4, 2016, 12:39:39
Ik denk dat als mensen de moeite zouden doen om het te testen zij zeker verschillen zouden horen...

En ik denk dat als jij eens een gedegen blinde test zou meemaken en je eens verdiept in de materie, zowel de techniek als de psychologie, je wel eens heel veel verschillen niet meer hoort...

Dirk

Citaat van: morca op april  4, 2016, 10:21:56
...om nou te stellen dat het forum jullie niks gebracht heeft vind ik veer kort door de bocht.
...
dat maak jij er imo nu van, Garmt zie ik enkel schrijven dat hij het forum niet "dankbaar" moet zijn voor iets, da's een standpunt waarin ik hem iig wel begrijp/volg...zeker als je de zure reacties van bepaalde leden op z'n belangeloze posts soms las, die hij nog behoorlijk lang heeft ondergaan, maar ik snap 100% dat je dan op een bepaald moment zoiets hebt van, "waarom zou ik hier nog energie in steken" ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Citaat van: frank2 op april  4, 2016, 12:10:53
Ik weiger te schrijven: gezien mijn situatie en mijn set vind ikbls bls bla, misschien werkt het bij jouw ook zo. Ik neem aan dat mensen de essentie oppakken en dan zelf uitproberen.

Jammer...zou een hoop onrust kunnen schelen.

Citaat van: frank2 op april  4, 2016, 12:10:53
In geval van Bas kan handen klappen al watvopleveren en dat is goedkoper dan een bedrijf inhuren die voor 200€ of meer dat komt doen.

Een mic kopen/lenen en REW op je compu zetten, plaatjes posten op het forum en men kan je een behoorlijk stuk op weg helpen. Hoeft dus niets te kosten.

En ach een paar netstekkers kosten tegenwoordig mogelijk meer dan 200 euro. Dus waar hebben we het over ?

Gr Hans

Citaat van: Dynky op april  4, 2016, 14:20:54
, "waarom zou ik hier nog energie in steken" ;)

Tsja...geen idee. Vraag ik me ook wel eens af..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Citaat van: chansig op april  4, 2016, 14:24:21
Tsja...geen idee. Vraag ik me ook wel eens af..

Gr Hans
ik klap dan een paar keer in m'n handen en voel me meteen een pak beter  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

evilniek

Citaat van: Christiaan S op april  4, 2016, 12:04:42
Gaan lopen bekvechten en kibbelen in het showcase topic van een admin.
Echt? Is dat nu de meest verstandige plek mannen? :D

Die is best origineel ;)

Wat een origineel dreigement zeg, ik heb volgens mij niets gezegd wat niet door de beugel kan, maar ik zal erover op houden is idd niet het topic.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Citaat van: Dynky op april  4, 2016, 14:26:49
ik klap dan een paar keer in m'n handen en voel me meteen een pak beter  :D

:D

Ik ga meestal in de hoek staan....maar ik heb te weinig volume...dus dat schiet ook niet op.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op april  4, 2016, 14:41:22
:D

Ik ga meestal in de hoek staan....maar ik heb te weinig volume...dus dat schiet ook niet op.

Gr Hans

Dan is een hoek wel de juiste plek.  Versterkt het volume .....

martien


Bas Akkerman

Zoooo, waar ga ik beginnen? :devil:

Citaat van: frank2 op april  4, 2016, 07:59:48
Normale gordijnen doen zeker wat, een vloerkleed doet meer. (Als je een stenen vloer hebt of laminaat)
Meten kun je ook zelf doen, of iemand vragen die dat ook kan dan kost het niets.

Maar het meest simpele is gewoon hard in je handen klappen, hoor je een galm dan moet je dempen.


Je set staat in een huiskamer dus je kunt meestal beperkt akoestische maatregelen treffen, tenzij je vrouw alles goed vind. (Bastrapps, panelen tegen muur en plafond)
Handenklappen zegt iets over de akoestiek, maar bij lange na niet genoeg. Ik wil echt laten meten, maar tegelijkertijd ook daar niet blind op af gaan. Teveel van het goede wat akoestiek betreft meet misschien leuk, maar maakt de boel ook doods.

Andersom lijkt het me ook interessant om de meetgegevens van anderen te zien waar ik de akoestiek fijn vond. Bij Doorofnight, Jean Sibelius, maar ook bijvoorbeeld bij A10-audio.

Citaat van: Baardmannetje op april  4, 2016, 08:23:56
Echt?

Zucht...
Citaat van: twani op april  4, 2016, 10:03:55
Zucht ja inderdaad...... ;)

Je doet gewoon even een paar Klarde Happen met je handen en je weet meteen hoe het ervoor staat met je akoestiek. :D

Wist je dat nog niet? :tounge2:

Word er zó moe van.

Ik weet ook helemaal niets van akoestiek maar laat me er niet toe verleiden keer op keer beroerde adviezen de ether in te slingeren.

Zó gênant is dat .....
Citaaten alle andere opmerkingen over Franks manier van posten
Ik kan de opmerkingen van Frank inmiddels wel in perspectief zijn. Dus waarom zou ik me er aan ergeren?

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2016, 10:08:15
Wat ik eigenlijk minstens even gênant vind, is de veronderstelling dat het steeds de vrouw is die als beperkende factor voor ingrepen wordt gezien. Alsof mannen nooit enig esthetisch bewustzijn kunnen hebben (zonder daarom een andere geaardheid te worden toegedicht).

Nou, ikzelf vind de meeste akoestische ingrepen in de woonkamer echt geen zicht en wil ze niet, zelfs al zou mijn vrouw er geen probleem van maken.  ;)
Helemaal mee eens Nick. Sterker, Linda vindt het niet eens erg, ik ben degene van de mooie oplossingen.

Citaat van: twani op april  4, 2016, 13:24:02
Bas vroeg erom :D
:laugh: Ach, zoals ik al zei, je weet hoe mensen op elkaar reageren. Ik vind het ook niet erg op zich, ik heb alleen meer aan goede tips voor en ervaringen van akoestische aanpassingen. :smile:

Citaat van: chansig op april  4, 2016, 14:24:21
[...]
Een mic kopen/lenen en REW op je compu zetten, plaatjes posten op het forum en men kan je een behoorlijk stuk op weg helpen. Hoeft dus niets te kosten.
[...]
Zie mijn volgende post.

Citaat van: chansig op april  4, 2016, 14:41:22
:D

Ik ga meestal in de hoek staan....maar ik heb te weinig volume...dus dat schiet ook niet op.

Gr Hans
Ohhh, komt daar de naam Bastrap vandaan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Het staat ook in mijn startpost, maar aardig verborgen:

Citaat van: Martijn M op december 17, 2012, 00:32:17
Ik heb bij Bas geluisterd en gemeten en ik durf te stellen dat zijn ruimte profijt zou hebben van akoestische behandeling  ^-^. Naar mijn mening is het inhuren van een (dure) professional niet per se een vereiste - huiskamerakoestiek is geen 'rocket-science'. Door je goed in de materie te verdiepen en gezond verstand te gebruiken kom je zelf een heel eind. Mocht je toch graag een expert over de vloer willen, ik ken een goede (stuur me maar een PM als je wilt dat ik je met hem in contact breng).

Ten eerste is de galm in zijn ruimte te sterk. Dat kun je meten, maar veel belangrijker is dat je het kunt horen. RT-metingen zijn maar in een beperkte mate nuttig in een luisterruimte, want aan de aannames waarop de berekening van RT gebaseerd is wordt niet voldaan. Het belangrijkste probleem is dat het geluidsveld in je huiskamer verre van diffuus is. RT-metingen kunnen nuttig zijn (ik doe ze zelf ook heel vaak), maar je moet voorzichtig zijn met de interpretatie ervan.

Met een akoestisch plafond moet de te sterke galm goed te tackelen zijn. Ik zou op zoek gaan naar een goede leverancier - een belangrijk punt! Je wilt graag een plafond dat zo breedbandig en gelijkmatig mogelijk werkt. Op basis van ervaring en kennis van zijn producten zou een goede leverancier moeten kunnen inschatten welk plafond geschikt zou moeten zijn. Simulatieprogramma's kunnen daarbij houvast bieden, maar ook deze werken vaak op basis van de aanname dat het geluidsveld verregaand diffuus is. Pas op met overdemping, maar ook wat dat betreft zou ik vertrouwen op de expertise van de leverancier. Het is doorgaans lastig om goede betrouwbare meetgegevens te vinden van de eigenschappen van akoestische materialen- en constructies, op basis waarvan je vergelijkingen zou kunnen doen. De galm zou je echter ook kunnen verhelpen met het vloerkleed dat er gaat komen, een extra dempend bankstel, wat boekenkasten, gordijnen etc. ;) . Meer meubels en parafernalia zorgen bovendien voor enige diffusie. Voor diffusie zou je ook groter diffusers kunnen gebruiken, maar dan gaat je kamer er al gauw uitzien als een studio. Want om goed te werken dienen die dingen erg groot en diep te zijn. Wat mij betreft horen ze niet thuis in de woonkamer - die van mij heb ik om die reden van de hand gedaan.

Ten tweede zou je kunnen denken aan reflectiebeheersing. Daarbij werpt zich de vraag op welke reflecties aangepakt zouden moeten worden. Sommige reflecties zijn voornamelijk nadelig, maar andere hebben een minder vervelend of zelfs aangenaam effect. De plafondreflectie is een goede kandidaat om compleet te dempen (hou daar rekening mee bij het kiezen van het plafond; wellicht kan een sterker dempend materiaal worden gekozen op de primaire reflectiepunten) en ook de vloerreflectie is hoofdzakelijk nadelig. Met een dik hoogpolig vloerkleed kun je de invloed die de vloerreflectie op imaging heeft aardig beperken. In het lagere middengebied is het effect van een kleed echter echter verwaarloosbaar. De horizontale reflectie zou je kunnen laten voor wat ze zijn - deze vertroebelen weliswaar het stereobeeld, maar ze zorgen ook voor een wat grootser geluid met een beeld 'breder dan de luidsprekers' (iets waar audio-recensenten over het algemeen dol op zijn ;D ). Van de andere kant, bij Bas is de opstelling niet volledig symmetrisch en als ik me niet vergis ziet de rechter luidspreker wél een reflectie tegen de zijmuur en straalt linker speaker naar het liggende deel van de L van de kamer. Met een dempingspaneel op het reflectiepunt van de rechter speaker zal het beeld mogelijk wat scherper en symmetrischer worden, maar misschien is dat helemaal geen issue. De laatste discrete reflectie die een rol zal spelen in Bas' situatie, is die tegen de wand achter de luisterplek. Een flinke demper op die plek zal waarschijnlijk voor een betere afbeelding en een rustiger klankbeeld zorgen. Ik vermoed echter dat Linda nogal wat waarde aan daglicht hecht :wacko:. Kwestie van prioriteiten :yin-yang: . Een dik, zwaar gordijn dat tijdens het luisteren dichtgeschoven kan worden wellicht?

Een ander mogelijk probleem is flutter. In bijna alle woonkamers kun je wel een bron van flutter vinden. Flutter ontstaat makkelijk tussen weinig dempende parallelle wanden. Flutter herken je aan een repeterend 'zingggg'-geluid dat je hoort als je in je handen klapt terwijl je tussen die twee wanden staat. Flutter kun je verhelpen door wat demping aan te brengen op één van de wanden, of door diffusie. Een iets scheef hangend schilderij of een kastje op de juiste plek kan vaak al genoeg zijn. Je moet de ernst van een flutter echter ook niet overdrijven: als je er tijdens conversaties en op de luisterplek geen last van hebt, laat 't mooi voor wat het is. Je kunt makkelijk onderzoeken of flutters een probleem vormen door op de luisterplek te gaan zitten en een ander te laten klappen op de plek waar de luidsprekers staan. Als vanaf die locatie door het in de handen klappen geen hoorbare flutters worden gegenereerd, zullen je luidsprekers dat ook niet doen.

Ten slotte vormen staande golven een probleem. Staande golven heb je in elke ruimte en ze zorgen vaak voor aanzienlijke klankproblemen in de lage tonen. In het middengebied en het hoog kun je geluid dempen met resistieve absorbers (moeilijke term voor dempingsmateriaal), maar in het laag zijn de golflengtes dermate lang dat je zult moeten werken met dempingspanelen van meters dik om staande golven echt fatsoenlijk te dempen. Daarom worden in het laag doorgaans resonatoren gebruikt. Het vaakst zie je paneelabsorbers, maar je komt ook Helmholtz-resonatoren tegen. Resonatoren zou ik zelf niet aanraden voor in een woonkamer, want om significant effect te sorteren kosten ze je veel geld en ruimte (denk aan duizenden euro's en meerdere kubieke meters). Het kost geld, want als je het goed wilt doen, haal je er een professional bij die kan bepalen waar ze moeten komen te staan en die ze juist kan afstemmen. De kant-en-klare bass-traps die hier op het forum zo nu nu en dan de revue passeren, zetten feitelijk weinig zoden aan de dijk. Een goede bass-trap wordt gericht afgestemd en geplaatst. Idealiter pas je laagabsorptie echter al toe bij de constructie van de kamer. Zoals je weet pak ik staande golven doorgaans aan met meerdere subwoofers (feitelijk ingezet als actieve absorbers) en gebruik ik DSP voor het puntje op de I. Zelfs in een speciaal akoestisch ontworpen luisterruimte zul je nog staande golven hebben, dus zelfs in een dergelijke ruimte zou ik meerdere subs en DSP toepassen. Ik zou het jou daarom ook eerder aanraden dan bass-traps :) .

Succes!
Citaat van: garmtz op november  6, 2012, 10:21:02
Ik zou ook graag de metingen willen zien... Mijn metingen lieten een piek op 100 Hz zien van ongeveer +4 dB t.o.v. 1 kHz. Dat is zeker geen extreme boost en ik denk dat de lineariteit of non-lineariteit ook niet het probleem is. Het is de lange NAGALM in het laag die subjectief een bepaalde versmering geeft, die ongewenst is. Als je de baspoort sluit, dan zou het laag meer lineair kunnen worden, maar de langere nagalm blijft. In plaats van de speaker aan te pakken, zou je dus beter de ruimte aan kunnen pakken. Maargoed, het zou kunnen werken als een tijdelijke oplossing...

Heb ook een watervalgrafiek gemaakt bij Bas en heb hier toen de volgende probleemfrequenties kunnen detecteren:

28 Hz
50 Hz
68 Hz
87 Hz
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Citaat van: Dynky op april  4, 2016, 14:20:54
dat maak jij er imo nu van, Garmt zie ik enkel schrijven dat hij het forum niet "dankbaar" moet zijn voor iets, da's een standpunt waarin ik hem iig wel begrijp/volg...zeker als je de zure reacties van bepaalde leden op z'n belangeloze posts soms las, die hij nog behoorlijk lang heeft ondergaan, maar ik snap 100% dat je dan op een bepaald moment zoiets hebt van, "waarom zou ik hier nog energie in steken" ;)

Belangeloos onzin uitkramen is ook goed mogelijk. En welke berichtjes precies geheel en al belangeloos waren en welke niet, zullen we nooit goed weten. Ik denk dat de muziektips iig wel belangeloos waren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

tompj

Citaat van: doorofnight op april  4, 2016, 16:17:27
Belangeloos onzin uitkramen is ook goed mogelijk. En welke berichtjes precies geheel en al belangeloos waren en welke niet, zullen we nooit goed weten. Ik denk dat de muziektips iig wel belangeloos waren.
Dit soort posts bevestigen in ieder geval dat Garmt's besluit om niet veel energie in het forum te steken terecht is... :devil:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

chansig

Pffff....als dat soort posts Garmtz of wie dan ook al zouden moeten storen dan zeg ik maar: Dat het je stoort.....daar kies je dan zelf voor.... :D

Verders is alles er toch wel over geschreven ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Citaat van: doorofnight op april  4, 2016, 16:17:27
Belangeloos onzin uitkramen is ook goed mogelijk. En welke berichtjes precies geheel en al belangeloos waren en welke niet, zullen we nooit goed weten. Ik denk dat de muziektips iig wel belangeloos waren.

Zooo jij ziet wel echt alleen de negatieve kant van de medemens in zeg, is dit een persoonlijke vete die nu door middel van dit moddergooien moeten worden uitgevochten?!  :-X
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

DofN

Ik vind jouw interpretatie erg negatief :)

Ik schreef toch dat ik de muziektips wél waardeer en dat we nooit goed zullen weten welke verhalen van een verkoper  belangeloos zijn en welke niet? Hoe vertaal je dat naar "alleen de negatieve kant" zien?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software