Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 29, 2015, 21:57:06
Pas na een uur of 600 gaan de bewuste palen lekker branden uiteraard  :D

Uiteraard, maar niet nadat ze eerst bij 574 uur een dip hebben gehad en minder briljantie vertoonden  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Zullen we het ons verbazen over het belang van stroom voor een ander topic bewaren of helemaal niet doen? ;)

Garmt kwam gisteren op de koffie thee en toen hebben we het ook nog even over akoestiek en luidsprekerplaatsing gehad. Hij komt een keer echt goed meten en wat andere plaatsingen proberen. Daarnaast, omdat het kan, zal hij dan ook Lindemann meenemen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Ben benieuwd Bas wat je er van vind. Ik neem aan dat de lindeman een versterker is?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Klopt, maar ook de DAC. Verder komt Tom (Weust) ook nog een keer langs met zijn Devialet 200.
Beide merken behoren tot dusver niet tot mijn favorieten, maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe de verschillen tussen deze merken en mijn huidige set bij mij thuis zullen zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Internet vond ik vrij traag en via de chat gevraagd of er problemen waren. Mijn modem bleek toch wat vervuild en heb deze meteen maar in bridgemodus laten zetten. Dat viel me reuze mee! Mochten er nog tips zijn om de Asus RT-N66u beter in te stellen nadat de modem van Ziggo bijna niet meer meedoet. Ik hoor ze natuurlijk graag.

Zo, gewoon gedaan! Ayres, Eingya, Unleft en Unomia van Helios gedownload. Wilde ze al een tijdje en via de site van Helios zelf gekocht. Tot nu toe luisterde ik ze via Spotify. Dit is toch wel even een pak verfijnder en gelaagder.

Nu wachten op de eerste buur die aanbelt...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2015, 16:36:15
Internet vond ik vrij traag en via de chat gevraagd of er problemen waren. Mijn modem bleek toch wat vervuild en heb deze meteen maar in bridgemodus laten zetten. Dat viel me reuze mee! Mochten er nog tips zijn om de Asus RT-N66u beter in te stellen nadat de modem van Ziggo bijna niet meer meedoet. Ik hoor ze natuurlijk graag.


Hier ook gebridged. Verder hoef je toch niet expliciet met de instellingen van de Asus te "prutten" als het dataverkeer voldoende snel is?

Hier althans niet, gaat als een kanon dat ding zónder enige finetuning verder :)

Bas Akkerman

Wat mij betreft ook niet, 200 Mbps is meer dan prima. Maar als het met een gratis instelling nog beter kan, waarom niet?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

#3207
Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2015, 07:30:21
Zullen we het ons verbazen over het belang van stroom voor een ander topic bewaren of helemaal niet doen? ;)

Garmt kwam gisteren op de koffie thee en toen hebben we het ook nog even over akoestiek en luidsprekerplaatsing gehad. Hij komt een keer echt goed meten en wat andere plaatsingen proberen. Daarnaast, omdat het kan, zal hij dan ook Lindemann meenemen.

Lindemann erg fraai  :-*.
De Musicbook serie is heel goed voor zijn geld, maar wil de versterker niet ruilen tegen mijn Lindemann 800 serie. :D. Want de 800 serie is toch andere koek  :pompom:
Veel plezier. Ik gebruik de Musicbook 10 alleen puur als DAC via USB.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2015, 19:02:34
Wat mij betreft ook niet, 200 Mbps is meer dan prima. Maar als het met een gratis instelling nog beter kan, waarom niet?

Wat zou er volgens jou beter kunnen dan Bas?  PS: ik snap je niet helemaal :blush:

Bas Akkerman

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  1, 2015, 19:23:56
Lindemann erg fraai  :-*.
De Musicbook serie is heel goed voor zijn geld, maar wil de versterker niet ruilen tegen mijn Lindemann 800 serie. :D. Want de 800 serie is toch andere koek  :pompom:
Veel plezier. Ik gebruik de Musicbook 10 alleen puur als DAC via USB.
Dat begreep ik al van je showcase inderdaad. Omdat ik benieuwd ben naar iets meer kracht in de versterker, kwam Garmt op Lindemann. Natuurlijk dan ook meteen maar de rest erbij.

Citaat van: twani op oktober  1, 2015, 19:42:10
Wat zou er volgens jou beter kunnen dan Bas?  PS: ik snap je niet helemaal :blush:
201 Mbps? :tounge:
Ik ben zo a-technisch als de neten Theo, dus ik was gewoon benieuwd of er nog tips waren. Zoals ik al vaker heb gezegd, nieuwsgierig zijn naar verbetermogelijkheden betekent niet per definitie dat ik ontevreden ben met het huidige.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  1, 2015, 18:43:49
Hier ook gebridged. Verder hoef je toch niet expliciet met de instellingen van de Asus te "prutten" als het dataverkeer voldoende snel is?

Hier althans niet, gaat als een kanon dat ding zónder enige finetuning verder :)

Hier idem dito, alleen ben ik er onlangs wel achter gekomen dat de Asus router vrij gevoelig is voor storende invloeden vanuit het lichtnet en dat dit ook zijn (negatieve) uitwerking heeft op de geluidskwaliteit tijdens het streamen van internetradio, maar ook via de NAS... ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Als in dynamieksprongen en soms een wat flucturerend gedempt geluid? Want dat hoor ik namelijk wel, zeker als ik dan ook nog eens bijvoorbeeld de magnetron of oven aan heb staan.
Kortom, een goede voeding is ook voor de router en de NAS het overwegen waard?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2015, 16:36:15
Internet vond ik vrij traag en via de chat gevraagd of er problemen waren. Mijn modem bleek toch wat vervuild en heb deze meteen maar in bridgemodus laten zetten. Dat viel me reuze mee! Mochten er nog tips zijn om de Asus RT-N66u beter in te stellen nadat de modem van Ziggo bijna niet meer meedoet. Ik hoor ze natuurlijk graag.


Een paar tips:
Merlin firmware er op zetten
indien geen merlin dan regelmatig de firmware checken op meest actuele versie.
security instellingen checken en eventueel aanpassen
Quality of service instellen op streamer
zet uit wat je niet nodig hebt: Upnp, WPS, Media server, Remote Administration en download master
verschillende SSID's voor 2,4 Ghz en de 5Ghz
zet aan:
WPA2 encryptie
IPv6 als je ISP dat ondersteunt en aan jou beschikbaar stelt
een actuele versie van deze inmiddels redelijk gedateerde router aanschaffen

Blijf er van af als je niet weet wat je doet; vraag Weust als hij er toch is.

Gr
Henk

Bas Akkerman

Dank je Henk, dat klinkt goed.

Echt jammer, maar ik moet binnen anderhalve week mijn WFT-examen leren. Daarna zal het druk worden met werken tot begin volgend jaar. Maar daarna eindelijk weer eens afspreken Henk? En Jan?
En Theo, we moeten toch eens een dag kunnen plannen, toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Doe Tom s.v.p. de hartelijke groeten Bas.

Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2015, 09:21:11
Klopt, maar ook de DAC. Verder komt Tom (Weust) ook nog een keer langs met zijn Devialet 200.
Beide merken behoren tot dusver niet tot mijn favorieten, maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe de verschillen tussen deze merken en mijn huidige set bij mij thuis zullen zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  1, 2015, 20:24:05
Als in dynamieksprongen en soms een wat flucturerend gedempt geluid? Want dat hoor ik namelijk wel, zeker als ik dan ook nog eens bijvoorbeeld de magnetron of oven aan heb staan.
Kortom, een goede voeding is ook voor de router en de NAS het overwegen waard?

Het door jou genoemde was hier idd. aan de orde, en voor mij ook hoorbaar. Grappig dat je het over een magnetron hebt want door dat specifieke elektronische apparaat ben ik tot een constatering gekomen waarvan ik vooraf niet verwacht had dat deze zo,n impact op SQ zou hebben.
Mijn Synology NAS en Asus router stonden lange tijd aangesloten op een wcd met randaarde die in de bergruimte aangelegd is voor de pomp van mijn vloerverwarming.
Aangezien ik op deze wijze de kabels onzichtbaar door een holle gipswand kon verwerken was dit natuurlijk optisch gezien een mooie oplossing, maar het was mij gedurende een aantal maanden opgevallen dat ik meerdere keren drop outs had in de weergave als mijn vriendin met de combimagnetron in de weer was. Toen ik deze situatie eens beter ben gaan analyseren viel het mij op dat het probleem zich telkens voordeed bij het sluiten van het voorfront (deksel) van de Siemens combi magnetron  :crazy:
Zowel bij het streamen van internetradio als bij het streamen van muziekdata op de NAS was dit vreemde effect hoorbaar...
Aan de hand van deze toch wat typische constatering ben ik de voeding van de NAS op de dedicated audiogroep gaan plaatsen, maar het probleem bleef aanwezig.
Aangezien ik zowel versterker, renderer, voeding voor de renderer, en dac al op de dedicated audiogroep had staan kon het niet anders zijn dan dat de Asus router, of beter gezegd de voedingbron van de router de boosdoener was in het verhaal.
Vervolgens heb ik een 2e dedicated audiogroep aangelegd en daar zowel de NAS en de router op aangesloten en opnieuw getest.
Niet alleen was het vervelende issue met het sluitende voorfront van de combimagnetron verholpen, maar ook viel het mij verbazingwekkend genoeg op dat deze verandering een duidelijk hoorbare impact had op de SQ; het geheel klinkt nu met veel meer dynamiek, meer open, en vooral ook vloeiender.
Ik durf te stellen dat de impact groter te noemen is als de verschillen tussen verschillende netwerkkabels.
Mijn voorlopige conclusie is dus dat de vervuiling op het lichtnet door magnetrons, dimmers, etc. een grote rol kan spelen.
Hierdoor kom ik eigenlijk ook tot het plan om toch nog wat te gaan testen met een betere voeding op de router om te kijken of dat misschien nog wat gaat brengen.   
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober  1, 2015, 20:42:50
Doe Tom s.v.p. de hartelijke groeten Bas.
We hadden het op weg naar Eindhoven nog even over je. Zal ik zeker doen als ik hem weer zie. Wat dat betreft zie ik jullie allemaal echt te weinig jongens.

Citaat van: YamahaRXV op oktober  1, 2015, 21:03:13
Het door jou genoemde was hier idd. aan de orde, en voor mij ook hoorbaar. Grappig dat je het over een magnetron hebt want door dat specifieke elektronische apparaat ben ik tot een constatering gekomen waarvan ik vooraf niet verwacht had dat deze zo,n impact op SQ zou hebben.
Mijn Synology NAS en Asus router stonden lange tijd aangesloten op een wcd met randaarde die in de bergruimte aangelegd is voor de pomp van mijn vloerverwarming.
Aangezien ik op deze wijze de kabels onzichtbaar door een holle gipswand kon verwerken was dit natuurlijk optisch gezien een mooie oplossing, maar het was mij gedurende een aantal maanden opgevallen dat ik meerdere keren drop outs had in de weergave als mijn vriendin met de combimagnetron in de weer was. Toen ik deze situatie eens beter ben gaan analyseren viel het mij op dat het probleem zich telkens voordeed bij het sluiten van het voorfront (deksel) van de Siemens combi magnetron  :crazy:
Zowel bij het streamen van internetradio als bij het streamen van muziekdata op de NAS was dit vreemde effect hoorbaar...
Aan de hand van deze toch wat typische constatering ben ik de voeding van de NAS op de dedicated audiogroep gaan plaatsen, maar het probleem bleef aanwezig.
Aangezien ik zowel versterker, renderer, voeding voor de renderer, en dac al op de dedicated audiogroep had staan kon het niet anders zijn dan dat de Asus router, of beter gezegd de voedingbron van de router de boosdoener was in het verhaal.
Vervolgens heb ik een 2e dedicated audiogroep aangelegd en daar zowel de NAS en de router op aangesloten en opnieuw getest.
Niet alleen was het vervelende issue met het sluitende voorfront van de combimagnetron verholpen, maar ook viel het mij verbazingwekkend genoeg op dat deze verandering een duidelijk hoorbare impact had op de SQ; het geheel klinkt nu met veel meer dynamiek, meer open, en vooral ook vloeiender.
Ik durf te stellen dat de impact groter te noemen is als de verschillen tussen verschillende netwerkkabels.
Mijn voorlopige conclusie is dus dat de vervuiling op het lichtnet door magnetrons, dimmers, etc. een grote rol kan spelen.
Hierdoor kom ik eigenlijk ook tot het plan om toch nog wat te gaan testen met een betere voeding op de router om te kijken of dat misschien nog wat gaat brengen.   
Frappant! Juist ook bij het openen en sluiten van de magnetrondeur is het het ergste. Het liefst luister ik ook in het donker. Niet alleen kan ik me dan puur richten op wat ik hoor, maar ook zijn dan alle lichten uit. Ja, dat is vaker het geval als het donker is :tounge2:, maar het heeft ook klankmatige voordelen.

De stroomvoorziening is bij mij een zooitje. Ik woon in een appartement en dichtbij het Westland. Pas na het aanpakken van de akoestiek ga ik verder met de stroomvoorziening. Omdat ik ook geen kruipruimte heb, wordt dat nog een spannende onderneming. Voor later zorg. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Je/jullie zijn van harte welkom hoor.
Wat mij betreft is mijn M&G seizoen ook weer gestart per 1 oktober :).



Citaat van: Bas Akkerman op oktober  2, 2015, 00:05:03
We hadden het op weg naar Eindhoven nog even over je. Zal ik zeker doen als ik hem weer zie. Wat dat betreft zie ik jullie allemaal echt te weinig jongens.


Frappant! Juist ook bij het openen en sluiten van de magnetrondeur is het het ergste. Het liefst luister ik ook in het donker. Niet alleen kan ik me dan puur richten op wat ik hoor, maar ook zijn dan alle lichten uit. Ja, dat is vaker het geval als het donker is :tounge2:, maar het heeft ook klankmatige voordelen.

De stroomvoorziening is bij mij een zooitje. Ik woon in een appartement en dichtbij het Westland. Pas na het aanpakken van de akoestiek ga ik verder met de stroomvoorziening. Omdat ik ook geen kruipruimte heb, wordt dat nog een spannende onderneming. Voor later zorg. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2015, 07:53:23
Je/jullie zijn van harte welkom hoor.
Wat mij betreft is mijn M&G seizoen ook weer gestart per 1 oktober :).
Ik zal mijn vlijmscherpe pen weer eens uit het vet halen. :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Ach gut, die heb ik ook nog. Ik moet een examen herkansen, dus daar gaat veel van mijn aandacht zitten.
Wanneer ik weer wat meer tijd heb, al zal dat met mijn komende functie zeer beperkt zijn, ga ik zeker iemand vragen me te helpen. 
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Heeft er iemand de mogelijkheid om mij te helpen wat kasten te vervoeren? Het gaat om:
Citaat van: beetle99 op oktober 14, 2015, 13:15:07
Hoi Bas,

Breedte: 20 cm
Diepte: 17 cm
Hoogte: 202 cm

en dat dan maal 6  ;D

gr,
Stefan

En ze komen uit Bergen op Zoom.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op november 11, 2015, 15:39:57
Heeft er iemand de mogelijkheid om mij te helpen wat kasten te vervoeren? Het gaat om:
En ze komen uit Zevenbergen.

Garmtz misschien, die pendelt wel vaker op neer tussen Zevenbergen en Den Haag, maar dat weet jij ook als geen ander  :tongue2:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Dom! Ze komen uit Bergen op Zoom!
Niet ineens zo heel ver weg van Zevenbergen. Gewoon jammer dat ik niet zomaar in een andere wagen kan rijden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten