Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Dat is een mooi kleed Bas! :colgate: Ga je zeker merken qua akoestiek (flink oppervlak op een belangrijke plek).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

Citaat van: eric_audio op mei  5, 2015, 12:23:47
Tof Bas, mooi kleed. En het doet best veel voor het geluid.
Bij een dergelijk korte pool ......best weinig. ;) :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: Jean Sibelius op mei  5, 2015, 13:20:30
Dat is een mooi kleed Bas! :colgate: Ga je zeker merken qua akoestiek (flink oppervlak op een belangrijke plek).
Citaat van: Staaled op mei  5, 2015, 13:35:45
Bij een dergelijk korte pool ......best weinig. ;) :)
Heerlijk tegenstrijdig! Haha, ik ga het vanzelf wel horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei  5, 2015, 15:48:47
Wanneer vliegt die pers huize Akkerman binnen?
Over vier tot zes weken is de verwachting.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Nee, gisteren nog dezelfde vraag. En toen zei ik ook, heb vijf jaar zonder vloerkleed gedaan, dan kunnen die paar weken er ook nog wel bij. :coffee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Van raindog mag ik vrijblijvend zijn Cardas Quadlink interlink proberen aan de Garrard. Nu zit er nog Van den Hul aan. Omdat ik ook Quadlink als luidsprekerkabels heb, ben ik benieuwd of er synergie is. Misschien is het ook wel teveel van het goede, ik ga het horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2015, 19:28:32
Van raindog mag ik vrijblijvend zijn Cardas Quadlink interlink proberen aan de Garrard. Nu zit er nog Van den Hul aan. Omdat ik ook Quadlink als luidsprekerkabels heb, ben ik benieuwd of er synergie is. Misschien is het ook wel teveel van het goede, ik ga het horen.

er zijn geen klankverschillen ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2015, 20:05:28
Wie weet. ;)
Maar ik weet het nog niet. :) Ik had gedacht dat ik de kabels zelf wel even kon wisselen, maar de aansluiting zit toch op een vervelende plaats. Daar heb ik dus de hulp van iemand anders voor nodig. Sorry raindog, mag ik ze nog even houden? ::)

Verder hebben we eindelijk het vloerkleed besteld. De prijs viel dusdanig mee dat er nog budget is voor gordijnen. We hebben het vloerkleed in Leiderdorp besteld en daar gaan we nog eens naar toe om met behulp van foto's van onze woonkamer op de iPad advies in te winnen voor gordijnen.

Een alternatief voor een cd-/platenkast hebben we ook. Voor de gein hadden we twee lege wijnkistjes gekregen ter decoratie. En dat ziet er met cd's en lp's gevuld verrassend leuk uit! Later vandaag zal ik er wat foto's van maken.

De gedachte aan een multisubopstelling blijft door mijn hoofd spoken. Mijn ervaring bij anderen is namelijk dat wanneer je de akoestiek aanpakt, dat vaak in het midden- en hooggebied is. Problemen in het laag worden daarmee duidelijker. Omdat ik die heb, wil ik op den duur ook echt serieus werk maken van een multisubopstelling.

Dan wat minder goed nieuws. Ik ben weer op zoek naar werk, omdat mijn huidige contract afloopt en aanstaande dinsdag mijn laatste dag is. Die onzekerheid moet dus eerst uit de weg, maar ik heb goede hoop op een nieuwe baan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Doubleoz

Wat is je achtergrond qua opleiding Bas en wat zoek je voor werk? Mogelijk dat er iemand mee leest en wat voor je kan betekenen. Succes in ieder geval!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 23, 2015, 09:41:33

Dan wat minder goed nieuws. Ik ben weer op zoek naar werk, omdat mijn huidige contract afloopt en aanstaande dinsdag mijn laatste dag is. Die onzekerheid moet dus eerst uit de weg, maar ik heb goede hoop op een nieuwe baan.

Dat is super balen, ik ben nog steeds op zoek :crazy: Heb gelukkig een bijbaantje zodat ik niet heel de dag thuis zit.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Xander32

Citaat van: Doubleoz op augustus 23, 2015, 10:44:30
Wat is je achtergrond qua opleiding Bas en wat zoek je voor werk? Mogelijk dat er iemand mee leest en wat voor je kan betekenen. Succes in ieder geval!


^^


Je weet nooit wie er hier mee lezen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 23, 2015, 09:41:33
Maar ik weet het nog niet. :) Ik had gedacht dat ik de kabels zelf wel even kon wisselen, maar de aansluiting zit toch op een vervelende plaats. Daar heb ik dus de hulp van iemand anders voor nodig. Sorry raindog, mag ik ze nog even houden? ::)

Verder hebben we eindelijk het vloerkleed besteld. De prijs viel dusdanig mee dat er nog budget is voor gordijnen. We hebben het vloerkleed in Leiderdorp besteld en daar gaan we nog eens naar toe om met behulp van foto's van onze woonkamer op de iPad advies in te winnen voor gordijnen.

Een alternatief voor een cd-/platenkast hebben we ook. Voor de gein hadden we twee lege wijnkistjes gekregen ter decoratie. En dat ziet er met cd's en lp's gevuld verrassend leuk uit! Later vandaag zal ik er wat foto's van maken.

De gedachte aan een multisubopstelling blijft door mijn hoofd spoken. Mijn ervaring bij anderen is namelijk dat wanneer je de akoestiek aanpakt, dat vaak in het midden- en hooggebied is. Problemen in het laag worden daarmee duidelijker. Omdat ik die heb, wil ik op den duur ook echt serieus werk maken van een multisubopstelling.

Dan wat minder goed nieuws. Ik ben weer op zoek naar werk, omdat mijn huidige contract afloopt en aanstaande dinsdag mijn laatste dag is. Die onzekerheid moet dus eerst uit de weg, maar ik heb goede hoop op een nieuwe baan.

Jezus Bas, slecht nieuws man :devil:   Op naar de volgende uitdaging dan maar weer ;)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: Doubleoz op augustus 23, 2015, 10:44:30
Wat is je achtergrond qua opleiding Bas en wat zoek je voor werk? Mogelijk dat er iemand mee leest en wat voor je kan betekenen. Succes in ieder geval!
Om eerlijk te zijn vind ik het altijd lastig om precies te zeggen wat ik zoek. Maar ik doe een poging.
Mijn opleiding is Sociaal Pedagogische Hulpverlening en ik heb gemerkt dat ik daar voor mijzelf meer mee kan in een administratieve omgeving dan in het echte hulpverlenerswerkveld. Zo heb ik in mijn laatste functie het op mij genomen om klantsignalen meer prioriteit te geven en meer te doen aan klanttevredenheid.
In de (nabije) toekomst wil ik mij ook richten op mediation. Daarvoor wil ik meer informatie verzamelen, maar gevoelsmatig zou dat best nog wel eens bij me kunnen passen.

Kortom, een precieze functie vind ik lastig te beschrijven, maar mijn talenten en interesses worden mij wel steeds duidelijker.

Citaat van: LPlover op augustus 23, 2015, 10:46:29
Dat is super balen, ik ben nog steeds op zoek :crazy: Heb gelukkig een bijbaantje zodat ik niet heel de dag thuis zit.
Klote om te horen Robin! Een goede tijdsbesteding waarbij je zinvol werk kan doen, is absoluut heel belangrijk. Wat doe je voor bijbaan? Mag ook per PM hoor.

Citaat van: Xander32 op augustus 23, 2015, 11:37:19

^^


Je weet nooit wie er hier mee lezen.
Precies, ik vind het alleen soms best lastig dat te zeggen. Het voelt zo als Bokito-gedrag. Maar juist de afgelopen tijd heb ik geleerd om ook hulp van anderen te accepteren. Klinkt diep hè?

Citaat van: twani op augustus 23, 2015, 13:22:41
Jezus Bas, slecht nieuws man :devil:   Op naar de volgende uitdaging dan maar weer ;)
Zo zie ik het ook. Het is ook heel duaal. Aan de ene kant verlang ik naar meer zekerheid en duidelijkheid (ik heb nooit een vast contract gehad en ik ben veel van baan naar baan gegaan). Aan de andere kant wil ik me ook continu ontwikkelen, bijleren en nieuwe vaardigheden opdoen.

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2015, 17:58:05
Sterkte Bas, zijn altijd hele vervelende berichten
Dank je Frank. Net als Robin ken ook jij het klappen van de zweep.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Succes Bas met het vinden van een nieuwe job.......

En de felicitaties voor het langverwachte vloerkleed, foto's en produkt omschrijving volgen neem ik aan  :colgate:

mainly British stuff

Bas Akkerman

Zodra hij er ligt, natuurlijk!
Enige voordeel is dat ik de aankomende periode meer tijd heb voor het forum en M&G's. ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Ieder nadeel heeft... Aldus. de bekende filosoof J. Cruijff.

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 23, 2015, 21:23:39
Zodra hij er ligt, natuurlijk!
Enige voordeel is dat ik de aankomende periode meer tijd heb voor het forum en M&G's. ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op augustus 23, 2015, 21:39:28
Ieder nadeel heeft... Aldus. de bekende filosoof J. Cruijff.
Voor zolang het duurt, en ik hoop kort, ga ik de tijd ook lekker gebruiken voor deze hobby.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

remco320

Bas, je zou eens kunnen kijken bij een organisatie als MEE. Zij zijn gericht op clientcontact en doen dit in hele diverse omgevingen. Mogelijk kunnen zij iets voor je betekenen. Mediaton is momenteel best lastig heb ik gemerkt maar er liggen wel kansen. Wat momenteel ook erg belangrijk is is de rol van de WMO. Het keukentafelgesprek en een clientondersteuner zijn hierin heel belangrijk. Hier ontstaan veel problemen en die moeten binnen de gemeente weer worden opgelost. Mogelijk kan je daar iets mee.
In welke regio moet het gaan gebeuren?

Bas Akkerman

Citaat van: remco320 op augustus 24, 2015, 11:25:18
Bas, je zou eens kunnen kijken bij een organisatie als MEE. Zij zijn gericht op clientcontact en doen dit in hele diverse omgevingen. Mogelijk kunnen zij iets voor je betekenen.
Bij vorige sollicitatierondes heb ik al gesolliciteerd bij MEE en dat leverde toen niets op. Maar wie weet. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

CitaatMediaton is momenteel best lastig heb ik gemerkt maar er liggen wel kansen. Wat momenteel ook erg belangrijk is is de rol van de WMO. Het keukentafelgesprek en een clientondersteuner zijn hierin heel belangrijk. Hier ontstaan veel problemen en die moeten binnen de gemeente weer worden opgelost.
Klinkt alsof je dichter op het vuur zit. Op welke manier is mediation op het moment lastig?

CitaatMogelijk kan je daar iets mee.
In welke regio moet het gaan gebeuren?
Den Haag en omstreken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

remco320


Citaat van: Bas Akkerman op augustus 24, 2015, 17:39:30
Bij vorige sollicitatierondes heb ik al gesolliciteerd bij MEE en dat leverde toen niets op. Maar wie weet. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Klinkt alsof je dichter op het vuur zit. Op welke manier is mediation op het moment lastig?
Den Haag en omstreken.
Ik ben ergotherapeut in Amsterdam. Welzijn en zorg is een raakvlak waar ik veel mee te maken heb. Ik heb veel contact met de diverse organisaties die de stad rijk is en er zijn veel mensen die iets bieden maar weinig kanalen om dat in te zetten.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten