Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op maart 14, 2015, 18:55:36
Een goede platenspeler klinkt vaak zoveel beter dan streamer. Dat heb ik ondervonden bij onder013 . toen hij zijn platenspeler gebruikte begon het daar opeens te zingen, klonk echt beter. Dus tijd voor een draaitafel Bas.
Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2015, 19:28:50
Ik zeg ook niet dat je moet stoppen met streamen natuurlijk, maar gewoon daar even wat minder aandacht aan geven en focussen op een draaitafel. Maximaal inzetten op beleving  ;).
Mooi gezegd Nick. Ik moet er inderdaad weer eens wat meer energie in steken. Het geld is er, nu nog de beslissing. Hoewel het, zeker indien het een Garrard wordt, er nog wel wat werk in zit. Maar dan ben ik in ieder geval weer een stap verder.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Citaat van: frank2 op maart 14, 2015, 19:53:04
Waarom wel? Als mijn buurman een BMW koopt hoef ik er nog geen te kopen. Ik ben genezen heb er 3 gehad.

Waarom? Omdat dat je stellig zegt dat vinyl draaien veel beter is dan streamen, je bent als een bezeten aan het tweaken, iedere kabeltje moet perfect zijn etc.. Maar een platenspeler die naar jouw woorden beter klinkt dan streamen .. Die heb je de deur uit gedaan.

Nou ja... Genezen... ;D

Bas Akkerman

Joris, Frank. Er zijn andere topics om over de beweegredenen van elkaar te discussiƫren. Of je dat daar dan ook moet doen, is nog maar de vraag. Over smaak valt immers maar tot op bepaalde hoogte te twisten. ;) Dus wat mij betreft is zowel de keuze van Joris om wel te draaitafelen als de keuze van Frank om dat niet te doen helemaal aan henzelf.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Oud lid

Welke Nottingham Analogue ga je beluisteren, Bas?

Erwin B

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: Erwin B op maart 15, 2015, 08:40:21
Welke Nottingham Analogue ga je beluisteren, Bas?

Erwin B
Ik denk de Ace Spacedeck 294.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Oud lid

Die ken ik niet. Wel de Horizon SE, Spacedeck en Dais.

Erwin B

Bas Akkerman

De laatste nieuwtjes (pfff, zo maak ik het belangrijker dan het is) van mijn draaitafelzoektocht zet ik weer even in dat topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Wie o wie komt uit de richting Bergen op Zoom en kan iets voor mij ophalen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

geen idee of het dringend is, maar op 9 mei kom ik zeker langs BoZ, als ik naar H'sum afzak  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op april 23, 2015, 20:10:49
geen idee of het dringend is, maar op 9 mei kom ik zeker langs BoZ, als ik naar H'sum afzak  ;)
Dat zou tof zijn Dirk! 9 mei zou misschien wel kunnen. We houden contact per PM ok?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Misschien is drie kwartier na 2 minuten stilte een beetje vreemd tijdstip, maar ik gok het erop.

Nog geen maand na mijn draaitafelbesluit heb ik nu alweer de knoop doorgehakt. Jawel, I'm on a roll! ;D

Linda en ik hebben een vloerkleed besteld. Niet hoogpolig, maar naar ons idee wel erg mooi passend in het interieur. Het gaat om de Bonaparte Vintage 190.201 met 4x4m als afmeting.
De salontafel gaat daarmee ook veranderen en wordt wellicht iets meer verplaatsbaar, zodat ik deze weg kan schuiven als ik serieus ga luisteren. Gordijnen komen later dit jaar zodra we langer hebben geleefd met het vloerkleed en beter weten welke gordijnen het meest naar onze smaak zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Mooi kleed  :clapping: en wat een joekel  :hehe: ben benieuwd of het iets met de akoestiek gaat doen.......
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei  5, 2015, 00:33:32
Mooi kleed  :clapping: en wat een joekel  :hehe: ben benieuwd of het iets met de akoestiek gaat doen.......
We hebben een flinke woonkamer en zithoek, dus dan wordt het al snel een flink kleed. :lookaround:

Ik denk wel dat het iets met de akoestiek gaat doen, zeker als ook de salontafel tijdens het luisteren uit de weg kan. "Helaas" is het wel synthetisch, maar uit praktisch oogpunt en vanwege smaak hebben we er toch voor gekozen.

Het is ook een gedeelte van een "overhaul" van de woonkamer. Zo komen er dus nog gordijnen, meer wandkasten en wandbekleding in de breedste zin van het woord. En misschien ook nog wel het plafond.

Enerzijds om de sfeer completer te maken, anderzijds om een betere akoestiek te verkrijgen. Dat laatste is zeker niet alleen voor muziek, maar ook voor het dagelijkse leven. De inrichting zoals bij Doorofnight is zeker een inspiratiebron.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Akoestisch zal een vloerkleed veel doen. Ook als je geen muziek luistert. Ben benieuwd plaats een foto sub als het kleed er ligt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Dat ga ik zeker doen! Ik verwacht van de gordijnen achter de luisterplezier nog wel een grotere winst. Maar ook die moeten naar onze smaak zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op mei  5, 2015, 10:10:34
Goed bezig Bas.
Het zal beter gaan klinken.
Er is hier een flinke nagalm, dus dat moet haast wel. ;D Enige zorg is dat het hoog teveel gedempt wordt, maar dat zal denk ik ook wel meevallen.

Citaat van: garmtz op mei  5, 2015, 11:00:14
Tof kleed!
Toen we het in het echt zagen, waren we allebei meteen verkocht. Ik denk dat jij het ook wel kan waarderen.

Het is overigens wat kleiner dan ik eerst schreef: 3,5 x 2,7m. Dan wordt de bank mooi omsloten en ligt het vloerkleed een plintbreedte  (20 cm) van de kanten af. Dan krijg je een beetje dit effect:

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Betreft `t design een fraai kleed :thumbs-up:. Echter oogt het kleed wel relatief plat, dun. Wat is de poolhoogte?







... hoe dan ook; een positief effect zal het altijd hebben!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2015, 11:33:42
Betreft `t design een fraai kleed :thumbs-up:. Echter oogt het kleed wel relatief plat, dun. Wat is de poolhoogte?







... hoe dan ook; een positief effect zal het altijd hebben!
Het is inderdaad plat, hoeveel weet ik niet precies. Uiterlijk zou je het een beetje met een Perzisch tapijt kunnen vergelijken wat dikte betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eric_audio

Tof Bas, mooi kleed. En het doet best veel voor het geluid.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

ajbeefde

Citaat van: Bas Akkerman op mei  5, 2015, 11:33:26


Het is overigens wat kleiner dan ik eerst schreef: 3,5 x 2,7m. Dan wordt de bank mooi omsloten en ligt het vloerkleed een plintbreedte  (20 cm) van de kanten af. Dan krijg je een beetje dit effect:



Mooi kleed, top !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI