Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op februari  7, 2015, 15:35:26
wow, da's idd een hele verbetering, erg mooi  :thumbs-up:

vind alleen dat stapeltje van 3 onderop wat gedrongen staan.
zelf zou ik de componenten (de 4 AR "doosjes" dus) 2 aan 2 per plank zetten, of past dat weer net niet?

wel alvast een mooi plekje voor de 301, dat wordt absoluut genieten  ;)
Dank je.

De drie onderste componenten zitten aan elkaar vast, anders had ik het inderdaad beter verdeeld. Vandaar ook mijn wens om de middelste plek iets naar boven te verplaatsen, dat klopt denk ik visueel net wat beter. Vik heeft overigens nog een foto zoals het eerst stond toen hij weg ging. Die zal ik ook nog plaatsen dan kunnen jullie bepalen wat je mooier vindt. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Gefeli met jullie nieuwe krabpaal :thumbs-up:.


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R


Eddye

Heb je geen bijpassend kussentje voor de bovenste plank gekocht? Ik denk dat de kat je zeer dankbaar gaat zijn  :laugh:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari  7, 2015, 15:49:17
Gefeli met jullie nieuwe krabpaal :thumbs-up:.


:D
De zijkanten zijn van aluminium, krabt net wat minder fijn denk ik. :devil:
Wel wil ik in de toekomst nog eens bezien of ik het meubel nog kan lakken. Het hout is hier en daar inmiddels wat vaal geworden.

Citaat van: R op februari  7, 2015, 15:55:28
Ha ha, goeie. Mooi meubel zeg!
Thnx! Ik ben er erg blij mee moet ik zeggen. Ook met de hoogte waarmee het bedienen van de draaitafel veel makkelijker is.

Citaat van: Eddye op februari  7, 2015, 15:59:56
Heb je geen bijpassend kussentje voor de bovenste plank gekocht? Ik denk dat de kat je zeer dankbaar gaat zijn  :laugh:
:laugh: :laugh: :laugh: Die had ik er voor de foto's even afgehaald, kijk maar op de eerste foto.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Zonder dollen; oogt mooi dat rack hoor. Ziet er degelijk uit, en het geheel oogt nu zeer opgeruimd en verzorgd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari  7, 2015, 16:17:02
Zonder dollen; oogt mooi dat rack hoor. Ziet er degelijk uit, en het geheel oogt nu zeer opgeruimd en verzorgd.
Nog iets vinden voor de kabelboel (ik zal lynch eens vragen) en dan is het inderdaad mooi opgeruimd zo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Daar zijn in de bouwmarkt legio kabelgootjes te verkrijgen. Zelfs van aluminium.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari  7, 2015, 16:24:34
Daar zijn in de bouwmarkt legio kabelgootjes te verkrijgen. Zelfs van aluminium.
Misschien is dat nog wel de beste manier inderdaad. Zoals met alles heb ik geduld, dus dit komt ook wel goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Ik zou het meubel lekker zo laten. Veel mooier met een gelijke ruimte tussen de planken.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Misschien ook wel ja. Het enige lastige is het cd in de cd-lade leggen. Rippen gaat echter gestaag, dus dat wordt steeds minder een probleem.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eric_audio

Mooi rack. Welk merk is het? Of heb ik daar overheen gelezen? Lijkt erg op de racks van Finate Elemente in ieder geval.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Citaat van: eric_audio op februari  7, 2015, 17:52:53
Mooi rack. Welk merk is het? Of heb ik daar overheen gelezen? Lijkt erg op de racks van Finate Elemente in ieder geval.
Haha, dat vergat ik er dus gewoon bij te vermelden.
Het is inderdaad een Finite Elemente, een eerdere versie van de Pagode.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

Dat zier er goed uit bas.  Feliciteerd met je mooie rack...
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op februari  7, 2015, 15:07:44
Zoals beloofd een paar foto's.
Jullie kunnen zien dat ik geen fotograaf ben en dat ik nog het een en ander moet doen aan kabelmanagement. Ook zou voor het visuele de middelste plank nog iets hoger mogen. Dat vergt echter wel vier handen. Op de bovenste plank komt uiteindelijk de draaitafel.

Niet alleen visueel is het nu rustiger, ook zeker klankmatig. Daardoor merk ik meer rust in de muziek en kan ik muzikale lijnen makkelijker volgen. Het leuke is dat dat compleet los staat van het muzikale genre dat ik draai, bij elke muziek is er meer rust in de weergave. Een beetje meer Linns dus als ik zo vrij mag zijn het op die manier te verwoorden. Maar juist ook met behoud van drive en dynamiek. Het laatste vind ik nog steeds een van de grote smaakmakers van mijn set.


Die draaitafel komt er niet, dat ziet de kat totaal niet zitten :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op februari  8, 2015, 08:27:53
Die draaitafel komt er niet, dat ziet de kat totaal niet zitten :D
Een zichzelf repeterend, ronddraaiend geval? Dat gaan de katten héél leuk vinden! :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op februari  8, 2015, 09:42:11
Een zichzelf repeterend, ronddraaiend geval? Dat gaan de katten héél leuk vinden! :hehe:

ja maar de cantilever niet :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op februari  8, 2015, 09:46:21
ja maar de cantilever niet :D
De rest van de draaitafel ook niet... :devil: Hoewel DJ Tommie best goed klinkt. :headbanging:

Citaat van: Valkyrie op februari  8, 2015, 09:55:53
Mooi hoor! :thumbs-up:
Dank je! Steeds beetje bij beetje veranderen we de kamer. De uitdrukking 'we moeten de kamer om de luidsprekers inrichten, niet andersom' die Linda een aantal jaren geleden uitte, houdt nog steeds gestand. :worship:

Citaat van: VANZOMERENG op februari  8, 2015, 10:12:30
Katten zijn dol op lever  :D
Kattilever!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jean Sibelius

Mooi rack Bas! Komt je setup mooi tot zijn recht.  8)

Mooi om te zien dat het met de CAT factor (cat acceptance factor) ook snor zit.
Dat wordt straks vechten met de platenspeler  :colgate:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)