Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

chansig

2 x 2 TB bijna alles in FLAC 2660 albums 35264 liedjes van 737 artiesten. Is nog geen 1 TB.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op oktober 25, 2014, 11:59:26
Helemaal goed dat je ergens voor wilt gaan, maar dan moet je je gaan baseren op je eigen ervaringen, zoals je dat ook bij de set hebt gedaan. Hier doe je dat duidelijk niet.
Een eigen vergelijking van harde schijven doen gaat wat te ver. Zelfs voor mij!

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2014, 11:13:10
Ik wil het ook gaan gebruiken als archief. In zoverre dat dat de muziekplatform niet in de weg zit.
Dus van opgenomen televisieseries, eigen video's en dergelijke. Daar heb ik rekening mee gehouden bij de aanschaf.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2014, 13:24:16
Een eigen vergelijking van harde schijven doen gaat wat te ver. Zelfs voor mij!


Je hebt het over sneller toegankelijk, wachtend, vloeiend e.d.
Heb je een idee wat de langzaamste schakel is in de NAS?

Maar ik hou er verder over op. Ik zou zeggen doe zelf wat google searches naar doorvoersnelheden, NAS (en dan met name de N), RAID typen en MTBF's, statistieken m.b.t. hardware failures.

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Het netwerk is dus de beperkende factor als het gaat om het snel selecteren van muziek (responstijd noem ik het maar)? Ok, weer wat geleerd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2014, 15:18:24
Het netwerk is dus de beperkende factor als het gaat om het snel selecteren van muziek (responstijd noem ik het maar)? Ok, weer wat geleerd!

Je keten is zo snel als je langszaamste schakel, en dat zijn zeker niet de schijven ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

Citaat van: chansig op oktober 25, 2014, 12:55:16
2 x 2 TB bijna alles in FLAC 2660 albums 35264 liedjes van 737 artiesten. Is nog geen 1 TB.

Gr Hans

En.......hoeveel procent van die 35264 liedjes beluister je dan eenmaal of vaker per jaar?
...of is het gewoon het sparen van liedjes en de weg er naar toe dat leuk is?
...of worden ze gewoon random gedraaid op de achtergrond?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

chansig

Citaat van: Cyreg op oktober 25, 2014, 16:12:29
En.......hoeveel procent van die 35264 liedjes beluister je dan eenmaal of vaker per jaar?
...of is het gewoon het sparen van liedjes en de weg er naar toe dat leuk is?
...of worden ze gewoon random gedraaid op de achtergrond?

100 %.... :D

Ik had ruim 1400 cd's. Die staan nu allemaal op de NAS.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cardas49

#2857
Citaat van: Eddye op oktober 25, 2014, 13:43:59
Je hebt het over sneller toegankelijk, wachtend, vloeiend e.d.
Heb je een idee wat de langzaamste schakel is in de NAS?

Maar ik hou er verder over op. Ik zou zeggen doe zelf wat google searches naar doorvoersnelheden, NAS (en dan met name de N), RAID typen en MTBF's, statistieken m.b.t. hardware failures.

Citaat van: Mitch-- op oktober 25, 2014, 16:06:29
Je keten is zo snel als je langszaamste schakel, en dat zijn zeker niet de schijven ;)

Moet je wel zorgen dat de NAS de schijven niet na een bepaalde tijd in spin-down zet om stroom te besparen, wat ze standaard bijna allemaal doen (= 5 a 10 seconden extra wachttijd voordat er data ingelezen kan worden).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#2858
Wat betreft betrouwbaarheid is dit draadje op tweakers wel de moeite van het bekijken waard. Seagate bewijst hiermee opnieuw niet de betrouwbaarste fabrikant te zijn (is niet de eerste keer dat dit gebeurd). Kanttekening is wel dat het in deze statistieken voornamelijk desktop schijven betreft die in een enterprise omgeving gebruikt zijn. Maar het is dus wel duidelijk wat er gebeurd als deze schijven flink op hun falie krijgen.

Backup: het is mij een raadsel waarom mensen nog met offsite harde schijven aan de slag gaan als backup. Ja, als je 2TB+ weg wil zetten zal je wel moeten duurt het lang, maar voor alles daaronder is online backup zonder data limiet zo enorm veel makkelijker en ontzorgender (mits je 5mb+ upload hebt op je internetlijn)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mitch--

Citaat van: mark235 op oktober 26, 2014, 12:18:24
Wat betreft betrouwbaarheid is dit draadje op tweakers wel de moeite van het bekijken waard. Seagate bewijst hiermee opnieuw niet de betrouwbaarste fabrikant te zijn (is niet de eerste keer dat dit gebeurd). Kanttekening is wel dat het in deze statistieken voornamelijk desktop schijven betreft die in een enterprise omgeving gebruikt zijn. Maar het is dus wel duidelijk wat er gebeurd als deze schijven flink op hun falie krijgen.

Backup: het is mij een raadsel waarom mensen nog met offsite harde schijven aan de slag gaan als backup. Ja, als je 2TB+ weg wil zetten zal je wel moeten, maar voor alles daaronder is online backup zonder data limiet zo enorm veel makkelijker en ontzorgender (mits je 5mb+ upload hebt op je internetlijn)

Klopt! En voor belangrijke back ups heb ik inmiddels 20gig Dropbox gecombineerd met 20gig iCloud en 15gig Google Drive, back up ruimte ZAT en niet dat geetter met schijven heen en weer verplaatsen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Eddye

Citaat van: mark235 op oktober 26, 2014, 12:18:24
Wat betreft betrouwbaarheid is dit draadje op tweakers wel de moeite van het bekijken waard. Seagate bewijst hiermee opnieuw niet de betrouwbaarste fabrikant te zijn (is niet de eerste keer dat dit gebeurd). Kanttekening is wel dat het in deze statistieken voornamelijk desktop schijven betreft die in een enterprise omgeving gebruikt zijn. Maar het is dus wel duidelijk wat er gebeurd als deze schijven flink op hun falie krijgen.
We hadden het ook over schijven van WD ;)

Citaat
Backup: het is mij een raadsel waarom mensen nog met offsite harde schijven aan de slag gaan als backup. Ja, als je 2TB+ weg wil zetten zal je wel moeten duurt het lang, maar voor alles daaronder is online backup zonder data limiet zo enorm veel makkelijker en ontzorgender (mits je 5mb+ upload hebt op je internetlijn)
Persoonlijk zou ik geen persoonlijke documenten in de cloud bewaren, maar dat is een hele andere discussie. Het offsite bewaren van een backup (in de cloud of fysiek) is gewoon erg verstandig.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: mark235 op oktober 26, 2014, 12:18:24
Wat betreft betrouwbaarheid is dit draadje op tweakers wel de moeite van het bekijken waard. Seagate bewijst hiermee opnieuw niet de betrouwbaarste fabrikant te zijn (is niet de eerste keer dat dit gebeurd). Kanttekening is wel dat het in deze statistieken voornamelijk desktop schijven betreft die in een enterprise omgeving gebruikt zijn. Maar het is dus wel duidelijk wat er gebeurd als deze schijven flink op hun falie krijgen.

Backup: het is mij een raadsel waarom mensen nog met offsite harde schijven aan de slag gaan als backup. Ja, als je 2TB+ weg wil zetten zal je wel moeten duurt het lang, maar voor alles daaronder is online backup zonder data limiet zo enorm veel makkelijker en ontzorgender (mits je 5mb+ upload hebt op je internetlijn)
Goede toevoeging. Dan wordt het ook een Back-up online, naast een fysieke schijf elders. Zekerheid voor alles.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vier keer 3TB Western Digital Red heb ik net besteld, dus ik kan "even" vooruit. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Mooi Bas! Prima schijven en prima capaciteit. Feli!
Stereo-fan for life!

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op november  2, 2014, 22:54:19
Vier keer 3TB Western Digital Red heb ik net besteld, dus ik kan "even" vooruit. :laugh:

12T alleen voor muziek?  :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

Stereo-fan for life!

Maro

Citaat van: technative op november  3, 2014, 07:41:45
Netto 9Tb... Valt mee... [emoji6]

Voor iemand die niet download is dat nogal wat.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Voor iemand die graag alle risico's uitsluit niet ;).


Citaat van: Maro op november  3, 2014, 07:44:52
Voor iemand die niet download is dat nogal wat.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op november  3, 2014, 07:49:03
Voor iemand die graag alle risico's uitsluit niet ;).

Nu ben ik nieuwsgierig over wat voor risico's we het hier hebben?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Vraag aan de ts. neem ik aan?


Citaat van: Maro op november  3, 2014, 07:51:45
Nu ben ik nieuwsgierig over wat voor risico's we het hier hebben?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#2870
Citaat van: Xander32 op november  3, 2014, 07:54:55
Vraag aan de ts. neem ik aan?

Dat denk ik.  ;D

Ik sluit ook graag risico's uit maar ben daar voor muziek geen 12T nodig. Raid5 is beveileging #1 en dan heb ik nog een 2T externe schijf die ik zo nu en dan even aansluit en update met de back up muziek, foto's en home video's. Op mijn Nas ben ik daar nog geen 2 T voor nodig en ondanks dat ik wel download groeit de benodigde ruimte maar erg langzaam.

Ieder zijn eigen ding zullen we maar zeggen toch?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Zekers, leven en laten leven.

Bas neemt graag de tijd voor alles, lijkt alles tot in detail uit te zoeken om tot de best mogelijke, afgewogen keuze te komen. Zo ook met deze hd's. Daar doelde ik op met risico's uitsluiten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op november  3, 2014, 08:04:18
Zekers, leven en laten leven.

Bas neemt graag de tijd voor alles, lijkt alles tot in detail uit te zoeken om tot de best mogelijke, afgewogen keuze te komen. Zo ook met deze hd's. Daar doelde ik op met risico's uitsluiten.

Dat is iig 1 ding wat duidelijk is hier op het forum.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Om de 12 of 9 TB vol te krijgen, moet ik wel heel veel muziek kopen. Hoewel ik het echt geweldig vind om muziek te ontdekken, gaat dat niet gebeuren. De NAS ga ik ook gebruiken voor opslag van video en foto's.
En ja, ik lees me zoveel mogelijk in en probeer er alles uit te halen. Zo ook met de harde schijven die in ieder geval nu niet de reden kunnen zijn van trage responstijden. Ik ga bijvoorbeeld ook het intern geheugen van de NAS uitbreiden naar 3 GB.

De akoestiek is pas echt een onderdeel waar er winst te halen is. Daar ga ik ook flink op inzetten, maar dat betekent wel een rigoreuze verandering van de uitstraling van de woonkamer. Beter gezegd, ik streef naar een zo groot mogelijke winst in akoestiekverbetering met een zo klein mogelijk verandering van de uitstraling van de woonkamer.
Dat kost tijd, geld en een dosis creativiteit. De eerste is spaarzaam doordat ik nu werk en mijn sociale en sportverplichtingen heb. Het tweede begint nu, na de aanschaf van de auto, weer op orde te komen. En het laatste is iets waar ik mijn inspiratie haal door te kijken naar showcases van anderen, woonmagazines te lezen en ook mijn fantasie de vrije loop te laten. Uiteindelijk is het toch vooral mijn intuïtie die na alle verstandelijke afwegingen de beslissende zet geeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Het zit in jouw aard Bas, je moet jou niet verdedigen. Ik herken er mij zelfs wel deels in.

En betreft de aanpassing van de living, is het logisch dat je daar zorgvuldig mee om gaat. Deze zal vrij definitief zijn, je hebt van doen met een partner, met smaak/voorkeuren van die ander, er gaat waarschijnlijk een behoorlijk budget mee gemoeid en het betreft ook nog eens complexe materie. Begrijpelijk.

Maar in het geval van een hd zijn de afwegingen, de mogelijke gevolgen miniem en kan het allemaal wat minder intensief. Want als je iedere keer het komen tot een keuze even intensief blijft benaderen, zal idd. de factor tijd in toenemende mate als rem gaan functioneren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT