Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op oktober 20, 2014, 11:12:22
Waarom niet een bijvoorbeeld bij Wehkamp uitproberen, als hij niet bevalt komen ze hem gewoon weer ophalen.
Ik had er laatst gekeken, maar niet echt iets naar mijn smaak gevonden. Maar het is een idee...
Overigens had Linda het ook over een andere bank... What have I done!? :crazy: :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 20, 2014, 11:29:39
Ik had er laatst gekeken, maar niet echt iets naar mijn smaak gevonden. Maar het is een idee...
Overigens had Linda het ook over een andere bank... What have I done!? :crazy: :laugh:

Over smaak valt niet te twisten  ;) maar het is een hele gemakkelijke manier om te kunnen testen.

Een andere bank....waarom niet 2 mooie audiofiele zetels  :D

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op oktober 20, 2014, 11:35:30
Over smaak valt niet te twisten  ;) maar het is een hele gemakkelijke manier om te kunnen testen.

Een andere bank....waarom niet 2 mooie audiofiele zetels  :D
Een bank vind ik toch wel gezelliger. Maar... al een tijdje twijfel ik over een audiofiele zetel voor de bank. Die zet ik dan bij normaal gebruik naast de bank en tijdens het luisteren ervoor. Dit om de afstand van luisterplek tot het raam  daarachter te vergroten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

#2828
Citaat van: Bas Akkerman op oktober 20, 2014, 11:05:59
Weer even terug naar het vloerkleed. In hoeverre kun je een geluidsabsorberende mat onder een vloerkleed gebruiken? We vinden zo'n patchwork vloerkleed namelijk wel erg gaaf, maar het is ook wel erg dun. Ik vraag me af of het effect op de nagalm er dan wel is.
Nul..  :)
Het is werkzaam tegen contactgeluid, tenzij je een akoestisch transparant kleed plaatst. :hehe:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: Staaled op oktober 20, 2014, 14:29:15
Nul..  :)
Het is werkzaam tegen contactgeluid, tenzij je een akoestisch transparant kleed plaatst. :hehe:
Haha, ok. Wel logisch inderdaad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Jocavi Cosmos 60. Gezien tijdens de show in Malle en sindsdien krijg ik steeds grotere hoop dat akoestische maatregelen ook mooi kunnen zijn. Morgen zal ik er wat plaatjes van posten, dat lukt maar niet op de iPad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Deze? Nog merken hebben iets dergelijks volgens mij.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op oktober 22, 2014, 21:28:35
Deze? Nog merken hebben iets dergelijks volgens mij.
Ah, dank je! Ik begin net pas echt te zoeken, dus ik benieuwd wat ik nog vind. Bama in twani's topic had de naam onthouden van de panelen die ik in Malle had gezien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Vicoustic heeft ook mooie dergelijke panelen. Het moet natuurlijk wel in je interieur passen want ze vallen erg op...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op oktober 22, 2014, 21:39:26
Vicoustic heeft ook mooie dergelijke panelen. Het moet natuurlijk wel in je interieur passen want ze vallen erg op...
Ah ja, ook erg mooi!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Zeg Bas, hoe lang staat je NAS al werkloos in de kast ??  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

#2836
Citaat van: Mitch-- op oktober 25, 2014, 10:59:17
Zeg Bas, hoe lang staat je NAS al werkloos in de kast ??  ;)
Een jaar... :blush:
Ik kan me er steeds niet toe zetten om die €400,- aan harddisks te spenderen (zit te denken aan 4x 2TB WD Red).

Ik weet het, ik doe mijn naam eer aan. Penny wise, pound foolish.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2014, 11:02:23
Een jaar... :blush:
Ik kan me er steeds niet toe zetten om die €400,- aan harddisks te spenderen (zit te denken aan 4x 2TB WD Red).

Ik weet het, ik doe mijn naam eer aan. Penny wise, pound foolish.

Had je beter een 2Bay NAS kunnen kopen in mijn ogen, ga je die 4 disks echt allemaal gebruiken kwa 'ruimte'? Ik heb een 2Bay en dik tevreden en zat ruimte, 2 keer WD Green 2TB.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Eddye

Dan spendeer je 300 euro voor 4 WD greens. Die gebruik ik al een jaar of 6. Die hele diversificatie in HD's is wat mij betreft een beetje onzinnig voor de thuismarkt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

selmer

Kan je niet gewoon met 2 beginnen en HDs erbij steken als je ze nodig hebt?

Mitch--

#2840
Citaat van: Eddye op oktober 25, 2014, 11:06:13
Dan spendeer je 300 euro voor 4 WD greens. Die gebruik ik al een jaar of 6. Die hele diversificatie in HD's is wat mij betreft een beetje onzinnig voor de thuismarkt.

^^ hier ook al een jaar of 3 naar volle tevredenheid
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

#2841
Citaat van: Mitch-- op oktober 25, 2014, 11:05:35
Had je beter een 2Bay NAS kunnen kopen in mijn ogen, ga je die 4 disks echt allemaal gebruiken kwa 'ruimte'? Ik heb een 2Bay en dik tevreden en zat ruimte, 2 keer WD Green 2TB.
Ik wil het ook gaan gebruiken als archief. In zoverre dat dat de muziekplatform niet in de weg zit.

Daarnaast heb ik nog steeds geluidstechnisch een voorkeur voor WAV ten opzichte van Flac/apple lossless. Al zal dat meer tussen de oren zitten, ik weet het.

Citaat van: Eddye op oktober 25, 2014, 11:06:13
Dan spendeer je 300 euro voor 4 WD greens. Die gebruik ik al een jaar of 6. Die hele diversificatie in HD's is wat mij betreft een beetje onzinnig voor de thuismarkt.
Citaat van: Mitch-- op oktober 25, 2014, 11:07:14
^^ hier ook al een jaar of 3 naar volle tevredenheid
Ik begreep dat Red dan toch weer net wat betrouwbaarder is. En sneller toegankelijk is. Als ik ergens een hekel aan heb is het wachten tijdens muziek selecteren. Dat moet echt vloeiend en snel gaan.

Citaat van: selmer op oktober 25, 2014, 11:07:01
Kan je niet gewoon met 2 beginnen en HDs erbij steken als je ze nodig hebt?
Volgens Garmt was het het makkelijkst in één keer vier gelijke harde schijven erin te zetten. Interne beveiliging door middel van Raid vind ik minder belangrijk, omdat ik toch een externe harde schijf op een andere locatie ga bewaren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2014, 11:13:10

Ik begreep dat Red dan toch weer net wat betrouwbaarder is.


Tja wat is 'betrouwbaarder'? Ok schijven als Seagate zou ik nooit meer nemen, geven vaker fouten, maar WD is zo goed dat iedere schijf goed is, en je dan blind staren op de Red's zou ik niet doen.

Wat betreft het flac wav verhaal, je wil dus alles in wav opslaan? maar wat heeft dat te maken met de nas werking? en je hoort ook over de transcode functionaliteit, klinkt hier precies hetzelfde, dus of wav direct of flac transcode, ik hoor geen verschil whats so ever.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2014, 11:13:10

Ik begreep dat Red dan toch weer net wat betrouwbaarder is.

Dat zal heus wel, maar de vraag is in hoeverre je dat merkt. Daarnaast zeg je dat je dat niet over hebt voor een heel klein beetje (schijn)veiligheid. Je stopt er 4 Greens in je NAS, zet RAID 5 aan en je externe backup. Als er een disk failed binnen de garantieperiode claim je die, als dat na de garantieperiode is, betaal je waarschijnlijk nog minder voor een 2GB Green. Die 5 a 10% extra betrouwbaarheid heb je als thuisgebruiker niet nodig.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Ik had nog wat toegevoegd, sorry. Maar als ik het eenmaal uitgeef, koop ik er weer liever wat beters voor. Hoe marginaal ook. Zo maar eens Linda vertellen wat ik van plan ben (huiselijke afspraak om bedragen boven de €150,- met elkaar te bespreken ;)).

Citaat van: Mitch-- op oktober 25, 2014, 11:20:04
[...]
Wat betreft het flac wav verhaal, je wil dus alles in wav opslaan? maar wat heeft dat te maken met de nas werking? en je hoort ook over de transcode functionaliteit, klinkt hier precies hetzelfde, dus of wav direct of flac transcode, ik hoor geen verschil whats so ever.
Ik wil en Flac en wav. Als mijn streaming en akoestiek dan helemaal uitgebalanceerd is, kan ik altijd de wav ervan afgooien als ik geen verschil hoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

Je bent al weer een jaar verder. :) Zou er dus onderdehand 3TB WD Green drives in zetten kijkend naar de kosten per TB.

Mee eens dat je de 'red' er niet uit haalt, mits je eea in raid 5 zet ben je prima gecovered.

Je kan ook met 3 drives starten (dan heb je 6 TB netto in Raid 5), maar weet dan wel dat de 4de drive er netto bij komt (dus 9 TB netto).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 25, 2014, 11:13:10

Ik begreep dat Red dan toch weer net wat betrouwbaarder is. En sneller toegankelijk is. Als ik ergens een hekel aan heb is het wachten tijdens muziek selecteren. Dat moet echt vloeiend en snel gaan.

Helemaal goed dat je ergens voor wilt gaan, maar dan moet je je gaan baseren op je eigen ervaringen, zoals je dat ook bij de set hebt gedaan. Hier doe je dat duidelijk niet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eddy135

Ik heb hier een nas met 2 schijven van 1TB erin, en zijn voor de helft gevuld met ongeveer 1000 album in flac.
Wat heb je nog meer nodig?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Joris1971

Hier een 2TB NAS van QNAP. Kan ontzettend veel op...
What more do you need indeed.

martin778