Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

AbZ


Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op januari  3, 2014, 20:13:00
Stereo receiver (pre).

extra ingangen digitaal en analoog + fm/am + mc/mm ingang + koptelefoonuitgang + usb ingang

Maar bas kan denk ik wat kleur geven aan een droge opsomming van in- en uitgangen

Gr
Henk

AbZ

Citaat van: Onder013 op januari  3, 2014, 20:22:25
extra ingangen digitaal en analoog + fm/am + mc/mm ingang + koptelefoonuitgang + usb
Dat zeg ik toch?  Had alleen niet aan de usb gedacht.

Deleted Member 2


twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari  3, 2014, 20:58:11
Asynchroon? Anders heb je er weinig aan..

Ik betwijfel of het asynchroon is.
de digitale ingangen zijn beperkt tot up to 96 kHz / 24-bit
de mc/mm is niet instelbaar op het aan te sluiten element.

Ben benieuwd bas hoe dat met jouw gekende onderzoeksdrift gekwalificeerd is.

Gr
Henk

twani

Even voor mijn (op dit moment haperende) beeldvorming. Indien niet geschikt als tussenstation voor een computer (door afwezigheid van asynchroon) , wat kun je er verder mee dan? :blink:

AbZ

Asynchroon is niet per se erg (je kunt ook een aparte converter nemen) en meer dan 96kHz heb je weinig aan.  Anderzijds staat RA vandaag de dag niet sterk in digitale dingen, gezien de review van de RA Cantata in Stereophile.  Sterkste punt vd aanwinst zijn de analoge ingangen denk ik, en het merk heeft wel wat qua vormgeving.

marcush

Citaat van: Bas Akkerman op januari  3, 2014, 18:25:46
Nee, dat formaat vind ik geen toegevoegde waarde ten opzichte van mijn Samsung Note. ;)
Ook geen hogere resolutie? Dat kan namelijk wel weer een voordeel hebben bij een kleiner scherm.

Het lijkt me dat hoge resolutie met name goed zichtbaar is bij een groter scherm, toch?

marcush


weust

Zo lang je de individuele pixels niet meer kan onderscheiden vanaf een bepaalde afstand spreek je over retina.
Retina is niet een type scherm.

Dus of je nou een klein formaat scherm hebt of een groot formaat scherm, retina zal voor de meesten mensen altijd prettig kijken zijn.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op januari  3, 2014, 19:00:17
En terecht ziet er mooi uit, maar zeker ook niet goedkoop, een goede audiostreamer kost 800 euro a 1000 euro, heb je nog 900 euro over voor een phono. 1900 euro is erg duur voor wat je krijgt, aan de andere kant je hebt de rest ook al van Opus dus het staat wel mooi. (al zou mij dat niet interesseren)

Veel plezier ermee.
Het was een tweedehands model, dus heb er een stukkie minder voor betaald. ;)
De streamer heb ik al in de vorm van een Squeezebox die ik digitaal aansluit aan de Opus cd-speler. Het is dus echt de meerwaarde van de radio-aansluiting, veel ingangen en phonotrap.

Citaat van: twani op januari  3, 2014, 19:02:27
Wat is het Bas? ???
Citaat van: AbZ op januari  3, 2014, 20:13:00
Stereo receiver (pre).
Citaat van: Onder013 op januari  3, 2014, 20:22:25
extra ingangen digitaal en analoog + fm/am + mc/mm ingang + koptelefoonuitgang + usb ingang

Maar bas kan denk ik wat kleur geven aan een droge opsomming van in- en uitgangen

Gr
Henk
Dat dus. ;)

Citaat van: twani op januari  3, 2014, 20:58:11
Asynchroon? Anders heb je er weinig aan..
Citaat van: Onder013 op januari  3, 2014, 21:48:10
Ik betwijfel of het asynchroon is.
de digitale ingangen zijn beperkt tot up to 96 kHz / 24-bit
de mc/mm is niet instelbaar op het aan te sluiten element.

Ben benieuwd bas hoe dat met jouw gekende onderzoeksdrift gekwalificeerd is.

Gr
Henk
Volgens mij niet a-synchroon.

Ik heb er weinig onderzoeksdrift in gegooid. Het was vooral van praktische waarde, de combinatie van verschillende functies die het binnen de set een mooi uitgangspunt maken voor verder vergelijk in de toekomst. En een bezittingsdrang. Zo is de set compleet. Gebeurt me niet vaak nee. ;)

Citaat van: twani op januari  3, 2014, 22:19:09
Even voor mijn (op dit moment haperende) beeldvorming. Indien niet geschikt als tussenstation voor een computer (door afwezigheid van asynchroon) , wat kun je er verder mee dan? :blink:
Citaat van: AbZ op januari  3, 2014, 22:27:50
Asynchroon is niet per se erg (je kunt ook een aparte converter nemen) en meer dan 96kHz heb je weinig aan.  Anderzijds staat RA vandaag de dag niet sterk in digitale dingen, gezien de review van de RA Cantata in Stereophile.  Sterkste punt vd aanwinst zijn de analoge ingangen denk ik, en het merk heeft wel wat qua vormgeving.
Precies.

Nou vind ik de Cantate een stuk minder gemakkelijk klinken dan de Opus-serie. Voor mij een heel belangrijk pluspunt.

Citaat van: marcush op januari  3, 2014, 23:22:29
en gefeliciteerd met je Resolution!!
Dank je!

Citaat van: marcush op januari  3, 2014, 23:21:45
Het lijkt me dat hoge resolutie met name goed zichtbaar is bij een groter scherm, toch?
Citaat van: weust op januari  3, 2014, 23:31:00
Zo lang je de individuele pixels niet meer kan onderscheiden vanaf een bepaalde afstand spreek je over retina.
Retina is niet een type scherm.

Dus of je nou een klein formaat scherm hebt of een groot formaat scherm, retina zal voor de meesten mensen altijd prettig kijken zijn.
Ik dacht dat het ook met de de pixeldichtheid te maken had. Vanuit die gedachte redeneerde ik dat een kleiner scherm praktischer wordt (meer op een kleiner scherm) en een groter scherm mooier (pixels minder zichtbaar).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

marcush

Citaat van: weust op januari  3, 2014, 23:31:00


Dus of je nou een klein formaat scherm hebt of een groot formaat scherm, retina zal voor de meesten mensen altijd prettig kijken zijn.

Op de ipad mini kon ik het verschil niet waarnemen bij het normaal bekijken van internet. Bij het uitvergroten werd het verschil wel duidelijk zichtbaar.

weust

Bas, klopt. De dpi of ppi (dots of pixels per inch. Ben even kwijt welke van de twee ze hiervoor gebruiken).
Retina is dus geen resolutie. Voor is daarom ook de enige reden dat Apple het zo benoemd om het verschil duidelijk te maken tussen non-retina (eerste en tweede generatie) en retina iPads (generatie drie en hoger).

Marcush, ik heb te weinig ervaring met een iPad mini voor een eigen beoordeling.
Ik gok wel dat ik met een mini vaker zou vergroten om, met name, websites goed te kunnen lezen.
Retina of niet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

eddy135

Citaat van: marcush op januari  4, 2014, 06:20:26
...Bij het uitvergroten werd het verschil wel duidelijk zichtbaar.

Dat komt natuurlijk doordat je het bestand oprekt, niet de pixels... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

weust

Citaat van: eddy135 op januari  4, 2014, 09:44:56
Dat komt natuurlijk doordat je het bestand oprekt, niet de pixels... ;)

Vaak wel, maar tegenwoordig al lang niet altijd meer.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Een (deels) impulsieve aankoop  :headbanging:. Dat we dat nog mogen meemaken  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: marcush op januari  4, 2014, 06:20:26
Op de ipad mini kon ik het verschil niet waarnemen bij het normaal bekijken van internet. Bij het uitvergroten werd het verschil wel duidelijk zichtbaar.
Nog een reden voor de grote versie te kiezen! ;)

Citaat van: weust op januari  4, 2014, 07:18:18
Bas, klopt. De dpi of ppi (dots of pixels per inch. Ben even kwijt welke van de twee ze hiervoor gebruiken).
Retina is dus geen resolutie. Voor is daarom ook de enige reden dat Apple het zo benoemd om het verschil duidelijk te maken tussen non-retina (eerste en tweede generatie) en retina iPads (generatie drie en hoger).

Marcush, ik heb te weinig ervaring met een iPad mini voor een eigen beoordeling.
Ik gok wel dat ik met een mini vaker zou vergroten om, met name, websites goed te kunnen lezen.
Retina of niet.

Dat kijkt toch wel fijner, zeker ook wat beeldkwaliteit betreft. Tenminste, dat is mijn ervaring op mijn Dell-monitor.

Citaat van: eddy135 op januari  4, 2014, 09:44:56
Dat komt natuurlijk doordat je het bestand oprekt, niet de pixels... ;)
Citaat van: weust op januari  4, 2014, 10:33:54
Vaak wel, maar tegenwoordig al lang niet altijd meer.
Waar ik vooral ook naar uitkijk zijn alle apps speciaal voor de iPad. Vooral naar de apps voor streaming natuurlijk.

Citaat van: Jumping Jack op januari  4, 2014, 14:49:23
Een (deels) impulsieve aankoop  :headbanging:. Dat we dat nog mogen meemaken  :pompom:.
Ja, ik moet er ook nog aan wennen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Citaat van: weust op januari  4, 2014, 10:33:54
Vaak wel, maar tegenwoordig al lang niet altijd meer.
Citaat van: marcush op januari  4, 2014, 06:20:26
Op de ipad mini kon ik het verschil niet waarnemen bij het normaal bekijken van internet. Bij het uitvergroten werd het verschil wel duidelijk zichtbaar.

Ik lees toch echt dat "het verschil wel duidelijk zichtbaar" werd....
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Martin!!!

mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op januari  3, 2014, 18:36:53
Toch weer een aanschaf in mijn set!

Ik heb besloten de Resolution Audio Opus XS aan te schaffen. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik in eerste instantie nog wel twijfelde. De combinatie van radio en meerdere digitale ingangen (in de toekomst vergelijken van streamers bijvoorbeeld...) tesamen met een complete set van Resolution Audio hebben gaf de doorslag. De hoofdtelefoonversterker vind ik niet de sterkste kant van de XS (in combinatie met de Shure haast ik me te zeggen!), hoe de phonoversterker zich verhoudt tot andere phonoversterkers moet nog blijken.

Ondanks mijn immer kritische blik ben ik blij met de aanschaf. Een beetje proud of ownership is ook mij niet vreemd. ;)
Zo hey, deze komt zo opeens uit de lucht vallen.
En je hebt er niet eens een speciaal topic voor aangemaakt om gedurende minimaal 12 maanden jouw twijfels en onzekerheden inzake het component met ons te delen  :o. O M G !


;D



Gefeli Bas, zowel met de aanschaf an sich en de wijze waarop :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op januari  4, 2014, 17:48:38
Mooie aanschaf Bas, veel plezier ervan........ :clapping:
Ga ik zeker doen, dank je!

Citaat van: Xander32 op januari  4, 2014, 18:27:18
Zo hey, deze komt zo opeens uit de lucht vallen.
En je hebt er niet eens een speciaal topic voor aangemaakt om gedurende minimaal 12 maanden jouw twijfels en onzekerheden inzake het component met ons te delen  :o. O M G !


;D



Gefeli Bas, zowel met de aanschaf an sich en de wijze waarop :thumbs-up:.
Grappig dat een snelle, impulsieve manier wordt gefeleciteerd. Nou, de beterschap is van korte duur hoor! Voor mij is juist deel van de hobby een uitgebreide zoektocht met veel tests. ;)

Zo ook het vinden van een mooi vloerkleed. Nog verdraaid lastig!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari  4, 2014, 22:18:43

Zo ook het vinden van een mooi vloerkleed. Nog verdraaid lastig!

Bij de Gamma, Praxis, Ikea e.d. struikel je erover Bas ;D.  Of is dat beneden "de stand"? :tounge2:

twani

Kun je lekker over héénlopen :D

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op januari  4, 2014, 22:18:43Grappig dat een snelle, impulsieve manier wordt gefeleciteerd. Nou, de beterschap is van korte duur hoor! Voor mij is juist deel van de hobby een uitgebreide zoektocht met veel tests. ;)

Zo ook het vinden van een mooi vloerkleed. Nog verdraaid lastig!
Ook impulsaankopen kunnen fun zijn  :thumbs-up:
en nu heb je weer alle rust om vloerkleden te gaan beluisteren  :music: