Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

DofN

Het absorptiepaneel, of de afscheidingswand zoals Rivasono het noemt, is gisteren gebracht. De afwerking is keurig, maar het is toch wel een erg groot ding in de woonkamer (1m b * 1.50m h * 10 cm diep). Nu wordt weer symmetrisch geabsorbeerd (L-R). Het is geen wauw-verschil maar het zet de puntjes zeker op de i.

Gelukkig kan het paneel weggeschoven worden als ik geen luisterbezoek heb.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Pagina 100 alweer... :blink:

Ik ben de laatste tijd in gedachten flink bezig met akoestiek en de praktische toepassingen ervan. Leuk om te horen dat je concrete stappen hebt gezet!
Een inklapbaar scherm is zeker ook een optie voor hier.

Een ander praktische vraag... opbergruimte...

Er zijn de laatste tijd weer veel cd's binnengekomen, maar ik mis nu echt opbergruimte. Een opbergmogelijkheid als Gerard Ekdom is wel cool, maar dat is nog wat te vroeg. Zelf zit ik te denken aan een lage kast met lades of een kaartenbakachtige constructie achter de bank. Welke ideeën en tips hebben jullie?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Hoi Bas! Proficiat, pagina 100!  :pompom:

als idee:

Een salontafel, met als tafelblad een klep, hieronder een bak. Met de cd's in sleeves. De meneer waar ik mijn beamer kocht had een salontafel van 1,20 m bij 1,20 m waarin hij 4000 films in bewaard  :wow:

Bas Akkerman

Citaat van: MVG op december  9, 2013, 19:09:55
Hoi Bas! Proficiat, pagina 100!  :pompom:

als idee:

Een salontafel, met als tafelblad een klep, hieronder een bak. Met de cd's in sleeves. De meneer waar ik mijn beamer kocht had een salontafel van 1,20 m bij 1,20 m waarin hij 4000 films in bewaard  :wow:
Aan iets dergelijks zat ik ook te denken, alleen vind ik het mooier/leuker om ze in het cd-doosje te laten zitten. Het integreren in een meubel is zeker een leuk idee!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Toen ik eind april bij de ikea was een meubel die je, ik meen, schuin naar voren kon opentrekken om er CD's in kon opslaan.
Kom die op de site niet zo snel meer tegen, maar wel deze.

Wil er vrijdag zelf even naar kijken hoe het ding er nou precies uit ziet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

MVG

Citaat van: Bas Akkerman op december  9, 2013, 19:14:26
Aan iets dergelijks zat ik ook te denken, alleen vind ik het mooier/leuker om ze in het cd-doosje te laten zitten. Het integreren in een meubel is zeker een leuk idee!

Tafelblad met een glasplaat erin  :D

Jumping Jack

Rippen, in sleeves, dozen van de ikea en hup de berging in. Ruimte maken voor lp's  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december  9, 2013, 19:23:51
Toen ik eind april bij de ikea was een meubel die je, ik meen, schuin naar voren kon opentrekken om er CD's in kon opslaan.
Kom die op de site niet zo snel meer tegen, maar wel deze.

Wil er vrijdag zelf even naar kijken hoe het ding er nou precies uit ziet.
Best mooi inderdaad. Ik zal eens op Internet zoeken naar die "schuine" kast.

Citaat van: MVG op december  9, 2013, 19:27:47
Tafelblad met een glasplaat erin  :D
Dat is dan weer minder mijn smaak... :huh2: Wel handig! ;)

Citaat van: Jumping Jack op december  9, 2013, 19:34:14
Rippen, in sleeves, dozen van de ikea en hup de berging in. Ruimte maken voor lp's  ;).
Ik vind het gewoon leuk staan, al zal ik inderdaad meer en meer streamen. Alleen dat rippen... :crazy:.
En ik heb al een kast gereserveerd voor de lp's, maar die is voorlopig nog niet vol. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

De kast zelf is natuurlijk niet schuin, dat wat je uitklapt wel.
Schuin naar je toe.
Als ik het vrijdag hetgeen kom dan maak ik wel foto's.

Voor LP's kan ik de Expedit serie aanraden.
Verschillende modellen en aantal vakken. Super.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Nou, de draaitafel is weer terug naar weust. Ga hem (de draaitafel, weust wat minder :dry:) wel missen, maar moet sterk zijn...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4


weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4


weust

Precies. Heb niet altijd overal tijd voor, dus moet prioriteiten stellen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december 13, 2013, 23:09:57
Ik alleen in weekenden.
Ik alleen zaterdagavond. Sport en homoseksualiteit gaat nog steeds goed samen. :confused:

Wel behoorlijk off-topic, moet kunnen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Weer ietsje meer on-topic. Wat is Helios' Eingya lastig te vinden zeg! Alleen op discogs/Amazon. Verbaast me wel een beetje.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 11:08:05
Zo, dat is een pittig geprijsde. Inderdaad via Amazon en Discogs te vinden, maar het verbaast me dat het niet meer "regulier" te vinden is.

Als ik de inhoud hoor, verbaast het me dat het te vinden is ;D

Ieder z'n meug Bas :thumbs-up:

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op december 14, 2013, 11:27:18
Als ik de inhoud hoor, verbaast het me dat het te vinden is ;D

Ieder z'n meug Bas :thumbs-up:
Haha, zeker.

Het volgende kan je goedkeuring wel wegdragen. Nu is de 24-bit versie van 'The Astounding Eyes Of Rita' zichzelf aan het uitpakken.



Ik was onder de indruk van het verschil tussen cd en de master. Nou was dat wel via de combinatie van Devialet 240 en Wilson Audio Sophia 3, maar ik ben reuze benieuwd hoe dat hier speelt...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Na 7 minuten en 36 seconden ademloos luisteren (gevaarlijk hobby dit!): source first jongens, echt! :music:

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2013, 13:24:46
Haha, zeker.

Het volgende kan je goedkeuring wel wegdragen. Nu is de 24-bit versie van 'The Astounding Eyes Of Rita' zichzelf aan het uitpakken.



Ik was onder de indruk van het verschil tussen cd en de master. Nou was dat wel via de combinatie van Devialet 240 en Wilson Audio Sophia 3, maar ik ben reuze benieuwd hoe dat hier speelt...

Je maakt vorderingen  :clapping:
Qua muziek bedoel ik ;D

In maart is hij met de muziek van deze cd in LantarenVenster. Als er nog kaarten zijn zou ik die kans zeker grijpen.