Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Citaat van: doorofnight op november  2, 2013, 21:01:23
Hoezo kan een Squeezebox een beperkende factor zijn als je er de DAC niet van gebruikt een goede voeding geeft?
De Touch is zeker niet de beperkende factor, mits idd goed gevoed wordt en een aparte goede dac wordt gebruikt.
De combinatie van het geheel kun je zelf tweaken in hoeverre je wilt gaan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130306.msg2345133#msg2345133

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

Citaat van: Kingpin op november  2, 2013, 22:40:47
De Touch is zeker niet de beperkende factor, mits idd goed gevoed wordt en een aparte goede dac wordt gebruikt.
De combinatie van het geheel kun je zelf tweaken in hoeverre je wilt gaan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130306.msg2345133#msg2345133

Thx voor de link.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Mijn ervaring tussen twee streamers van Linn maakte voor mij duidelijk dat streamers wel degelijk een beperkende factor kunnen zijn. Exact het geknepene dat ik vrijdag ervaarde was één van de belangrijkste verschillen. Eerst wil ik de SBT van een goede voeding voorzien voordat ik ga vergelijken (o.a. tussen verschillende sreamers en de Mac Min)i. En dus tot meer uitgewogen bevindingen kan en wil komen.

Ik weet het, genoeg stof tot discussie. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op november  2, 2013, 11:30:32
Over welke Apogee hebben we het nu? De oude of de nieuwe?
Deze had ik gemist.

Goede vraag, ik zal het Mitch eens vragen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op november  3, 2013, 21:48:11
Deze had ik gemist.

Goede vraag, ik zal het Mitch eens vragen.
Er is een kleurverschil  :unsure:  of kan je dat niet horen?

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op november  3, 2013, 22:03:37
Er is een kleurverschil  :unsure:  of kan je dat niet horen?
Ah, de één klinkt wat groener en de ander meer oker/bruin? :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Donker paars dus ipv roze.
En er zit wel degelijk verschil tussen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op november  4, 2013, 11:56:04
Is de nieuwe versie bas!
Ah, thanx!

Citaat van: Kingpin op november  4, 2013, 22:07:55
Donker paars dus ipv roze.
En er zit wel degelijk verschil tussen.
Wat is voor jou het verschil?

In de toekomst ga ik nog wel het één en ander vergelijken, maar voor nu was het een combinatie van "omdat het kon" en nieuwsgierigheid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vandaag eens lekker weer veel muziek luisteren. Met als toetje Rens (Peerless Monster) die vanavond komt luisteren. Hij heeft de Acoustats, volgens mij hetzelfde type als audiofiel heeft, en dat is een luidspreker die wel in mijn geheugen gegrift staat. Keep you posted.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op november 11, 2013, 10:02:08
Leuk! Veel plezier vandaag  :coffee: .
Dank je! Jij had een gave dag bij Jean Sibelius las ik. Hoe loopt het eigen bedrijfje, vind het zo stoer dat je die sprong hebt gewaagd!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marino

Zeker mooie luidsprekers de Acoustats, misschien ooit nog eens...
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Bas Akkerman

Citaat van: Marino op november 11, 2013, 19:42:32
Zeker mooie luidsprekers de Acoustats, misschien ooit nog eens...
Zoals ik stiekem toch eens de Magnepan 1.7 in deze set zou willen horen...

Het was een gezellige avond met Rens, al moest ik mijn aandacht een beetje verdelen over hem en andere visite. Daarnaast deed zijn externe harde schijf met zijn muziekcollectie het niet wasrdoor ik vrij weinig heb kunnen horen van wat Rens leuk vindt. Dat vraagt om een herkansing (bij hem?)!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Leuk dat je weer een keer lekker muziek hebt kunnen luisteren. Had Rens ook nog een andere "harde schijf" bij zich?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op november 13, 2013, 10:42:51
Leuk dat je weer een keer lekker muziek hebt kunnen luisteren. Had Rens ook nog een andere "harde schijf" bij zich?
Nee, dat was de enige. Komt nog wel een keertje. ;)

Edit: je bedoelt natuurlijk die van Crusade Audio. Nee, die ook niet. Anders had je er ongetwijfeld wat over gelezen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Goed begrepen! Rens neemt die platen nl. overal mee naartoe. Zo is het bij mij ook begonnen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op november 13, 2013, 11:30:41
Goed begrepen! Rens neemt die platen nl. overal mee naartoe. Zo is het bij mij ook begonnen ;D
Haha, ok. Nee, dat heeft ie niet gedaan. Zal hem eens vragen waarom eigenlijk niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Spelend met de volgende gedachte: is een Meridian Explorer of Audioquest Dragonfly eigenlijk een mogelijkheid op een mobiele telefoon/draagbare muziekspeler? Volgens mij heb ik deze vraag al eens elders gesteld, maar kan het niet terug vinden. En volgens mij is het antwoord nee, maar ik wil het toch zeker weten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Het antwoord is nee... Als je een goede headphone amp wilt, kijk dan naar de FIIO modellen. Bijv E12.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op november 14, 2013, 08:30:12
Het antwoord is nee... Als je een goede headphone amp wilt, kijk dan naar de FIIO modellen. Bijv E12.
Kan de topictitel ook weer de prullenbak in. ;D Het leek me wel een chique meerwaarde voor muziek luisteren onderweg. Een hoofdtelefoonversterker in dezelfde prijsklasse mist nu juist de DAC die me wel leuk leek. Naar ik weet.

Nu ik ook nog even geen PS4 ga aanschaffen, ga ik eens bedenken welk cadeau voor Kerst/mijn verjaardag ik graag onder de boom/op bed zou willen krijgen. :satisfied:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

De laatste tijd is er wat twijfel ingeslopen. Waarin? In de keuze van en voor een vloerkleed. Enerzijds vind ik het mooi staan en verwacht ik een positieve bijdrage aan de akoestiek. Anderzijds vind ik het maar moeilijk kiezen, is het niet altijd praktisch en vraag ik me af of dat afweegt tegen het daadwerkelijke effect. Tegelijkertijd wil ik zeker ook nog een uitgewogen optie voor het plafond.

Zelf neig i naar nog wat meer geduld totdat ik een echt mooi vloerkleed heb gevonden. Maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening. Is een vloerkleed echt "nodig" of is het aanpakken van het plafond afdoende?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten