Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 23, 2013, 21:43:43
Het is hier al veel te lang veel te stil!
Klppt! Helaas ben ik dusdanig lang werkzoekend geweest dat ik niet heb kunnen sparen. De akoestiekaanpassingen hebben dus even "on hold" gestaan. Daarbij komt dat ik niet over één nacht ijs ga, dus het tempo waarmee er hier veranderingen plaats vinden, is "iets" lager dan veel andere show cases.

Maar geloof me, mijn handen jeuken om één en ander aan te pakken en nog meer uit mijn set te halen. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op oktober 23, 2013, 21:53:06
Bij Bas of bij jezelf :D

...  komt dat ik niet over één nacht ijs ga, dus het tempo waarmee er hier veranderingen plaats vinden, is "iets" lager dan veel andere show cases.

Maar geloof me, mijn handen jeuken om één en ander aan te pakken en nog meer uit mijn set te halen. :smile:


;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Citaat van: Xander32 op oktober 23, 2013, 22:26:52
...  komt dat ik niet over één nacht ijs ga, dus het tempo waarmee er hier veranderingen plaats vinden, is "iets" lager dan veel andere show cases.

Maar geloof me, mijn handen jeuken om één en ander aan te pakken en nog meer uit mijn set te halen. :smile:


;)
Je moet iets harder praten, ik heb wat muziek opstaan hier ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op oktober 23, 2013, 22:35:44
:clapping: :worship:
;D

Citaat van: Eddye op oktober 23, 2013, 22:37:34
Je moet iets harder praten, ik heb wat muziek opstaan hier ;D
Sander gebruikt tegenwoordig een koptelefoon, dus jíj zal ook iets harder moeten praten vrees ik. :music:

Over :music: gesproken, heb de laatste tijd nog wel het één en ander aan muziek gekocht. Zal er eens een lijst"je" van posten. :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Net terug van acteerles en daarvoor de Apogee Wyde Eye van Mitch opgehaald. Morgenavond eens luisteren wat dat doet. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Door een gevonden bom gisteren uit de Tweede Wereldoorlog op mijn reistraject, is het luisteren vandaag geweest. En dan ook nog maar even met korte stukjes. Vandaar slechts wat bevindingen (Wav via wifi).

Als eerste valt me op dat ik de Apogee wat lichter vind klinken dan de (Van den Hul) kabel waar ik tot dusver mee speelde, wat helderder. Ik hoor ook een meer doortekend geluid over het hele frequentiebereik. Met name het hoog lijkt wat gelift. Verder wat meer scheiding tussen instrumenten/stemmen. Tegelijkertijd lijkt het beeld wat compacter in de breedte. Hoogte- en diepte-informatie vind ik nog steeds een zwak punt van de Squeezebox, daar zijn ook geen veranderingen in. Ten slotte vind ik opvallend dat de kabel wat geknepen over kan komen, wat minder vloeiend, netter. Misschien is het inspelen (al is het een tweedehands kabel), de muzieksoort of hoor ik de beperkingen van de Squeezebox beter. Dit weekend ben ik weinig thuis, maar daarna luister ik uiteraard verder.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

of je hoort de beperkingen van jouw systeem waar de squeeze-box met interlink onderdeel van uit maken.......

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op november  1, 2013, 23:00:31
of je hoort de beperkingen van jouw systeem waar de squeeze-box met interlink onderdeel van uit maken.......
Frappant, je bent al de tweede die beperkingen van mijn set aanhaalt. Terwijl ik een lift in het hoog, een geknepen geluid (in tegenstelling tot een vloeiend geluid) en een gebrek aan diepte- en hoogte-informatie nou juist niet als basiseigenschappen van mijn set beschouw. Volgens mij jij destijds ook niet.
Geef gerust kritiek op mijn set, ze is verre van perfect. Bovenstaande kritiek herken ik echter niet, ook niet van je eerdere bevindingen naar aanleiding van jouw bezoek hier.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Volgens mij bedoelde Onder met name de beperking door de Squeezebox.

Ik denk dat de rest van je set boven alle twijfel verheven is.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op november  2, 2013, 08:31:07
Frappant, je bent al de tweede die beperkingen van mijn set aanhaalt. Terwijl ik een lift in het hoog, een geknepen geluid (in tegenstelling tot een vloeiend geluid) en een gebrek aan diepte- en hoogte-informatie nou juist niet als basiseigenschappen van mijn set beschouw. Volgens mij jij destijds ook niet.
Geef gerust kritiek op mijn set, ze is verre van perfect. Bovenstaande kritiek herken ik echter niet, ook niet van je eerdere bevindingen naar aanleiding van jouw bezoek hier.

Het is geen kritiek op je set zoals ik hem destijds (kort) gehoord heb. Het is een opmerking over je in mijn beleving te snelle conclusie na het verwisselen van de digitale interlink.
Je hebt ongetwijfeld gehoord wat je gehoord hebt. Je luistervaardigheid twijfel ik niet aan. Maar wat was nou de oorzaak?

Ik moest weer even denken aan de test van de metrum octave in de set van YamahaRXV en de test van de PS Audio dac in mijn set waar jij bij was. beide dac's spelen uitstekend in andere samenstellingen.

Zo heb ik keer op keer en na lang zoeken gemerkt dat de metrum / SBT combinatie slechts doet wat het moet doen in de samenstelling van de set zoals deze nu is. Een aantal adviezen van Keyser/Martijn en een klein beetje hardware hebben veel goed daaraan gedaan.

Gr
Henk

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op november  2, 2013, 08:49:50
Volgens mij bedoelde Onder met name de beperking door de Squeezebox.

Ik denk dat de rest van je set boven alle twijfel verheven is.  :clapping:

Ik bedoelde de mogelijke beperking van de squeezebox en interlink in het totale systeem van Bas.

Gr
Henk

garmtz

De Apogee heeft een enorme bandbreedte en is heel nauwkeurig 75 ohm. Kan echter gebeuren dat een wat minder precieze bron beter af is met een kabel met een wat hogere karakteristieke impedantie. In de begin jaren 90 was de vd Hul The First een veelgebruikte digitale kabel. Hij werkte door zijn hogere impedantie als een soort demper voor reflecties terug de kabel in. Hoe beter de digitale bron werd, hoe meer de First een beperking bleek.   

Deleted Member 2

Zelfde ervaring met de vdH

Het vergelijk van een aantal digitale interlinks liet horen dat er flinke klankmatige verschillen en verschillen in de weergave van het stereobeeld zijn. De Apogee Wyde Eye was één van de geteste kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op november  2, 2013, 08:49:50
Volgens mij bedoelde Onder met name de beperking door de Squeezebox.
Ik las het inderdaad anders.

CitaatIk denk dat de rest van je set boven alle twijfel verheven is.  :clapping:
Dat zal wel meevallen hoor! ;)

Citaat van: Onder013 op november  2, 2013, 09:13:27
Het is geen kritiek op je set zoals ik hem destijds (kort) gehoord heb. Het is een opmerking over je in mijn beleving te snelle conclusie na het verwisselen van de digitale interlink.
Je hebt ongetwijfeld gehoord wat je gehoord hebt. Je luistervaardigheid twijfel ik niet aan. Maar wat was nou de oorzaak?

Ik moest weer even denken aan de test van de metrum octave in de set van YamahaRXV en de test van de PS Audio dac in mijn set waar jij bij was. beide dac's spelen uitstekend in andere samenstellingen.

Zo heb ik keer op keer en na lang zoeken gemerkt dat de metrum / SBT combinatie slechts doet wat het moet doen in de samenstelling van de set zoals deze nu is. Een aantal adviezen van Keyser/Martijn en een klein beetje hardware hebben veel goed daaraan gedaan.

Gr
Henk
Ik grijp de kansen dat ik kan jumpen altijd met beide handen aan. ;D Ik schreef inderdaad dat het een eerste impressie is na een zeer korte luistertijd. Zo moet je het ook lezen.

Citaat van: garmtz op november  2, 2013, 09:27:50
De Apogee heeft een enorme bandbreedte en is heel nauwkeurig 75 ohm. Kan echter gebeuren dat een wat minder precieze bron beter af is met een kabel met een wat hogere karakteristieke impedantie. In de begin jaren 90 was de vd Hul The First een veelgebruikte digitale kabel. Hij werkte door zijn hogere impedantie als een soort demper voor reflecties terug de kabel in. Hoe beter de digitale bron werd, hoe meer de First een beperking bleek.   
Leuk om de technische achtergrond te lezen. Dat een kabel minder of beter kan laten horen wat er voor zit, vind ik juist fijn. Op den duur is het hoogstens wat minder voor de portemonnee. ;D

Citaat van: Onder013 op november  2, 2013, 09:45:19
Zelfde ervaring met de vdH

Het vergelijk van een aantal digitale interlinks liet horen dat er flinke klankmatige verschillen en verschillen in de weergave van het stereobeeld zijn. De Apogee Wyde Eye was één van de geteste kabels.
Een vergelijkingstest ga ik nog eens doen. Na de akoestiek en een draaitafel, ergens in 2016 dus. :sigh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Als ik mijn CD speler gemodificeerd heb wil ik die kabel wel eens testen.
Moet dan toch een goede gaan zoeken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op november  2, 2013, 10:06:45
2016 :o

... laat je ons nog zo lang in het ongewisse ...
Van de weg naar een betere akoestiek en de zoektocht naar een draaitafel houd ik jullie natuurlijk ook op de hoogte. Maar enige vorm van geduld als volger is bij mijn zoektochten natuurlijk wel een pré. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november  2, 2013, 10:12:45
Als ik mijn CD speler gemodificeerd heb wil ik die kabel wel eens testen.
Moet dan toch een goede gaan zoeken.
Natuurlijk. Geef me een week of twee om te wennen en dan leen je hem.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Tof! Zal nog wel even duren. Devialet moet nog komen, en ondedelen pas over een maand ongeveer.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

DofN

Hoezo kan een Squeezebox een beperkende factor zijn als je er de DAC niet van gebruikt een goede voeding geeft?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Linx