Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

MaLa

Dat komen luisteren zal toch niet voor direct zijn voor mij, ik raak niet zomaar even voor een dagje in Nederland namelijk :D
Toch zou ik ooit graag van dat voorstel gebruik maken
XTZ - BK - Marantz

Bas Akkerman

Citaat van: MaLa op augustus 13, 2013, 21:50:27
Dat komen luisteren zal toch niet voor direct zijn voor mij, ik raak niet zomaar even voor een dagje in Nederland namelijk :D
Toch zou ik ooit graag van dat voorstel gebruik maken
Och, dat reizen is toch niet zo'n probleem? Niet specifiek naar jou toe, maar ik vind dat mensen een beetje lui zijn als het op reizen aankomt. Maar dat is voor ieder om te bepalen.

In ieder geval ben je welkom als je weer eens in Nederland bent.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MaLa

Moest ik mijn rijbewijs al gehaald hebben had ik er helemaal geen probleem mee, maar het is nogal onhandig voor mijn ouders om mij even naar Nederland te rijden, en met het openbaar vervoer ben je al gauw een halve dag onderweg als je een stukje Nederland in moet
XTZ - BK - Marantz

Bas Akkerman

Citaat van: MaLa op augustus 13, 2013, 21:58:58
Moest ik mijn rijbewijs al gehaald hebben had ik er helemaal geen probleem mee, maar het is nogal onhandig voor mijn ouders om mij even naar Nederland te rijden, en met het openbaar vervoer ben je al gauw een halve dag onderweg als je een stukje Nederland in moet
Ah ja, ik ken het. Ik heb nog geen auto, maar met het openbaar vervoer is het inderdaad een ander verhaal. :sleep:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MaLa

Met een rolstoel kan ik me voorstellen dat dat soms helemaal een ramp is!
Ga je uitkijken voor een auto? Ik denk dat dat ook een hele kost is. De nonkel van mijn moeder zat ook in een rolstoel, en had een aangepaste auto (Mercedes Vito). Gas en rem aan het stuur, vanachter plaats om de rolstoel te zetten, bestuurdersstoel die kan draaien naar achter voor gemakkelijk instappen en een elektrische lift aan de kofferklep.
XTZ - BK - Marantz

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 13, 2013, 20:56:02
Het is, zoals Theo zegt, vooral voor de wendbaarheid. Misschien dat dat indirect ook te maken heeft met zwaartekracht (zwaartepunt vooral boven de assen van de wielen), maar hoe schuiner de wielen hoe sneller je kunt draaien. Ik zelf heb ze nog niet eens zo schuin staan, volgens mij is het nadeel namelijk dat je ook minder snel kan.
Belangrijkste nadeel zal de verminderde "rechtuitstabiliteit" zijn ;)


Bas Akkerman

Citaat van: MaLa op augustus 13, 2013, 22:07:15
Met een rolstoel kan ik me voorstellen dat dat soms helemaal een ramp is!
Ga je uitkijken voor een auto? Ik denk dat dat ook een hele kost is. De nonkel van mijn moeder zat ook in een rolstoel, en had een aangepaste auto (Mercedes Vito). Gas en rem aan het stuur, vanachter plaats om de rolstoel te zetten, bestuurdersstoel die kan draaien naar achter voor gemakkelijk instappen en een elektrische lift aan de kofferklep.
Daar ben ik inderdaad voor aan het kijken.

Citaat van: twani op augustus 13, 2013, 22:11:25
Belangrijkste nadeel zal de verminderde "rechtuitstabiliteit" zijn ;)
Je bedoelt dat je sneller naar rechts of links gaat en minder makkelijk in een rechte lijn blijft rijden? Dat is juist een voordeel, omdat je dan met je heupen kan sturen. Op dit niveau laten je tegenstanders je niet rustig in een lijn naar voren rijden. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zo, te horen gekregen wat ik ga verdienen. Niet het belangrijkste, maar het geeft voor mij een beetje een idee hoeveel ik kan sparen en dus dit topic nog beter kan vullen. ;) €1450,- netto voor 32 uur. Voor veel mensen hier (IT'ers) is dat vast een schijntje, maar ik ben er erg blij mee! Vaste lasten, autokosten, sparen; het kan nu allemaal. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MaLa

Nog niet gezegd, maar ook van mij van harte proficiat met je nieuwe baan ;)
XTZ - BK - Marantz

Jumping Jack

Jij bent wel erg open over je loon Bas  ;D. Maar erg mooi voor je dat dit nieuwe mogelijkheden opent!  :pompom:

Straks komt er nog een 'hoeveel verdien jij' topic, benieuwd hoeveel oprechte antwoorden daar zouden komen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 15, 2013, 21:39:26
Zo, te horen gekregen wat ik ga verdienen. Niet het belangrijkste, maar het geeft voor mij een beetje een idee hoeveel ik kan sparen en dus dit topic nog beter kan vullen. ;) €1450,- netto voor 32 uur. Voor veel mensen hier (IT'ers) is dat vast een schijntje, maar ik ben er erg blij mee! Vaste lasten, autokosten, sparen; het kan nu allemaal. ;D
Mooi!

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op augustus 15, 2013, 22:01:35
Jij bent wel erg open over je loon Bas  ;D. Maar erg mooi voor je dat dit nieuwe mogelijkheden opent!  :pompom:

Straks komt er nog een 'hoeveel verdien jij' topic, benieuwd hoeveel oprechte antwoorden daar zouden komen.
Dat topic is er al. ;) Mijn salaris is in dat topic zo schamel dat ik er eerlijkheidshalve niet zo graag vertoef.
Nou begrijp ik nooit zo goed wat er "geheim" aan je salaris is. Of het moet zijn dat je geen zin hebt in opmerkingen. Maar je inkomen is volgens mij best af te leiden uit andere zaken, dus ik begrijp nogmaals de geheimzinnig niet. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Het lijkt wel zo'n beetje het laatste taboe. Collega's onder elkaar doen vaak ook geheimzinnig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Pinohelmond

Terecht dat je er blij mee bent. Zeker voor 32 uur per week is dat gewoon een heel normaal en net salaris. Gefeliciteerd met de baan.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 22:29:15
Het lijkt wel zo'n beetje het laatste taboe. Collega's onder elkaar doen vaak ook geheimzinnig ;)
Daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen, scheve blikken op het werk is ook niet fijn.

Zal trouwens dit weekend het verslag van de M&G posten. ;)

Citaat van: Pinohelmond op augustus 16, 2013, 08:06:57
Terecht dat je er blij mee bent. Zeker voor 32 uur per week is dat gewoon een heel normaal en net salaris. Gefeliciteerd met de baan.
Ik ben er ook zeker tevreden mee! In combinatie met vergoeding van het OV en wellicht de sportschool kan ik er heerlijk van leven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Sportschool kan nog lastig zijn. Blijkbaar kan een bedrijf maar voor één sportschool een vergoeding afgeven/aanvragen.
Ze hebben bij ons laatst een sportschool contract afgesloten, maar ik zit al bij een andere.
Jammer dan... Geen vergoeding.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op augustus 16, 2013, 09:49:47
Sportschool kan nog lastig zijn. Blijkbaar kan een bedrijf maar voor één sportschool een vergoeding afgeven/aanvragen.
Ze hebben bij ons laatst een sportschool contract afgesloten, maar ik zit al bij een andere.
Jammer dan... Geen vergoeding.
Ik zie bij de kassa regelmatig Achmea op het incheckscherm verschijnen (ja, ik kijk stiekem mee :blush:), dus dat zou wel goed moeten komen. Ik denk echter dat het om vaste contracten gaat. Ach, het zou mooi meegenomen zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Hoe het exact in elkaar steekt weet ik niet. Enige wat ik er van begreep was dat een bedrijf maar met één sportschool een regeling kan treffen.
Vind het zelf een erg kromme regeling. Moet natuurlijk niet uitmaken waar je sport.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op augustus 16, 2013, 11:01:21
Hoe het exact in elkaar steekt weet ik niet. Enige wat ik er van begreep was dat een bedrijf maar met één sportschool een regeling kan treffen.
Vind het zelf een erg kromme regeling. Moet natuurlijk niet uitmaken waar je sport.
Ik begrijp het bedrijf wel. Dan kunnen ze makkelijker een contract afsluiten, omdat de sportschool een lagere prijs kan maken met het vooruitzicht dat ze meer klanten binnen krijgen. Maar je wordt als werknemer wel beperkt in je keuze ja.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Nee, het is iets wettelijks blijkbaar. Volgens degene die er mee bezig is van onze HR (lees: Personeel Zaken) afdeling.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op augustus 16, 2013, 11:08:37
Nee, het is iets wettelijks blijkbaar. Volgens degene die er mee bezig is van onze HR (lees: Personeel Zaken) afdeling.
Vaag...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 16, 2013, 11:15:07
Vaag...
Betreft fiscale regelgeving. Je mag als werkgever zoveel afspraken maken als je wilt, maar als sportschool aftrekbaar moet zijn, mag dat van de fiscus maar met 1 overeenkomst.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4