Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juli  3, 2013, 22:56:44
Als het ook nog eens als laagabsorptie zou dienen zou het helemaal mooi zijn!
Dat kost kubieke centimeters, niet alleen oppervlak.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juli  7, 2013, 22:03:07
Dat kost kubieke centimeters, niet alleen oppervlak.
Thnx, dat had ik inderdaad begrepen. Nou wil ik voor de echt effectieve maatregelen wel eerst laten meten en dan pas het laag aanpakken. De boekenkast, het vloerkleed en de gordijnen zijn er voor de "algemene" nagalmtijd. Al begrijp ik goed dat ook daarin de ene frequenties meer wordt gedempt dan de andere. In ieder geval is er, zoals ik het nu kan zien, genoeg loze ruimte om ook in de laagweergave iets te doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

Met een 40cm diepe boekenkast kun je makkelijk 10cm opsnoepen toch? Of zou dat nog te weinig zijn?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HTip

Naast diepte (mijn basstraps zijn 15 en 30cm diep) heb je echt ook een flink oppervlak nodig. Kleine vakken doen weinig tot niets voor de laagabsorptie. 10 cm kan je hoog en midden mee absorberen.

Mijn projectiewand is 1 groot bouwwerk met zowel paneel- als lattenabsorbers. In totaal ca. 8m2 verdeeld in 6 compartimenten met ieder een eigen getunede frequentie. Dat heb ik natuurlijk niet kunnen bedenken. Daar heeft Toine Dingemans me meegeholpen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

YESSSSS!!! Heb weer een baan!
Akoestiekaanpassingen, here i come! :headbanging:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2013, 20:03:09
YESSSSS!!! Heb weer een baan!
Akoestiekaanpassingen, here i come! :headbanging:

Hey Bas wat tof gefeliciteerd man, wat ga doen?  :pompom: :clapping: :worship:
mainly British stuff

Deleted member

Wow! Gefeliciteerd Bas! En nu als de gesneerde bliksem die dromen verwezenlijken!  :D

Wat ga je doen precies?
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Dank jullie!

Medewerker declaratieservice bij Achmea. Declaraties invoeren en controleren van zorgverleners. Klinkt eenvoudig, maar dat valt tegen. Van daaruit ook analyse en ga ik me richten op het verbeteren van processen, maar dat zal maar een klein onderdeel zijn. Achmea ken ik als een leuke werkgever, dus ik heb er zin in!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2013, 20:03:09
YESSSSS!!! Heb weer een baan!
Akoestiekaanpassingen, here i come! :headbanging:

He Bas! Gefeliciteerd. Daar gaat je vrije tijd ;D.

Maak er wat moois van en veel geluk!

Linn - AS - akoestiek - element - phonopre - LP's - nog meer LP's: zou een tweede baan iets voor je zijn? :blush:

Gr
Henk

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 30, 2013, 20:16:07
He Bas! Gefeliciteerd. Daar gaat je vrije tijd ;D.

Maak er wat moois van en veel geluk!

Linn - AS - akoestiek - element - phonopre - LP's - nog meer LP's: zou een tweede baan iets voor je zijn? :blush:

Gr
Henk
Haha, ja. Met al mijn sporten, wordt dat zeer spaarzaam ja. Je kunt niet alles hebben. ;)

Linn - AS??

Nog steeds: akoestiek - draaitafel - streamer - stroomvoorziening. En LP's en cd's gaan er nog meer komen ja. ;)

Citaat van: clockwork op juli 30, 2013, 20:17:47
Klinkt leuk.Direct al een contract bij Achmea of via een uitzendbureau?


Het is via een speciaal project waarbij Achmea mensen met een functiebeperking tijdelijk in dienst neemt. Voor een jaar ben ik dus werkzaam, daarna hoop ik in dienst te komen dan wel uitzicht op een andere functie te hebben. Maar laat ik eerst maar eens beginnen met deze baan voordat ik me richt op de toekomst. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Gefeliciteerd!!! :clapping: :clapping:

Erg tof dat je een baan gevonden hebt, vooral in deze hele moeilijke tijd waar vele en werkelijk vele mensen thuis zitten zonder baan.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

lynch1979


Bas Akkerman

Ben er ook erg blij mee, maar dat is wel duidelijk volgens mij. :laugh:

Nu sparen voor de akoestiek en heeeeeeeel veel cd's en lp's! :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 30, 2013, 20:32:25
Linn= LP12; AS= AcousticSolid of AudioSelectief 8)
We zullen zien, maar de LP12 heeft me nog niet van de banden geblazen hoor. Die indruk hebben er meerderen volgens mij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2013, 20:15:47
Dank jullie!

Medewerker declaratieservice bij Achmea. Declaraties invoeren en controleren van zorgverleners. Klinkt eenvoudig, maar dat valt tegen. Van daaruit ook analyse en ga ik me richten op het verbeteren van processen, maar dat zal maar een klein onderdeel zijn. Achmea ken ik als een leuke werkgever, dus ik heb er zin in!
Super voor je/jullie Bas :thumbs-up:. Dat geeft opeens weer een stuk adem en een ander toekomstperspectief. Gefeliciteerd man.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2013, 20:03:09
YESSSSS!!! Heb weer een baan!
Akoestiekaanpassingen, here i come! :headbanging:

kun je het budget voor draaitafel, element en phonotrap meteen verdubbelen :D

Ik zit nog thuis helaas.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

advr

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2013, 20:32:07
Ben er ook erg blij mee, maar dat is wel duidelijk volgens mij. :laugh:

Nu sparen voor de akoestiek en heeeeeeeel veel cd's en lp's! :worship:


Gefeliciteerd!

LP's kopen?? je hebt niet eens een platenspeler.... :music: 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup