Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: evilniek op juni  6, 2013, 19:06:52
Sorry, heeft er idd niks mee te maken. Maar K(w)ylie is tegenwoordig toch wel plastic fantastic.
Jammer is dat toch hè? Meg Ryan destijds ook, echt heel jammer.

Citaat van: HTip op juni  6, 2013, 20:12:17
Ik denk dat je dit bedoelt... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=40334.0
Klopt, dat topic bedoel ik. Ik mis alleen het samen ergens naar toe gaan in dat topic. Het blijft een beetje einzelgangerigachtig zeg maar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Ja, een beetje in de trant van; ik ben daar en daar geweest, het was vet en ik heb genoten, mazzelll! Ik vind het een sympathiek idee, volgens mij kan het geen kwaad een draadje aan te maken.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Citaat van: evilniek op juni  6, 2013, 20:34:15
Ja, een beetje in de trant van; ik ben daar en daar geweest, het was vet en ik heb genoten, mazzelll! Ik vind het een sympathiek idee, volgens mij kan het geen kwaad een draadje aan te maken.
Precies! :thumbs-up:

Ik zal er nog een nachtje over slapen, heb al zoveel topics geopend... :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op juni  6, 2013, 20:47:49
Precies! :thumbs-up:

Ik zal er nog een nachtje over slapen, heb al zoveel topics geopend... :blush:
De bedoeling van dat topic was ook kijken of er meerdere forumgenoten naar hetzelfde concert gingen en dat je elkaar misschien zelfs kon ontmoeten. De laatste tijd is het inderdaad meer hetzelfde als het andere topic (Ik ben geweest ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op juni  6, 2013, 21:36:50
De bedoeling van dat topic was ook kijken of er meerdere forumgenoten naar hetzelfde concert gingen en dat je elkaar misschien zelfs kon ontmoeten. De laatste tijd is het inderdaad meer hetzelfde als het andere topic (Ik ben geweest ;))
Dan moet ik daar misschien maar gewoon eens een oproepje doen.

Zo dadelijk komt Miesepies langs. Hij wilde toch wel weer eens naar Harbeth luisteren, al konden ze hem bij andere luistersessies niet echt bekoren. Hij zelf heeft Monitor Audio, dus ik denk dat het hoog net wat te tam is voor hem. Ach, het wordt vast een leuke middag en misschien dat we de TEAC AI-501DA eens inzetten in mijn set.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Have fun  :pompom:

En laat hem ook zeker Paolo Fresu horen, dan is het zeker weten om  :D

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op juni  7, 2013, 11:40:48
Have fun  :pompom:

En laat hem ook zeker Paolo Fresu horen, dan is het zeker weten om  :D
Uiteraard, wat dacht jij dan...? Ik heb nog niet alle cd's van mijn nieuwe playlist, maar een paar ga ik hem toch echt laten horen natuurlijk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op juni  7, 2013, 12:02:42
Bas, en voor alle Fresu-fans: http://www.qobuz.com/album/paolo-fresu-50-anni-suonati-live-paolo-fresu/3700551747894
Cool! Lynch heeft pas ook een gave box binnengekregen. In juli ga ik eens bij hem luisteren, onder andere dan naar die box.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op juni  7, 2013, 12:11:51
Cool! Lynch heeft pas ook een gave box binnengekregen. In juli ga ik eens bij hem luisteren, onder andere dan naar die box.

Dat is dezelfde box  ;D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op juni  7, 2013, 12:21:38
Waar heb je de box bestelt als ik vragen mag?

Deze box is alleen in Italië uitgebracht (medio vorig jaar) ik heb hem via iemand (in Italië) waar ik vaker cd's bestel weten te krijgen, want hij is heel lastig te vinden.

Misschien als je zoekt op ebay....maar dan wel naar ebay.it gaan, dan heb je misschien kans dat hij ertussen staat.

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op juni  7, 2013, 12:17:23
Dat is dezelfde box  ;D
Oh, toch! Dacht maar 1 cd te zien staan en jij had het over een paar cd's vandaar mijn twijfel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Voor de mogelijk geïnteresseerden. In dit topic ben ik bezig met het uitzoeken van een mooie draaitafel. Nou ja, het voorbereidende luisteren dan. ;) Er gebeurt dus wel wat achter deze schermen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juni  3, 2013, 20:47:04
Lol, ik heb mijn hele leven ook altijd op oudere vrouwen gevallen. Niks mis mee Eddy! :inlove:
Dan gaat het mooiste gedeelte van je leven nog komen ;D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juni 12, 2013, 22:32:18
Dan gaat het mooiste gedeelte van je leven nog komen ;D
Maak ik later in het bejaardentehuis lekker veel blits met mijn bling-bling rolstoel. :headbanging:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op juni 13, 2013, 09:14:05
Maak ik later in het bejaardentehuis lekker veel blits met mijn bling-bling rolstoel. :headbanging:
Sorry dat ik zo negatief ben, maar als je op oudere vrouwen valt wordt de keus naarmate je zelf ouder wordt alleen maar kleiner hoor....
In het bejaardenhuis is de competitie dan wel weer minder...

Ik heb trouwens Bas, sinds ongeveer een jaartje me ook weer bekeerd tot een draaitafel. Ik moet zeggen dat het een erg leuke aanvulling is. Ik heb ervoor gekozen met name mijn klassieke opnames op LP aan te schaffen. Daarnaast heb ii wat zolders leeggeplukt van mensen die geen platen meer draaien. Voor de rest blijf ik bij digitaal. Toch wel erg gemakkelijk. Ik heb geen fancy draaitafel gekozen, maar kan me voorstellen dat jij dat wel wilt. Ik zal je zoektocht graag blijven volgen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op juni 13, 2013, 10:27:47
Sorry dat ik zo negatief ben, maar als je op oudere vrouwen valt wordt de keus naarmate je zelf ouder wordt alleen maar kleiner hoor....
In het bejaardenhuis is de competitie dan wel weer minder...

Ik heb trouwens Bas, sinds ongeveer een jaartje me ook weer bekeerd tot een draaitafel. Ik moet zeggen dat het een erg leuke aanvulling is. Ik heb ervoor gekozen met name mijn klassieke opnames op LP aan te schaffen. Daarnaast heb ii wat zolders leeggeplukt van mensen die geen platen meer draaien. Voor de rest blijf ik bij digitaal. Toch wel erg gemakkelijk. Ik heb geen fancy draaitafel gekozen, maar kan me voorstellen dat jij dat wel wilt. Ik zal je zoektocht graag blijven volgen.
Nou, zolang vrouwen ouder worden dan mannen, zie ik het nog wel aardig zonnig in. Maar inderdaad, de schifting wordt steeds kleiner. Nou is Linda gelukkig tweeënhalf jaar ouder dan ik. ;D

Ja, het is weer een erg leuke zoektocht. Ook ik vind cd en streaming makkelijker, maar voor de mooiste albums wil ik toch wel graag een draaitafel. Als die albums dan ook daadwerkelijk beter klinken op lp natuurlijk, dat hangt van de gekozen opname en mastering af heb ik wel gemerkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Bas, slecht nieuws :D

Ik heb overlegd, en ik en mijn maatje zien het eigenlijk wel zitten om die 4-wieler van je om te toveren tot batmobiel ;)
Op welke termijn is even de vraag (binnenkort paar weken vakantie, en dan ook in het buitenland meerdere keren gaan stappen), maar voor het jaar over is gaan we lachen ;)

Graag had ik beter nieuws gegeven :P :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Citaat van: Christiaan S op juni 13, 2013, 11:34:17
Bas, slecht nieuws :D

Ik heb overlegd, en ik en mijn maatje zien het eigenlijk wel zitten om die 4-wieler van je om te toveren tot batmobiel ;)
Op welke termijn is even de vraag (binnenkort paar weken vakantie, en dan ook in het buitenland meerdere keren gaan stappen), maar voor het jaar over is gaan we lachen ;)

Graag had ik beter nieuws gegeven :P :D
Hahaha, gaaf!

Hier ging het om:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132426.msg2433752#msg2433752
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Naast een vloerkleed en gordijnen zit ik te denken aan een boekenkast. Deze zou dan komen tegenover het raam in het korte stuk. De afmetingen zouden dan worden: 1 tot 1,5 meter hoog, zo'n 2,5 meter breed en zo'n 40 cm diep. De hoogte is zo laag vanwege het visuele aspect waarbij ik het belangrijk vind dat de kamer de open sfeer behoudt. In een later stadium zou ik dan absorptie achterin kunnen stoppen waarbij ik vooral breedbandig wil werken, maar niet teveel in het hoog wil dempen. Dit pas na metingen.

Is dit een groot genoeg oppervlakte, met name de hoogte om effect te hebben? Naast praktische redenen wil ik het vooral ook om visuele redenen. Dat ik er de nagalm mee kan verkleinen zou een mooi neveneffect zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Absorptie heeft alles te maken met oppervlak en weinig met plaats. Dus hoogte maakt niet veel uit. Je kan bijvoorbeeld de restaurantmethode (dempend materiaal onder stoelen en tafels) toepassen en dan ook een groot effect behalen. Jouw boekenkast heeft een mooi oppervlak en als je inderdaad een aantal vakken kan gebruiken als paneelabsorber ben je weer een stukje dichterbij je doel.

De grote kasten in de luisterruimte van BB&G zijn vermomde basstraps. Erg goed geïntegreerd en je denkt dat er gewoon dingen in zijn opgeborgen. Is ook wel zo, maar is laagenergie ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op juli  3, 2013, 22:53:31
Absorptie heeft alles te maken met oppervlak en weinig met plaats. Dus hoogte maakt niet veel uit. Je kan bijvoorbeeld de restaurantmethode (dempend materiaal onder stoelen en tafels) toepassen en dan ook een groot effect behalen. Jouw boekenkast heeft een mooi oppervlak en als je inderdaad een aantal vakken kan gebruiken als paneelabsorber ben je weer een stukje dichterbij je doel.

De grote kasten in de luisterruimte van BB&G zijn vermomde basstraps. Erg goed geïntegreerd en je denkt dat er gewoon dingen in zijn opgeborgen. Is ook wel zo, maar is laagenergie ;D
Als het ook nog eens als laagabsorptie zou dienen zou het helemaal mooi zijn!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op juli  3, 2013, 22:56:44
Als het ook nog eens als laagabsorptie zou dienen zou het helemaal mooi zijn!
Ligt eraan hoe laag, maar dat is met paneelaborbers te realiseren. Ik heb ze verstopt in mijn projectiewand. Alleen hangt het dan wel af hoe groot het membraan is. Te kleine compartimenten kunnen niet genoeg laag absorberen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive