Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op april  8, 2013, 09:32:23
Ik dus juist wel. Fantastische muziek, zoals Nirvana's 'Smells Like Teen Spirit' of Prodigy's 'Firestarter' zijn zeer slecht opgenomen, maar geven me wel een kick.

Firestarter kan ook niet goed opgenomen worden vanwege de aard van de muziek. Inderdaad geeft het mij ook wel een kick (vroeger meer dan nu overigens... ik wordt ook een beetje ouder denk ik...). Wat The Prodigy betreft: "Smack My Bitch Up" is ook zo'n nummer. Slecht opgenomen en eigenlijk doet die hele track me niks, maar dat ene hoge "pieuw" geluidje (op de eerste tel) maakt het nummer vind ik. Dat geeft energie en geeft het iets extra's.
Stereo-fan for life!

Deleted member

Smack my bitch up, geniaal juist, bijna een minuut lang zit je met suspense te 'wachten' op de beat en dan BAM, ontlading en powerrrrr!!  ;) :D

Deleted member

De opbouw is wel goed ja, maar qua opname is het niet best...
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op april  8, 2013, 10:24:16
Firestarter kan ook niet goed opgenomen worden vanwege de aard van de muziek. Inderdaad geeft het mij ook wel een kick (vroeger meer dan nu overigens... ik wordt ook een beetje ouder denk ik...). Wat The Prodigy betreft: "Smack My Bitch Up" is ook zo'n nummer. Slecht opgenomen en eigenlijk doet die hele track me niks, maar dat ene hoge "pieuw" geluidje (op de eerste tel) maakt het nummer vind ik. Dat geeft energie en geeft het iets extra's.
Wat maakt dat Firestarter niet goed opgenomen kan worden?

Citaat van: Antoine op april  8, 2013, 10:41:38
Smack my bitch up, geniaal juist, bijna een minuut lang zit je met suspense te 'wachten' op de beat en dan BAM, ontlading en powerrrrr!!  ;) :D
Citaat van: technative op april  8, 2013, 11:00:33
De opbouw is wel goed ja, maar qua opname is het niet best...
I rest my case... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Gezien het type Muriel word er niet eens zo veel opgenomen in de normale zin.
Beats zijn digitaal. De stemmed en gitaar analoog.
Dus hoog uit kunnen die slecht zijn opgenomen.

Houd er rekening mee dat een band als Prodigy erg veel met vervorming werk.
Het kan naar mijn idee daardoor slechter klinken, maar wel passend in de stijl die ze produceren.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op april  8, 2013, 12:09:14
Wat maakt dat Firestarter niet goed opgenomen kan worden?


Als dat soort muziek goed opgenomen wordt en te veel gepolijst wordt, dan gaat de kracht juist verloren, denk ik.
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op april  8, 2013, 12:31:59
Als dat soort muziek goed opgenomen wordt en te veel gepolijst wordt, dan gaat de kracht juist verloren, denk ik.
Het moet niet te gepolijst worden, maar betere dynamiek en spreiding zou het alleen maar ten goede komen.

Vanmiddag komt Wimck55 langs, wordt weer een gezellige middag dus!
En zondag hoop ik het album van Fresu te ontvangen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2013, 09:00:54
En zondag hoop ik het album van Fresu te ontvangen. ;)

Dat wordt genieten. Wie heb je uitgenodigd op de bank? ;D

Groet,

Henk

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2013, 09:00:54
Het moet niet te gepolijst worden, maar betere dynamiek en spreiding zou het alleen maar ten goede komen.

Vanmiddag komt Wimck55 langs, wordt weer een gezellige middag dus!
En zondag hoop ik het album van Fresu te ontvangen. ;)
... Jij bent ook een druk bezet baasje zeg :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op april 12, 2013, 09:04:54
Dat wordt genieten. Wie heb je uitgenodigd op de bank? ;D

Groet,

Henk
Nou Henk, Linda vond  'Stille Nacht' niet eens mooi, dus ik denk dat het alleen wordt.

Citaat van: Xander32 op april 12, 2013, 09:06:18
... Jij bent ook een druk bezet baasje zeg :).
Ik ben inderdaad een druk bezet Basje en dan heb ik niet eens een baan. Als ik die wel heb wordt het op mijn vrije dag plannen. Ik loop nu al achter op afspraken. Voor de gein zal ik straks mijn wedstrijdschema voor de komende maanden posten. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2013, 10:38:48
Nou Henk, Linda vond  'Stille Nacht' niet eens mooi, dus ik denk dat het alleen wordt.

Laat haar dan "Julsang" (track 9) maar eens horen. Die komt net wat beter over, vind ik... Echt schitterend, zelfs op een bloedhete zomerdag!
Stereo-fan for life!

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2013, 10:38:48
Ik ben inderdaad een druk bezet Basje en dan heb ik niet eens een baan. Als ik die wel heb wordt het op mijn vrije dag plannen. Ik loop nu al achter op afspraken. Voor de gein zal ik straks mijn wedstrijdschema voor de komende maanden posten. ;D

Wanneer je straks een baan hebt wordt het alleen maar meer genieten van muziek, M&G's, sporten e.d. omdat je dan nog minder tijd gaat hebben.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Bas als Henk weer eens mijn kant wil oprijden, en je zin hebt kun je hier komen luisteren hoe het nu klinkt. De laatste keer was niet zoals het hier normaliter klinkt, door alle recente aanpassingen is de sound nu weer goed in balans. Het surplus aan hoog wat je toen hoorde is verdwenen (o.a. veroorzaakt door een verkeerd stekkerblok) er zit diepte in het geluid en de spreiding is beter. De slee van Roger W. is hoorbaar van links achter tot rechts achter. De vlakheid is gelukkig ook verdwenen.
Ik ben nu de laatste 2 nieuwe stroomkabels aan het inspelen. Alle belangrijke componenten zitten nu dus op de Furutech Alpha 3 met Iego Gold stekkers, en dat hoor je goed.
Het geluid hier is vol van klank (voor Usher begrippen!!) zeer gedetailleerd maar wel muzikaal en met een lekkere diepe gelaagde bas.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op april 12, 2013, 10:49:03
Bas als Henk weer eens mijn kant wil oprijden, en je zin hebt kun je hier komen luisteren hoe het nu klinkt. De laatste keer was niet zoals het hier normaliter klinkt, door alle recente aanpassingen is de sound nu weer goed in balans. Het surplus aan hoog wat je toen hoorde is verdwenen (o.a. veroorzaakt door een verkeerd stekkerblok) er zit diepte in het geluid en de spreiding is beter. De slee van Roger W. is hoorbaar van links achter tot rechts achter. De vlakheid is gelukkig ook verdwenen.
Ik ben nu de laatste 2 nieuwe stroomkabels aan het inspelen. Alle belangrijke componenten zitten nu dus op de Furutech Alpha 3 met Iego Gold stekkers, en dat hoor je goed.
Het geluid hier is vol van klank (voor Usher begrippen!!) zeer gedetailleerd maar wel muzikaal en met een lekkere diepe gelaagde bas.
... Frank, met alle respect, maar een surplus aan hoog komt door het karakteristiek van de speaker versus de akoestiek. Met de overige schakels uit de keten kan je e.e.a. beperkt afzwakken of juist benadrukken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op april 12, 2013, 11:25:08
... Frank, met alle respect, maar een surplus aan hoog komt door het karakteristiek van de speaker versus de akoestiek. Met de overige schakels uit de keten kan je e.e.a. beperkt afzwakken of juist benadrukken.

je zult wel gelijk hebben, je bent hier tenslotte al zo vaak geweest en je weet dus alles, je kent de usher Be10 ook zo goed.....  ah ja de beste stuurlui....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martijn M

Frank, misschien is het handig om je controversiële standpunten voornamelijk voor je eigen topic te reserveren? Hoewel sommige anderen in jouw topic geregeld de confrontatie met je zoeken, laat ik je over het algemeen begaan - zoals het forumbeleid voorschrijft. Als je in andere topics echter te pas en te onpas suggereert dat een nieuw stekkerblok alle problemen kan oplossen, krijg ook ik soms een wat kriebelig gevoel van binnen  :D .
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: keyser op april 12, 2013, 11:48:01
Frank, misschien is het handig om je controversiële standpunten voornamelijk voor je eigen topic te reserveren? Hoewel sommige anderen in jouw topic geregeld de confrontatie met je zoeken, laat ik je over het algemeen begaan - zoals het forumbeleid voorschrijft. Als je in andere topics echter te pas en te onpas suggereert dat een nieuw stekkerblok alle problemen kan oplossen, krijg ook ik soms een wat kriebelig gevoel van binnen  :D .

Ik zou mijn topic eens doorlezen dan zal je zien dat het niet alleen een nieuw stekkerblok is....  dat kan geen eventuele problemen alleen oplossen.... het is en combinatie van factoren, nieuwe kabels, andere zekeringen, nieuw zekeringhouder....

Maar ik schrijf iets aan Bas, over iets wat wij destijds hier hebben gehoord en anderen reageren.....
Bovendien is het totaal niet controversieel, maar gewoon een normaal iets wat velen in hun set hebben.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op april 12, 2013, 11:34:48
je zult wel gelijk hebben, je bent hier tenslotte al zo vaak geweest en je weet dus alles, je kent de usher Be10 ook zo goed.....  ah ja de beste stuurlui....
Nog steeds met alle respect; zelf hou ik van het specifieke Usher karakter, daarop heb ik destijds mijn keuze gebasseerd. En ook ik heb duidelijke verschillen ervaren tussen netkabels en stekkerblokken. Daarvan hoef je mij niet te overtuigen.

Maar om te stellen dat deze ten grondslag liggen aan een surplus aan hoog ... Dat start bij de speaker en de akoestiek. Een ongelukkige kabelkeuze kan dat eventueel versterken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

@Xander32: Ik zal je even uitleg geven: doordat ik andere LS kabels had heb ik lang geprobeerd om alles wat meer hoog te geven omdat dat beter klonk. Nu met de Vicol kabels en het verwijderen van de stekker v.d. sat tuner uit het stekkerblok bleek ik een erg veel hoog te hebben. Door het stekkerblok rodium, en de zek. houder welke ook zoveel mogelijk hoog gaf was het geluid te hoog. Door alle kabels en stekkerblok te veranderen naar koper, betere kabels is het mid-hoog en hoog nu weer zoals het hoort te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op april 12, 2013, 13:21:11
@Xander32: Ik zal je even uitleg geven: doordat ik andere LS kabels had heb ik lang geprobeerd om alles wat meer hoog te geven omdat dat beter klonk. Nu met de Vicol kabels en het verwijderen van de stekker v.d. sat tuner uit het stekkerblok bleek ik een erg veel hoog te hebben. Door het stekkerblok rodium, en de zek. houder welke ook zoveel mogelijk hoog gaf was het geluid te hoog. Door alle kabels en stekkerblok te veranderen naar koper, betere kabels is het mid-hoog en hoog nu weer zoals het hoort te zijn.
... als ik het bovenstaade kan interpreteren als zijnde "de puntjes op de i", als zijnde finetuning, dan kan ik jou volgen  :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ach, iedereen heeft zijn eigen stokpaardjes. Frank vindt stroom belangrijk, ik synergie. Niets mis mee en Frank mag best eens zijn ideeën geven over hoe hij denkt dat mijn set kan verbeteren, etc. Af en toe een discussie hier is ook prima, maar ik houd het tegelijkertijd ook liever on-topic (hoewel dat een ruim begrip is wat mij betreft). Het lijkt me dan ook goed dat we de discussies omtrent Franks set in zijn topic verder voeren.

Op een persoonlijke noot, ik ben erg druk Frank. Dat betekent dat ik op korte termijn even geen tijd zie om bij je langs te komen. Dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar hoe het nu klinkt, in de toekomst kom ik dus zeker nog eens langs. Al was het "maar" voor de gezelligheid! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: technative op april 12, 2013, 10:40:12
Laat haar dan "Julsang" (track 9) maar eens horen. Die komt net wat beter over, vind ik... Echt schitterend, zelfs op een bloedhete zomerdag!
Ik moet bekennen dat ik de andere nummers eigenlijk nog te weinig aandacht heb gegeven. Dat zal ik dan nog eens doen. Overigens zei Linda dat ze een koor niks vindt :bored: dus of andere nummers op de cd kans maken...

Citaat van: Eddye op april 12, 2013, 10:47:11
Wanneer je straks een baan hebt wordt het alleen maar meer genieten van muziek, M&G's, sporten e.d. omdat je dan nog minder tijd gaat hebben.
Absoluut mee eens!

Ik zou nog even mijn schema posten om een idee te geven:
19-21 april
27 april
18 mei
25 mei
15 juni
30 juni
10 augustus
01 september
29 september
06 oktober
12 oktober

Dat is naast de trainingen op dinsdag en zaterdag en de drie maal fitness.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2013, 13:54:30
Ik zou nog even mijn schema posten om een idee te geven:
19-21 april
27 april
18 mei
25 mei
15 juni
30 juni
10 augustus
01 september
29 september
06 oktober
12 oktober

Dat is naast de trainingen op dinsdag en zaterdag en de drie maal fitness.

Is dat alles?  ;)

Deleted member

Citaat van: Onder013 op april 12, 2013, 14:03:03
Is dat alles?  ;)

Wat een aansteller zeg...  ;)  :nowink:

Het mag een wonder heten dat je nog tijd (en energie) hebt om zoveel naar muziek te luisteren joh!

En dan ook nog plannen om een draaitafel aan te schaffen en lekker actief op het forum. :worship:
Stereo-fan for life!

HTip

Kan niet anders dat je het fitste forumlid bent! Ik zal met je drukke schema rekening houden voor de M&G bij mij. Juli ziet er goed uit, tenminste als dan niet iedereen op vakantie is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive