Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: technative op maart 28, 2013, 12:43:08
@Lynch: Als je op de terugweg langs Amersfoort komt dan ben je van harte welkom hoor!!! Neem je Bas -of hij nou wil of niet- gewoon ook mee en maken we er een feestje van!  :popcorn:  :headbanging:  :D
Amersfoort is niet echt de kant van lynch op, maar het lijkt mij in ieder geval zeker leuk om eens langs te komen.

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 12:47:29
;DWas je in slaap gevallen? ;D
Lol, dat heb ik gelukkig nooit. Tenminste bij het luisteren van een cd of televisie kijken. Ik ken genoeg mensen die dat wel hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Lijkt me mooi! Ik weet niet hoe jij in je tijd zit, maar ik ben extreem druk. We gaan afspreken, maar ergens in Mei ofzo. Dan zijn m'n luidsprekers ook helemaal op orde, is de Vicol en m'n nieuwe netsnoer ingespeeld en kunnen we wat mij betreft helemaal los! Ik heb er zin in!
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op maart 28, 2013, 13:02:46
Lijkt me mooi! Ik weet niet hoe jij in je tijd zit, maar ik ben extreem druk. We gaan afspreken, maar ergens in Mei ofzo. Dan zijn m'n luidsprekers ook helemaal op orde, is de Vicol en m'n nieuwe netsnoer ingespeeld en kunnen we wat mij betreft helemaal los! Ik heb er zin in!
Tot en met mei zit ik in de weekenden ook vol, dus dat wordt juni lijkt me.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Former member 78

Citaat van: Bas Akkerman op maart 28, 2013, 11:44:14
Getveredemme!!!!!

Ben ik van plan alleen ´Angel´ van Massive Attack te luisteren, luister ik toch weer de hele cd af. KLOTESET!! :mad:

Waardeloze meuk idd, zeker door BB&G gedropt ;)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Former member 78

Ik zal ze er op aanspreken, want dit kost jou kostbare tijd!

vanzomereng

Citaat van: frank2 op maart 28, 2013, 10:28:30
Na enkele dagen met veel stress en wat moet ik allemaal meenemen, een hoop gedoe of je wel op tijd bent, ga je met een vervoerder in de vorm van bus, auto of vliegtuig naar een bestemming waar je meestal nooit geweest bent en daar verblijf je een aantal dagen.

dat is vakantie...

Ik raak in de stress, als ik niet met de motor op vakantie kan.... :D
Aangezien ik me gelukkig kan prijzen, al meer als 30 jaar, ieder jaar weer minimaal 3x met de motor
op vakantie kan, is het in- en bepakken v/d motor e.d. een standaard ritueel, wat binnen 1 uur geregeld is.

Omdat vliegen voor mij geen optie is (vliegangst) is ff naar Turkije, Zuid Spanje, Corsica, Lapland, Noordkaap,
Griekenland, Portugal  no problem at all.   
Snelwegen en nationaalstraten worden zoveel mogelijk vermeden, weinig verkeer en veel bochten is het motto.
Niks zo ontspannend en bevrijdend voor je hoofd als scheuren over bochtige wegen...
Het zou eigenlijk in het zorgpakket moeten zitten, dat je de benzine kunt declareren  ;D

Motorhobby/vakanties op de 1e plaats
Hifi op de 2e plaats
Op de 3e plaats mijn vrouw  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

lynch1979

Citaat van: technative op maart 28, 2013, 12:43:08
@Lynch: Als je op de terugweg langs Amersfoort komt dan ben je van harte welkom hoor!!! Neem je Bas -of hij nou wil of niet- gewoon ook mee en maken we er een feestje van!  :popcorn:  :headbanging:  :D

Dan moet ik met de nacht trein  :D
Maar ik kom zeker een keer langs en dan sleur ik Bas gewoon mee  ;D

Bas Akkerman

Citaat van: ArjanR1 op maart 28, 2013, 13:18:34
Ik zal ze er op aanspreken, want dit kost jou kostbare tijd!
Ja, en geld! Er klinkt zo veel goed hier, dat ik maar cd's blijf kopen!

Citaat van: VANZOMERENG op maart 28, 2013, 13:26:23
Ik raak in de stress, als ik niet met de motor op vakantie kan.... :D
Aangezien ik me gelukkig kan prijzen, al meer als 30 jaar, ieder jaar weer minimaal 3x met de motor
op vakantie kan, is het in- en bepakken v/d motor e.d. een standaard ritueel, wat binnen 1 uur geregeld is.

Omdat vliegen voor mij geen optie is (vliegangst) is ff naar Turkije, Zuid Spanje, Corsica, Lapland, Noordkaap,
Griekenland, Portugal  no problem at all.   
Snelwegen en nationaalstraten worden zoveel mogelijk vermeden, weinig verkeer en veel bochten is het motto.
Niks zo ontspannend en bevrijdend voor je hoofd als scheuren over bochtige wegen...
Het zou eigenlijk in het zorgpakket moeten zitten, dat je de benzine kunt declareren  ;D

Motorhobby/vakanties op de 1e plaats
Hifi op de 2e plaats
Op de 3e plaats mijn vrouw  :D
Klinkt wel heerlijk die vrijheid!

Citaat van: lynch1979 op maart 28, 2013, 13:28:26
Dan moet ik met de nacht trein  :D
Maar ik kom zeker een keer langs en dan sleur ik Bas gewoon mee  ;D
Deal!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vandaag is lynch1979 bij mij geweest en ik vond het erg gezellig en leuk om weer een bijzonder forumgenoot te mogen ontmoeten. De katten hebben er zelfs weer nieuwe speeltjes bij, dat overkomt ze niet vaak na een M&G. ;D
We hebben lekker veel muziek gedraaid en de middag was echt te kort. Onder andere hebben we deze mooie platen gehoord (van mooi naar mooist):

Luciano Berio - Laborintus II


Skin - Fleshwounds


En het bijzonder mooie, haast magische

Paolo Fresu, Dhafer Youssef, Eivind Aarset - Jazz Italiano Live 2008


De laatste is volgens lynch niet erg makkelijk te verkrijgen, maar ik ga mijn best doen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 29, 2013, 22:40:52
Platen??? :o
Je weet toch Henk dat, wanneer ik in de markt ben voor een platenspeler, jij de eerste bent wie ik om (aankoop)advies vraag? :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2013, 22:46:26
Je weet toch Henk dat, wanneer ik in de markt ben voor een platenspeler, jij de eerste bent wie ik om (aankoop)advies vraag? :happy:

Vandaar mijn verbazing: ik had je nog niet gehoord ;D

Overigens is het fijne muziek he van signore Fresu.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 29, 2013, 23:52:46
Vandaar mijn verbazing: ik had je nog niet gehoord ;D

Overigens is het fijne muziek he van signore Fresu.
De genoemde Jazz Italiano Live 2008 vind ik erg mooi, de rest van zijn werk ken ik niet. In deze uitvoering vind ik de samenwerking zo prachtig tussen de muzikanten. Dan krijgt de trompet de hoofdrol en op een heel vloeiende manier gaat dat over naar de zang, eerder klanken, van Dhafer Youssef die weer wordt afgewisseld door gitaar- en keyboardspel van Eivind Aarset. Terwijl één van de heren in het middelpunt staat, dienen de anderen hem met prachtig ondersteunende muziek. Daardoor word ik continu geprikkeld door de verschillende lagen in de muziek. Tel daarbij de bijzonder goed geslaagde opname en je krijgt een geweldig stuk. Het magische van het geheel is dat het live is. Zulk spel, zo'n samenwerking, zo'n opnamekwaliteit...daar spreekt voor mij liefde voor de muziek en lef uit.
Ja, ik ben verliefd op dit stuk geworden waarin alles klopt.

Ik heb ook andere opnames gehoord van Jazz Italiano Live gehoord en ook daar viel mij de opname en het spelplezier op. Mocht ik ooit de mogelijkheid krijgen één van de cd's te bemachtigen dan zal ik dat zonder nadenken doen. De gehele collectie wordt voor mij een zelfde passie als de verzamelingsdrift die ik voelde toen ik schelpen en comics spaarde. Aan de ene kant wil ik de hele collectie in één keer in mijn bezit hebben aan de andere kant zie ik de charme van het bij elkaar sprokkelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Als je paolo goed vindt is het de moeite waarde om ook eens naar Till Brönner - Oceana te luisteren. Qua sound lijken ze wat op elkaar. De sfeer is echter geheel anders

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 30, 2013, 12:41:46
Als je paolo goed vindt is het de moeite waarde om ook eens naar Till Brönner - Oceana te luisteren. Qua sound lijken ze wat op elkaar. De sfeer is echter geheel anders
Wat ik zeg, ik weet niet hoe ik de rest van zijn werk waardeer. Maar wie niet waagt... Bedankt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 12:56:19
Wat ik zeg, ik weet niet hoe ik de rest van zijn werk waardeer. Maar wie niet waagt... Bedankt!

Till Brönner is redelijk bekend in Duitsland. Zal dan toch wel op spotify te vinden zijn

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 30, 2013, 13:02:27
Till Brönner is redelijk bekend in Duitsland. Zal dan toch wel op spotify te vinden zijn
Ik doelde op Paolo Fresu waar ik inmiddels al het één en ander van op Spotify gevonden. Till Brönner ga ik straks eens zoeken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... je hebt mij nu helemaal gerust kunnen stellen; jouw huidige topic-titel is veelzeggend aangaande jouw beleving van jouw set :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

johnhifi

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 13:25:30
Ik doelde op Paolo Fresu waar ik inmiddels al het één en ander van op Spotify gevonden. Till Brönner ga ik straks eens zoeken.

Till Brönner vind ik helemaal geweldig en als dat vergeleken wordt met die Paolo Fresu ga ik daar maar eens naar op zoek.  :D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2013, 13:33:10
... je hebt mij nu helemaal gerust kunnen stellen; jouw huidige topic-titel is veelzeggend aangaande jouw beleving van jouw set :).
Het was tevens een klein sociaal experimentje. ;) Overigens niets van de topictitel gelogen hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 30, 2013, 15:15:38
Een TexTperimentje
Die doe ik regelmatig, vandaar al die edits onder mijn berichten. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Dus jij zit op ons te experimenteren???
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op maart 30, 2013, 16:31:34
Dus jij zit op ons te experimenteren???
Ach gun Bas z'n pleziertjes nou, schijnbaar geeft zijn set toch onvoldoende afleiding ...

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT