Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2013, 16:57:14
Vandaag heb ik tickets besteld voor Depeche Mode die op 7 december in de Ziggo Dome spelen. Althans ik dacht dat het tickets zijn, maar ik vrees steeds meer dat het er maar één is...

Ik heb namelijk een ticket voor het rolstoelpodium besteld. Het liefst had ik natuurlijk vooraan het veld gestaan, maar dat mag niet vanwege mijn rolstoel. Of anders dan maar op één van de balkons dichtbij. Bij het laatste optreden had ik dat voor het balkon gedaan, maar omdat het zitplaatsen waren moest ik uit mijn rolstoel. Gevolg, iedereen ging staan en ik heb niet alles kunnen zien. Vandaar dat ik nu een rolstoelplaats heb besteld, al is dat een verrot eind van het podium vandaan. :(

Nu zag ik tijdens het bestellen dat er twee tickets stonden, maar bij de bevestiging zie ik nu dat het er maar één is. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik nu toch maar één ticket besteld waar ik dacht er twee besteld te hebben? De prijs lijkt me te hoog voor één persoon, zeker gezien de afstand, maar te laag voor twee personen. Via telefoon krijg ik hen niet te pakken, ik heb al een email gestuurd.

Graag jullie ervaring hierover...!!!
Heb ff gekeken bij een formeel ticketbureau - Live Nation - daar kosten rolstoel- dan wel begeleidersplaatsen €69,- p.p. (excl. verwerkingskosten en eventuele verzendkosten) ...

Allicht kan je aan de hand daarvan bepalen of je 1 ticket of 2 hebt besteld?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 22, 2013, 17:15:51
Heb ff gekeken bij een formeel ticketbureau - Live Nation - daar kosten rolstoel- dan wel begeleidersplaatsen €69,- p.p. (excl. verwerkingskosten en eventuele verzendkosten) ...

Allicht kan je aan de hand daarvan bepalen of je 1 ticket of 2 hebt besteld?
Dan zal het er wel één zijn en moet ik er dus nog één zien te bestellen. :( Ik vind het wel raar hoor, helemaal achteraan en dan dezelfde prijs als de eerste rang.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2013, 17:21:12
Dan zal het er wel één zijn en moet ik er dus nog één zien te bestellen. :( Ik vind het wel raar hoor, helemaal achteraan en dan dezelfde prijs als de eerste rang.
Maar je bent er wel bij!  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Ik weet vrij zeker dat het 1 kaart is... Wij waren er ook veel te laat bij en zitten nu 2e rang voor 59 Euro per kaartje...

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op maart 22, 2013, 19:16:15
Ik weet vrij zeker dat het 1 kaart is... Wij waren er ook veel te laat bij en zitten nu 2e rang voor 59 Euro per kaartje...
Ook? Ik was wel op tijd hoor Garmt. :P Maar eens kijken of er nog een mouw aan te passen is, ik vind het toch wel leuk als Linda mee gaat.
Jij gaat dus ook naar DM Garmt! :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Depeche Mode, dat is lang geleden. Vroeger had ik er heel veel mee, geen idee wat ze tegenwoordig doen. Zodadelijk eens op Spotify wat recent materiaal opsnorren.

Vind kaartjes wel erg duur worden tegenwoordig. En wat ik nooit begrijp, hoe groter de zaal hoe duurder de kaarten. Mijn vrouw heeft vandaag in de pre-sale een kaartje gekocht voor Barbra Streisand in Ziggo Dome. Wilt u even afrekenen €295,-  voor één (1) kaartje op een balkon aan de zijkant. Twee weken eerder gaan we samen naar Patricia Barber in het Bimhuis, gewoon €25,- per kaartje en daar hebbenwe zeker weten 3x beter zicht en 5x beter geluid dan in die Ziggo bol.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Blijf je wel een beetje "On Topic" Bas, het topic wordt redelijk onleesbaar zo :P. Je ziet het overkomt de besten..... ;D

raindog

Oeps sorry, mede mijn schuld. Wat was ook alweer het topic? ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op maart 22, 2013, 21:38:21
Depeche Mode, dat is lang geleden. Vroeger had ik er heel veel mee, geen idee wat ze tegenwoordig doen. Zodadelijk eens op Spotify wat recent materiaal opsnorren.

Vind kaartjes wel erg duur worden tegenwoordig. En wat ik nooit begrijp, hoe groter de zaal hoe duurder de kaarten. Mijn vrouw heeft vandaag in de pre-sale een kaartje gekocht voor Barbra Streisand in Ziggo Dome. Wilt u even afrekenen €295,-  voor één (1) kaartje op een balkon aan de zijkant. Twee weken eerder gaan we samen naar Patricia Barber in het Bimhuis, gewoon €25,- per kaartje en daar hebbenwe zeker weten 3x beter zicht en 5x beter geluid dan in die Ziggo bol.
Ja Barbara Streisand spant de kroon. €80,- voor Depeche Mode vind ik nog tot daar aan toe, maar het rolstoelpodium helemaal achterin de zaal vind ik het toch wel een beetje vreemd. En wat geluidstechnisch betreft, dat is bijna overal bagger. Het gaat me echt om de live-beleving met hopelijk een enthousiast publiek.
Wat is de laatste muziek van DM die je hebt gehoord?

Citaat van: twani op maart 22, 2013, 22:11:27
Blijf je wel een beetje "On Topic" Bas, het topic wordt redelijk onleesbaar zo :P. Je ziet het overkomt de besten..... ;D
Het gaat tenminste niet over auto's! Lol, die opmerking zit blijkbaar hoger dan ik dacht. En zo bedoelde ik het toen helemaal niet.
Om nou een apart topic te maken over kaarten voor Depeche Mode... Dan maar even off topic.

Citaat van: raindog op maart 22, 2013, 22:35:15
Oeps sorry, mede mijn schuld. Wat was ook alweer het topic? ;)
Over akoestiek volgens mij... Maar dat laat nog even op zich wachten. ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2013, 22:59:08En wat geluidstechnisch betreft, dat is bijna overal bagger. Het gaat me echt om de live-beleving met hopelijk een enthousiast publiek.
Helemaal mee eens, ik bezoek zelf alleen nog maar de kleinere podia of gerenommeerde zalen als concertgebouw of Carré. Een paar jaar geleden Randy Newman in het concertgebouw gehoord, dat was het, ook geluidstechnisch, heel indrukwekkend.

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2013, 22:59:08Wat is de laatste muziek van DM die je hebt gehoord?

Volgens mij ben ik na Faith and Devotion afgehaakt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op maart 23, 2013, 11:22:47
Helemaal mee eens, ik bezoek zelf alleen nog maar de kleinere podia of gerenommeerde zalen als concertgebouw of Carré. Een paar jaar geleden Randy Newman in het concertgebouw gehoord, dat was het, ook geluidstechnisch, heel indrukwekkend.
Ik moet eigenlijk wat vaker naar concerten. Nu met dit forum en topics als 'Wat luister je vandaag?' kom ik ook meer in aanraking met artiesten. Dat maakt dat ik meer geïnteresseerd raak in het bezoeken van concerten.

CitaatVolgens mij ben ik na Faith and Devotion afgehaakt.
Persoonlijk vind ik Black Celebration, Music For The Masses, Violator en Songs Of Faith And Devotion hun beste. De albums daarbuiten vallen als geheel in vergelijking met voorgenoemde albums dan vaker tegen. Toch vind ik ook op die albums pareltjes staan. Na het voor het eerst beluisteren van hun nieuwste vind ik deze cd zeker niet verkeerd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2013, 20:06:33
Ook? Ik was wel op tijd hoor Garmt. :P Maar eens kijken of er nog een mouw aan te passen is, ik vind het toch wel leuk als Linda mee gaat.
Jij gaat dus ook naar DM Garmt! :happy:
Ja, met Bjorn en Lijn! Jullie/jij mogen wat mij betreft ook meerijden. Is op een zondag toch?

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op maart 23, 2013, 18:37:56
Ja, met Bjorn en Lijn! Jullie/jij mogen wat mij betreft ook meerijden. Is op een zondag toch?
Wat leuk! Ik ben nog bezig met een kaartje voor Linda. Het is op een zaterdag en als ik/we mee kunnen rijden, graag! Wie weet rijden jullie tegen die tijd met ons mee...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart 23, 2013, 23:36:30
Jouw nieuwe topic signatuur stemt mij zeer tevreden Bas :pompom:
Haha, het kan geen kwaad dat nog eens te benadrukken. Soms ben ik geneigd om nieuws te melden als ik een vraag heb of iets niet leuk vind. Dat zijn slechts krabbels in de marge en staan "het grote genieten" allerminst in de weg.

Nu naar training met het Nederlands Team. We krijgen een clinic van de coach van het Nederlands Team rolstoelbasketball, dus ik ben benieuwd hoe goed mijn conditietrainingen zijn geweest. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Garmt belde me vanochtend met de vraag of ik het leuk vond als hij langs kwam. Natuurlijk, alleen was ik wel "bang" dat hij niet alleen kwam luisteren, maar ook de door mij aangehaalde punten zou aanpakken. Jawel dat heeft hij gedaan terwijl ik hem gewoon alleen welkom wilde heten en me bezwaard voelde om hem aan het werk te zetten.

Garmt is een liefhebber zoals hij zelf zegt, dus hij heeft achtereenvolgens de pootjes onder de subwoofer gehaald (zodat de Great Gramma de Velodyne nu echt ontkoppelt van de vloer), de subwoofer bijgeregeld (het crossover staat nu iets lager en de fase is flink veranderd) en de luidsprekers een 40-tal centimeters naar voren geplaatst. Ook hebben we nog even gespeeld met het dichten van de poorten, maar dat was geen succes.

En nu klinkt het toch wel anders al heb ik slechts een half uurtje naar de nieuwe situatie geluisterd.
Puntiger, gedetailleerder met een evenwichtiger en opener weergave is wat ik hoor in een notendop. Vooral in het midlaag hoor ik meer details. Ik hoor een directer geluid en daar moet ik even aan wennen. Tot nu toe vind ik het positief, maar de komende weken zal blijken of ik de directheid ook niet als vermoeiend zal ervaren.

Misschien zal Garmt één en ander nog technisch toelichten, zijn vakmanschap staat wat mij betreft buiten kijf.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 26, 2013, 17:21:48
Garmt belde me vanochtend met de vraag of ik het leuk vond als hij langs kwam. Natuurlijk, alleen was ik wel "bang" dat hij niet alleen kwam luisteren, maar ook de door mij aangehaalde punten zou aanpakken. Jawel dat heeft hij gedaan terwijl ik hem gewoon alleen welkom wilde heten en me bezwaard voelde om hem aan het werk te zetten.

Garmt is een liefhebber zoals hij zelf zegt, dus hij heeft achtereenvolgens de pootjes onder de subwoofer gehaald (zodat de Great Gramma de Velodyne nu echt ontkoppelt van de vloer), de subwoofer bijgeregeld (het crossover staat nu iets lager en de fase is flink veranderd) en de luidsprekers een 40-tal centimeters naar voren geplaatst. Ook hebben we nog even gespeeld met het dichten van de poorten, maar dat was geen succes.

En nu klinkt het toch wel anders al heb ik slechts een half uurtje naar de nieuwe situatie geluisterd.
Puntiger, gedetailleerder met een evenwichtiger en opener weergave is wat ik hoor in een notendop. Vooral in het midlaag hoor ik meer details. Ik hoor een directer geluid en daar moet ik even aan wennen. Tot nu toe vind ik het positief, maar de komende weken zal blijken of ik de directheid ook niet als vermoeiend zal ervaren.

Misschien zal Garmt één en ander nog technisch toelichten, zijn vakmanschap staat wat mij betreft buiten kijf.

Is de charme van jouw set daarmee niet verdwenen? Het bijzondere vond ik deplaatsing ver achter de luidsprekers en tegelijkertijd een homogeen geluidsbeeld. Hoewel ik een detail-freak ben, heb ik die destijds zeker niet gemist.
Is het mogelijke effect van de schuifdeuren open of dicht nog getest?

frank2

Altijd een paar dagen luisteren en dan bepalen of het een verbetering is of niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2013, 18:16:57
Is de charme van jouw set daarmee niet verdwenen? Het bijzondere vond ik deplaatsing ver achter de luidsprekers en tegelijkertijd een homogeen geluidsbeeld. Hoewel ik een detail-freak ben, heb ik die destijds zeker niet gemist.
Is het mogelijke effect van de schuifdeuren open of dicht nog getest?
Dat ga ik de komende tijd ook beluisteren. De plaatsing lijkt hetzelfde wat diepte betreft, maar iets meer naar me toe. Het homogene is dat waar ik het meest benieuwd naar ben, want ik wil zeker geen luistermoeheid.
Ik heb de schuifdeuren open en dicht gedaan, maar ik kon zo snel geen verschil horen.

Citaat van: frank2 op maart 26, 2013, 18:23:26
Altijd een paar dagen luisteren en dan bepalen of het een verbetering is of niet.
Precies!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Stream je eigenlijk al met de SBT of alleen nog Spotify?
mainly British stuff

twani

Heb je de oude sitiuatie nog " gemerkt" Bas? Zodat je weer snel terug zou kunnen bedoel ik dan...

garmtz

Citaat van: twani op maart 26, 2013, 21:24:29
Heb je de oude sitiuatie nog " gemerkt" Bas? Zodat je weer snel terug zou kunnen bedoel ik dan...

Yep... :)

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op maart 26, 2013, 21:18:20
Stream je eigenlijk al met de SBT of alleen nog Spotify?
Nog niet. Binnenkort wil ik weust vragen de NAS te installeren, maar ik moet toegeven dat ik ook nog niet heel veel zin heb gemaakt in het rippen. :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten