Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Eddye

Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tompj

Citaat van: Eddye op februari 13, 2013, 10:09:32
Ga je die overschrijven?
....ga je dat overschrijven?
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Eddye

Devialet 200

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op februari 12, 2013, 21:42:06
Ik denk het, het luisteren er naar en zo het gehoor testen. ;)
Nu leer ik overigens nieuwe technieken en bewegingen het makkelijkst door te kijken naar voorbeelden, daarna pas door ze te doen. Dus zo gek is dat kijken niet hoor. :smile:
Perceptie kan idd geen kwaad (het helpt om te weten wat je zou kunnen willen doen)
en ik begrijp dat die cerebrale benadering voor jou beter werkt.

Kjelt

Citaat van: Baszengerink op februari 12, 2013, 12:03:59
Mijn vragenlijst gaat over de vijandigheid van het taalgebruik op Nederlandse discussiefora en websites, oftewel flaming.
........
Een aantal voorbeelden: .........

(2) zogenaamde "spelling nazi's" of "grammatica nazi's" die mensen aanvallen op hun taalgebruik, maar niet inhoudelijk reageren op de discussie. Vaak worden flames daarna ook op hen gericht,
:D

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op februari 13, 2013, 17:01:43
Perceptie kan idd geen kwaad (het helpt om te weten wat je zou kunnen willen doen)
en ik begrijp dat die cerebrale benadering voor jou beter werkt.
Het is vaak het effectieve begin van mijn leerproces inderdaad.

Citaat van: Kjelt op februari 13, 2013, 17:33:45
:D
What's in a name? :happy:

Vandaag was het gezellig met Mitch en we waren het erover eens dat de weergave via de huidige SBT met mod, maar nog zonder BOTW-voeding digitaal aangesloten op de DAC het onderspit moet delven als je deze vergelijkt met de cd-weergave.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari 13, 2013, 17:40:33
Het is vaak het effectieve begin van mijn leerproces inderdaad.
What's in a name? :happy:

Vandaag was het gezellig met Mitch en we waren het erover eens dat de weergave via de huidige SBT met mod, maar nog zonder BOTW-voeding digitaal aangesloten op de DAC het onderspit moet delven als je deze vergelijkt met de cd-weergave.

mod is?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari 13, 2013, 18:33:32
Die toolbox 3.0.

Aha............

BOTW doet meer in verhouding..... en een goede digitale interlink heeft het bij/voor mij helemaal afgemaakt!

mainly British stuff

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

weust

Moet zeggen dat ik het zelf nooit getest heb.
Wist van te voren dat er wat mods voor waren om het ding te verbeteren, en dan pas ik dat meestal meteen toe.
Komt wellicht vanuit mijn computer hobby verleden.

De mods die de Toolbox 3.0 doorvoerd lijken mij wel doeltreffende mods, en heb er dus geen slecht gevoel bij.
Als ik heeeeel veel zin en tijd heb ga ik het misschien wel eens testen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari 13, 2013, 18:36:09
Aha............

BOTW doet meer in verhouding..... en een goede digitale interlink heeft het bij/voor mij helemaal afgemaakt!
Dat geloof ik graag! Nu is het alleen nog de tijd voor gratis upgrades. Helaas!

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op februari 13, 2013, 18:36:09
Aha............

Bij mij heeft de digitale interlink de grootste bijdrage geleverd. Meer dan de BOTW-voeding.
Daarom zou ik best nog eens de Lipo-voeding of de Sigma-voeding willen testen.

Xander32

Citaat van: Onder013 op februari 14, 2013, 00:07:57
Bij mij heeft de digitale interlink de grootste bijdrage geleverd. Meer dan de BOTW-voeding.
Daarom zou ik best nog eens de Lipo-voeding of de Sigma-voeding willen testen.
... wat ik echt niet begrijpen kan, is indien men zoals in het geval van de SBT het signaal direct uitstuurd naar in dit geval een externe DAC, daarin een digitale ic het verschil kan maken ... Ik ben een "believer" aangaande kabels(lees; ik heb meermaals positieve dan wel negatieve effecten van kabels in een set ervaren), maar hier kan ik ff niets mee ... Ik lees elders ook dat een digi coax het beter zou doen dan een toslink, die laatste gebruik ik zelf. Ik zou dan juist verwachten dat die toslink, hetgeen niet meer is dan een glasvezeltje met een fancy mantel en een paar pluggen, juist de betere is daar deze het signaal 1 op 1 door zou geven ...

Voegt een digi coax dan iets toe of laat deze juist iets weg? Wie kan dit mij verklaren in Jip & Janneke taal?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op februari 14, 2013, 07:17:49
... wat ik echt niet begrijpen kan, is indien men zoals in het geval van de SBT het signaal direct uitstuurd naar in dit geval een externe DAC, daarin een digitale ic het verschil kan maken ... Ik ben een "believer" aangaande kabels(lees; ik heb meermaals positieve dan wel negatieve effecten van kabels in een set ervaren), maar hier kan ik ff niets mee ... Ik lees elders ook dat een digi coax het beter zou doen dan een toslink, die laatste gebruik ik zelf. Ik zou dan juist verwachten dat die toslink, hetgeen niet meer is dan een glasvezeltje met een fancy mantel en een paar pluggen, juist de betere is daar deze het signaal 1 op 1 door zou geven ...

Voegt een digi coax dan iets toe of laat deze juist iets weg? Wie kan dit mij verklaren in Jip & Janneke taal?

Ik kan het je niet verklaren en geniet er slechts van.

Pinohelmond

Citaat van: Jumping Jack op februari 12, 2013, 21:46:47
Ik kijk heel veel p*rno en moet zeggen, we merken toch wel een verschil hoor.

Je kunt je slaginstrument nu beter plaatsen?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

evilniek

Toslink heeft meer omzettingen, het elektrische signaal moet eerst omgezet worden naar een lichtpuls, vervolgens word het weer omgezet naar een elektrisch signaal. Coax is gewoon elektrisch, in theorie is dat beter, maargoed misschien moet je dat is zelf uitproberen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kingpin

Misschien zegt dit wel iets meer over de DAC dan de kabel ;)

Als jouw uitgang van de Touch een 'schoon' signaal is, vrij van storingen (voor zover mogelijk) zal het verschil tussen goede kabels beduidend minder zijn.
Als dit niet het geval is, zoals met de bijgeleverde adapter dan is het de vraag wat de dac ermee doet.
Wordt het signaal eerst gebufferd en hoeveel wordt er gebufferd, volgt er een reclock plaats of niet, gaat het eventueel nog door een de-jitter traject voordat de omzetting plaats vind?
Daarom kun je niet zomaar zeggen "dit is de beste" kabel of dac, het gaat om het geheel, daarom kan een bepaalde dac veel minder invloed hebben op kabels wat niet wil zeggen dat dit de beste dac is.
Het hangt van meer factoren af.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 14, 2013, 10:07:19
Ik kan het je niet verklaren en geniet er slechts van.

En wetende dat de verschillen tussen dig. interlinks wel degelijk hoorbaar zijn  ;)

Ik heb zelf in de tijd dat ik de SBT had eigenlijk te weinig getest met div. dig. interlinks en dus ook niet verwacht dat er zoveel verschil in kon zitten.... :angel:
Totdat ik vorige week bij Martin!!! verschillen hoorde die echt niet minimaal te noemen waren  ;)
Doordat de dac in zijn Supernait geïntegreerd is konden er ook geen analoge interlinks een klankmatige rol spelen in het verhaal en kon de volledige aandacht besteed worden aan het beluisteren van 4 verschillende dig. interlinks waarvan er absoluut geen één hetzelfde klonk  :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Tot mijn verbazing zie ik nu dat ik nog niet heb gereageerd op de laatste reacties... :blink:

Interlinks maken zeker nog verschil in het uiteindelijke geluidsbeeld. Toen ik dat de eerste keer ging testen, verwachtte ik nauwelijks verschil, maar niets is minder waar. Zoals eigenlijk met alles wil ik daar op den duur nog wel het een en ander mee gaan testen binnen mijn eigen set.

Inmiddels heb ik de QNAP binnen. Ik ben de laatste tijd vooral gericht op het zoeken naar een baan, dus vandaar dat het aan de slag gaan met bijvoorbeeld de QNAP even wat minder prioriteit heeft.

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op februari 21, 2013, 09:41:21
Inmiddels heb ik de QNAP binnen. Ik ben de laatste tijd vooral gericht op het zoeken naar een baan, dus vandaar dat het aan de slag gaan met bijvoorbeeld de QNAP even wat minder prioriteit heeft.

Groot gelijk, een baan heeft prioriteit. In welke vakgebied zoek je iets?
Devialet 200

Deleted member

Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op februari 21, 2013, 09:45:12
Groot gelijk, een baan heeft prioriteit. In welke vakgebied zoek je iets?
Dat vind ik dus zo lastig, ben steeds minder kritisch geworden doordat het zo lastig is iets te vinden en doordat het werk dat ik vanuit mijn opleiding deed me minder ligt dan gedacht. Daardoor vind ik het ook moeilijker mijn motivatie te duiden in een brief/gesprek. Ik wil graag een administratieve baan, het liefst met redelijk veel klantcontact. Zeker gezien al mijn hobbies wil ik er voor waken niet al mijn energie in mijn baan te steken. Uiteraard zet ik me voor de 100% in, maar ik wil voorkomen dat ik op de toppen van mijn tenen loop en opgebrand raak. Uiteindelijk zou ik graag ten dele voor mezelf beginnen als mediator. Maar de schoorsteen moet ook roken, dus dat is nog even toekomstmuziek.

Citaat van: technative op februari 21, 2013, 11:02:01
Welke is het geworden, Bas?
Een QNAP TS-459 Pro II. De grote broer dus. :smile: