Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Henk, leuk om jouw ervaring zo weer terug te horen. Ik vond het ook erg gezellig en, zoals je al zegt, we bleven muziek draaien. Niet in de laatste plaats door jouw gekozen albums. Zo groen als ik ben op muziekgebied, zo enthousiast word ik als ik besef dat er nog zoveel moois te ontdekken is. Stille Nacht en "die blues-cd" staan in ieder geval op mijn lijst van aan te schaffen muziek. Zonder te willen doen aan zelfbevlekking, kan ik niet anders dan blij zijn dan dat mijn set echt een middel en geen doel is. De cd van Van Medevoort krijgt wat mij betreft nog wel een staartje, vreemde ontdekking was dat hè?

Naar jouw set ben ik ook erg benieuwd, dus we gaan wat mij betreft snel een afspraak plannen! Last but not least, het blijft tof om mensen op deze manier te ontmoeten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Mooi verslag! Het is volgens mij een van de mooiste complimenten die je kunt maken als je zegt dat je de tijd vergeet tijdens het luisteren.  ;D

Ik heb onlangs de Harbeths voor het eerst gehoord maar laid back is inderdaad niet het eerste wat bij me opkomt.

Volgens mij heeft Bas een prachtige set staan. :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Het is maar net wat je er voor zet, dat bepaalt toch wel het uiteindelijke klankkarakter. Veel minder de Harbeths zelf.
Ook jij bent uiteraard meer dan welkom om te komen luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: clockwork op februari  9, 2013, 16:03:20
Volgens mij heeft Bas een prachtige set staan. :clapping:

Dat heeft ie zeker, en laidback vind ik zijn set ook niet. Ik denk een beetje tussen in (between upfront and laidback........).

Ik ben wel benieuwd naar cd van Van Medevoort ik zou hem hier nu wel eens willen horen op mijn huidige setup met geleende Chord Indigo Plus interlink............. :lookaround:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari  9, 2013, 16:29:27
Dat heeft ie zeker, en laidback vind ik zijn set ook niet. Ik denk een beetje tussen in (between upfront and laidback........).

Ik ben wel benieuwd naar cd van Van Medevoort ik zou hem hier nu wel eens willen horen op mijn huidige setup met geleende Chord Indigo Plus interlink............. :lookaround:
Precies dat wat ik dus prettig vind.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Eens achterhalen waar die vlakke weergave nou door komt...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op februari  9, 2013, 16:29:27
Dat heeft ie zeker, en laidback vind ik zijn set ook niet. Ik denk een beetje tussen in (between upfront and laidback........).

Ik ben wel benieuwd naar cd van Van Medevoort ik zou hem hier nu wel eens willen horen op mijn huidige setup met geleende Chord Indigo Plus interlink............. :lookaround:

En die Chord heeft mijn aandacht getrokken. Al weer een tijd geleden heb ik een wireworld starlight gold aangeschaft en was nogal blij verrast met wat deze bracht. Ook in andere sets zorgt deze kabel voor een enorme verbetering. Toen ik je verslag las wat de ervaringen zijn van jan en van jou vroeg ik mij af of de chord nog meer doet dan de wireworld.

Het vraagt bijna om een luistersessie voor twee of drie heren, twee digitale interlinks en een cd van Ad van Medevoort ;D

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  9, 2013, 16:58:35
En die Chord heeft mijn aandacht getrokken. Al weer een tijd geleden heb ik een wireworld starlight gold aangeschaft en was nogal blij verrast met wat deze bracht. Ook in andere sets zorgt deze kabel voor een enorme verbetering. Toen ik je verslag las wat de ervaringen zijn van jan en van jou vroeg ik mij af of de chord nog meer doet dan de wireworld.

Het vraagt bijna om een luistersessie voor twee of drie heren, twee digitale interlinks en een cd van Ad van Medevoort ;D

Groet,

Henk
Digitale interlinks kunnen zeker veel brengen. Als ik eenmaal met de streamers aan de gang ga, wordt dat ook nog een leuke ontdekkingsreis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op februari  9, 2013, 16:58:35
En die Chord heeft mijn aandacht getrokken. Al weer een tijd geleden heb ik een wireworld starlight gold aangeschaft en was nogal blij verrast met wat deze bracht. Ook in andere sets zorgt deze kabel voor een enorme verbetering. Toen ik je verslag las wat de ervaringen zijn van jan en van jou vroeg ik mij af of de chord nog meer doet dan de wireworld.

Het vraagt bijna om een luistersessie voor twee of drie heren, twee digitale interlinks en een cd van Ad van Medevoort ;D

Ik ken de Starlight niet (welke is het de 6?) ik heb het internet afgestruint naar kabels die voornamelijk matchen met NAIM. En op het NAIM forum wordt zeer hoog opgegeven over de Chord's. Wellicht doet de Starlight het wel beter geen idee. Voor mij ook iets om nog eens uit te proberen mocht ik er ergens één kunnen lenen!
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op februari  9, 2013, 17:07:56
Ik ken de Starlight niet (welke is het de 6?) ik heb het internet afgestruint naar kabels die voornamelijk matchen met NAIM. En op het NAIM forum wordt zeer hoog opgegeven over de Chord's. Wellicht doet de Starlight het wel beter geen idee. Voor mij ook iets om nog eens uit te proberen mocht ik er ergens één kunnen lenen!

Het is de 5

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  9, 2013, 17:02:15
Digitale interlinks kunnen zeker veel brengen. Als ik eenmaal met de streamers aan de gang ga, wordt dat ook nog een leuke ontdekkingsreis.

De streamers die jij op het oog heb/had, hebben toch een eigen daccie, dan hoeft er toch geen digitale interlink meer tussen de streamer en RS 80?
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op februari  9, 2013, 17:12:20
Het is de 5

Gevonden............ zit qua prijs tussen de Signal en Indigo Plus in maar dat zegt helemaal niets natuurlijk, maar maakt een test des te intressanter.....   :D
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari  9, 2013, 17:14:05
De streamers die jij op het oog heb/had, hebben toch een eigen daccie, dan hoeft er toch geen digitale interlink meer tussen de streamer en RS 80?
Ik blijf de DAC van de RA Opus 21 CD gebruiken. Nu gebruik ik de SBT, maar bij gebleken meerwaarde zou dat ook een andere streamer kunnen zijn. In ieder geval zal die streamer via een digitale interlink met de DAC van de RA Opus worden verbonden.

Echter begreep ik ook dat USB wellicht weer beter is dan SPDIF. In dat geval zou ik de XS van Resolution Audio erbij kunnen kopen en alles middels USB aan kunnen sluiten. Maar dat is voor later.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Dat wordt nog een intressante zoektocht dan. Mocht het toch nog een Linn worden dan kun je switchen van dac, ook wel weer leuk natuurlijk...
mainly British stuff

vanzomereng

Mooi verslag Henk...

De leukere dingen van je hobby  :pompom:
M&G = diversiteit aan sets horen en nieuwe muziek ontdekken en forum-members live ontmoeten

Maar zo zie je maar weer, dat Alexander2, wel de subwoofer in Bas zijn set kon traceren (bij bepaalde tracks)
en jouw bevindingen weer anders zijn -- wat is nu waarheid  ???

Verder is het zeer lastig om te bepalen, hoe een bepaalde opnamen moet klinken, indien jezelf niet bij de opname
bent geweest en je nimmer weet, hoe de plaatsing v/d instrumenten had moeten zijn.
By the way, bij vele studio-opnames is niet echt sprake van een opstelling van een band en hoe kan je beoordelen
hoe de afzonderlijke bandleden/instrumenten t.o.v. elkaar worden gepositioneerd, als al deze instrumenten 1 voor 1,
spoor na spoor, na elkaar op exact dezelfde plekworden opgenomen en de ruimtelijkheid middels trucjes (delay) kunstmatig
wordt gerealiseerd  :notify:

M.i.z. is dit ook niet zo belangrijk ... immers het is de persoonlijke interpretatie van de werkelijkheid van de luisteraar
die de boventoon voort.
 

Ben zelf nog wel van plan om bij Bas eens een keer de set te komen beluisteren   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

weust

Belangrijkste blijft nog altijd hoe lekker de muziek voor jou klinkt.
Hoe goed ik bepaalde opnames van Dire Straits ook vind klinken, qua band vind ik ze waardeloos.

Hoe een album is opgenomen in de zin van de band compleet per nummer, of band lid apart, zal mij een worst wezen. Als het geheel maar goed klinkt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

vanzomereng

Citaat van: weust op februari  9, 2013, 17:59:18
Hoe een album is opgenomen in de zin van de band compleet per nummer, of band lid apart, zal mij een worst wezen. Als het geheel maar goed klinkt.
Daar heb je gelijk in Weust, U is een wijs man  :D echter.... "Als het geheel maar goed klinkt"  is echter weer voldoende
stof voor audiofielen, om hiero weer eindeloze discussies over te voeren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

weust

Haha absoluut. Maar daar is maar één antwoord op mogelijk: als je dan, in jouw oren, perfecte muziek wilt dan zul je het zelf meten maken.
Zonder opname apparatuur, zonder versterkers. Puur zoals puur maar kan zijn.

Hoef je je alleen nog maar zorgen te maken over de akoestiek in de ruimte waar je speelt.
Of het weiland oid.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Citaat van: weust op februari  9, 2013, 18:15:34
Haha absoluut. Maar daar is maar één antwoord op mogelijk: als je dan, in jouw oren, perfecte muziek wilt dan zul je het zelf meten maken.
Zonder opname apparatuur, zonder versterkers. Puur zoals puur maar kan zijn.

Hoef je je alleen nog maar zorgen te maken over de akoestiek in de ruimte waar je speelt.
Of het weiland oid.

Uhh je weet dat ik beginnend gitarist ben, ik kan je zeggen dat het aanslaan der snaren ook zeer gevoelig kan zijn. Zeg maar het raken van de gevoelige snaar. Dat wisselt nog wel eens van dag tot dag, maar zelfs de proffesionele musici blijken daar last van te hebben  :clapping:

Ik huldig dan ook vooral jouw stelling: "Als het geheel maar goed klinkt" zo zit ik er ook in, en voor de één is dat net weer iets anders als voor de ander en zo houden we elkaar hier gezellig bezig toch  :coffee:

Een ieder heeft zijn eigen waarheid........... (volgens mijn moeder dan en die is bijna (stok) doof en heeft niets met audio)
mainly British stuff

weust

Elektrisch gitaar spelen betekend versterken. Versterken betekend klankleuring.
Dus deze is lastig. Dat geef ik toe.

Niemand is perfect. Daarom zijn er mensen die naar Dire Straits en Cold Play luisteren.
Gelukkig zijn dat soort mensente negeren :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

lynch1979

Citaat van: weust op februari  9, 2013, 18:32:10
Elektrisch gitaar spelen betekend versterken. Versterken betekend klankleuring.
Dus deze is lastig. Dat geef ik toe.

Niemand is perfect. Daarom zijn er mensen die naar Dire Straits en Cold Play luisteren.
Gelukkig zijn dat soort mensente negeren :)
Ik kom er nu dus achter dat ik niet perfect ben  ;)
Ik weiger alleen om naar Cold Play te luisteren.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

lynch1979


Xander32

Citaat van: weust op februari  9, 2013, 18:32:10
Elektrisch gitaar spelen betekend versterken. Versterken betekend klankleuring.
Dus deze is lastig. Dat geef ik toe.

Niemand is perfect. Daarom zijn er mensen die naar Dire Straits en Cold Play luisteren.
Gelukkig zijn dat soort mensente negeren :)
Gelukkig nog iemand die Coldplay niet kan waarderen... Ik heb er ook echt helemaal niets mee; totaal geen beleving, nergens gaat het echt spetteren, hun concerten ervaar ik als vlak, nergens een echt hoogtepunt ... Allemaal " net niet".
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op februari  9, 2013, 19:10:16
Gelukkig nog iemand die Coldplay niet kan waarderen... Ik heb er ook echt helemaal niets mee; totaal geen beleving, nergens gaat het echt spetteren, hun concerten ervaar ik als vlak, nergens een echt hoogtepunt ... Allemaal " net niet".

Dat je dan nog naar concerten van die gasten ga...........    :'(
mainly British stuff