Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op februari  2, 2013, 22:31:36
Less thinking, more ripping!  :headbanging:
Als het nu goed is met de Accuraterip, ga ik inderdaad gewoon rippen. Vind het wel welletjes zo. Maar niet meer denken en impulsiever worden, oei... :-X

Citaat van: AbZ op februari  2, 2013, 22:34:02
Dat vage ligt je beter idd  :D
Gewoon dicht bij jezelf blijven en het kind in je voeden en laten spreken. Precies! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op februari  2, 2013, 22:37:04het kind in je voeden en laten spreken.
Hmmja ben nog niet zwanger  :lookaround:  dacht ik dus dat buikspreken wil ook niet vlotten  :-\
Heb ook maar zelden kinderen over hifi horen kletsen.
Als ze dat doen kan dat overigens wel leuk zijn.

Jumping Jack

Citaat van: AbZ op februari  2, 2013, 22:46:31
Heb ook maar zelden kinderen over hifi horen kletsen.
Als ze dat doen kan dat overigens wel leuk zijn.

Jij leest de rest van wat op het forum wordt gepost niet  :o
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op februari  2, 2013, 22:49:12
Jij leest de rest van wat op het forum wordt gepost niet  :o
:D  Een rectificatie is wel gepast idd.  Ik bedoelde kleine kinderen.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  2, 2013, 22:30:24
Ja, ik heb ook steeds het idee dat ik al lang Accuraterip werkend heb in DBP. Maar tot nu toe heb ik nog niet het scherm gekregen waarin DBP vraagt om Accuraterip in te stellen. Vaag...

Als je dBpoweramp volgens de instructie in dit linkje heb 'aangepast' heb je voor Accuraterip gekozen...

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm

Volgens mij moet het goed gaan zo  :thumbs-up:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari  2, 2013, 23:11:12
Als je dBpoweramp volgens de instructie in dit linkje heb 'aangepast' heb je voor Accuraterip gekozen...

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm

Volgens mij moet het goed gaan zo  :thumbs-up:
Heb ik precies zo gedaan, op dat driehoekje op de cd na. Maar de twee screens bij het kopje "Configuring AccurateRip" ben ik niet tegengekomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  2, 2013, 23:26:24
Heb ik precies zo gedaan, op dat driehoekje op de cd na. Maar de twee screens bij het kopje "Configuring AccurateRip" ben ik niet tegengekomen.

Ik ook niet, blijkbaar gaat het dus automatisch, de CD's die ik tot nu niet volgens AccurateRip heb geript gaan extra secure (wel een keer of 6) en dat duurt heel lang die rip wel 20 minuten of langer.....  :yawnee:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari  2, 2013, 23:57:49
Ik ook niet, blijkbaar gaat het dus automatisch, de CD's die ik tot nu niet volgens AccurateRip heb geript gaan extra secure (wel een keer of 6) en dat duurt heel lang die rip wel 20 minuten of langer.....  :yawnee:
Dat had ik dus ook met Exact Audio Copy. Tot nu toe is het rippen met dBpoweramp in 5 minuten gedaan. Dat is dan het rippen naar WAV én vervolgens de conversie naar flac. Zeer, zeer blij ben ik overigens met de tagging in WAV die tot nu toe wél goed lijkt te gaan in dBpoweramp. Het beste van beide werelden wat mij betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Ik rip meteen naar flac............ Volgens Garmt kun je het beste de voorkeur instellingen van dBpoweeramp aanhouden! Ik heb nog wel een PM-tje bij hem uit staan hoe flac als wav te laten afspelen...
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari  3, 2013, 09:42:44
Ik rip meteen naar flac............ Volgens Garmt kun je het beste de voorkeur instellingen van dBpoweeramp aanhouden! Ik heb nog wel een PM-tje bij hem uit staan hoe flac als wav te laten afspelen...
Zeker na mijn ervaring van vrijdag, waar nog niet het laatste woord over geschreven is, heb ik een sterke voorkeur voor WAV. Zeker omdat met dBpoweramp het taggen in WAV prima lijkt te werken. Tel daarbij de grootte van harde schijven op en ik zie geen reden om in FLAC te rippen.

Als ik jou goed begrijp zou het echter zonder de standaardinstelling in dBpoweramp weleens minder kunnen klinken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Er zijn geen standaardinstellingen in db poweramp. Je kunt alles zelf instellen. Wav of Flac maakt niets uit, in mijn geval moet het wav zijn omdat de anthem het anders niet afspeelt. Neem de ext. die overal op afgespeelt kan worden, anders moet je ooit alles omzetten, flac is zeer algemeen, maar wav kan geloof ik overal op elke mediaplayer afgespeeld worden.

Zul je natuurlijk net zien dat er een streamer is die alleen flac speelt... maar als het niets uitmaakt zou ik wav nemen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  3, 2013, 10:56:27
Zeker na mijn ervaring van vrijdag, waar nog niet het laatste woord over geschreven is, heb ik een sterke voorkeur voor WAV. Zeker omdat met dBpoweramp het taggen in WAV prima lijkt te werken. Tel daarbij de grootte van harde schijven op en ik zie geen reden om in FLAC te rippen.

Als ik jou goed begrijp zou het echter zonder de standaardinstelling in dBpoweramp weleens minder kunnen klinken?

@frank2: Het zijn geen standaard instellingen maar voorkeur instellingen die door dBpoweramp worden gegeven.

Volgens Garmt rippen in flac conform de instellingen in het hier al bovenvermelde linkje, dat schijnt "het beste" rip resultaat te geven bij dBpoweramp en de maximale tag-gegevens op te halen. En voor een iets hogere kwaliteit (het subtiele verschil dat jullie vrijdag waarschijnlijk bij BB&G hebben gehoord) voor het afspelen converteren van flac naar wav daar schijnt een programmaatje/tooltje voor te zijn die je in kunt stellen in de NAS!

Zo heb ik het begrepen in ieder geval.

Als ik jou nu begrijp rip je naar wav en zet je het weer om naar flac.

Citaat van: Bas Akkerman op februari  3, 2013, 08:29:18
Dat had ik dus ook met Exact Audio Copy. Tot nu toe is het rippen met dBpoweramp in 5 minuten gedaan. Dat is dan het rippen naar WAV én vervolgens de conversie naar flac. Zeer, zeer blij ben ik overigens met de tagging in WAV die tot nu toe wél goed lijkt te gaan in dBpoweramp. Het beste van beide werelden wat mij betreft.

mainly British stuff

Bas Akkerman

Je kan het zo instellen dat je in één keer twee rips maakt. Ik heb het zo ingesteld dat een cd eerst in WAV naar een WAV-map geript wordt en vervolgens (vermoedelijk) die WAV-rip geconverteerd wordt naar een FLAC-rip in een aparte FLAC-map. Twee mappen op de pc dus: één met WAV-bestanden, één met FLAC-bestanden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  3, 2013, 12:04:24
Je kan het zo instellen dat je in één keer twee rips maakt. Ik heb het zo ingesteld dat een cd eerst in WAV naar een WAV-map geript wordt en vervolgens (vermoedelijk) die WAV-rip geconverteerd wordt naar een FLAC-rip in een aparte FLAC-map. Twee mappen op de pc dus: één met WAV-bestanden, één met FLAC-bestanden.

Aha helemaal duidelijk, dat is inderdaad handig en precies wat je wilde ook  :pompom:

mainly British stuff

Kingpin

Volgens mij ging het niet om FLAC maar om ALAC waar jullie 'verschillen' meenden te horen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op februari  3, 2013, 12:09:28
Aha helemaal duidelijk, dat is inderdaad handig en precies wat je wilde ook  :pompom:
Inderdaad!

Citaat van: Kingpin op februari  3, 2013, 12:12:29
Volgens mij ging het niet om FLAC maar om ALAC waar jullie 'verschillen' meenden te horen.

Klopt. Zodadelijk op de laptop maak ik er even een apart topic voor aan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  3, 2013, 13:46:49
Klopt. Zodadelijk op de laptop maak ik er even een apart topic voor aan.

Ik hoop dat Garmt er dan ook even op in gaat...............
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Als het om definitie en autoriteit gaat, haalt mijn set (en akoestiek) het niet bij die ik vrijdag heb gehoord. Wat betreft een analoog geluid en de flow in de muziek komt mijn set nog gevaarlijk in de buurt. :yin-yang:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari  6, 2013, 09:29:44
Gelukkig! :)
Jaaaa! Anders had je me slecht spul verkocht Garmt. :P
Zonder gekheid, kan jij naar aanleiding van mijn log uit een eerder bericht zien of Accuraterip ingesteld is?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op februari  6, 2013, 10:12:48
Jaaaa! Anders had je me slecht spul verkocht Garmt. :P
Zonder gekheid, kan jij naar aanleiding van mijn log uit een eerder bericht zien of Accuraterip ingesteld is?

Ja, Accuraterip werkt zo te zien naar behoren!

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari  6, 2013, 12:21:08
Ja, Accuraterip werkt zo te zien naar behoren!
Dat dacht ik al, maar had dus geen apart scherm gezien. Nou, dan ga ik lekker rippen onder het genot van een filmpje. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Luisterbezoek bij Bas:

Afgelopen donderdag had ik een afspraak met bas om zijn set eens te horen. Op diezelfde dag hadden Bas en ik samen de afspraak om naar Frank te gaan in Almelo.
Twee uurtjes luisteren leek mij voldoende om een goede indruk van de set te krijgen.
Dat is ook gelukt, maar die twee beschikbare uren bleek veel te kort. Het was verslavend om de ene na de andere cd te horen en ik verdronk in de muziek. De tijd helemaal vergeten en iets later dan maar naar Frank. :(

Het voorgaande geeft al aan dat het zeer goed klonk.
De Harbeth luidsprekers had ik niet eerder gehoord. Wel had ik door alle verhalen en de beelden die je daar door toch onwillekeurig op bouwt, het idee dat het nogal rustige laid-back luidsprekers zijn. Niets bleek minder waar, althans opgenomen in de set zoals van Bas.
Het geheel klonk zeer evenwichtig met een fraai stereobeeld. Het stereobeeld staat ver achter de luidsprekers. wellicht door de plaatsing van de harbeth's halverwege de kamer.
Ook was de bijdrage van de sub in het geheel goed voor elkaar. Het was absoluut niet aanwijsbaar waar deze staat en wanneer deze er in komt.
De viool en de piano op een stuk van Arvo Pärt klonk zeer levensecht met de af en toe zijdeachtige klanken van de viool afgewisseld met messcherpe venijnige aanzetten. Genieten was het in dit zelfde stuk van het aanslaan en uitsterven van de lage tonen op de vleugel. Of er een vleugel in de huiskamer staat, hoewel als je dat werkelijk zou doen en met dezelfde kracht deze aanslagen zou doen mogelijk de buren op visite zouden komen met een onaangename boodschap. Via de set klonk het voor deze huiskamer prachtig.

Ook het motet koor van de oscar kerk stond er in zijn complete opstelling inclusief het interieur van de kerk. Verbluffend om dit te horen uit deze kleine monitoren.
Geen kritiek? Zeker wel. Een opname gemaakt door Ad van medevoort in het concertgebouw (scherzo uit de symfonie no. 4, Tchaikovsky) liet niet de plaatsing van de instrumenten horen zoals daar eerder op een aantal topsets van heb kunnen genieten. Het scherzo wordt getokkelde strijkinstrumenten gespeeld en je hoort als een soort golf welke groepen of soloinstrumenten spelen. Het is een soort golfbeweging van geluid zoals je dat ook weleens hoort van een zwerm vogels die een plaatsje zoeken voor de nacht in de bomen.
Het geheel klonk ook wat tam zoals ik dat niet ken van deze opname. Heel vreemd, te meer omdat de overige stukken zo prachtig klonken. Zelfs fever ray iets wat absoluut niet mij smaak in muziek is klonk uiterst pakkend en ruimtelijk. Dan toch de opname? Ik kom daar nog op terug want het laat me niet los.

Resumerend kan ik zeggen dat de zoektocht van bas een prachtig resultaat heeft opgeleverd. Met de voorgenomen aanpak van de akoestiek en de separate audiogroep kan het alleen nog maar verder verbeteren.
Ook deze keer draagt het contact tijdens een luisterbezoek met mede forum- en hobbygenoten veel bij. Heerlijk om te luisteren naar hun theorieën, overtuigingen en filosofie. Je gaat ook weer met wat meer frisse oren naar je eigen set luisteren en je doet ideeën op voor mogelijke verbeteringen. In het geval van Bas was er voldoende tijd tijdens de autorit naar en van Almelo veel over audio, muziek en de rest van de wereld te praten. Prima.

Veel plezier verder van je set en ik kijk er naar uit dat je mijn setje eens met een kritisch oor beluistert.

Groet,

Henk