Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

tompj

Citaat van: Maro op januari  9, 2013, 18:26:25
Geloof niet dat we over veel zaken gelijk denken.. :D Te veel geld terug ontvangen  geef ik ook nog wel terug maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op... :D
Niet betalen voor muziek maakt uiteindelijk de industrie kapot. Jij wilt toch ook betaald worden voor je werk.

Niet iedereen heeft hoge standaarden qua moraliteit helaas. Ik waardeer de houding van Bas op dit punt en deel zijn mening hierin volledig.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maro

Heb er geen moreel probleem mee...  Sta daarin (ook hier op het forum) volgens mij niet alleen. Als de industrie het al jaren vertikt om muziek betaalbaar en lossless aan te bieden hebben ze de digitale boot volledig gemist. Dan zoek ik andere wegen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

tompj

V :google:
Citaat van: Maro op januari  9, 2013, 18:34:00
Heb er geen moreel probleem mee...  Sta daarin (ook hier op het forum) volgens mij niet alleen. Als de industrie het al jaren vertikt om muziek betaalbaar en lossless aan te bieden hebben ze de digitale boot volledig gemist. Dan zoek ik andere wegen.
De weg van de diefstal...

1 CD/download voor 10 euro......echt onbetaalbaar ja.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maro

Voor mp3 wel ja. Jij mag me gerust een dief noemen hoor....wat jij wil....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: tompj op januari  9, 2013, 18:36:29
V :google:De weg van de diefstal...

1 CD/download voor 10 euro......echt onbetaalbaar ja.

10 euro voor een CD valt wel mee. Zit meestal een leuk hoesje bij met een boekje en wat foto's. Dus dat is wel goed te doen. Wat ik wel duur vind is dat datzelfde album vrijwel niet als lossless te krijgen is, maar als MP3 in lagere kwalitiet, zonder boekje of wat dan ook, en dat je dan nog steeds 10 euro moet betalen. :crazy:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Citaat van: Eddye op januari  9, 2013, 18:50:15
10 euro voor een CD valt wel mee. Zit meestal een leuk hoesje bij met een boekje en wat foto's. Dus dat is wel goed te doen. Wat ik wel duur vind is dat datzelfde album vrijwel niet als lossless te krijgen is, maar als MP3 in lagere kwalitiet, zonder boekje of wat dan ook, en dat je dan nog steeds 10 euro moet betalen. :crazy:

Eens. Als je je dan ook bedenkt dat er heleboel kosten niet gemaakt hoeven worden (plaatje en boekje leveren, transport, personeelskosten, noem maar op) dan is €10,- voor een mp3 cd veel te veel. Zeker als je bedenkt dat de artiest daar dan ook maar een paar cent aan verdiend. Wie zijn de dieven dan? Als je alle top CD's nu voor een paar € legaal in lossless kon downloaden met de opbrengsten voor het grootste gedeelte naar de muzikanten en producers.... deed ik dat meteen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

tompj

Citaat van: Maro op januari  9, 2013, 19:06:37
Eens. Als je je dan ook bedenkt dat er heleboel kosten niet gemaakt hoeven worden (plaatje en boekje leveren, transport, personeelskosten, noem maar op) dan is €10,- voor een mp3 cd veel te veel. Zeker als je bedenkt dat de artiest daar dan ook maar een paar cent aan verdiend. Wie zijn de dieven dan? Als je alle top CD's nu voor een paar € legaal in lossless kon downloaden met de opbrengsten voor het grootste gedeelte naar de muzikanten en producers.... deed ik dat meteen.
Hetzelfde gaat op voor benzine. Steel je dat ook?

Onzin trouwens dat een artiest slechts een paar cent verdienT aan een cd.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

bmateijsen

Citaat van: tompj op januari  9, 2013, 19:11:00

Onzin trouwens dat een artiest slechts een paar cent verdienT aan een cd.

Beginnende artiesten kunnen beter een CD/ download zelf uitgeven, dat levert ze het meeste op. Een platenmaatschappij maakt ook in deze tijden nog steeds de meeste omzet. Wanneer een artiest eenmaal gevestigd is, dan wordt het contract vaak belangrijker.

Beste voorbeeld in NL is Caro Emerald.

Maro

Citaat van: tompj op januari  9, 2013, 19:11:00
Hetzelfde gaat op voor benzine. Steel je dat ook?

Onzin trouwens dat een artiest slechts een paar cent verdienT aan een cd.

Vergelijk met benzine slaat natuurlijk nergens op. Ik download via nieuwsgroepen en dat is nog steeds legaal in NL Dus hou nu maar eens op om me steeds van diefstal te betichten ;). En wat punt twee betreft...dream on...

http://www.petermeindertsma.nl/blog/hoeveel-verdient-een-artiest-per-cd/
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

tompj

Citaat van: Maro op januari  9, 2013, 19:33:06
Vergelijk met benzine slaat natuurlijk nergens op. Ik download via nieuwsgroepen en dat is nog steeds legaal in NL Dus hou nu maar eens op om me steeds van diefstal te betichten ;). En wat punt twee betreft...dream on...

http://www.petermeindertsma.nl/blog/hoeveel-verdient-een-artiest-per-cd/
Precies wat ik zeg dus.....een paar cent per CD is onzin.

Wees gerust, ik houd er inderdaad mee op.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maro

In vind 10% op een CD van een 10tje een paar cent ja. 90% gaat dus naar zakkenvullers. Mijn idee zou zijn dat artiesten zelf hun releases op hun eigen website ter DL aan gingen bieden. Keuzes geven in kwaliteit (MP3 of Flac) en uitvoering (wel of geen cover art ed) Als ze dan nog genoegen nemen met het zelfde bedrag per verkochte CD/DL dan kost zo'n DL nooit meer dan een Eurotje of 5 misschien 6.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Ik begrijp je punt wel hoor Maro. Geheel vrijuit ga ik ook niet, want ik koop meestal online. De prijzen bij de cd-winkel vind ik echt te hoog en vaak hebben ze niet wat ik zoek. De plaatselijke cd-winkel steun ik dus ook niet.

Veel nieuwe artiesten brengen inderdaad hun eigen cd's uit en doen dat niet meer via een platenmaatschappij. Dan nog krijgen ze relatief weinig geld van hetgeen jij hebt betaald. Om daarentegen te zeggen dat je niks gaat kopen, omdat de artiesten zo weinig krijgen, vind ik een beetje een makkelijke reden. Dan hoef je voor niets meer te betalen, want bij alle artikelen wordt lang niet de kostprijs aan de oorspronkelijke maker betaald. Van koffie tot een auto, van een t-shirt tot computers.
Ik denk dat hoe goedkoop je een cd ook maakt mensen altijd blijven downloaden. Waarom iets kopen als je het, volgens de wet, ook gratis kan krijgen? Begrijpelijk vind ik het, ook jammer.

Een tijd geleden heb ik trouwens dit topic geopend om eenzelfde discussie te voeren. Is alleen een beetje verzand.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Mooi voorbeeld is Lady Danville. Zitten nog net bij een maatschappij, en brengen het dus zelf uit.
Heb zondag alles van ze in iTunes gekocht. En uitstekende kwaliteit.
Geen compressie meuk volgens mij.


Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Maro

Ben het wel met je eens Bas maar je vergelijk met andere artikelen gaat mank omdat je die niet legaal gratis kan ophalen ergens. Dat kan alleen met digitale content. Ben ook zeker niet tegen betalen voor muziek. Ik heb 500 cd's en ook 500 LP's heb in CD zaken gewerkt en mag daar nog graag komen voor een babbel en een muziekje. Is ook onderdeel van mijn hobby. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: weust op januari  9, 2013, 23:05:55
Mooi voorbeeld is Lady Danville. Zitten nog net bij een maatschappij, en brengen het dus zelf uit.
Heb zondag alles van ze in iTunes gekocht. En uitstekende kwaliteit.
Geen compressie meuk volgens mij.


Ga ik later eens luisteren, ben benieuwd!

Citaat van: Maro op januari  9, 2013, 23:18:16
Ben het wel met je eens Bas maar je vergelijk met andere artikelen gaat mank omdat je die niet legaal gratis kan ophalen ergens. Dat kan alleen met digitale content. Ben ook zeker niet tegen betalen voor muziek. Ik heb 500 cd's en ook 500 LP's heb in CD zaken gewerkt en mag daar nog graag komen voor een babbel en een muziekje. Is ook onderdeel van mijn hobby. :D
De vraag is omdat je iets mag, je het dan ook altijd moet doen. Ik mag hier tegen iemand onaardig doen of zelfs uitschelden, moet ik dat dan ook doen puur omdat ik het recht er toe heb?
Het argument van downloaden vind ik altijd een beetje mank gaan, omdat je daardoor meewerkt aan het illegaal verspreiden van degene die uploadt. Alle wettelijke (on)mogelijkheden daargelaten, mijn principe is dat je een tegenprestatie (vaak door middel van geld) hoort te doen voor hetgeen een ander jou biedt. Tenzij diegene nadrukkelijk aangeeft dat het een giftt is. Helaas valt door Internet deze morele verantwoordelijkheid steeds makkelijker weg. Maar laten we deze discussie verder voeren op het eerder genoemde topic, ok?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nou, DBPoweramp heb ik inmiddels gedownload en geinstalleerd.

Nu heb ik echter "problemen" met Accuraterip, althans ik krijg niet zoals in de handleiding de prompt om Accuraterip in te stellen. Ik heb meerdere cd's van http://www.accuraterip.com/keydiscs.htm gebruikt, maar nog steeds geen prompt. Eerder is me dit bij Exact Audio Copy wel gelukt en sindsdien is de cd-speler waarmee ik rip niet veranderd. Kan het zijn dat Accuraterip dus eigenlijk al goed is ingesteld (en dat het een overkoepelend programma is "om DBP en EAC heen")? En zo ja, kan ik dat ergens checken?
Of moet ik meerdere cd's blijven proberen tot Accuraterip binnen DBP is gelukt? Ik hoop natuurlijk het eerste... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Weer even een vraag over de akoestiek.

Een gordijn is natuurlijk een optie voor achter de luisterplek. Maar hoe zit het met schilderijen aan een schilderijrails, is dat ook een optie? Gewoon even brainstormen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Jumping Jack

Ik vind de Art-panel doeken wel heel mooi ogen, maar erg prijzig...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

En Accuraterip is niet 'overkoepelend', dus toch andere albums proberen?

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op januari 11, 2013, 10:06:36
Schilderijen dempen nagenoeg niets...
Eerder diffusie dus.
Het was ook gewoon even een gedachtenexperimentje. Na een nachtje geslapen te hebben, zie ik het niet echt zitten om steeds schilderijen achter me te hebben hangen. Na mijn verjaardag dus maar eens weer die gordijnen op gaan hangen. ;)

Citaat van: Jumping Jack op januari 11, 2013, 10:09:19
Ik vind de Art-panel doeken wel heel mooi ogen, maar erg prijzig...
Heb ik ook eens naar zitten kijken, maar is inderdaad wel erg prijzig. Andere zaken (vloerkleed, gordijnen) zetten meer zoden aan de dijk en komen er op korte termijn.

Citaat van: garmtz op januari 11, 2013, 10:11:35
En Accuraterip is niet 'overkoepelend', dus toch andere albums proberen?
Ships... :( Nou ja, ik zat pas bij 'Depeche Mode', dus er is nog genoeg te proberen. ;D

Edit: ik was even bang dat ik na mijn morele getier alle mensen had weggejaagd. Het lijkt mee te vallen... ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op januari 11, 2013, 10:43:34
Eerder diffusie dus.

Nee, eerder reflectie, niet net als een muur... ;)

EDIT: spelfout

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Je kan mss ook eens aan de slag om zelf wat (eenvoudige) panelen te maken, zoals ik heb gedaan? Ikea en rotswol of noppenschuim is all you need... Kost niets en houdt je weer even van de straat  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005