Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dirk

Citaat van: twani op december 25, 2012, 12:41:15
Maar die gaan jullie niet verkopen toch Garmt? Net als de stereo 225.... die erg goed klinkt, wordt getest en zeer betaalbaar is...Helemaal begrepen heb ik dat nooit, zullen jullie ongetwijfeld legitieme reden voor hebben.......
ik denk dat ik toch maar naar die nieuwjaarsborrel afzak, kan ik ook eens polsen wat ze op dat vlak van plan zijn  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

Citaat van: garmtz op december 25, 2012, 12:19:50
Ik kan me nooit aan de indruk onttrekken dat als je geluid extreem veel beter wordt van ARC, je misschien in beginsel ook eens moet kijken naar de keuze en plaatsing van de speakers. Met erg grote full-range speakers heb je snel dat de kamer veel te veel laag toevoegt, wat vervolgens door ARC weer wordt rechtgetrokken.

frank2, heb je wellicht grafieken voor ons van ARC voor en na meting? Ben wel benieuwd waar ARC vooral corrigeert bij jou.


Ik heb nergens geschreven dat mijn geluid extreem beter wordt, maar het zijn wel duidelijke verschillen, de ARC plaatst de muziek stemmen iets anders. Grafiek bijgaand rood zonder, groen met ARC

nb: meting is tot max. 2000 Hz

Zoals eerder geschreven heb ik een houtsketbouw woning, waardoor ik eerder te weinig dan teveel bas heb, maar dat zie je aan de grafiek wel. Wel valt op dat de usb  v.d. anthem echt heel goed is, een hard disk daarop aangesloten "verslaat" naar mijn inzien veel cd spelers
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Wat een pieken zeg :D.   Zonder gekheid, zegt me niets ;D

Staaled

Citaat van: frank2 op december 25, 2012, 12:51:32
Ik heb nergens geschreven dat mijn geluid extreem beter wordt, maar het zijn wel duidelijke verschillen, de ARC plaatst de muziek stemmen iets anders. Grafiek bijgaand rood zonder, groen met ARC

nb: meting is tot max. 2000 Hz

Zoals eerder geschreven heb ik een houtsketbouw woning, waardoor ik eerder te weinig dan teveel bas heb, maar dat zie je aan de grafiek wel. Wel valt op dat de usb  v.d. anthem echt heel goed is, een hard disk daarop aangesloten "verslaat" naar mijn inzien veel cd spelers
Frank , aan de grafieken te zien kan het m.i. niet anders dan dat het verschil groot is. ;)
Er vindt een hoop correctie door ARC plaats.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Je hoort ook duidelijk verschil met en zonder Arc. Zonder klinkt een beetje kalig, met klinkt voller, maar ik ben er wel van overtuigd dat de ARC meer doet, zang vooral lijkt iets anders geplaatst te worden, ik kan het niet goed verwoorden, maar het klinkt als een klok. En ja de ARC doet het meeste in de mids en midlaag. Daar zat ook al jaren mijn probleem. Ik heb dit proberen op te lossen door kabels en ls kabels e.d. maar hoewel dat iets hielp, helpt de ARC pas echt goed. Je kunt ook de roomgain nog iets verhogen, die staat bij mij voor music mode op 2 DB.
Ben er zelf wel van overtuigd dat de Belles VV die ik eerst had ook erg goed is/was maar niet in mijn set vanwege bovengenoemde grafiek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Betere respons zet alles meer op zijn plaats. :music:
Naar mijn ervaring is dat niet alleen een kwestie van puur SPL maar ook de uitsterftijd/galm.
Te zien in bijvoorbeeld een waterfall diagram.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ik heb ooit een Behringer DSP gehad, die had daar juist problemen mee, waardoor hij nogal vlak klonk. De ARC doet dat zeer goed, uitsterven van tonen e.d. gaat heel eerlijk, je kunt dat zelf goed vergelijken door met of zonder arc te luisteren.
Iedereen weet ondertussen wel dat ik erg gecharmeerd van de Anthem ben, leuke van dit alles is wel dat eigenlijk iedereen die een Anthem heeft of koopt hetzelfde schrijft. Larzie heeft mij al enkele keren gemaild met vragen omdat de handleiding vreselijk is, maar eenmaal goed ingesteld is iedereen erg blij met het apparaat.

En in mijn geval de Anthem met de nieuwe speakerkabel geeft een zeer open geluid wat toch een warmte heeft, en wat gans eerlijk is. Ja ik ben zeer tevreden.
Ik heb nog wel enkele kleine verbeteringen te doen, zoals een andere adapter aan de hard disk, (zoiets wat de Sbooster bij de s-box doet) en andere hdmi kabels maar verder geen plannen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Citaat van: twani op december 25, 2012, 12:41:15
Maar die gaan jullie niet verkopen toch Garmt? Net als de stereo 225.... die erg goed klinkt, wordt getest en zeer betaalbaar is...Helemaal begrepen heb ik dat nooit, zullen jullie ongetwijfeld legitieme reden voor hebben.......

Vind ik niet interessant genoeg in ons assortiment, hoewel hij best heel goed zou kunnen zijn. De 2-kanaals pre met ARC gaan we wellicht wel voeren. Wij weet...

weust

Vanzomereng, ik heb de set van Bas nu meerdere malen kunnen beluisteren.
Het natuurlijke van de instrumenten bevalt mij heel erg goed, maar mis soms wat in de hoog.

In ieder geval, ik ben er niet door gegrepen, maar vind ze wel mooi en erg goed klinken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

vanzomereng

Citaat van: weust op december 25, 2012, 15:31:05
Vanzomereng, ik heb de set van Bas nu meerdere malen kunnen beluisteren.
Het natuurlijke van de instrumenten bevalt mij heel erg goed, maar mis soms wat in de hoog.

In ieder geval, ik ben er niet door gegrepen, maar vind ze wel mooi en erg goed klinken.

Tsja, jouw referentiekader zijn o.a. de roemruchte Millon Phantoms  :xmas:
dan valt het ook inderdaad niet meer, iets aan te treffen wat veel beter is  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

frank2

Daar heb je volkomen gelijk in. (als je referentiekader beperkt is tot 1 a 2 speaker merken)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

weust

Gast. Serieus. Leer interpreteren.
Er staan smiley's achter.

Is je tweede naam soms Sheldon, dat je sarcasme niet begrijpt?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Ik neem aan dat de vriendelijkheden, na een (hopelijk) heerlijk kerstmaal, weer zijn teruggekeerd. Toch? ;)

Hier geen nieuws te melden behalve dan dat Linda vanochtend vanuit zichzelf (!) de set aan zette en haar favoriete nummer van Crowded House draaide en daar heel erg van genoot. Dat terwijl ik aan het douchen was. Vind ik even leuk om te melden, omdat ze het dus steeds minder als "mijn" set beschouwt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op december 25, 2012, 19:02:49
Hier geen nieuws te melden behalve dan dat Linda vanochtend vanuit zichzelf (!) de set aan zette en haar favoriete nummer van Crowded House draaide en daar heel erg van genoot. Dat terwijl ik aan het douchen was. Vind ik even leuk om te melden, omdat ze het dus steeds minder als "mijn" set beschouwt.
voordeel daarvan is ook dat je haar niet (meer) zal moeten overtuigen dat een volgende investering in de set uiterst zinvol is...al heb ik eigenlijk ook niet het idee dat je daar (van dat moeten overtuigen) tot nog toe veel last van hebt gehad  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op december 25, 2012, 19:07:55
voordeel daarvan is ook dat je haar niet (meer) zal moeten overtuigen dat een volgende investering in de set uiterst zinvol is...al heb ik eigenlijk ook niet het idee dat je daar (van dat moeten overtuigen) tot nog toe veel last van hebt gehad  ;D
Ik zal het je nog sterker vertellen! Vanochtend vertelde ik dat ik de box van Kraftwerk zo leuk vond en dat er een bepaald bliepje in een nummer zat. Daarbij merkte ik op dat het bliepje echt uit de linker luidspreker kwam, maar voorbij de rechter. Dat dat met de muren te maken had, et cetera. Daarop vroeg ze hoe zo'n diffusor eruit ziet en ze vond de voorbeelden die ik noemde wel mooi. :withstupid:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

nou moet ze ook niet overdrijven hé, straks ga je haar nog echt geloven  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op december 25, 2012, 19:27:37
nou moet ze ook niet overdrijven hé, straks ga je haar nog echt geloven  :D
Ik sta bijna nergens meer van te kijken in haar geval en dat is absoluut positief bedoeld!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

wees alleen daarom al heel erg blij met zo'n vrouw, ik heb wel eens andere verhalen gehoord.
Gelukkig vind mijn vrouw het ook wel best, al vind ze het allemaal wat ik doe overdreven.... maar je moet haar zien genieten bij een spannende actiefilm in surround.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op december 25, 2012, 08:29:47
Sorry  voor de late reactie (ik kon er helaas niet bij zijn)
maar leuk om te horen, dat het een leuke M&G was en iedereen heeft genoten  :bigsmile:

Maar waar ik benieuwd naar ben (behalve dat jullie de set goed vonden "klinken") of jullie: Weust, Xander32 & Eddye
gegrepen zijn door het Harbeth-virus en het nu "knaagt" tussen de oortjes en wordt nu een onuitstaanbare drang
ervaren om op korte termijn, zelf ook Harbeth's aan te schaffen  :butbut:
Kan duidelijk zijn: Nee. Waarom niet; ik luisterde niet alleen naar Harbeth maar naar een keten, waarin de Harbeths (een voorname) schakel vormden, met componenten die het veelvoudige van die van mij hebben gekost ... Met alleen een setje Harbeth speakers ben je er m.i. niet. De keten an sich vond ik echter top, zou er zo die van mij op inruilen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: garmtz op december 25, 2012, 15:26:04
Vind ik niet interessant genoeg in ons assortiment, hoewel hij best heel goed zou kunnen zijn. De 2-kanaals pre met ARC gaan we wellicht wel voeren. Wij weet...
Als je op de specs en reviews af gaat erg veel versterker voor de euris die 225 integrated :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Staat in de prominente Duitse en Engelse audiobladen skyhigh beoordeeld en presteert vér boven z'n prijsklasse..... Is een powerhouse bovendien.
Ik ging 'm wél verkopen, is toch ook maar een kleine investering als je al Anthem dealer bent...
Misschien bang voor dalende Naim omzet :D

Xander32

Citaat van: twani op december 25, 2012, 21:51:46
Staat in de prominente Duitse en Engelse audiobladen skyhigh beoordeeld en presteert vér boven z'n prijsklasse..... Is een powerhouse bovendien.
Ik ging 'm wél verkopen, is toch ook maar een kleine investering als je al Anthem dealer bent...
Misschien bang voor dalende Naim omzet :D
... ik denk dat je met dat laaste niet ver van de waarheid af zit, een reden (de reden ¿) dat BB&G de 225 niet wil opnemen in hun assortiment (?) ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Volgens mij hebben jullie allemaal niet zo'n goed idee wat er bij Beter Beeld & Geluid gebeurt dan wij zelf.... ;).

twani

Klopt Björn, we zitten te vissen naar de echte reden ;D. Beetje flauw en ik stop er dan ook mee :blush:



Alhoewel ik moet zeggen dat ik 'm,mede door de zeer goede reviews, nog even in beeld heb gehad :)