Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Martijn M

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 19, 2012, 19:13:01
Niet eens de SBT geprobeerd!

Ik heb geen idee wat een SBT is, maar als ik langs kom, stel ik voor een DBT te proberen ;) .

Nouja, eigenlijk enkelblind.
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Citaat van: keyser op oktober 19, 2012, 19:23:37
Ik heb geen idee wat een SBT is, maar als ik langs kom, stel ik voor een DBT te proberen ;) .

Nouja, eigenlijk enkelblind.
Haha, Squeezebox Touch. ;)
Ok, dat zou wel kunnen. Alhoewel ik het ook wel leuk vind om "gewoon" te luisteren naar muziek. Maar een enkelblind vind ik misschien ook wel grappig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Citaat van: keyser op oktober 19, 2012, 19:31:49
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten :) .
Nou ja, bij "gewoon" luisteren ben ik meer ontspannen en ben ik eigenlijk helemaal niet bezig met de set. Bij een blinde test is dat precies andersom.
Anders wordt het meteen weer een test als je langs komt. Een test die best leuk is om eens te doen, maar ik weet niet of ik dat de eerste keer al wil.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Mijn impressie van vandaag. Zal geen verassing zijn voor Bas, het is gedurende de dag al naar voren gekomen.

De ervaring verschilde nog al per soort muziek dat er gedraaid werd.
We begonnen met Gravedigger's Dong, van Mark Lenegan Band.
Mijn gevoel er bij was dat het vrij donker klonk, vergeleken met mijn set.

Verder luisterend bleek het allemaal wel mee te vallen.
Angus & Julia Stone klonken heerlijk. Gewoon open, redelijk wat echo. Wat overigens ook al in het album zelf zit.

White Unicorn van Wolfmother klonk heel erg rommelig vonden wij allebei.
Als of alles in elkaar gedrukt was. Voor mij gevoel heb ik dat hier thuis niet, dus dat test ik morgen nog even.

House nummers klonken erg lekker. Veel detail en ruimte.
Het mooie vond ik, in het algemeen, is dat je de bijzettafelkoelkastsubwoofer niet merkt dat ie aanwezig is. Voor mijn gevoel super goed afgesteld. Geen enkele keer het gevoel gehad dat ie er stond en mee deed.

Er waren wel momenten dat ik wat detail miste. Maar dat kwam ook door hoe Bas graag zijn muziek beluisterd. Dat verschilt duidelijk met mij.

In ieder geval, het is een erg mooie set. Luidsprekers die wat retro er uit zien maar zeker zijn charme heeft. De kleur van de luidsprekers en de stands gaan mooi samen. Houd ik wel van.
En de componenten zijn mini. Daar in ben ik dan toch meer van de grote componenten.
Geen idee waarom. Maar wel super om te zien daktuin zoiets kleins zo veel kan komen.

Hoop dat het allemaal niet generatief klinkt, want ik heb mij zeker vermaakt vandaag.
Mooie set waar Bas terecht blij mee mag zijn :)

Volgende week ergens staat mijn set op de planning, en we moeten bij Bas nog verder.
We zijn niet eens van het streamen toe gekomen...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Zitten toch wel wat verrassende conclusies in vind ik. Ik denk inderdaad dat jullie smaak tav. de  gewenste klank nog wel wat uiteen loopt, is het niet?

Gr
Theo.

weust

Dat klopt :)
Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik het slecht vind klinken natuurlijk.
Gewoon het verschil in aandachtspunten die wij beiden hebben.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Weust, super bedankt dat je je bevindingen zo neer hebt gepend! Ik was vandaag ook wisselend enthousiast en terughoudend over wat ik hoorde en het hing over het algemeen wel een beetje af van de muziekstukken.

In het gebrek aan detail kan ik je wel vinden. Als ik het echter vergelijk met wat ik bij Beter Beeld en Geluid heb gehoord, denk ik dat dat vooral door de akoestiek komt. Zeker ook omdat we vrij luid hebben gespeeld, althans luider dan ik meestal doe, zullen de reflecties in de kamer ook parten hebben gespeeld. Dan nog ben ik iets meer van details die in de muziek verweven zitten en ik op die manier hoor dan dat ze duidelijk te horen zijn als apart iets. Ik vermoed dat jouw combinatie wat meer de details benadrukt.

Wat jou ook opviel en ik al een tijdje vind is dat de basweergave soms wel wat strakker mag. Door de kamerakoestiek, maar ook zeker door de gebruikte versterker. Waarschijnlijk doet jouw Emotiva dat een stuk beter!

Het klinkt zeker niet generatief. Als er zich iemand daar schuldig aan maakt dan ben ik het wel! ;D
Ik ben ook erg benieuwd naar jouw set en wil de Millons nu zeker eens horen. Dus ook wat mij betreft "to be continued".

Citaat van: twani op oktober 19, 2012, 21:54:17
Zitten toch wel wat verrassende conclusies in vind ik. Ik denk inderdaad dat jullie smaak tav. de  gewenste klank nog wel wat uiteen loopt, is het niet?

Gr
Theo.
Wat vind je vooral verrassend Theo?

Citaat van: weust op oktober 19, 2012, 21:56:25
Dat klopt :)
Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik het slecht vind klinken natuurlijk.
Gewoon het verschil in aandachtspunten die wij beiden hebben.

Ja, dat denk ik ook. Onze muziekvoorkeuren wijken ook best wel af, dat zal ongetwijfeld ook in de setkeuze terugkomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

De akoestiek wilde ik nog aanhalen toen ik het typte. Helemaal vergeten.
Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Details die weg vallen in de echo. Zoiets.

Als het mogelijk is om jouw versterker met mijn eind versterker te koppelen, dan valt dat natuurlijk een keertje testen. Maar gok dat zo'n klein ding geen pre-outs heeft?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Résolution Audio, gebrek aan detail vond ik de meest opvallende ;)  Donker herken ik overigens een klein beetje als Harbeth eigenschap maar dat zal Garmt vast weerleggen met het aanduiden van de bron als oorzaak daarvan.

Ik weet het niet, mij hoor je er niet over ik val op donker (nee Jan, niet op donkere vrouwen :D)

Verder mooi verslag, en ik hoop dat Weust een beetje postieve  feedback voor ons heeft over de "Health" :unsure:

Gr
Theo

weust

Detail was zeker wel aanwezig, maar misschien wilde ik soms nog net iets meer ;)

Welke "health"?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op oktober 19, 2012, 22:03:31
De akoestiek wilde ik nog aanhalen toen ik het typte. Helemaal vergeten.
Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Details die weg vallen in de echo. Zoiets.

Als het mogelijk is om jouw versterker met mijn eind versterker te koppelen, dan valt dat natuurlijk een keertje testen. Maar gok dat zo'n klein ding geen pre-outs heeft?
Nee, dat gaat niet inderdaad. Met de XS van Resolution Audio zou dat volgens mij wel kunnen, maar die heb ik (nog) niet.
Edit: via de cd-speler lukt dat wel. Nu ik erover denk heb ik ook forumleden zien spelen met Lavardin IT als versterker, dus het kan!

Citaat van: weust op oktober 19, 2012, 22:10:26
Detail was zeker wel aanwezig, maar misschien wilde ik soms nog net iets meer ;)

Welke "health"?
Ja, ik heb inderdaad een andere behoefte aan detail, niet eens echt minder maar echt anders. Het is mij al te snel into my face waardoor het mij juist afleidt van de muziek.
Ik denk dat Theo doelt op jouw "health".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Ik had in een ander topic begrepen Weust dat er toch een moeilijk moment was deze week? Laat anders maar als je daar geen zin in hebt.....

Gr
Theo

weust

Ik zal het kort houden om niet al teveel ontopic te gaan hier.

Ik had een operatie voor een blaassteen, welke een tumor met blaaskanker bleek te zijn.
Gelukkig geen uitzaaiingen, dus ik ben op dit moment schoon.
Echter is de tumor wel de blaas spier ingegroeid, dus moet er preventief gehandeld worden.
De spier word namelijk als ziek gezien, waardoor kanker terug kan komen.

Welke behandeling er gekozen word hoor ik 30 oktober.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Citaat van: weust op oktober 19, 2012, 22:26:30
Ik zal het kort houden om niet al teveel ontopic te gaan hier.

Ik had een operatie voor een blaassteen, welke een tumor met blaaskanker bleek te zijn.
Gelukkig geen uitzaaiingen, dus ik ben op dit moment schoon.
Echter is de tumor wel de blaas spier ingegroeid, dus moet er preventief gehandeld worden.
De spier word namelijk als ziek gezien, waardoor kanker terug kan komen.

Welke behandeling er gekozen word hoor ik 30 oktober.
K*t ziekte met voor jou gelukkig zicht op betere tijden, goed om te horen dus ga ervoor ;)

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Het zal geen klaagtopic worden, maar er is wat mij betreft niets off-topic aan hoor, weust en twani. Mensen en wat hen bezig houdt gaat áltijd voor (domme) apparatuur. Dat dat helder is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 19, 2012, 23:05:25
Het zal geen klaagtopic worden, maar er is wat mij betreft niets off-topic aan hoor, weust en twani. Mensen en wat hen bezig houdt gaat áltijd voor (domme) apparatuur. Dat dat helder is.

:worship: mooi gezegd Bas.

Hou de moed er in Weust!  :thumbs-up:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zee

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 19, 2012, 08:49:17
Even een krabbel voordat ik ga fitnessen. In de startpost heb ik een wishlist gezet van cd's die ik graag nog een keer koop.

Verder komt forumlid weust straks langs.


Leuk te zien dat de klassieke muziek je niet heeft afgeschrikt Bas!
Binnenkort moet je anders maar eens bij mij komen luisteren dan kan ik je nog heel veel meer moois van dit genre laten horen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op oktober 19, 2012, 23:06:56
:worship: mooi gezegd Bas.

Hou de moed er in Weust!  :thumbs-up:
Is toch zo?

Citaat van: Zee op oktober 20, 2012, 08:44:57

Leuk te zien dat de klassieke muziek je niet heeft afgeschrikt Bas!
Binnenkort moet je anders maar eens bij mij komen luisteren dan kan ik je nog heel veel meer moois van dit genre laten horen.
Nee, niets sluit ik van tevoren uit hoor. Ik luister naar alles, maar heb natuurlijk wel mijn voorkeuren. Vind het leuk om eens langs te komen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Weust...

Mooi verslag maar een vooral veel sterke toegewenst met je gezondheid
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

weust

Dank je wel. Vreemde is dat de gezondheid juist goed is nu.
Het kan/komt alleen terug als er niets preventieve gedaan word...
En dan ben ik binnen tien jaar echt de wormvormig aanhangsel.

Voor wie het niet weten: blaaskanker komt normaal gesproken pas voor bij mensen vanaf 65/70 jaar.
Ik ben vorige week zaterdag 33 geworden. Beetje erg jong voor dit dus.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Helder verslag T.  :thumbs-up: En idd. sterkte met de nabehandeling, maar dat gaat helemaal goed komen.

Ik ben erg benieuwd hoe ik t.z.t. de set ga ervaren, daar ik zelf met behoorlijk transparante en gedetailleerde 718`s draai, hetgeen past bij mijn voorkeur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Wat ik nu ga zeggen, is een beetje gevaarlijk, maar ik meen het wel echt: een Harbeth klinkt niet eens zo donker. Het is vooral de commerciële concurrentie (zal geen merken noemen) die door een kleine boost in het presence-gebied een tekort aan transparantie in het middengebied probeert te verhullen. Dit zit een natuurlijke klank vaak in de weg. Veel popliefhebbers vinden zo'n klank fijn. Maar luister je naar akoestische muziek, kan het gaan opvallen.

vanzomereng

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2012, 10:16:37
Wat ik nu ga zeggen, is een beetje gevaarlijk, maar ik meen het wel echt: een Harbeth klinkt niet eens zo donker. Het is vooral de commerciële concurrentie (zal geen merken noemen) die door een kleine boost in het presence-gebied een tekort aan transparantie in het middengebied probeert te verhullen. Dit zit een natuurlijke klank vaak in de weg. Veel popliefhebbers vinden zo'n klank fijn. Maar luister je naar akoestische muziek, kan het gaan opvallen.

Maar gezien de reactie van Weust afkomstig is, die met Millon speelt, reken ik niet tot de commerciele merken !

Vele (commerciele) speakers hebben ook vaak een kleine boost bij ca. 50 a 100 hz.
(wat niet perse als "negatief" gekwalificeerd moet worden)

Verder kan het ook een gewenningskwestie zijn van Weust en/of wellicht is zijn akoestiek zodanig "hard"
dat er meer hoog in zijn thuissituatie hoorbaar is. 
Ook in hoeverre speakers ingedraaid moeten worden speelt een rol etc..
Wellicht klinken de Millon,s inderdaad wat "frisser" als de Harbert  ???

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD