het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

reza

Mijn ervaring is ook dat het beeld " te plat" wordt als je dit doet.  Madshi Raad ten slotte ten alle tijden aan om met de nits goed te zitten, de rest is om te tweaken.
Maar ieder zijn ding uiteraard.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Ik heb best een prima pc staan met een RTX3070. Prima videokaart voor MadVR lijkt me. Echter maar 1 hdmi ingang dus daar zou dan een splitter tussen moeten. Ik game echter ook op de pc en doe er mijn dagelijkse dingen op. Is dat dan wel handig of zou een htpc beter zijn?

hifiman

Citaat van: timster op oktober  4, 2022, 08:10:29
Ik heb best een prima pc staan met een RTX3070. Prima videokaart voor MadVR lijkt me. Echter maar 1 hdmi ingang dus daar zou dan een splitter tussen moeten. Ik game echter ook op de pc en doe er mijn dagelijkse dingen op. Is dat dan wel handig of zou een htpc beter zijn?
Ja prima pc, nee niet handig , je bedoeld 1 hdmi uitgang en splitter niet persee nodig lijkt mij als je de htpc via je surround receiver/processor laat lopen.

timster

De RTX heeft maar 1 HDMI ingang/uitgang. De rest zijn displayports. 1 zit in mijn beeldscherm. De andere zou dan naar mijn receiver moeten lopen.

Dan misschien maar een HTPC aanschaffen als MadVR echt zoveel verschil maakt ipv de Shield. Ik heb een JVCx5900 en als de kwaliteit daarop zo vooruit zou gaan dan wil ik er wel eens mee gaan stoeien.

hifiman

Citaat van: timster op oktober  4, 2022, 09:02:44
De RTX heeft maar 1 HDMI ingang/uitgang. De rest zijn displayports. 1 zit in mijn beeldscherm. De andere zou dan naar mijn receiver moeten lopen.

Dan misschien maar een HTPC aanschaffen als MadVR echt zoveel verschil maakt ipv de Shield. Ik heb een JVCx5900 en als de kwaliteit daarop zo vooruit zou gaan dan wil ik er wel eens mee gaan stoeien.
Je kunt ook een displayport naar hdmi afdapter aanschaffen ...

timster

Dat zou idd ook kunnen, maar je geeft aan dat het niet handig is. Sorry het is allemaal vrij nieuw voor mij haha en ik wil er best mee aan de slag, maar het lijkt me ook best lastig met veel werk. Echter als de kwaliteit ten opzichte van de Shield zo vooruit gaat dan ga ik er voor.

reza

De Shield doet geen dynamische tonemapping als die het überhaupt al doet :D
Dat is natuurlijk behoorlijke winst voor madVR.
Plus de upscaling van madVR is :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: timster op oktober  4, 2022, 14:01:23
Dat zou idd ook kunnen, maar je geeft aan dat het niet handig is. Sorry het is allemaal vrij nieuw voor mij haha en ik wil er best mee aan de slag, maar het lijkt me ook best lastig met veel werk. Echter als de kwaliteit ten opzichte van de Shield zo vooruit gaat dan ga ik er voor.
Persoonlijk zou ik dat niet combineren nee, maar het "kan" natuurlijk wel...

riwi

Je zou als test het wel met dezelfde PC kunnen doen. HDMI kabel omsteken of een splitter als een HDFury ertussen met 2 outputs.

Ikzelf had vaak last met MadVR toen ik afwisselend de TV en de projector als display device nam. Ik doe nu _nooit_ meer HTPC naar de TV. Dan blijft het wel stabiel.

MadVR ziet welk display device of receiver er aan de output van de PC hangt. En dan doet ie de instellingen daaronder. Dus als je er een andere weergever aan hangt dan moet je allerlei dingen opnieuw instellen.

't is natuurlijk wel knap duur als je nog een RTX kaart moet kopen en een moederbord/cpu/geheugen.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Citaat van: reza op oktober  4, 2022, 16:02:18
Dat ziet hij toch als je je display gaat kalibreren?
Ik wil het gewoon kunnen zien zonder te kalibreren met een 100 % wit vlak
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

timster

Citaat van: riwi op oktober  4, 2022, 15:01:03
Je zou als test het wel met dezelfde PC kunnen doen. HDMI kabel omsteken of een splitter als een HDFury ertussen met 2 outputs.

Ikzelf had vaak last met MadVR toen ik afwisselend de TV en de projector als display device nam. Ik doe nu _nooit_ meer HTPC naar de TV. Dan blijft het wel stabiel.

MadVR ziet welk display device of receiver er aan de output van de PC hangt. En dan doet ie de instellingen daaronder. Dus als je er een andere weergever aan hangt dan moet je allerlei dingen opnieuw instellen.

't is natuurlijk wel knap duur als je nog een RTX kaart moet kopen en een moederbord/cpu/geheugen.

Dat is idd een beetje de reden dat ik het via mijn huidige pc had willen doen. Ik wil echter niet elke keer met mijn instellingen willen klooien als ik weer bijv wil gamen. Mijn pc hangt nu aan een 55 inch oled.

maximus79

Lopen klooien met displaycal voor een 3dlut file te maken voor madvr.

Eerst gewoon om te proberen en te leren.

Ik heb gekozen voor madvr sdr 2020.
Weinig patches omdat het een test was.

Een paar vragen.

1e foto, van na het maken van de 3dlut file.
Iets wat op valt?

2e foto, tijdens de meting blijft het test vlak op rec709 staan. Klopt dit?

Na het laden van de 3dlut file moet ik de projector naar rec706 zetten(of auto uiteraard)
En het vinkje "send bt2020 to display" uit vinken.
Klopt dit? Kleuren lijken wel te kloppen.

Wat is het beste aantal patches om te selecteren?


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Citaat.      Wat is het beste aantal patches om te selecteren?


Weet niet of er een beste aantal is maar zo rond de 400 gebruik ik zelf .
Wat me wel is opgevallen als je een verificatie test laat lopen en er zit bv 1 kleur iets buiten de Delta E en je dit ook weg wil hebben dan moet je dus meer patches laten lopen maar dit kost je dan ook aanzienlijk meer licht wat logisch is .
Dus voor mezelf is het een trade-off en ik hou het bij 400 wat hier ongeveer een kwartiertje loopt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: williams op oktober  4, 2022, 18:00:36

Weet niet of er een beste aantal is maar zo rond de 400 gebruik ik zelf .
Wat me wel is opgevallen als je een verificatie test laat lopen en er zit bv 1 kleur iets buiten de Delta E en je dit ook weg wil hebben dan moet je dus meer patches laten lopen maar dit kost je dan ook aanzienlijk meer licht wat logisch is .
Dus voor mezelf is het een trade-off en ik hou het bij 400 wat hier ongeveer een kwartiertje loopt .

Ok thanx, en wat betreft de rest? Heb het gevoel dat het niet helemaal goed gaat.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Citaat.       2e foto, tijdens de meting blijft het test vlak op rec709 staan. Klopt dit?

Is mij eigenlijk nooit opgevallen  ;)

Wat me wel is opgevallen is dat daar waar je dus de 3Dlut kunt laden bij calibratie in madVR staat dat je er maar 1 hoeft te laden en dit werkzaam is voor alle bestanden dus ook bt2020 .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Kun je een screenshot laten zien van madVR bij de setting calibratie zodat we zien of deze er ook daadwerkelijk ingeladen is .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: williams op oktober  4, 2022, 18:17:53
Kun je een screenshot laten zien van madVR bij de setting calibratie zodat we zien of deze er ook daadwerkelijk ingeladen is .
Kan ik later doen, maar ik heb wel al gezien dat hij werkte, stond dat 3dlut geladen was bt2020.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: williams op oktober  4, 2022, 18:16:07
Is mij eigenlijk nooit opgevallen  ;)

Wat me wel is opgevallen is dat daar waar je dus de 3Dlut kunt laden bij calibratie in madVR staat dat je er maar 1 hoeft te laden en dit werkzaam is voor alle bestanden dus ook bt2020 .
Dus als ik 1 goede 3dlut bt2020 meting gedaan heb dan gebruikt hij deze ook voor rec709?

Maar klopt het dat de JVC dan gewoon in rec709 moet blijven staan? Trekt madvr met de 3dlut de kleuren omhoog? Als ik de JVC op bt2020 zet dan kloppen de kleuren ook niet meer. (Te vel)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Ik heb daarom het dci-p3 kleuren profiel in de JVC geladen en daarop gecalibreerd (dus geen BT2020 maar DCI-P3 in displaycal gekozen).

Verder kun je een verificatie run laten lopen dan zie je of het meettechnisch een beetje klopt of niet...

maximus79

Citaat van: hifiman op oktober  4, 2022, 18:58:25
Ik heb daarom het dci-p3 kleuren profiel in de JVC geladen en daarop gecalibreerd (dus geen BT2020 maar DCI-P3 in displaycal gekozen).

Verder kun je een verificatie run laten lopen dan zie je of het meettechnisch een beetje klopt of niet...
En waar zet je de jvc daarna op met afspelen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"