Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

raindog

Of een blok van Supra, type MD-06 MKIII. Degelijk non-nonsens blokje, kost ongeveer €150,- en werkt hier naar volle tevredenheid, gekoppeld aan een al even nuchtere EAT Current Conductor netkabel. Vanuit het blok gaan de originele Linn kabels naar de DSM en A2200.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

advr

Citaat van: Lazybird op december 15, 2017, 16:59:55
Lekker Minimserver blijven gebruiken is veel beter/sneller dan Kazoo server.
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

#2452
Wat ook een degelijk blok is voor een nette prijs, is het Music Line stekkerblok van de Duitse Naim-verdeler. Kost zo'n 50 euro.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

denoontje

Ik gebruik een sun leiste kloon op een furutech wanddoos (aparte groep), en dan de normale linn netsnoeren naar de dsm en de 4200.


Citaat van: raindog op december 28, 2017, 22:24:38
Of een blok van Supra, type MD-06 MKIII. Degelijk non-nonsens blokje, kost ongeveer €150,- en werkt hier naar volle tevredenheid, gekoppeld aan een al even nuchtere EAT Current Conductor netkabel. Vanuit het blok gaan de originele Linn kabels naar de DSM en A2200.

i2Paq

Citaat van: raindog op december 28, 2017, 22:24:38
Of een blok van Supra, type MD-06 MKIII. Degelijk non-nonsens blokje, kost ongeveer €150,- en werkt hier naar volle tevredenheid, gekoppeld aan een al even nuchtere EAT Current Conductor netkabel. Vanuit het blok gaan de originele Linn kabels naar de DSM en A2200.

Gebruik ik dus ook, alleen dan de Supra md06/sp mk3 en dat bevalt prima!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rudi64

Ik gebruik een juice bar van PS Audio tot volle tevredenheid..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Citaat van: Lazybird op december 15, 2017, 16:59:55
Lekker Minimserver blijven gebruiken is veel beter/sneller dan Kazoo server.

Ook ik gebruik Minimserver, vooral het bedieningsgemak en de snelheid geeft de WAF hier veel plezier.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

garmtz

Citaat van: Doubleoz op december 28, 2017, 22:10:24
Ik twijfel om mijn bouwmarkt stekkerblok te vervangen voor een ander exemplaar. Wat versta je onder een simpel stekkerblok? Kun je specifieke merken aanbevelen of bedoel je met simpel ook een bouwmarkt stekkerblok. Een Blacknoise eight kost toch ook al circa € 450,- dus dat is toch een flink bedrag. Alvast bedankt voor de reactie.

Ik vind veranderen van stekkerblok voor jouw geval niet een absolute noodzaak, maar ik zal niet zeggen dat het niet beter kan dan wat je nu hebt. Gewoon zelf uitproberen misschien? Of vraag raad bij een goede dealer en leen wat dingen. Wij hebben bijvoorbeeld Essential Audio Tools en dat werkt negatief op Linn (maar niet andere merken). Het beste dat ik hier gebruik is een Praxis stekkerblok (ZONDER schakelaar!!), die verdacht veel lijkt op de Musicline stekkerblokken.

garmtz

Citaat van: Rudi64 op december 29, 2017, 10:41:44
Ik gebruik een juice bar van PS Audio tot volle tevredenheid..


Die lijkt mij inderdaad zeer geschikt!

Jumping Jack

Leuk je nog eens zien te verschijnen Garmt!  :thumbs-up:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Ben nog meer fan van dit:

http://www.music-line.biz/cms/powerigel.500.0.html

Omdat je bij dit blok geen overgang hebt tussen aanvoersnoer en stekkerblok.

blue-eyes

Die ziet er wel gaaf uit!


Geen onderscheid tussen versterking en digitaal?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Citaat van: Blue-Eyes op december 29, 2017, 11:33:24
Die ziet er wel gaaf uit!


Geen onderscheid tussen versterking en digitaal?

Liefst alles op dezelfde groep...

Rudi64

Citaat van: garmtz op december 29, 2017, 11:02:24
Die lijkt mij inderdaad zeer geschikt!

Staat zelfs nog 1 te koop hier op het forum bij de sponsors..
Die music line powerigel is in mijn geval wat overkill met maar 2 componenten in gebruik..maar lijkt me heel degelijk
voor gebruik met Linn.
Basis regel bij Linn is geen filtering te gebruiken ..

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

blue-eyes

#2464
Citaat van: garmtz op december 29, 2017, 11:36:01
Liefst alles op dezelfde groep...

Specifiek voor Linn of generiek? Ik weet nog goed dat er vooral werd gesteld de versterking en digitale onderdelen niet opdelfde groep te zetten, zeker op hetzelfde stekkerblok!

Ik heb bij de set 4 groepen....

1 Standaard woonkamer, voor de switch, en KPN tv kastje.
1 Groep voor de TV
1 Groep versterking
1 Groep digitaal.

Ik begrijp dat ik het beste Linn PRE en EV op 1 groep kan zetten, en de Arcam, Dune en Oppo op 1 groep?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rowdy

Citaat van: garmtz op december 29, 2017, 11:06:00
Ben nog meer fan van dit:

http://www.music-line.biz/cms/powerigel.500.0.html

Omdat je bij dit blok geen overgang hebt tussen aanvoersnoer en stekkerblok.
Naar aanleiding van deze stekkerblok heb ik zelf één gemaakt, naar mijn eigen wensen.

i2Paq

Citaat van: Rowdy op december 29, 2017, 11:59:52
Naar aanleiding van deze stekkerblok heb ik zelf één gemaakt, naar mijn eigen wensen.


Netjes, hoe ziet dat er van binnen uit?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rowdy

Zo ziet het van binnen uit:

Doubleoz

Dank jullie wel voor alle reacties. Het liefst zou ik een aantal stekkerblokken thuis willen vergelijken om te kijken wat voor verbetering dit in mijn set oplevert. Ik ga de verschillende opties even afwegen.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Doubleoz

Citaat van: Rudi64 op december 29, 2017, 11:40:46
Staat zelfs nog 1 te koop hier op het forum bij de sponsors..
Die music line powerigel is in mijn geval wat overkill met maar 2 componenten in gebruik..maar lijkt me heel degelijk
voor gebruik met Linn.
Basis regel bij Linn is geen filtering te gebruiken ..

Ik heb de advertentie inmiddels ook terug gevonden. Jammer alleen dat deze maar 4 aansluitingen heeft. Ik heb er eigenlijk voor al mijn apparatuur minimaal 6 maar bij voorkeur 8 aansluitingen nodig. Ik heb helaas onvoldoende ruimte om twee stekkerblokken neer te leggen (1 voor audio en 1 voor TV inclusief randapparatuur).
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

garmtz

Citaat van: Blue-Eyes op december 29, 2017, 11:45:12
Specifiek voor Linn of generiek? Ik weet nog goed dat er vooral werd gesteld de versterking en digitale onderdelen niet opdelfde groep te zetten, zeker op hetzelfde stekkerblok!

Ik heb bij de set 4 groepen....

1 Standaard woonkamer, voor de switch, en KPN tv kastje.
1 Groep voor de TV
1 Groep versterking
1 Groep digitaal.

Ik begrijp dat ik het beste Linn PRE en EV op 1 groep kan zetten, en de Arcam, Dune en Oppo op 1 groep?

Er zijn verschillende 'scholen'... Zoals altijd in audio: het zal wel afhankelijk zijn van de situatie... Heb je 'vieze' power supplies (zoals schakelende voedingen van set-top box etc), kun je die beter scheiden van de hq audio groep. Maar hoe meer de balangrijkste apparaten op dezelfde aardpotentieel zitten, hoe beter.

garmtz

Citaat van: Rowdy op december 29, 2017, 11:59:52
Naar aanleiding van deze stekkerblok heb ik zelf één gemaakt, naar mijn eigen wensen.


Het principe hetzelfde, maar compleet andere implementatie. De Powerigel gebruikt koperen 'staven' voor de fase, nul en aarde, waar de verschillende uitgangen op gepuntlast zitten.

Bensz

Ervaren de Qobuz/Linn gebruikers hier ook de laatste tijd af en toe drop-outs?

Mitch--

Wat betreft kabels voor Linn, twee punten:

1: is speaker kabel net zo van 'belang' in een Exakt set-up? Gezien je hoeveelheid kanalen kan dit een dure hobby worden ;)
2: Exakt link tussen apparatuur, is dit gewoon standaard Cat of is een betere (Meicord, AQ....etc) ook echt een upgrade?

Thanks!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op januari  7, 2018, 03:52:09
Wat betreft kabels voor Linn, twee punten:

1: is speaker kabel net zo van 'belang' in een Exakt set-up? Gezien je hoeveelheid kanalen kan dit een dure hobby worden ;)
2: Exakt link tussen apparatuur, is dit gewoon standaard Cat of is een betere (Meicord, AQ....etc) ook echt een upgrade?

Thanks!

Ik heb gewoon voor zeker gespeeld en volledig met K400 bekabeld, wel afgewerkt met de Deltron pluggen.
Zo een grote kost is 2de hands K400 nu ook niet, zeker als je ze vergelijkt met de recente veel duurdere K200 die ik persoonlijk
niet zo goed vind..maar daar verschillen de meningen nu over.
Ik heb voor de Exaktlink en voor switch-DSM geopteerd voor de AudioQuest cinnamon , bracht toch wat verfijning in mijn set en ook, je kan er geen buil aan vallen qua kost...dus misschien gewoon even proberen?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.