Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sopper

Citaat van: Lazybird op januari  6, 2017, 08:09:49
Vorige week vrijdag de Catalyst bij BB&G beluisterd  :inlove: :inlove: :inlove:
Nu stond er een top set te spelen maar het verschil tussen de Klimax DSM/2 en DSM/3 was substantieel.

Klimax is DSM/2 de laatste met katalyst.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Lazybird

#2201
Je hebt gelijk sopper
Het is de Klimax DS/3 en DSM/2

Annyway het klinkt fantastisch  :D :D :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bas Akkerman

Citaat van: Lazybird op januari  6, 2017, 08:09:49
Vorige week vrijdag de Catalyst bij BB&G beluisterd  :inlove: :inlove: :inlove:
Nu stond er een top set te spelen maar het verschil tussen de Klimax DSM/2 en DSM/3 was substantieel.
Op welke set heb je het gehoord?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Lazybird

#2203
 @Bas Klimax DSM1/2 op de Vivid Giya2.
Bij far een van de beste luidsprekers die ik ooit gehoord heb.
Waarschijnlijk word mijn upgrade pad
1) Update Klimax
2) upgrade luidsprekers naar de vivid B1 of G4

Audio heaven ;)

Ps ook de Harbeth HLS5 geloof ik mogen beluisteren dat is niet my cup of tea.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bas Akkerman

Tof! Ik vond de Klimax op Vivid G2 absoluut een match made in heaven. Zou voor mij in combinatie met G4 ook zo maar een serieuze kandidaat zijn als upgrade.

Harbeth is weer anders, in direct vergelijk met Vivid veel minder open en snel, maar wel heel coherent. Met G2 natuurlijk ook geen eerlijk vergelijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

BJF

Citaat van: Sopper op januari  6, 2017, 07:46:10
DSM/2 = Exakt
DSM/3 = Katalyst
Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg was. Ik kom de Majik in zowel de DSM/2 als /3 versie tegen.
Katalyst is alleen beschikbaar voor de Klimax zo te lezen, niet voor de Majik. Zouden (sommige) dealers het ook niet meer weten met al die moeilijke namen?
NAD M10 V2
Elac FS247

Sopper

Citaat van: BJF op januari  6, 2017, 10:14:12
Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg was. Ik kom de Majik in zowel de DSM/2 als /3 versie tegen.
Katalyst is alleen beschikbaar voor de Klimax zo te lezen, niet voor de Majik. Zouden (sommige) dealers het ook niet meer weten met al die moeilijke namen?

Je hebt gelijk
Majik dsm/3 is met HDMI 2.0
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rudi64

#2207
Citaat van: Sopper op januari  6, 2017, 10:43:11
Je hebt gelijk
Majik dsm/3 is met HDMI 2.0

Ook niet juist,
Ik heb een Majik DSM/2 (zonder HDMI 2.0) zo staat op de doos, in konfig lees ik Majik DSM/3.
Heeft dus niets te maken met HDMI 2.0.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rudi64

#2209
Citaat van: Sopper op januari  6, 2017, 11:41:58


Joepie ! dan heb ik hdmi 2.0 ..of wacht..toch niet blijkbaar.. :D

Even een post gevonden op Linn fora..

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=34923&pid=413814#pid413814
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Citaat van: Lazybird op januari  6, 2017, 08:09:49
Vorige week vrijdag de Catalyst bij BB&G beluisterd  :inlove: :inlove: :inlove:
Nu stond er een top set te spelen maar het verschil tussen de Klimax DSM/2 en DSM/3 was substantieel.

hoe omschrijf je de verschillen tussen de 2?

Lazybird

Nog meer controle in het laag, het gemak waarmee de muziek weergeven word. Stemmen klinken natuurlijker en tegelijkertijd meer details en verfijning van de muziek het is echt heel knap wat er neer gezet word. Ik wilde eerst voor een losse dac gaan maar dat is nu van de baan.

Ik ben nog steeds super tevreden met mijn huidige set. Maar dit is toch weer een mooie upgrade. Het is niet de vraag of ik upgrade, meer de vraag wanneer  :D.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

5061

Welke upgrade heb je gedaan?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

BJF

Even post #2203 lezen  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

Citaat van: Sopper op januari  6, 2017, 11:41:58

Dit maakt een hoop duidelijk, dank. Linn werkt zelf lekker mee aan de verwarring: de Majik DSM/2 is dezelfde als de Majik DSM MK3.

Ik heb sinds gisteren weer een Majik DSM in huis, de DSM/2 MK3, de bovenstaande dus.

Uitdaging zit hem erin liefst alles via HDMI aan te sluiten: Apple TV, blu-rayspeler en Horizonbox. Maar ik wil ook het tv-geluid via de MDSM kunnen beluisteren. Tsja, dan moet ik eigenlijk direct een upgrade doen naar HDMI 2.0 à €730,- omdat daarin ook ARC vanuit de MDSM wordt ondersteund.

Alternatief is een andere aansluiting te gebruiken voor het geluid. Mijn Panasonic tv geeft alleen geen geluid meer door via optisch/rca sinds ik ooit een soundbar heb losgekoppeld 😬. De hoofdtelefoonuitgang doet het nog wel. Ergens hoop c.q. denk ik nog steeds dat het toch een vergeten of verborgen instelling is in de tv en niet de geluidskaart/chip.

Zijn er hier al die de upgrade naar HDMI 2.0 hebben gedaan? Wat is het eigenlijk precies, een nieuw board of nieuwe software?
Nog andere ideeën?
NAD M10 V2
Elac FS247

garmtz

Het is alleen een nieuw board, hoewel er natuurlijk op een bepaald punt in Davaar ondersteuning erbij is gekomen voor dit board. Vervangen is relatief eenvoudig en kan op gewacht worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BJF

Dank voor de info.

Ik ga nog maar eens alle instellingen van de tv na, ook in het hotel- en het servicemenu. Hopelijk vind ik wat er aan de hand is.
Ik vind €730,- nog steeds heel veel geld voor alleen ARC (4k gebruik ik niet), mocht het met de tv niet lukken dan maar via de koptelefoon uitgang aansluiten. Dat andere board kan altijd nog...
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

 :pompom: Opgelost!  :pompom:

Ik ben er vanmorgen nog maar eens keer rustig voor gaan zitten. Wat extra kabels bij de hand en vervolgens de instellingen van de tv nog eens ingedoken.
Uiteindelijk bleek het een combinatie te zijn van de (digitale) uitvoer van de tv op 'PCM' zetten in plaats van op 'Auto' én een defecte optische kabel. Die laatste ligt nu dus in de vuilnisbak.

Gelukkig is er dus helemaal niks met mijn tv aan de hand! Ik heb nog wel even de Volume Offset van de Toslink ingang op de Linn opgekrikt zodat het tv-geluid gelijk is aan dat van bijv. radio.
NAD M10 V2
Elac FS247

R

Nice! Staat hier ook nog op de planning, maar moet eerst nog een haakse toslink kopen. (DSM1)

5061

Afgelopen week heeft Bjorn mij laten horen wat Katalyst in mijn set doet. Was meteen verkocht.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Lazybird

Voor mensen die graag Roon draaien op je DS (niet via Airplay).
Ik heb afgelopen week een Sonore SonicOrbitor aangeschaft met de app "SonoreUPnP Bridge" is het mogelijk om 192khz/24 bit the streamen. Het geluid is identiek als afspelen via minim server + Kazoo.   :D :D :D :D

Er is ook een goedkopere oplossing in de vorm van https://www.smallgreencomputer.com/products/sonoreupnp-bridge.

@5061 ik was ook direct verkocht, nieuwe auto gooit roet in het eten maar eind van het jaar moet wel lukken :)

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Jumping Jack

Citaat van: Lazybird op januari 31, 2017, 19:56:07
@5061 ik was ook direct verkocht, nieuwe auto gooit roet in het eten maar eind van het jaar moet wel lukken :)

Zo nieuw zal die dan wel niet zijn want alle recente wagens hebben verplicht een roetfilter.



Sorry, flauw maar ik kon hem niet laten liggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

garmtz

Citaat van: Lazybird op januari 31, 2017, 19:56:07
Voor mensen die graag Roon draaien op je DS (niet via Airplay).
Ik heb afgelopen week een Sonore SonicOrbitor aangeschaft met de app "SonoreUPnP Bridge" is het mogelijk om 192khz/24 bit the streamen. Het geluid is identiek als afspelen via minim server + Kazoo.   :D :D :D :D

Er is ook een goedkopere oplossing in de vorm van https://www.smallgreencomputer.com/products/sonoreupnp-bridge.

@5061 ik was ook direct verkocht, nieuwe auto gooit roet in het eten maar eind van het jaar moet wel lukken :)



Nice!

hpapen

De bridge is nu ook aanwezig op de microrendu- als je die dus hebt kost het niets