Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Cyreg op mei 28, 2015, 16:56:07
Garmt, toevallig 'n laatste versie Majik-I als demo staan?  :D
Volgens mij (gelezen) is het wel 'n andere versterker als het versterkerdeel vd DSM  :unsure:

Hebben we niet staan en eindversterker deel is exact hetzelfde.

CitaatMaar ik ben echt niet geinteresseerd in streaming en heb voldoende aan m'n Cyrus FM7/Radio6, naast m'n CD's en LP's (misschien dan toch genoodzaakt om andere keuze te maken)

Ik heb, zoals eerder gezegd, nog nooit echt Linn amp gehoord!

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

road rebel

Het stoppen met CD-spelers te leveren dat kon je wel verwachten. Maar voorversterkers... zou de voorversterker echt ten dode zijn opgeschreven? Of is ook de streamer-voorversterker(-en eventueel eindversterker)-in-één ook maar een tussenstap in de evolutie naar all-in-one luidsprekers?

bmateijsen

Citaat van: road rebel op juni  2, 2015, 11:21:44
Het stoppen met CD-spelers te leveren dat kon je wel verwachten. Maar voorversterkers... zou de voorversterker echt ten dode zijn opgeschreven? Of is ook de streamer-voorversterker(-en eventueel eindversterker)-in-één ook maar een tussenstap in de evolutie naar all-in-one luidsprekers?

Linn gaat voor Exakt.. zo min mogelijk storing/ vervorming totdat de muziek de luidsprekers verlaat... Daarmee weet je direct wat de filosofie is ;)

Kjelt

Wel riskant, je concentreert je op een kleine niche markt, de bedrijven die all in one aktieve speakers verkopen zijn op 1 hand te tellen zover als ik weet.

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op juni  2, 2015, 11:31:28
Wel riskant, je concentreert je op een kleine niche markt, de bedrijven die all in one aktieve speakers verkopen zijn op 1 hand te tellen zover als ik weet.


Voor Linn is het concept Aktiv altijd zeer belangrijk geweest. ;)

Kjelt

Is dit nou typisch iets brits of zijn er andere high end audio merken die hetzelfde overwegen?

Linnie

Ik heb nu 3 keer een Exakt systeem gehoord in geheel verschillende ruimtes. Dat was 2 keer de Akudorik en 1 keer de Klimax 350. Om eerlijk te zijn heeft het me nog niet kunnen bekoren. Het klinkt wel strak maar het grijpt me niet. Ik mis gewoon de beleving of bezieling in de muziek. Ik ben al vele jaren een Linn bezitter en liefhebber , maar ik denk dat Exakt het voor mij niet gaat worden.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben ?

Klout10

Herkenbaar, ben niet voor niets overgestapt naar Naim :D
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Linnie

Dat bedoel ik niet echt, maar meer het verschil tussen de pre-Exakt Linn en de Exakt Linn. Naïm is een ander verhaal, dat heeft mij dan weer niet kunnen bekoren, te veel upfront voor mij.

Klout10

Nee joh, was een grapje ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Rudi64

Citaat van: Linnie op juni  2, 2015, 11:50:55
Ik heb nu 3 keer een Exakt systeem gehoord in geheel verschillende ruimtes. Dat was 2 keer de Akudorik en 1 keer de Klimax 350. Om eerlijk te zijn heeft het me nog niet kunnen bekoren. Het klinkt wel strak maar het grijpt me niet. Ik mis gewoon de beleving of bezieling in de muziek. Ik ben al vele jaren een Linn bezitter en liefhebber , maar ik denk dat Exakt het voor mij niet gaat worden.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben ?

Nee,eigenlijk niet..
Heb de akudoriks E en de klimax 350 E ook eens gehoord bij BB&G,en vond toen de akudoriks outstanding..
De Klimax 350 kon me minder boeien,maar zeker de akudoriks kon je geen gebrek aan beleving toemeten...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

mradem

Er zijn trouwens een hoop speakers toegevoegd aan de space optimisation. Waaronder ook mijn Revels [emoji106][emoji106]

Kerkhoffd

De eerste Audio Physics staan ook in Kinsky. Dank voor de tip. Nu nog even geduld tot de mijne er ook bij staan :-/ blij dat Linn er zo veel vaart achter zet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama

De Vivid b1 staat er nu ook in zie ik en Kharma nog steeds niet.

Ben benieuwd of ik dat ga horen :music:

bmateijsen

Citaat van: Bama op juni  4, 2015, 16:41:01
De Vivid b1 staat er nu ook in zie ik en Kharma nog steeds niet.

Ben benieuwd of ik dat ga horen :music:

Kharma zie ik op korte termijn ook niet gebeuren... Ik ken weinig relaties die Linn en Kharma luidsprekers hebben staan...

LABO

Citaat van: bmateijsen op juni  4, 2015, 18:42:27
Kharma zie ik op korte termijn ook niet gebeuren... Ik ken weinig relaties die Linn en Kharma luidsprekers hebben staan...
Balen
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bama

Zijn er hier al 2 moet toch genoeg reden zijn om mensen aan het programmeren te zetten  :blush:

bmateijsen

Citaat van: Bama op juni  4, 2015, 19:28:31
Zijn er hier al 2 moet toch genoeg reden zijn om mensen aan het programmeren te zetten  :blush:

Ze moeten gemeten worden.... Dus speakers moeten daarvoor dan toch echt beschikbaar zijn. ;).
Hebben jullie de luidsprekers al wel aangemeld op de Linn website?

denoontje

     Jammer wb square 3 en 5 nog niet de 2

LABO

Citaat van: bmateijsen op juni  4, 2015, 19:44:25
Ze moeten gemeten worden.... Dus speakers moeten daarvoor dan toch echt beschikbaar zijn. ;).
Hebben jullie de luidsprekers al wel aangemeld op de Linn website?
Ja dat wel :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Moondust

Citaat van: bmateijsen op mei 23, 2015, 13:02:49
Minimserver installeren...
Werkt als een zonnetje nu.

Ik hoor hier het eea over Space Optimisation. Kan ik dat ook instellen op mijn Majik DSM met Harbeth M30.1? Zo ja, hoe doe ik dat? Kon het op de Linn site niet zo snel vinden. Wel dat mijn speakers worden ondersteund.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Kerkhoffd

Via Konfig kun je dit voor je DSM instellen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama


raindog

Citaat van: mradem op juni  4, 2015, 16:30:43
Er zijn trouwens een hoop speakers toegevoegd aan de space optimisation.

Inmiddels een flinke lijst ja met daarop ook alle actuele Harbeth modellen, met uitzondering van mijn Compact 7's  :hmmm:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)