Iphone 5?

Started by squeek, September 12, 2012, 17:44:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennism

Met een beetje kunde kun je het waarschijnlijk net als bij de overgang sim > micro sim zelf bij knippen. Bij een nieuw abo + Iphone 5 zal de Sim waarschijnlijk gratis zijn, bij aanschaf los toestel zal wanneer je de sim niet kan bij knippen er waarschijnlijk inderdaad wat kosten aanzitten. Ik geloof dat deze rond de 15 euro zitten voor een sim.

Hanky Panky

Quote from: dennism on September 13, 2012, 13:59:44
Met een beetje kunde kun je het waarschijnlijk net als bij de overgang sim > micro sim zelf bij knippen. Bij een nieuw abo + Iphone 5 zal de Sim waarschijnlijk gratis zijn, bij aanschaf los toestel zal wanneer je de sim niet kan bij knippen er waarschijnlijk inderdaad wat kosten aanzitten. Ik geloof dat deze rond de 15 euro zitten voor een sim.

Stond in het artikel dat zelf knippen dus geen oplossing meer is, het is een andere standaard kennelijk:

http://www.telegraaf.nl/digitaal/12939224/__Nieuwe_simkaart_voor_iPhone_5__.html
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dennism

In het tweakers artikel welke ik o.a. gelezen heb staat het anders:

Quote
De iPhone 5 werkt niet langer met microsim, maar met de door Apple bedachte nano-sim. De chip is daarbij hetzelfde, maar er is nog minder ruimte rondom de aansluitingen dan bij de micro-sim. De stap is lastig, want veel mensen hebben net een micro-sim. Of bijknippen makkelijk is, zal moeten blijken.

De praktijk zal het wel uitwijzen denk ik.

XanaduNL


WickedGame

Ik denk als je nog geen iphone hebt je de iphone5 zeker zou moeten overwegen. Heb je een iphone4s zou je deze kunnen overslaan. Qua design niks mis mee. Gewichtsbesparing is top, nog dunner is ook netjes. Camera is wel logisch dat ze 8mp blijven hanteren, meer is volslagen nutteloos. Dan is de huidige techniek verbeteren naar mijn inziens niet verkeerd.

iPhone5 is weer een kleine evolutie op de iPhone4S. En zal ook wel weer prima gaan doen in de markt, al is er een grote kans dat overige fabrikanten her en der wat van het marktaandeel kunnen gaan snoepen. Het is afwachten

B.

#30
Quote from: dennism on September 13, 2012, 13:03:20
Beetje eem Fanboy reactie imho, als ik kijk naar de specs e.d. van de Iphone 5 dan komt deze op ongeveer het niveau van een SG SIII, enkel de Iphone highend noemen doet de andere top toestellen te kort. Tenzij jouw maat en jij de telefoon op exact dezelfde wijze gebruiken is het wel of niet moeten rebooten natuurlijk geen goede vergelijken. Mijn Sg SIII hoef ik ook nooit te rebooten, De Iphone 4S die ik gehad heb trouwens ook niet, tenzij ik was vergeten op te laden maar ook dat is een ander verhaal. Mijn SE toestel welke ik daarvoor had had wel regelmatig een reboot nodig, maar dat had meer te maken omdat in dat toestel beknibbeld was op het aanwezige interne geheugen.

Verder weet ik niet welke Andriod versie jij ervaring mee hebt qua het niet soepel en smooth lopen, maar dat zal vast geen recente versie geweest zijn. Ik ben bijvoorbeeld juist van een Iphone 4S naar de SG SIII gegaan omdat de Iphone 4S naar mijn mening te ver achter begon te lopen qua features e.d. en als ik ergens een hekel aan heb is het wel het niet hebben van een vloeiende gebruikers ervaring.  Nu zal dit met IOS6 deels opgelost worden verwacht ik, al ben ik benieuwd of daar ook weer een performance hit in zit, welke je ook zag bij oudere Iphones die naar IOS5 gingen. De benchmarks welke we vast gaan zien in de komende reviews zullen dit echter vast gaan uitwijzen.

Verder is de Iphone 5 gewoon weer een mooi toestel, zoals eigenlijk alle toestellen van Apple. Al vind ik wel dat ze qua hardware langzaam maar zeker achter beginnen te lopen op de concurrenten. Ik had bijv liever een gelijke schermgrootte als bijv de SG SIII gezien, vooral voor zakelijk gebruik bij veel E-mail verwerking en bijv het lezen van PDF's ideaal. Het geheugen blijft ook op 16GB steken voor de standaard versie en is niet uitbreidbaar, ook dit kan een gemis zijn voor een poweruser, had hier liever gezien dat ze naar 32GB zouden gaan voor het standaard model en de 16GB zouden uitfaseren. Al met al een nieuw leuk toestel, maar niet de revolutie waar ik deze keer op gehoopt had bij Apple, zeker met de komst van Windows Phone 8 had ik iets meer verwacht van Apple om weer uit te lopen op de concurrentie. Misschien volgend jaar.....

Fanboy reactie omdat ik (met velen anderen) de iPhone boven een Android verkies?

Always choose the winning team! ;D
Android is leuk als je van programmeren, rebooten, updaten en wachten houdt. Ik heb ervaring met alle (recente en niet recente) OS'en van Android en Apple. Ik zou niet snel meer voor een Android kiezen, maar ik ben ook absoluut geen Apple fan... volg je me nog?

Gaeje

Quote from: B. on September 13, 2012, 01:52:59
Nog steeds dat vrouwelijk geslachtsdeel design van de 4e gen. De 3 lag perfect in de hand, dus had gehoopt op een weer afgerond design.

idem hier. maar helaas. m'n 4 is een beetje kapot dus ik zal wel deze kopen, maar had ook liever terug afgerond gezien.

voor de rest weinig vernieuwing in design alweer maar denk niet dat we daar nu nog hard op moeten hopen. ivm voor of achterlopen op android of samsung ga ik me niet uitspreken, maar mijn hele infrastructuur is apple, en sowieso betwijfel of android de smoothness en betrouwbaarheid van iOS, dus het is zowieso geen (moeilijke) keuze.

en die S3 vind ik belachelijk, ik zag er nog laatst iemand mee lopen, zo'n gigantisch ding. (al vind ik de vergroting van de iphone ook geen goeie zaak - weliswaar nog niet in den lijve gezien/gevoeld)

groet g

Jumping Jack

Blijft veel geld voor een telefoon  :-X
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Erik

#33
Hij zou wel betere foto's te maken in schemer dan de 4S, benieuwd hoeveel daarvan klopt. of dat een 4S dat ook kan met een betere App
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

#34
Quote from: B. on September 13, 2012, 14:49:55
Fanboy reactie omdat ik (met velen anderen) de iPhone boven een Android verkies?

Always choose the winning team! ;D
Android is leuk als je van programmeren, rebooten, updaten en wachten houdt. Ik heb ervaring met alle (recente en niet recente) OS'en van Android en Apple. Ik zou niet snel meer voor een Android kiezen, maar ik ben ook absoluut geen Apple fan... volg je me nog?

Qua Fanboy reactie doelde ik op het feit dat in jouw post de Iphone als enige High end toestel genoemd werd, terwijl de Iphone 4S op dit moment naar mijn mening niet high end weer genoemd kan worden op dit moment, het was uiteraard wel een high end phone.(naar mijn mening te klein te scherm, te traag t.ov. de laatste generatie high end Andriod toestellen). De Iphone 5 is zeker wederom een high end toestel, maar een van de vele toestellen, zeker niet de enige. Dat het een succes gaat worden staat ook zeker vast, maar de Iphone staat zeker niet meer op niveau van enkele jaren geleden waar het by default de beste smartphone was die er op de markt is.

Andriod wegzetten als programmeren, rebooten, updaten en wachten, sorry maar dan heb je of alleen ervaring met brakke toestellen / Fabrikant support of je zit een oude andriod versie te vergelijken met een recente IOS. Programmeren is op android net zo min nodig dan op een Iphone. Rebooten kan inderdaad op andriod inderdaad een probleem zijn. Echter komt dit eigenlijk alleen voor bij low-mid end toestellen waar beknibbeld is op de hardware (vooral geheugen) dan wel toestellen waar custom roms op gezet die eigenlijk niet geschikt zijn voor het toestel (bijv een andriod 4.0 Rom op een andriod 2.1 toestel). Het werkt wel, maar de hardware is eigenlijk niet geschikt. Updates zijn bij Andriod ook verbeterd, de tijd dat er iedere 3 maand een nieuwe release was is gelukkig wel voorbij. Wachten (respons toestel) kan ook vervelend zijn, dit heeft echter ook weer direct met de hardware te maken. Koop je een low end andriod phone, kan je gewoon niet verwachten dat deze presteerd als een high end phone.

Een veel gemaakte fout is dat mensen een "Andriod vs IOS" vergelijking neerzetten met geen tot weining vergelijking in de juiste product range. Daar Andriod de volledige markt bediend van low end tot high end, waar Apple in princiepe alleen high end bediend, met een kleine uitloop naar mid end met oudere toestellen, is het uiteraard logisch dat een low of mid end android toestel anders presteerd dan een Iphone, echter daar is het prijsverschil dan ook naar.

Een Iphone 5 moet je dus ook vergelijken met een SG SIII of andere high end smartphones, niet met ik noem maar even een low-mid end toestel als een HTC Desire. Dat is een totaal andere markt, met een totaal andere beleving. De Desire kun je denk ik ik beter vergelijken met een 3GS of iets in die richting.

Bij Andriod is het gewoon altijd opletten dat je de juiste OS/Hardware combo kiest, iets waar Apple aan de ene kant een streepje voor heeft door deze keuze al voor de gebruiker te maken.

Daarbij zal ik zeker niet uitsluiten dat mijn volgende telefoon weer een Iphone wordt, ik koop altijd de telefoon die mij op het moment van aanschaf het beste ligt. En of dat nu een andriod is, een iphone of misschien straks een Windows 8 telefoon, wie zal het zeggen. Het enige wat ik op dit moment niet direct terug zie is de meerwaarde van een Iphone 5 over bijvoorbeeld een SG SIII wanneer je deze al in bezit hebt, en dat vind ik opzich jammer/een gemiste kans van Apple in deze.

Stap je over van een oudere Iphone of een oudere andriod telefoon is dit natuurlijk compleet anders.

Sjaudio

Vind de iPhone prachtig qua design, net zoals ik dat van de 4S vond. Je kan zeggen wat je wil, maar voor velen is dat welbekende design toch absoluut kenmerkend aan eenvoud en kwaliteit. De iPhone 4S voelde tegenover andere toestellen van bijvoorbeeld Android ( een kleine uitzondering daargelaten ) gewoon meer premium. Ondanks dat het veel geld is voor een telefoon zijn er toch veel mensen die daar waarde aan hechten.

Wat ik echter weer jammer vind is het punt dat een iPhone eigenlijk vanaf het begin al premium aan voelt, maar niet zo degelijk en praktisch is in de praktijk. Laat de iPhone 1 keer vallen en vaak is het meteen raak, je moet er dus ontzettend zuinig op zijn, al zullen veel mensen dat ook wel zijn, inclusief mijzelf. Het is wel een punt van aandacht voor veel mensen die de iPhone 5 overwegen, zeker gezien de prijs. Premium feel is in de praktijk dus niet altijd handiger.

Verder ben ik het ermee eens dat Android steeds meer aan de weg timmert, het Android van toen ( in dezelfde tijd als de iPhone 4 bijvoorbeeld ) was echt gewoon een stuk minder qua gebruikers gemak dan iOS, het gevoel binnen het OS en hoe vloeiend alles loopt. Ondertussen is dat toch echt behoorlijk verandert sinds Android Jelly Bean, en laten we eerlijk blijven, Google blijft ook aan de weg timmeren, en na Jelly Bean komt er weer een versie die weer beter functioneert, weer stabieler is, en nog vloeiender reageert en zo blijven ze doorgaan. Het verschil tussen Ios en Android wordt mijn inziens steeds kleiner. Het is dus goed bedenken wat je nou liever wilt, want de verschillen worden gewoon steeds kleiner.

Ik heb zelf ondertussen vrijwel alle smartphones gehad, zoals velen misschien wel merken door mijn tweedehands aanbod keer op keer. Van Android tot Windows Phone, tot de iPhone. En ik moet zeggen dat de verschillen voor mij met het jaar kleiner worden en deze iPhone 5 zal daar weinig aan veranderen.

Een mooie uitgebalanceerde smartphone, maar niet meer dan dat. Ik ben benieuwd wat de veranderingen in deze markt teweeg zullen brengen. Ik twijfel er niet aan dat de iPhone 5 weer een succes wordt en als warme broodjes over de toonbank zal vliegen, maar ik denk toch dat het marktaandeel de komende jaren zal stagneren. 

Teejoo

Quote from: Jumping Jack on September 13, 2012, 14:59:51
Blijft veel geld voor een telefoon  :-X
Dat vond ik in eerste instantie ook, maar na inmiddels zakelijk jarenlang gebruik van smartphones in alle soorten besef ik dat zeker de afgelopen 3 jaar de smartphone veel meer is geworden dan een telefoon met mail en agenda. Maar als ik zie wat ik allemaal doe met dat ding, zowel zakelijk, maar zeker ook privé, dan is voor mij goede hardware en goed functionerende software en must. En als je dan gaat kijken naar de kosten valt het wel weer mee. Er is geen apparaat dat ik meer gebruik.

Sjaudio

Quote from: Teejoo on September 13, 2012, 16:21:20
Dat vond ik in eerste instantie ook, maar na inmiddels zakelijk jarenlang gebruik van smartphones in alle soorten besef ik dat zeker de afgelopen 3 jaar de smartphone veel meer is geworden dan een telefoon met mail en agenda. Maar als ik zie wat ik allemaal doe met dat ding, zowel zakelijk, maar zeker ook privé, dan is voor mij goede hardware en goed functionerende software en must. En als je dan gaat kijken naar de kosten valt het wel weer mee. Er is geen apparaat dat ik meer gebruik.

Helemaal mee eens, daarbij worden de verschillen met andere smartphones ook steeds kleiner. Een galaxy S3 kost ook al snel meer dan 500 euro. Waar de iPhone een paar jaar terug makkelijk 2 keer zo duur was als concurrenten wordt ook dit verschil steeds kleiner.

Mensen kunnen wel voor duizenden euro's aan hifi apparatuur kopen, maar een smartphone van een paar honderd euro is al snel te veel. Deze apparaten zijn tegenwoordig zo geavanceerd dat het de prijs voor mij zeker rechtvaardigt. Maar er zijn natuurlijk ook super aanbiedingen in de middenklasse, zo heb ik nu een Samsung Galaxy Ace 2, welke intern vrijwel gelijk is aan een Samsung Galaxy S2 (wat nog steeds een prima toestel is). Hier heb ik 215 euro voor betaald, ik kan er niet minder mee dan een iPhone 5. Zo is er dus voor ieder wat wils en je kan zo ver gaan als je zelf wilt. Ik mis de premium feel van een iPhone persoonlijk niet, daar ik de Ace 2 makkelijk kan laten vallen zonder problemen. Niks mis met plastic.

squeek

Ben ik de enige die de vergelijking van een iphone met android raar vind? Doet me denken aan de vergelijking van microsoft en apple. Android is software die op vele merken toestellen draait, terwijl iphone een toestel is. Hoe kun je software nu gaan vergelijk met een hardwareproduct en dan zeggen wat beter is?  :huh2: Net zoals die jarenlange race tussen wat beter is, microsoft of apple :D Software vs hardware.

Ik vind dat samsung erg hard is opgeschoten de laatste jaren. Ze hebben met de S3 een mooi toestel vol features uitgebracht. Maar honestly, wie wil er nu bellen met een draagbare tv in zen hand?  :D Zo'n scherm, komop. Dat is eentje voor de Joerie!  ;D De keuze dat apple heeft gemaakt met het scherm hoger te maken maar niet breder staat nog steeds voor hun filosofie omtrent het gebruiksgemak van hoe een gsm moet bediend worden. Door het scherm niet breder te maken kan je nog steeds met één duim het ganse scherm bedienen. Dat is hun keuze, like it or not. Het blijft nog steeds aan de consument om te kiezen wat ie in zen broekzak wil steken.

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

VlisChris

QuoteBen ik de enige die de vergelijking van een iphone met android raar vind?

Ik vind het vooral raar dat er voor de zoveelste keer een discussie ontstaat over beter/slechter in een topic dat daar niet voor bedoeld is.
Het topic heet IPHONE 5 en niet iPhone vs Android. Zo'n soortgelijk topic is er namelijk al. Die heb ik notabene zelf tijden geleden eens geopend.

Dus vanaf nu gaat het hier verder over de iPhone 5, en stopt de discussie en vergelijking met iets anders dan iPhone
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: Sjaudio on September 13, 2012, 16:20:48
maar niet zo degelijk en praktisch is in de praktijk. Laat de iPhone 1 keer vallen en vaak is het meteen raak, je moet er dus ontzettend zuinig op zijn, al zullen veel mensen dat ook wel zijn, inclusief mijzelf.

niet helemaal mee akkoord, die van mij is best bouwvakker behandeld, zeg maar, die heeft zelden tot nooit een bumpertje rond zich gehad (vind ik dan weer afbreuk aan het prachtige design waar je zo veel voor betaald hebt; wordt ook 2x zo dik) en die is tijdens het joggen uit mijn handen gevallen, over het asfalt geschuurd, met mijn sleutels in mijn zak gezeten, in de sojasaus gevallen bij de sushi, etc etc... en hoewel die sojasaus beslist gevolgen heeft voor de verstaanbaarheid is er van het vele vallen enkel optische schade aan.

Het enige wat er kapot aan is, is de proximity sensor, en dat is al van veel langer dan voor de eerste keer dat ik hem liet vallen. Dat is dan ook de reden waarom ik hem ga vervangen, anders zou ik deze 'upgrade' alweer laten passeren denk ik.

Dus ja, duur, maar ook JA: heel degelijk! echt wel.

Qua vergelijk met andere telefoons is het wat squeek zegt. het is niet echt een vergelijk, het is toch echt een ander apparaat

Sjaudio

Tja, ik denk niet dat 1 persoonlijke mening veelzeggend is. Of je het nou met mij eens bent of niet.
Ik zie het om mij heen anders heel vaak gebeuren dat iPhone gestuiterd is en de voor of achterkant aan flarden is.

Starred

Bestaat er toevallig nog een specifieke verzekering tegen valschade van iphones?

GH

Ben ik nou de enige die liever dezelfde dikte als de 4S zou hebben gehad en een langere accuduur? Dit lijkt weer zo'n gevalletje van vorm boven functie...

VlisChris

Wordt dat uitgesloten door de standaard telefoonverzekeringen dan?
Ik zou erg goed moeten zoeken naar de polisvoorwaarden van mijn verzekering, maar wellicht dat er iemand is die daar uitsluitsel over kan geven?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MVG

Ik ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarbij een gevallen iphone is vergoed... Volgens eigen zeggen dan, dus of dit helemaal waar is..?

dennism

Iphones vallen normaliter in de hoogste categorie qua prijs voor telefoon verzekeringen.

Gaeje

ja ik heb ook al genoeg gebarsten schermen gezien... alleen verschiet ik ervan dat die van mij het nog allemaal trekt.

ivm verzekeringen? wie pakt nu een verzekering voor zijn telefoon?!? op den duur kan je zo alles gaan verzekeren

kan je neit gewoon een beetje opletten als het zo nauw steekt?

Former member 78


Nooff

 :D

Buiten het feit dat ik het wel weer een strakke telefoon vind, heb ik toch mijn twijfels over het grotere scherm. Persoonlijk vind ik juist het scherm van de vorige iphones een stuk prettiger. Het voelt weer een beetje back2back, waarbij nu niet de dikte koelkast formaat is maar de grote van de telefoon zelf. Ik had het al met de Samsung, mooie schermpjes maar het ligt gewoon niet lekker in de hand. Qua design was het in ieder geval beter geweest in mijn optiek om met iets nieuws te komen ipv een iets plattere behuizing en een zwarte rand ipv alu kleurig. Premium kwaliteit in het in ieder geval wel, maar ik vind mijn huidige 4S gewoon prima verder, dat grotere scherm gaat niets toevoegen aan mijn dagelijkse gebruik.