John van Gent interlinks

Gestart door Vik, september 4, 2012, 22:05:10

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: chansig op september 16, 2012, 12:14:56
Dat het prima is weet ik. Het lijkt me alleen een hels karwei.

Niet anders dan vele andere dingen in het leven.

Om de marathon te kunnen uitlopen moet je trainen = een hels karwei
Om sterker te worden moet je trainen = een hels karwei
Om een goede partner te zijn en te blijven = een hels karwei
Om gezond te zijn en te blijven = een hels karwei

Je zou het een hobby kunnen noemen...

Willy de Woofer

Citaat van: S@m op september 16, 2012, 11:32:30
Voorspellen is niet nodig, als kabel A een pittig karakter heeft bij jou dan heeft ie dat bij mij ook. Maar misschien heb jij een versterker die wat tam is en vergevingsgezinde luidsprekers (akoestiek even daar gelaten) waardoor het bij jou lekker klinkt terwijl ik misschien een pittige versterker heb en luidsprekers die alles laten horen. Dezelfde kabel zal jij houden terwijl ik er afstand van ga nemen.

Even van uit gaande dat we van dezelfde sound houden.
Een van de meest zinnige uitspraken ooit.  :pompom:

S@m

Citaat van: Peerless Monster op september 15, 2012, 23:49:15
Juist HGA's staan bekend om hun pittig karakter (silver and gold strands) en dat is bepaald niet rustig met al die microdetails...
HGA is daarom juist 1 van de minst rustige kabels... Zoals mij weleens ingefluisterd is door de oude bekende Scrut, een "wittig karakter met een groot podiumwerking"...

Nou kwam ik geheel per toeval een review tegen die geheel mijn ervaring (en van bekenden die HGA hebben gebruikt of nog gebruiken) onderschrijven:

Citeer
Heaven's Gate Ultra Silence XL Music Link

Wow, these cables are seriously heavy. The can easily lift a lightweight cd player off its feet. No kidding. They reminded me of the FMJ cables visually and I expected the same sound signature. But not so. In fact, they sound more like the Synergistic Research loudspeaker cables I once tested. Their character is summed up easily like so: Smooooooooth. Take a Transparent Ultra XL interlink and compare. All of a sudden the Transparent sounds dry. (which it really doesn't). Then, compare it to an older Transparent Reference XL interlink. Still, the Transparent sounds lighter, quicker, more dynamic, but also drier. This is a first for me. My Transparent Reference interlink has always been the most fluid and smooth cable I had heard. It is in fact so smooth and relaxed that it doesn't work well in many setups. But sure enough, the Heaven's Gate goes beyond this. What you get is a cable that makes everything sound good. Over-produced and dry Pro-Tools studiorecordings? No problem, with the Heaven's Gate they sound creamy and full. So, we've established that this cable is full, smooth, creamy and forgiving. It also sounds big, although not quite as big as the Transparents. It also doesn't articulate that well and its treble, although again very smooth, is not as airy as the Transparent's. But that's to be expected with such a smooth cable. Additionally, it was felt that the frequency curve had a distinct dip in the midrange, making the cable essentially a loudness cable. This is a cable with a lot of character. That's fine, if you can accommodate it. Just be warned that this is not a neutral cable. Quite the opposite: it adds not a spoon of gravy but pours the entire bowl over the music. But it really is nice sauce indeed.

Bron

Peerless Monster

Citaat van: S@m op september 16, 2012, 09:25:39
Dat is dan jouw ervaring en die staat volgens mij nogal op zichzelf want ik ken een aantal (ex-)gebruikers van HGA en die delen jouw mening in elk geval niet. HGA heeft een vloeiende weergave, vriendelijk en eerlijk. Maar absoluut niet pittig.

En dat heb ik me niet laten influisteren, maar zelf ervaren evenals diverse personen die ook HGA om die reden hebben gehad of juist nog hebben.

Btw. Scrutinizer gebruikte wel eens meer poëzie, maar dat zal ook hier weer niet zoveel betekend hebben want een 'wittig karakter' wtf is dat? Komt in de dikke Van Dale niet voor hoor... ;)

Misschien moet je eens zonder die CA Plates gaan luisteren, wellicht geven die een andere draai aan de sound... ;D

Citaat van: S@m op september 17, 2012, 19:14:39
Nou kwam ik geheel per toeval een review tegen die geheel mijn ervaring (en van bekenden die HGA hebben gebruikt of nog gebruiken) onderschrijven:

Bron

Prima Dick. Ga maar uit van een review...

Ik heb ze zelf al heel wat jaartjes en het zijn gewoon "pittige" kabels vanuit mijn optiek (oktober 2007).
Serienummers zijn gecheckt en zijn gewoon bekend bij HGA.
Grappige is dat je dan wel uitgaat van de mening van "anderen", maar mijn mening neersabelt.
Maar definieer pittig even, voordat we dadelijk over 2 verschillende dingen praten...
Ik definieer pittig als zijnde stevig gefundeerd, dynamisch, energieke kabel...
Niet alszijnde scherp (wat ik me ook kan voorstellen bij pittig...).

Maar goed mijn jaren van ervaring zullen wel niet gelden in jouw belevingswereld...

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

S@m

Citaat van: Peerless Monster op september 17, 2012, 20:24:41
Prima Dick. Ga maar uit van een review...

Lezen is moeilijk hè Rens?

Ik heb toch echt telkens aangegeven dat mijn mening is gebaseerd op mijn ervaring en de ervaring van iedereen die ik persoonlijk ken én die HGA hebben of hebben gehad.

Het review kwam ik - zoals duidelijk aangegeven - zonet bij toeval tegen en het grappige is dat Christiaan hetzelfde heeft ervaren met HGA als o.a. ikzelf.

En als jij HGA pittig vindt dan sta je er volgens mij alleen in, maar da's toch ook prima. 't Is tenslotte jouw ervaring en dáár moet je mee verder in het leven.

Peerless Monster

Citaat van: S@m op september 17, 2012, 20:41:15
Lezen is moeilijk hè Rens?

Ik heb toch echt telkens aangegeven dat mijn mening is gebaseerd om mijn ervaring en de ervaring van iedereen die ik persoonlijk ken én die HGA hebben of hebben gehad.

Het review kwam ik - zoals duidelijk aangegeven - zonet bij toeval tegen en het grappige is dat Christiaan hetzelfde heeft ervaren met HGA als o.a. ikzelf.

Dat jij het anders ervaart verbaast me niet eens want jouw ervaring met b.v. de CA Plates is ook heel anders dan de mijne...

En als jij HGA pittig vindt dan sta je er volgens mij alleen in, maar da's toch ook prima. 't Is tenslotte jouw ervaring en dáár moet je mee verder in het leven.

Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag?
Wat versta jij onder pittig?

En wat hebben die CA-plates daar nu mee te maken?
We hebben het hier over heavens gate kabels en die platen heb ik pas 2 jaar... Die kabels 5 jaar.
En iedereen die ik spreek over die kabels (behalve jij en Christiaan), hebben het over dat het geen pittige kabels zijn...
Als je gelijk wil hebben, prima Dick: je hebt gelijk.
Maar niet vanuit mijn optiek. Ik die al jaren (oktober 2007) met HGA draai.

Have fun, zoals Scrut dat mooi kan zeggen!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

S@m

Over wat we allebei onder 'pittig' verstaan hebben we het in eerdere posts al gehad.

Vwb mijn voorbeeld mbt de CA plates da's om te benadrukken dat we allebei een andere belevenis hebben bij audiofiele tweaks.

Ik heb de indruk dat je nogal hebt.

Tekort aan nachtrust   ?

Zonder Scrut er bij te halen kan je toch ook wel dingen zelf mooi verwoorden Rens?

Citaat van: S@m op september 17, 2012, 20:41:15
't Is tenslotte jouw ervaring en dáár moet je mee verder in het leven.
Zoals S@m dat zo mooi kan zeggen  ;D

Peerless Monster

Nog geen antwoord op de vraag.
Alleen maar praat over andere zaken die er niet toe doen.
En ik heb geen lange tenen. Je kan er gewoon niet tussenuit lullen.
Wat is voor jouw pittig in de kabels bij van Gent?

S@m

Pittig vind ik:

Aanwezig zijn in de zin van het laten horen van microdetails wat tot luistermoeheid kan leiden.
(Vrouwen)stemmen die nadrukkelijk aanwezig zijn en neigen naar hardheid en daarmee de emotie uit de muziek halen.
Teveel aan dynamiek.

HGA is dit imo allemaal niet, 't zijn vriendelijke kabels en bieden de mogelijkheid je lang naar muziek te laten luisteren zonder dat er irritatie optreedt.

In de juiste set-up/akoestiek en uiteraard naar voorkeur kan HGA de ultieme match zijn.

En beste Peerless, ik voel helemaal niet de noodzaak of behoefte me ergens uit te praten. Ik schrijf net als jij eenvoudig mijn ervaring en als die niet gelijk is aan de jouwe...jammer dan.

Peerless Monster

Citaat van: S@m op september 18, 2012, 09:24:43
Pittig vind ik:

Aanwezig zijn in de zin van het laten horen van microdetails wat tot luistermoeheid kan leiden.
(Vrouwen)stemmen die nadrukkelijk aanwezig zijn en neigen naar hardheid en daarmee de emotie uit de muziek halen.
Teveel aan dynamiek.

HGA is dit imo allemaal niet, 't zijn vriendelijke kabels en bieden de mogelijkheid je lang naar muziek te laten luisteren zonder dat er irritatie optreedt.

In de juiste set-up/akoestiek en uiteraard naar voorkeur kan HGA de ultieme match zijn.

En beste Peerless, ik voel helemaal niet de noodzaak of behoefte me ergens uit te praten. Ik schrijf net als jij eenvoudig mijn ervaring en als die niet gelijk is aan de jouwe...jammer dan.

Dan hebben we zowieso al een hele andere definitie van audio in het algemeen waarschijnlijk en denk ik dat de definitie pittig verkeerd wordt gebruikt. Door jou en/of door mij... Ik vind dat je niet zomaar een audio gedefinieerde kreet kan doen, omdat veel anderen dat ook roepen en denken het als zodanig te interpreteren...
Ik vind pittig juist niet luistervermoeiend en ik vind ook niet dat dat veroorzaakt wordt door microdetails.
Anders zouden veel goedkope Yoko moko setjes heel veel microdetails in zich moeten hebben...

Tuurlijk in de juiste set-up/akoustiek zal iedere kabel tot zijn recht komen.
Loze kreet wat mij betreft...

En je hoeft je ook nergens uit te praten, maar je zet jezelf wel voor paal als je zelf niet eens kan funderen van verschillende audiodefinities inhouden of anderen gaat napraten...

Hoe dan ook HGA is niet de kabel waar het  topic over gaat, maar de van Gents. Jij vind ze pittig.
Ik zal ze waarschijnlijk luistervermoeiend vinden...

S@m

Citaat van: Peerless Monster op september 18, 2012, 09:55:45

En je hoeft je ook nergens uit te praten, maar je zet jezelf wel voor paal als je zelf niet eens kan funderen van verschillende audiodefinities inhouden of anderen gaat napraten...

Ik vraag me af waar ik anderen napraat...

En als het nu opeens over jezelf voor paal zetten gaat dan mag je wel eens in de spiegel kijken.

Moet je voor de gein de poëtische lofuitingen over je tot op heden gebruikte apparatuur eens terug lezen  ;D  ;)

Als je nou gefrustreerd bent omdat ik af en toe eens dingen benoem die je niet aanstaan hier of middels PM aan dees of geen reageer het dan liever op me af via PM, okay?

Wmb terug on topic.

John van Gent is in mijn beleving een pittige kabel en zal vooral in een tamme set fantastisch presteren, veel microdetail en sprankelend (tegenovergestelde van bv HGA en PAD).

Peerless Monster

Citaat van: S@m op september 18, 2012, 11:32:11
Ik vraag me af waar ik anderen napraat...

En als het nu opeens over jezelf voor paal zetten gaat dan mag je wel eens in de spiegel kijken.

Moet je voor de gein de poëtische lofuitingen over je tot op heden gebruikte apparatuur eens terug lezen  ;D  ;)

Als je nou gefrustreerd bent omdat ik af en toe eens dingen benoem die je niet aanstaan hier of middels PM aan dees of geen reageer het dan liever op me af via PM, okay?

Wmb terug on topic.

John van Gent is in mijn beleving een pittige kabel en zal vooral in een tamme set fantastisch presteren, veel microdetail en sprankelend (tegenovergestelde van bv HGA en PAD).

Ik heb geen "dees of geen" een PM gestuurd over "mijn frustraties" over jou...
Hoe kom je daarbij dat ik die heb?

Als je wat roept, roep dat dan gefundeerd, want ik probeer een discussie met je te voeren.
Maar met alles heb je een weerwoord over anderen, CA-plates, etc. ipv to-the-point...
Begrijp jouw woorden dan ook niet dat ik gefrustreerd zou zijn... Ik probeer een fatsoenlijke discussie met je te voeren.
jij speelt het op de man. Doe ik dat terug, ben ik ineens de boeman... BOE!
Vandaar ook mijn reactie op dit pittigheid van kabels. Ik heb die kabels nu 5 jaar en jij gaat mij vertellen (door middel van anderen) hoe ze klinken? Gaaf.

S@m

Jij noemt het discuseren ik noem het een boosaardige benadering. En als dat niet aan frustratie ligt dan vraag ik me af waar dan wel aan, lees nog eens terug en ontdek je vervelende ondertoon die je uiteraard beantwoord krijgt.

Vreemd ook dat je niet wilt lezen dat het niet de anderen zijn die het karakter van de HGA omschrijven, maar dat dit mijn ervaring is en die wordt toevallig onderstreept door anderen.

Tot nog toe ben jij de enige die het karakter van HGA pittig vindt, wie is er dan ongefundeerd bezig?

En dat jij al 5 jaar HGA hebt, sjonge jonge, met je kont naar achteren dan stop ik er een pluim in. Toen jij nog in de poepluiers zat bouwde ik versterkers en dat zegt toch ook niets...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Peerless Monster

Citaat van: Lazybird op september 18, 2012, 15:18:04
Back on topic?

En het was stil...

Ach je moet S@m weleens wakker schudden, anders kakt hij ook in...
Beetje provoceren kan geen kwaad. ;D

S@m

dre73

11 minuut en 4 seconden...... ::)

je wordt traag vriend! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Willy de Woofer

Vrienden voor het leven .........

Midcall

Citaat van: S@m op september 18, 2012, 09:24:43
Pittig vind ik:

Teveel aan dynamiek.

Teveel aan dynamiek? Wat is dat voor onzin? Hoe kan een set in godsnaam te VEEL dynamiek geven? Dat is net zo onzinnig als dat iets te muzikaal klinkt.
Microdetails leiden NOOIT tot luistermoeheid... het niet goed weegeven van de microdetails (vervorming) kan tot luistermoeheid leiden. De weergave van microdetails is het enige onderscheidt tussen een goede hifi-set en de gemiddelde midi/mini setjes.

Voor de rest ben ik het wel eens met je omschrijving van Heavens Gate.... Hier zit weinig pittigs in (wiens definitie ik ook neem trouwens, die van jou, of van Peerless). Het is een vloeiende, wat mellow kabel, mooi gebalanceerd en vol van klank.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Peerless Monster

Citaat van: Midcall op september 19, 2012, 01:38:23
Teveel aan dynamiek? Wat is dat voor onzin? Hoe kan een set in godsnaam te VEEL dynamiek geven? Dat is net zo onzinnig als dat iets te muzikaal klinkt.
Microdetails leiden NOOIT tot luistermoeheid... het niet goed weegeven van de microdetails (vervorming) kan tot luistermoeheid leiden. De weergave van microdetails is het enige onderscheidt tussen een goede hifi-set en de gemiddelde midi/mini setjes.

Voor de rest ben ik het wel eens met je omschrijving van Heavens Gate.... Hier zit weinig pittigs in (wiens definitie ik ook neem trouwens, die van jou, of van Peerless). Het is een vloeiende, wat mellow kabel, mooi gebalanceerd en vol van klank.

BAM, BAM. Zo 2 heren de oortjes gewassen. ;D

S@m

Citaat van: Midcall op september 19, 2012, 01:38:23
Teveel aan dynamiek?

Wat voor de één teveel is zou voor een ander te weinig kunnen zijn.

CiteerMicrodetails leiden NOOIT tot luistermoeheid...
Weer zoiets. Dat vind jij, ik vind van wel.

Jouw registratie is die van ons niet dat blijkt maar weer eens. Allemaal interpretatie dus doe nou alsjeblieft niet alsof jij heer en meester bent!

S@m

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2012, 08:14:01
BAM, BAM. Zo 2 heren de oortjes gewassen. ;D

haha, nou daar is bij mij wel meer voor nodig dan wat snobistisch gedrag...

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.